Studiefinanciering kun je niet met terugwerkende kracht aanvragen en ontvangen. Als je twee maanden geleden 18 bent geworden en je volgt een MBO opeleiding of een opleiding in het hoger onderwijs, dan had je recht vanaf 1 april op studiefinanciering. Als je de studiefinanciering nu gaat aanvragen gaat je recht in per de eerste van de maand opvolgend van de aanvraag.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:13 schreef Sjibble het volgende:
Ik heb mijn OV en stufi nog niet aangevraagd, en ik ben al 8 weken (2 maanden) 18.
Krijg ik van de stufi de 2 verloren maanden terug? (ik heb gebeld en zeiden dat ik het terug krijg en me geen zorgen hoef te maken?).
En hoe lang duurde het bij jullie voor je je stufi en OV kreeg? (Ik woon dan in Noord-Holland)
Dan is onderstaande link misschien een eye opener voor die gastquote:Op donderdag 7 mei 2009 12:18 schreef Sjibble het volgende:
Ken nog een gast van Niveau 4 die een lening neemt en doet heel stoer dat 300 per maand handig is (omdat ie dan redelijke inkomsten heeft). Sukkel moet het wel allemaal terugbetalen met rente. Met zn toekomstplannen
Okquote:Op donderdag 7 mei 2009 16:43 schreef nikky het volgende:
[..]
Studiefinanciering kun je niet met terugwerkende kracht aanvragen en ontvangen. Als je twee maanden geleden 18 bent geworden en je volgt een MBO opeleiding of een opleiding in het hoger onderwijs, dan had je recht vanaf 1 april op studiefinanciering. Als je de studiefinanciering nu gaat aanvragen gaat je recht in per de eerste van de maand opvolgend van de aanvraag.
Wanneer je voor het eerst je studiefinanciering en je OV-studentenkaart ontvangt, hangt van de aanvraag af en wanneer je hem indient.
Je betaalt toch ook nog gewoon collegegeld?quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:34 schreef Steengijl het volgende:
Hey,
Ik ben rond maart gestopt met mijn studie, maar heb me nog niet bij m'n school uitgeschreven. Ik laat het geld even komen totdat ik een bericht van school krijg dat ik te weinig studiepunten heb.
Nu hoorde ik van een kennis dat je nog even één college moet volgen, omdat de IB-Groep anders zegt dat je bent gestopt met je studie en veel geld moet terug betalen. Als ik een college heb gevolgd, zou ik kunnen zeggen dat ik al die tijd ziek was.
Iemand hier ervaring mee en die weet of ik dit moet doen?
Bvd!
Je correspondentienummer bestaat uit 12 cijfers. Bij studielink kun je het vakje voor het correspondentienummer leeg laten als je deze niet weet of hebt.quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:48 schreef -Will- het volgende:
Okay, ik ben me aan het inschrijven op Studielink, hè.
En mijn correspondentienummer is te kort! Ik mis een cijfer. Iemand hier ervaring mee? (Ik heb al sinds 2001 een correspondentienummer, misschien daarom?).
Nu kan ik niet verder
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:34 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ok
Ik begrijp dat je veel verstand hebt op dit gebied.
Maar heb je misschien toch een bron? Ik heb zeker 2 keer daarover gebeld, en mij is verteld dat ik mijn verloren maanden terug krijg..
Ik bel morgen wel nog een keer en vraag of ze het er echt zeker van zijn (mochten ze weer ja zeggen, dat ik het geld met terugwerkende kracht terugkrijg) en het toch even rond willen vragen.
Ik zou zweren dat ze zeiden dat ik me geen zorgen hoef te maken en dat ik het wel terugkrijg..?
Maar ik ga er wel van uit dat het niet zo is.. Best zonde van de 160 euro..
De IB-Groep controleerd niet of je de college's volgt. Er wordt gecontroleerd of je staat ingeschreven bij de opleiding in het Centraal Register Inschrijvingen (CRI).quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:34 schreef Steengijl het volgende:
Hey,
Ik ben rond maart gestopt met mijn studie, maar heb me nog niet bij m'n school uitgeschreven. Ik laat het geld even komen totdat ik een bericht van school krijg dat ik te weinig studiepunten heb.
Nu hoorde ik van een kennis dat je nog even één college moet volgen, omdat de IB-Groep anders zegt dat je bent gestopt met je studie en veel geld moet terug betalen. Als ik een college heb gevolgd, zou ik kunnen zeggen dat ik al die tijd ziek was.
Iemand hier ervaring mee en die weet of ik dit moet doen?
Bvd!
Weet ik uberhaupt het bestaan van die site?quote:Op zondag 24 mei 2009 20:50 schreef jakkop het volgende:
Vast bedrag. Kijk maar op ib-groep.nl hoe veel, luiaard.
Nop, enige wat ik gebruik is studielink.. en ik snap geen ene flikker van die site, ik weet het antwoord op m'n vraag nog steeds nietquote:Op zondag 24 mei 2009 22:00 schreef jakkop het volgende:
Omdat in deze TT het woord "IB-groep" staat? Omdat "IB-groep" klinkt als een organisatie? Omdat élke organisatie een website heeft?![]()
EDIT: Gast, volgens je fobo studeer je rechten. Het KAN niet dat je die site in de rest van je leven nog nooit bent tegengekomen als je student bent.
Vast bedrag werd er gezegd geloof ik.quote:Op maandag 25 mei 2009 00:01 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Nop, enige wat ik gebruik is studielink.. en ik snap geen ene flikker van die site, ik weet het antwoord op m'n vraag nog steeds niet
Dan ben je naast lui ook nog eens niet zelfstandig, of heb je ook nog nooit van Google gehoord? Eerste hit, YWquote:Op maandag 25 mei 2009 00:01 schreef Weeetikveel... het volgende:
[..]
Nop, enige wat ik gebruik is studielink.. en ik snap geen ene flikker van die site, ik weet het antwoord op m'n vraag nog steeds niet
Nee, klopt. Als je een 0-lening aangaat mag je je OV behoudenquote:Op maandag 25 mei 2009 20:04 schreef bladibladibla het volgende:
Vanaf september heb ik geen recht op stufi meer. Ik wil geen lening meer, maar wel een OV. Nou heb ik via Mijn IB Groep het bedrag van mijn lening vanaf 1 septebmer 2009 ingesteld op ¤0. Naar wat ik begrepen heb, heb ik dan nog wel recht op een OV. Klopt dit of moet ik dat nog ergens apart aangeven?
Van die OV-vergoeding zou ik niet weten. Daarvoor zou ik de IB-groep even bellen.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:20 schreef Schuifpui het volgende:
Ook even een vraagje:
Mijn stufi loopt af op 1 november. Ik ga op stage in de US van juli tot december of januari. Als ik vanaf november een nullening afsluit, heb ik dan recht op OV-vergoeding?
Wat is verder de invloed van de hoogte van mijn inkomen (stagevergoeding)? Is het handig om stufi te stoppen en na mijn stage nog een paar maanden stufi te krijgen, ivm hoogte van m'n stagevergoeding? Heb ik in dat geval recht op OV-vergoeding?
Thanks.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:34 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Van die OV-vergoeding zou ik niet weten. Daarvoor zou ik de IB-groep even bellen.
Die bijverdiengrens staat op IB-groep.nl.
Nog steeds 4 jaar.quote:Op woensdag 27 mei 2009 00:06 schreef C_a_K_e het volgende:
Als je een jaar van je studie over moet doen krijg je dan ipv 4 jaar dan 5 jaar stufi of nog steeds gewoon 4 jaar?
Als je van een 4 jarige studie naar een andere 4 jarige studie gaat, krijg je nog steeds totaal 4 jaar stufi, ook al studeer je 5 jaar. Ga je van een 4 jarige studie naar een 5 jarige studie, dan krijg je totaal 5 jaar, maar studeer je 6 jaar.quote:En wat als je na een jaar van studie wil wisselen en dus ook 5 jaar ipv 4 jaar gaat studeren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |