normaal gesproken staat het er op dezelfde dag op....quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:49 schreef Tochjo het volgende:
Het verschilt per bank wanneer het geld op je rekening staat.
6 jaar stufi?quote:Op zaterdag 25 april 2009 03:50 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
normaal gesproken staat het er op dezelfde dag op....
al 6 jaar lang, dus wel vrij vreemd...
ja, incl lening danquote:
Check vooral de laatste zin; eigenlijk ben ik ervan overtuigd dat ik recht heb op 2 jaar maar ik zoek alleen nog wat bevestiging.quote:Voor een universitaire opleiding heb je recht op vier jaar prestatiebeurs. De IB-Groep gaat er namelijk vanuit dat je na je driejarige WObacheloropleiding nog een éénjarige masteropleiding volgt. Ga je na je bacheloropleiding een tweejarige masteropleiding volgen, dan heb je ook een jaar langer recht op een prestatiebeurs. Na je prestatiebeurs kun je nog drie jaar lenen. Als voorbeeld:
• Ga je na je 4-jarige hbo-opleiding een 1-jarige master aan de universiteit doen dan heb je in totaal recht op 4 jaar prestatiebeurs en daarna kun je nog 3 jaar lenen.
• Ga je na je 4-jarige hbo-opleiding een 2-jarige master aan de universiteit doen dan heb je in totaal recht op 5 jaar prestatiebeurs en daarna kun je nog 3 jaar lenen.
Krijg je niet 'opnieuw' stufi na het MBO? tevens een tvpquote:Op dinsdag 28 april 2009 14:18 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Totaal vier jaar beurs, je hebt al 3 jaar gehad gok ik ? (Als je ten tijde van je MBO nog geen 18 was) dus nog één jaar.
Na je MBO begin je "opnieuw".quote:Op woensdag 29 april 2009 01:10 schreef Californium het volgende:
[..]
Krijg je niet 'opnieuw' stufi na het MBO? tevens een tvpIk had namelijk een collegatje die na het MBO met HBO begon met opnieuw vier jaar prestatiebeurs....
Ik heb het nagebeld. Mijn universiteit is mij vergeten in te schrijven in een of ander centraal systeem waardoor de IB-groep denkt dat ik geen opleiding volg. Nu moet ik dus langs gaan op de uni om te vragen of ze mij alsnog willen inschrijven om vervolgens een bezwaarschrift naar de IB-groep te schrijven. Zij zullen dan na 4-6 weken reageren en dan hoef als ze dat behandeld hebben dan hoef ik (als het goed is) deze stufi niet terug te betalen. Die 40 die ik gekregen heb is omdat ze alvast de schuld verrekenen.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:46 schreef Irritatie100 het volgende:
wtf, krijg ik een brief dat ik niet sta ingeschreven en dat ik mijn stufi+OV van tussen september afgelopen jaar en nu terug moet betalenVreemde is dat ze in die brief schrijven over de studie die ik vorig jaar gedaan heb maar waar ik nu mee gestopt ben.
En ik heb deze maand maar 46 euro ontvangen terwijl ik 200 zou moeten krijgen
quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:35 schreef Lennart85 het volgende:
Dit heb ik van www.theofficialmasterguide.nl:
[..]
Check vooral de laatste zin; eigenlijk ben ik ervan overtuigd dat ik recht heb op 2 jaar maar ik zoek alleen nog wat bevestiging.
Het is een tweejarige master met een half jaar "schakelprogramma". In totaal dus 2,5 jaar.quote:Op zondag 3 mei 2009 20:49 schreef nikky het volgende:
[..]
Als je tweejarige master aan de TU een jaar pre-master is én één jaar master dan klopt het antwoord in de mail die je hebt ontvangen.
zie reactie andere topic.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:30 schreef Sport_Life het volgende:
Heb er geen ervaring mee, maar als ik het goed begrijp heb je de premaster na de hbo opleiding gevolgd? Dus je kreeg stufi + OV kaart op basis van je WO inschrijving?
Dan heb je er geen recht op volgens mij en zul je het terug moeten betalen. Misschien dacht de IBG dat je de premaster volgde tijdens het HBO?
Bel met de klantenservice morgen. Die kunnen de opleiding opzoeken voor je en direct vertellen of je recht hebt op een jaar extra prestatiebeurs.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:28 schreef Lennart85 het volgende:
[..]
Het is een tweejarige master met een half jaar "schakelprogramma". In totaal dus 2,5 jaar.
Je kunt de OV-studentenkaart behouden als je aan de voorwaarden voor studiefinanciering voldoet. Mocht je de master uiteindelijk niet halen dan heeft dit geen gevolgen voor de schuld van je OV-studentenkaart. Je hebt al aan de prestatie voldaan door je HBO diploma te halen.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:10 schreef ghizzer het volgende:
Beste mensen,
In september 2008 ben ik begonnen met een (pre)master Organisatiewetenschappen (WO) aan de Universiteit van Tilburg. In januari 2009 ben ik echter officieus gestopt.
Omdat ik een (pre)masterstudent ben en hierdoor van de UvT mijn collegegeld geheel moet betalen (restitutie is niet mogelijk omdat ik gestopt ben zonder diploma bij deze opleiding te behalen én ik ben geen bachelorstudent/'februariregeling'), heb ik mij niet vroegtijdig uitgeschreven omdat ik dan mijn OV studentenkaart (nul-lening) kan behouden.
Voorafgaand aan deze premaster heb ik een HBO-diploma behaald waardoor ik aan de prestatieplicht heb voldaan. Ik heb er over gemaild of ik mijn OV studentenkaart die ik nu gebruik moet terug betalen indien ik geen diploma voor deze opleiding behaal. Het antwoord van IBG luidde dat ik al had voldaan aan de prestatieplicht en ik dus geen kosten zal hebben hieraan. Echter, aan de mails van IBG kunnen geen rechten worden ontleend. Ik heb daarom geen 100% zekerheid dat ik niet bang hoef te zijn voor financiële consequenties achteraf.
Nu is mijn vraag.. Heeft er iemand ervaringen met een soortgelijk geval als dat van de mijne? Dus.. wél een HBO-diploma, niet een (pre)master afmaken van, maar tóch tot het einde van het studiejaar de OV studentenkaart behouden?
Alvast bedankt voor info!
Lijkt me sterk dat je het terugkrijgt eigenlijk. Jij bent toch te laat geweest? Daar gaan ze je niet voor belonen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:13 schreef Sjibble het volgende:
Ik heb mijn OV en stufi nog niet aangevraagd, en ik ben al 8 weken (2 maanden) 18.
Krijg ik van de stufi de 2 verloren maanden terug? (ik heb gebeld en zeiden dat ik het terug krijg en me geen zorgen hoef te maken?).
En hoe lang duurde het bij jullie voor je je stufi en OV kreeg? (Ik woon dan in Noord-Holland)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |