Bij mij werd er via school een brief gestuurd waarin stond dat je hem uiterlijk 5 dagen na het verkrijgen van je diploma moet inleveren.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:10 schreef Renesite het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk. Per augustus afaik. Als je hem langer hebt moet je betalen! 1 september krijg je hem meestal.
Op tijd inleveren
Lever je kaart op tijd in, uiterlijk op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Je kunt de ov-studentenkaart inleveren op een van de regiokantoren of op een postkantoor herkenbaar aan ov-studentenkaart sticker (dit is als selectiekenmerk aan te vinken bij het zoekprogramma 'Uw postkantoor'). Lever je de kaart later in, dan kost je dat ¤ 68,00 per halve maand.
Meestal sta je tot het einde van het college jaar ingeschreven, dat is inderdaad 31 aug. ( Dit geldt NIET voor MBO! Zal het er vast even bijzetten) Is dit ook bij jou het geval, dan moet je hem uiterlijk 7 september inleveren.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:39 schreef roeliooo het volgende:
Ik ben in begin Juli 2009 afgestudeerd (HBO). Wanneer moet ik nu precies mijn OVjaarkaart inleveren? Ik kan dat nergens vinden. Is dat nou 7 augusustus of 7 september? Ik sta immers officieel ingeschreven t/m 31-08 bij mijn opleiding. Maar ik ben begin juli klaar met afstuderen.
Ik wil natuurlijk nog zoveel mogelijk profijt uit die OVkaart trekke
Serieus he.... Als je het niet weet, zeg dan niets.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:10 schreef Renesite het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk. Per augustus afaik. Als je hem langer hebt moet je betalen! 1 september krijg je hem meestal.
Op tijd inleveren
Lever je kaart op tijd in, uiterlijk op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Je kunt de ov-studentenkaart inleveren op een van de regiokantoren of op een postkantoor herkenbaar aan ov-studentenkaart sticker (dit is als selectiekenmerk aan te vinken bij het zoekprogramma 'Uw postkantoor'). Lever je de kaart later in, dan kost je dat ¤ 68,00 per halve maand.
Stond op internet, via google? http://www.ov-website.nl/(...)nkaart/inleveren.phpquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:24 schreef nikky het volgende:
[..]
Meestal sta je tot het einde van het college jaar ingeschreven, dat is inderdaad 31 aug. ( Dit geldt NIET voor MBO! Zal het er vast even bijzetten) Is dit ook bij jou het geval, dan moet je hem uiterlijk 7 september inleveren.
http://www.ib-groep.nl/particulieren/ovkaart/inleveren.asp
[..]
Serieus he.... Als je het niet weet, zeg dan niets.
Bedoelde je het stukje wat Tochjo voor je heeft opgezocht?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:38 schreef MikeLowrey het volgende:
Nog een vraagje aan Nikky. Ik ben 1e jaars HBO student en ga volgend jaar een nieuwe HBO studie doen. Maar klopt het dat je de 1e jaar als je stopt je aanvullende beurs niet hoeft terug te betalen. Tot een paar maanden geleden stond het er wel op, nu de site vernieuwd is kan ik er niets meer over vinden.
Ik heb dit hele collegejaar stufi ontvangen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:29 schreef nikky het volgende:
[..]
Bedoelde je het stukje wat Tochjo voor je heeft opgezocht?
In de eerste 12 maanden van je prestatiebeurs is je aanvullende beurs inderdaad een gift.
Maar mag ik je ook vragen of je dit volledige collegejaar studiefinanciering hebt gehad? Of ben je bijvoorbeeld voor 1 februari gestopt?
Daar staat ook:quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:27 schreef Renesite het volgende:
[..]
Stond op internet, via google? http://www.ov-website.nl/(...)nkaart/inleveren.php
Naja, dan doet google stom.
Ah oke, anders had je nog gebruik kunnen maken van de zogenaamde 1 februari regeling. http://www.ib-groep.nl/pa(...)n_voor_1februari.aspquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:31 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Ik heb dit hele collegejaar stufi ontvangen.
gelukkig leg ik voor zulke omstandigheden elke maand wat geld apart.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:33 schreef nikky het volgende:
[..]
Ah oke, anders had je nog gebruik kunnen maken van de zogenaamde 1 februari regeling. http://www.ib-groep.nl/pa(...)n_voor_1februari.asp
Maar dat lijkt mij nu niet voordelig voor je. Als je de studiefinanciering met terugwerkende kracht stopzet, betekent dit een behoorlijke OV boete over alle maanden vanaf februari én je moet de ontvangen studiefinanciering vanaf 1 februari terugbetalen. Ik denk niet dat dat loont.
36 maanden basisbeurs en 36 lenen erachteraan. De OV kun je ook blijven gebruiken als je in de leenfase zit.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:40 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
gelukkig leg ik voor zulke omstandigheden elke maand wat geld apart.
Maar in principe heb ik nu dus 1 jaar stufi weggegooid. Ik heb nu dus nog 36 maanden stufi en OV over.
Bedankt voor je duidelijke antwoord nikky, het is nu helemaal duidelijk!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:31 schreef nikky het volgende:
[..]
Daar staat ook:
Op tijd inleveren
Als iemand in augustus recht heeft op studiefinanciering en per 1 september niet meer, dan is september de eerste maand waarin geen recht meer is op studiefinanciering. Daar dan de vijfde werkdag van.
Fijnquote:Op woensdag 17 juni 2009 09:51 schreef roeliooo het volgende:
[..]
Bedankt voor je duidelijke antwoord nikky, het is nu helemaal duidelijk!
Je moet zelf je einddatum doorgeven aan de IB-Groep. Als je inschreven blijft staat tot einde van het collegejaar, dan geef je deze datum door aan de IB-Groep. In jouw geval 31 augustus 2009. Tot die periode behoudt je je studiefinancieringsrecht en dus ook je OV Studentenkaart. Dan moet je deze uiterlijk 7 septmeber 2009 inleveren.quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:57 schreef Kekaa het volgende:
Even een vraagje.. het klopt dat ik zelf moet doorgeven aan de IBgroep dat ik klaar ben met studeren. Toch?
En hoe zit dat met studielink?
Van school neem ik aan dat ze snappen dat ik stop wanneer ik mijn diploma heb. Heb wel formulieren gekregen om me weer in te schrijven voor het volgende jaar enzo. Maar als ik daar niks mee doe, doet school volgens mij ook niks.
Als het goed is heb ik namelijk 6 juli mijn diploma. En heb zonet even gevraagd wanneer ik dan uitgeschreven wordt. En dat is 31 augustus. Dus tot zolang kan ik ook nog stufi krijgen en gebruik maken van mijn OV, toch?
Heb je gelezen wat er op de kaart staat of is je begrijpertje gewoon stuk?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:19 schreef RoW_0 het volgende:
Is OV geldig van juli tot augustus? anders heb ik 'm.. en dan mag ik het niet gebruiken tot september. leuk dingetje dan.
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:49 schreef Renesite het volgende:begrijpertje...
Enfin, staat idd achterop. 20 juli tot 20 augustus niet of zo?
Jij bent te dom voor een OV.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:19 schreef RoW_0 het volgende:
Is OV geldig van juli tot augustus? anders heb ik 'm.. en dan mag ik het niet gebruiken tot september. leuk dingetje dan.
En bedankt voor deze enerverend stukje meerwaarde toegevoegd aan dit topic.quote:
oke mooi, ik zie het nergens staan dusquote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:22 schreef Renesite het volgende:
Bovenaan. 'vrij reizen....'
En zie hier: http://www.ib-groep.nl/pa(...)_of_weekendkaart.asp
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |