abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69440080
Nog even iets:
quote:
Nullening na prestatiebeurs
Als je je prestatiebeurs hebt verbruikt, kun je nog maximaal drie jaar lenen. Als je niet wilt lenen, kun je in Mijn IB-Groep een lening van ¤ 0,- aanvragen. Je krijgt dan geen lening uitbetaald, maar je kunt wel je OV-studentenkaart blijven gebruiken. Omdat je met deze zogenaamde nullening gebruikmaakt van je recht op studiefinanciering, heb je ook recht op de OV-studentenkaart.
Maanden tellen mee
De maanden waarin je ¤ 0,- leent, tellen gewoon mee als verbruikte studiefinancieringsmaanden.
Bijverdienen en nullening
Als je een nullening hebt met een OV-studentenkaart, zorg dan dat je niet te veel bijverdient. Anders moet je later alsnog voor de kaart betalen.
Is het gebruik van de OV jaarkaart in het geval van een nullening een gift, of valt dat onder een lening, die je dus terug moet betalen? Ik dat altijd dat het een gift was, maar ik twijfel nu even, staat niet duidelijk op de ibg site.

Als ik dat bedrag later weer terug moet betalen (iets van ¤90 per halve maand geloof ik) dan doe ik het wel zonder OV, zo vaak zit ik niet in de trein.
pi_69440810
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 00:17 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Nog steeds 4 jaar.
[..]

Als je van een 4 jarige studie naar een andere 4 jarige studie gaat, krijg je nog steeds totaal 4 jaar stufi, ook al studeer je 5 jaar. Ga je van een 4 jarige studie naar een 5 jarige studie, dan krijg je totaal 5 jaar, maar studeer je 6 jaar.

Too bad.
Merci!

Had ik afgelopen jaar maar wat serieuzer gedaan
Alleen de overwinnaars beslissen wat de oorlogsmisdaden waren.
pi_69499892
Momenteel is de rente bij de IB 3,58.
Eind september begin ik met mijn studie, hoelang staat die rente voor mij dan vast?
Ik neem aan dat het rentepercentage voor 2010 weer anders is dus dat elk jaar zijn eigen rentepercentage heeft.
Of is het zo dat als ik nu een lening afsluit de 3,58 nu 5 jaar geldig is voor mij of dat het rente percentage volledig afhankelijk is van het moment waarop je afstudeert.
Van gratis geld word ik helemaal opgewonden en klaarblijkelijk komt dit mijn leeskunst niet ten goede op de ibg site
Hey, nerds! Who's got two thumbs, speaks limited French, and hasn't cried once today? This moi.
pi_69554456
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:01 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Dan ben je naast lui ook nog eens niet zelfstandig, of heb je ook nog nooit van Google gehoord? Eerste hit, YW En ga je nu maar in een hoekje diep zitten schamen
Ik ben niet lui en onzelfstanding, ik werk de hele dag met wetsartikelen dus ik denk dat ik op zo'n gemiddelde dag heel wat meer als jij uitpluis..
You know fuck all about heavy manners...
pi_69559122
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 16:00 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Ik ben niet lui en onzelfstanding, ik werk de hele dag met wetsartikelen dus ik denk dat ik op zo'n gemiddelde dag heel wat meer als jij uitpluis..
Maar een simpele google-query was teveel gevraagd?
pi_69583579
Een vraagje, ik doe nu nog een HBO opleiding. Maar door omstandigheden is het dit jaar niet helemaal uitgekomen. Ik ga na de zomer dan ook een andere opleiding doen. Kan ik voor de komende maanden (Juni en Juli en Augustus) een overbrugging krijgen mbt mijn studiefinanciering? Ik lees namelijk dat als je van VWO of MBO dat wel kan, maar van HBO naar HBO? En ik kom dus zelf van het MBO en vorig jaar dus ook al een overbruggingsperiode gekregen.
  Milf donderdag 4 juni 2009 @ 13:45:29 #232
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_69699839
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 18:50 schreef Dat_Drink_lk_Op het volgende:
Momenteel is de rente bij de IB 3,58.
Eind september begin ik met mijn studie, hoelang staat die rente voor mij dan vast?
Ik neem aan dat het rentepercentage voor 2010 weer anders is dus dat elk jaar zijn eigen rentepercentage heeft.
Of is het zo dat als ik nu een lening afsluit de 3,58 nu 5 jaar geldig is voor mij of dat het rente percentage volledig afhankelijk is van het moment waarop je afstudeert.
Van gratis geld word ik helemaal opgewonden en klaarblijkelijk komt dit mijn leeskunst niet ten goede op de ibg site

http://www.ib-groep.nl/particulieren/studieschuld/rente.asp
Ingangsdatum
Voor leningen ontvangen ná 1 januari 1992 geldt dat er rente wordt berekend vanaf de eerste maand na uitbetaling. Zolang er recht is op studiefinanciering, wordt het rentepercentage elk kalenderjaar door de overheid vastgesteld. Vanaf de aanloopfase (1 januari na einddatum studie of einde studiefinanciering) staat de rente steeds voor vijf jaar vast.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf donderdag 4 juni 2009 @ 13:57:34 #233
16000 nikky
pi_69700294
quote:
Op zondag 31 mei 2009 20:39 schreef MikeLowrey het volgende:
Een vraagje, ik doe nu nog een HBO opleiding. Maar door omstandigheden is het dit jaar niet helemaal uitgekomen. Ik ga na de zomer dan ook een andere opleiding doen. Kan ik voor de komende maanden (Juni en Juli en Augustus) een overbrugging krijgen mbt mijn studiefinanciering? Ik lees namelijk dat als je van VWO of MBO dat wel kan, maar van HBO naar HBO? En ik kom dus zelf van het MBO en vorig jaar dus ook al een overbruggingsperiode gekregen.

Je kunt geen overbrugging ontvangen tussen een HO studie en een HO studie. Blijf je tot het einde van je college jaar ingeschreven staan bij je opleiding? Dan heb je geen overbrugging nodig. Aansluitend start je een nieuwe HO opleiding op 1 september, het vloeit dan in elkaar over.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf donderdag 4 juni 2009 @ 14:05:10 #234
16000 nikky
pi_69700537
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:49 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Weet ik uberhaupt het bestaan van die site?
NEE

Hoe kan ik dan lui zijn?
Mwaaa in elke brief die wordt verstuurd door de IB-Groep staat de website vermeld.

http://www.ib-groep.nl/pa(...)ering/basisbeurs.asp
pi_69776507
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 13:57 schreef nikky het volgende:

[..]

Je kunt geen overbrugging ontvangen tussen een HO studie en een HO studie. Blijf je tot het einde van je college jaar ingeschreven staan bij je opleiding? Dan heb je geen overbrugging nodig. Aansluitend start je een nieuwe HO opleiding op 1 september, het vloeit dan in elkaar over.
Dank voor je reactie. Ik heb inderdaad deze reactie ook gekregen van IB-groep. Maar het zit dus zo, ik zit als het goed is tot 31-08-2009 ingeschreven bij mijn ouwe opleiding. Ik heb onlangs een brief gekregen dat ik binnenkort een brief met het verzoek of ik me ook wou inschrijven voor het 2e leerjaar. Ik neem aan dat als ik die niet onderteken ik gewoon automatisch op de 31e uitgeschreven word en mijn oude school dat zelf doorgeeft aan de IB? of moet ik in mijn ib-groep wijzigen dat ik per 01-09-2009 daar uitgeschreven ben?

En dan nog, kan ik in die tussentijd wel gewoon een nieuwe opleiding doorgeven via studielink en mijn IB groep? Wat dus zou betekenen dat ik tussen Juni t/m Augustua eigenlijk dus op 2 opleidingen op 2 verschillende scholen sta ingeschreven. Ik lees dat je in principe gewoon 2 opleidingen mag volgen en dat je maar voor 1 instantie collegegeld hoeft te betalen. Dus ik neem aan dat het gewoon kan, alleen misschien dat je helderheid kan verschaffen. Overigens ben ik me compleet bewust, dat ik het geld gewoon moet terugbetalen. Gaat me meer om de OV-kaart die ik in de zomer vaak zou moeten gebruiken.

Ik hoor graag van je Nikky
  Milf dinsdag 9 juni 2009 @ 12:47:54 #236
16000 nikky
pi_69858347
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 19:23 schreef MikeLowrey het volgende:

[..]

Dank voor je reactie. Ik heb inderdaad deze reactie ook gekregen van IB-groep. Maar het zit dus zo, ik zit als het goed is tot 31-08-2009 ingeschreven bij mijn ouwe opleiding. Ik heb onlangs een brief gekregen dat ik binnenkort een brief met het verzoek of ik me ook wou inschrijven voor het 2e leerjaar. Ik neem aan dat als ik die niet onderteken ik gewoon automatisch op de 31e uitgeschreven word en mijn oude school dat zelf doorgeeft aan de IB? of moet ik in mijn ib-groep wijzigen dat ik per 01-09-2009 daar uitgeschreven ben?

En dan nog, kan ik in die tussentijd wel gewoon een nieuwe opleiding doorgeven via studielink en mijn IB groep? Wat dus zou betekenen dat ik tussen Juni t/m Augustua eigenlijk dus op 2 opleidingen op 2 verschillende scholen sta ingeschreven. Ik lees dat je in principe gewoon 2 opleidingen mag volgen en dat je maar voor 1 instantie collegegeld hoeft te betalen. Dus ik neem aan dat het gewoon kan, alleen misschien dat je helderheid kan verschaffen. Overigens ben ik me compleet bewust, dat ik het geld gewoon moet terugbetalen. Gaat me meer om de OV-kaart die ik in de zomer vaak zou moeten gebruiken.

Ik hoor graag van je Nikky

De school registreert wat je eindatum is, maar geeft dit niet door aan de IB-Groep. Pas na een controle ziet de IB-Groep de einddatum staan. Je moet altijd zelf je einddatum doorgeven. (Tip: Kijk op je Berichten van de IB-Groep. Staat daar de juiste verwachtte einddatum? Dan hoef je niets door te geven. Staat er een andere of geen einddatum, geef dit dan alsnog door. Deze einddatum studie staat ook op Mijn IB-Groep) Mocht het nu zijn dat je nieuwe studie aansluit op je oude studie, (31 augustus uitgeschreven oude opleiding 1 september nieuwe inschrijving) dan hoe je geen einddatum door te geven. De wijziging dat je per 1 september een nieuwe opleiding gaat volgen volstaat.

Je kunt in de tussentijd een nieuwe opleiding doorgeven aan de IB-Groep en je aanmelden via Studielink. Dit betekent niet dat je staat ingeschreven bij twee opleidingen in de periode juni tot en met augustus. Het collegejaar start per 1 september en dat is je nieuwe inschrijfdatum. Het is hoogst ongebruikelijk dat een instelling een student inschrijft zo laat in een collegejaar (juli/aug)
pi_69858862
Moet je de overgang van bachelor (WO) naar master (WO) eigenlijk ook doorgeven aan de IB-groep?
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  Milf dinsdag 9 juni 2009 @ 14:43:24 #238
16000 nikky
pi_69862418
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 13:04 schreef Addict89 het volgende:
Moet je de overgang van bachelor (WO) naar master (WO) eigenlijk ook doorgeven aan de IB-groep?
Ja. Maar bekijk eerst een Bericht van de IB-Groep, wellicht staat daar al vermeld dat je een master volgt.
pi_69875419
Ik heb een probleem:

ik moet een wijziging van mijn woonadres doorgeven aan de IB. Ik ben nu inwonend, maar per 1 september zal ik uitwonend zijn, omdat ik in een andere stad ga studeren. Toen ik studiefinancering had aangevraagd, had ik nog geen kamer, en dus nog geen nieuw woonadres. Daarom heb ik mijn huidige adres ingevuld (als placeholder zegmaar). Inmiddels heb ik een kamer, en wil ik dus het adres wijzigen, zodat ik de stufi ontvang waar ik recht op heb. Als ik het wil wijzigen, staat er dat het opgegeven adres niet overeenkomt met dat van de gemeente. Maar ik zal pas per 1 september verhuisd zijn. Ik heb het gevoel dat in een soort van impasse verkeer.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de volgende dingen:
-Wat is de uiterste datum waarop stufi kan worden aangevraagd/gewijzigd zodat je op 1 september gewoon stufi onvangt?

Mijn huidige situatie:
inwonend
vwo
tegemoetkomingscholieren
ingeschreven in gemeente leeuwarden

situatie per 1 september:
uitwonend
uni
studiefinancering (prestatiebeurs + aanvullende beurs)
ingeschreven in gemeente eindhoven

Zoals het nu is, is er studiefinancring aangevraagd, maar ipv uitwonend staat er inwonend.
wat kan ik nu het beste doen?
wijzigen doorgeven lukt me niet. FAQ op IB-site helpt me niet verder.
-Wie weet hoe dit zou moeten?.
-kan ik deze aanvraag misschien annuleren en opnieuw aanvragen?

Als bepaalde dingen niet duidelijk blijken uit mijn verhaal, laat het me dan weten, dan geef ik toelichting.
pi_69879858
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:47 schreef nikky het volgende:

[..]

De school registreert wat je eindatum is, maar geeft dit niet door aan de IB-Groep. Pas na een controle ziet de IB-Groep de einddatum staan. Je moet altijd zelf je einddatum doorgeven. (Tip: Kijk op je Berichten van de IB-Groep. Staat daar de juiste verwachtte einddatum? Dan hoef je niets door te geven. Staat er een andere of geen einddatum, geef dit dan alsnog door. Deze einddatum studie staat ook op Mijn IB-Groep) Mocht het nu zijn dat je nieuwe studie aansluit op je oude studie, (31 augustus uitgeschreven oude opleiding 1 september nieuwe inschrijving) dan hoe je geen einddatum door te geven. De wijziging dat je per 1 september een nieuwe opleiding gaat volgen volstaat.

Je kunt in de tussentijd een nieuwe opleiding doorgeven aan de IB-Groep en je aanmelden via Studielink. Dit betekent niet dat je staat ingeschreven bij twee opleidingen in de periode juni tot en met augustus. Het collegejaar start per 1 september en dat is je nieuwe inschrijfdatum. Het is hoogst ongebruikelijk dat een instelling een student inschrijft zo laat in een collegejaar (juli/aug)
Bij mijn IB-groep staat bij einddatum niets, bij studielink wel gewoon 31.08.2009. Ze werken toch samen, dus ik neem aan dat ik niets hoef te veranderen?
  Milf woensdag 10 juni 2009 @ 09:16:01 #241
16000 nikky
pi_69887828
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:41 schreef zomgmoz het volgende:
Ik heb een probleem:

ik moet een wijziging van mijn woonadres doorgeven aan de IB. Ik ben nu inwonend, maar per 1 september zal ik uitwonend zijn, omdat ik in een andere stad ga studeren. Toen ik studiefinancering had aangevraagd, had ik nog geen kamer, en dus nog geen nieuw woonadres. Daarom heb ik mijn huidige adres ingevuld (als placeholder zegmaar). Inmiddels heb ik een kamer, en wil ik dus het adres wijzigen, zodat ik de stufi ontvang waar ik recht op heb. Als ik het wil wijzigen, staat er dat het opgegeven adres niet overeenkomt met dat van de gemeente. Maar ik zal pas per 1 september verhuisd zijn. Ik heb het gevoel dat in een soort van impasse verkeer.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de volgende dingen:
-Wat is de uiterste datum waarop stufi kan worden aangevraagd/gewijzigd zodat je op 1 september gewoon stufi onvangt?

Mijn huidige situatie:
inwonend
vwo
tegemoetkomingscholieren
ingeschreven in gemeente leeuwarden

situatie per 1 september:
uitwonend
uni
studiefinancering (prestatiebeurs + aanvullende beurs)
ingeschreven in gemeente eindhoven

Zoals het nu is, is er studiefinancring aangevraagd, maar ipv uitwonend staat er inwonend.
wat kan ik nu het beste doen?
wijzigen doorgeven lukt me niet. FAQ op IB-site helpt me niet verder.
-Wie weet hoe dit zou moeten?.
-kan ik deze aanvraag misschien annuleren en opnieuw aanvragen?

Als bepaalde dingen niet duidelijk blijken uit mijn verhaal, laat het me dan weten, dan geef ik toelichting.

Hoi,

Je kunt je uitwonende situatie uiterlijk de laatste dag van september doorgeven om per de eerste van september recht te hebben op een uitwonende beurs. Let dan wel op dat je pas het geld voor de uitwonende beurs de maand erop ontvangt.
Maar ik ga er vanuit dat je gewoon in september al je uitwonende beurs wilt hebben . Je kunt nu al je nieuwe situatie en adres doorgeven via Mijn IB-Groep met als ingangsdatum 1 september 2009. Dat je de melding krijgt dat het adres afwijkt van de gemeente is niet erg. Als het goed is kun je gewoon doorklikken. ( Ik ga er nu wel vanuit dat het adres waar je nu woonachtig bent en het adres van de gemeente gelijk zijn trouwens ).
  Milf woensdag 10 juni 2009 @ 09:19:54 #242
16000 nikky
pi_69887918
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 22:33 schreef MikeLowrey het volgende:

[..]

Bij mijn IB-groep staat bij einddatum niets, bij studielink wel gewoon 31.08.2009. Ze werken toch samen, dus ik neem aan dat ik niets hoef te veranderen?
Studielink en de IB-Groep zijn verschillende organisaties. Wijzigingen moet je aan beide doorgeven.

Je blijft tot het einde van het collegejaar ingeschreven staan? Zo ja en je begint weer per 1 september, dan hoef je alleen je nieuwe opleiding door te geven.
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:37:25 #243
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_69927126
Bonjour!

Ik zou graag wat verheldering willen hebben over Studie financiering!

Ik heb 4 jaar MBO gedaan en 1 jaar HBO. Nu wil ik weer HBO gaan studeren, krijg ik dan nog 3 jaar stufi?

En ik woon inmiddels op mezelf, dus ik kom ook in aanmerking uitwonende beurs toch?
En hoe zit dat met aanvullende beurs? Mijn ouders betalen geen cent!

En ik zag dat ik stufi 3 maanden voordat mijn opleiding begint aan moet vragen, dus ik ben al te laat....Heb nog niet eens een studie! Heeft dat nog concequenties?

Alvast bedankt!
pi_69927260
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:37 schreef maffemaniak het volgende:
Bonjour!

Ik heb 4 jaar MBO gedaan en 1 jaar HBO. Nu wil ik weer HBO gaan studeren, krijg ik dan nog 3 jaar stufi?

En ik woon inmiddels op mezelf, dus ik kom ook in aanmerking uitwonende beurs toch?

En ik zag dat ik stufi 3 maanden voordat mijn opleiding begint aan moet vragen, dus ik ben al te laat....Heb nog niet eens een studie! Heeft dat nog concequenties?

Alvast bedankt!
Voor zover ik weet heb jij je jaren stufi al 'opgebruikt' en kan je alleen nog lenen...

Overigens zijn ouders niet verplicht bij te dragen. Enkel als zij niet draagkrachtig zijn zul jij een vergoeding krijgen van de IB-Groep(enkel als je nog recht hebt op stufi)
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:47:02 #245
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_69927387
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:42 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Voor zover ik weet heb jij je jaren stufi al 'opgebruikt' en kan je alleen nog lenen...

Overigens zijn ouders niet verplicht bij te dragen. Enkel als zij niet draagkrachtig zijn zul jij een vergoeding krijgen van de IB-Groep(enkel als je nog recht hebt op stufi)
Dus het is niet zo dat MBO en HBO los van zichzelf staan?
Bummer...
  Milf donderdag 11 juni 2009 @ 13:57:48 #246
16000 nikky
pi_69934642
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:42 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij?
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:37 schreef maffemaniak het volgende:
Bonjour!

Alvast bedankt!
Hoi,

Zoals ik het van jou begrijp heb je nu 1 jaar HBO verbruikt, dit betekent dat je nog 3 jaar basisbeurs over hebt. Daarna kun je nog 3 jaar lenen. Dit recht moet je wel verbruiken binnen de 10 jaar van het diplomatermijn. Deze termijn start per de eerste van de maand waarin je voor het eerst studiefinanciering hebt gehad voor het HBO.
Je bent uitwonend en hebt recht op de uitwonende beurs. Kijk voor de bedragen op: http://www.ib-groep.nl/particulieren/sf/sfho/bedragen.asp
Je had ook een vraag over de aanvullende beurs. Het inkomen van je ouders bepaalt of je een aanvullende beurs kunt krijgen en zo ja, hoe hoog die beurs dan is.Nadat de IB-Groep de inkomensgegevens van je ouders van de Belastingdienst hebben gekregen, krijgen zij een bericht. Op dat bericht staat het bedrag dat zij op grond van hun inkomen zouden kunnen bijdragen aan je studie. Je ouders zijn niet verplicht dit bedrag aan jou te betalen. Het gedeelte wat niet wordt uitbetaald als aanvullende beurs kun je lenen.
Zie: http://www.ib-groep.nl/pa(...)anvullende_beurs.asp

PS: Wil je exact weten hoeveel maanden je nog recht hebt op de basisbeurs, neem dan contact op met de klantenservice van de IB-Groep.

[ Bericht 0% gewijzigd door nikky op 11-06-2009 14:30:02 ]
pi_70060293
Ik ben in begin Juli 2009 afgestudeerd (HBO). Wanneer moet ik nu precies mijn OVjaarkaart inleveren? Ik kan dat nergens vinden. Is dat nou 7 augusustus of 7 september? Ik sta immers officieel ingeschreven t/m 31-08 bij mijn opleiding. Maar ik ben begin juli klaar met afstuderen.

Ik wil natuurlijk nog zoveel mogelijk profijt uit die OVkaart trekke
Hoi
pi_70070324
Nog een vraagje aan Nikky. Ik ben 1e jaars HBO student en ga volgend jaar een nieuwe HBO studie doen. Maar klopt het dat je de 1e jaar als je stopt je aanvullende beurs niet hoeft terug te betalen. Tot een paar maanden geleden stond het er wel op, nu de site vernieuwd is kan ik er niets meer over vinden.
pi_70071499
Mijn naam is dan wel geen Nikky, maar ik kan je het antwoord wel geven. Een aanvullende beurs is de eerste twaalf maanden direct al een gift, zie bijvoorbeeld deze pagina
  Moderator dinsdag 16 juni 2009 @ 22:10:15 #250
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_70076352
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:39 schreef roeliooo het volgende:
Ik ben in begin Juli 2009 afgestudeerd (HBO). Wanneer moet ik nu precies mijn OVjaarkaart inleveren? Ik kan dat nergens vinden. Is dat nou 7 augusustus of 7 september? Ik sta immers officieel ingeschreven t/m 31-08 bij mijn opleiding. Maar ik ben begin juli klaar met afstuderen.

Ik wil natuurlijk nog zoveel mogelijk profijt uit die OVkaart trekke
Zo snel mogelijk. Per augustus afaik. Als je hem langer hebt moet je betalen ! 1 september krijg je hem meestal.

Op tijd inleveren
Lever je kaart op tijd in, uiterlijk op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Je kunt de ov-studentenkaart inleveren op een van de regiokantoren of op een postkantoor herkenbaar aan ov-studentenkaart sticker (dit is als selectiekenmerk aan te vinken bij het zoekprogramma 'Uw postkantoor'). Lever je de kaart later in, dan kost je dat ¤ 68,00 per halve maand.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')