abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64962869
als je eerder remt enzo ben je ook meer voorspelbaar (goed) en ben je ermee bezig voor dat je eraan komt.
pi_64963137
nog beter, remmen op de motor
  maandag 12 januari 2009 @ 22:26:39 #128
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_64969951
Prima, helaas wat teveel lessen gehad... maargoed nu al weer ruime tijd in bezit van rijbewijs.
The remedy is the experience.
pi_65123678
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:26 schreef Klonterpot het volgende:
Prima, helaas wat teveel lessen gehad... maargoed nu al weer ruime tijd in bezit van rijbewijs.
Hoeveel lessen heb je gehad dan?
Life is Music
pi_65140772
quote:
Op maandag 12 januari 2009 20:14 schreef Archont het volgende:
nog beter, remmen op de motor
Dat deed ik ook altijd, lekker terug schakelen en de koppeling langzaam loslaten, maar dat vond mijn instructeur nooit goed.
Liever de remmen 2x verwisselen door slijtage dan de koppeling zei ie altijd
Terwijl ik wel altijd met hoge toeren moest optrekken op een helling, en ik het vrijwel altijd vanuit stationair doe..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 14:19:34 #131
231396 TheJoker.
Why So Serious?
pi_65140923
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 14:13 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Dat deed ik ook altijd, lekker terug schakelen en de koppeling langzaam loslaten, maar dat vond mijn instructeur nooit goed.
Liever de remmen 2x verwisselen door slijtage dan de koppeling zei ie altijd
Terwijl ik wel altijd met hoge toeren moest optrekken op een helling, en ik het vrijwel altijd vanuit stationair doe..
Remmen op motor kost geen koppeling als je de handel niet laat slippen. Daar zat je instructeur fout.
Optrekken op een helling kun je echter wel beter met een hoger toerental doen, dan gaat je blok echt langer mee. Het nieuwe rijden werkt niet op hellingen.
pi_65161792
Mijn rij-instructeur kon niet ophouden met praten over irrelevante zaken, op 'n gegeven moment had hij 't over zwarte gaten.. en ik maar hopen dat ik het goed deed
pi_65162212
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 14:19 schreef TheJoker. het volgende:

[..]

Remmen op motor kost geen koppeling als je de handel niet laat slippen. Daar zat je instructeur fout.
Optrekken op een helling kun je echter wel beter met een hoger toerental doen, dan gaat je blok echt langer mee. Het nieuwe rijden werkt niet op hellingen.
ik laat voordat ik de koppeling helemaal los heb wel een tijdje slippen, zodat de toeren ook langzaam omhooggaan, en niet ineenkeer waardoor je ook naar voren schiet. Daardoor slijt je koppeling wel.

En optrekken op een helling vind ik gewoon fijner om zonder al te veel toeren op te trekken.
Ik mag niet met handrem optrekken, maar moet de rem en koppeling inhouden, koppeling langzaam los en op het moment dat de auto wat begint te trillen (doordat ie wilt optrekken) moet je van hem gasgeven om extra toeren te maken..
Wat ik dan altijd doe is koppeling langzaam los dan gas.. zodat ik met stationair optrek..
Vind ik lekkerder naar mijn gevoel.

Schakelen doe ik ook altijd net onder wanneer de turbo inslaat... (nu wanneer ie wel inslaat, hij is nu gechipt).. op ongeveer 1700RPM al.. soms ff optrekken tot 2100.
Ik ben zoals je leest beetje zuinig met de auto van mijn rij instructeur, en rij ook heel relaxed en rustig.. ik mag zelfs als een sjonnie zitten en mijn arm op de leuning + pook en ander op het stuur.. ALS ik maar op de examen niet doe

Maar nu heb ik het financieel moeilijk, dus ben al een maandje gestopt..
Zodra mijn studiefinaceering van 800 euri binnenkomt, dan ga ik meteen op en meteen daarna op examen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_65189131
tvp
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_65230562
Lisje rijles 6 achter de rug heeft, en het eigenlijk best wel goed gaat.
ik vond mn eerste les dood eng. zat thuis te shaken als een gek.

echter ging het ontzettend goed!
en nog steeds gaat het lekker.
alhoewel ik de snelweg nog steeds niet zo fijn vind
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
pi_65231189
snelweg is ook zo klote met een rijles auto. we hebbe hier in zaandam een oprit van zon 50 meter ofzo, daarvoor een grote bocht en daarvoor een afrit van andere snelweg waar je ook maar zon 50 meter ofzo voor hebt (althans zo voelt het aan als je 100km/u rijdt), kortom het is dolle pret of die auto je voor laat gaan of erachter.. al eens gehad dat ik de oprit op wilde maar de vent op de snelweg reed even snel als ik en gaf geen gas noch remde en bleef even snel rijden, was dolle prat hoe we vervolgens de kleine vluchtstrook opreden en vervolgens inhaalde, maar serieus zodra je in gewone auto zit zul je zien dat snelweg appeltje eitje is, er zijn alleen zoveel klootzakken op de weg die bij een lesauto je het leven zuur maken. Maja aan de ene kant ook wel weer goed, want zo maak je nog wat mee en heb je dat ook weer gehad.
pi_65231420
Op weg naar de snelweg: Gas geven en zorgen dat je even hard rijdt als de rest, en als je geen ruimte hebt om in te voegen, gas geven, maar liever niet remmen.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 00:35:57 #138
231396 TheJoker.
Why So Serious?
pi_65231924
quote:
Op zondag 18 januari 2009 02:53 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

ik laat voordat ik de koppeling helemaal los heb wel een tijdje slippen, zodat de toeren ook langzaam omhooggaan, en niet ineenkeer waardoor je ook naar voren schiet. Daardoor slijt je koppeling wel.
Zorg er voor dat je dat toerental al hebt voordat je de koppeling los laat. Dan slipt ie niet.
quote:
En optrekken op een helling vind ik gewoon fijner om zonder al te veel toeren op te trekken.
Ik mag niet met handrem optrekken, maar moet de rem en koppeling inhouden, koppeling langzaam los en op het moment dat de auto wat begint te trillen (doordat ie wilt optrekken) moet je van hem gasgeven om extra toeren te maken..
Wat ik dan altijd doe is koppeling langzaam los dan gas.. zodat ik met stationair optrek..
Vind ik lekkerder naar mijn gevoel.
Met een laag toerental optrekken wanneer een hoog koppel noodzakelijk is sloopt je auto vanzelf.
quote:
Schakelen doe ik ook altijd net onder wanneer de turbo inslaat... (nu wanneer ie wel inslaat, hij is nu gechipt).. op ongeveer 1700RPM al.. soms ff optrekken tot 2100.
Ik ben zoals je leest beetje zuinig met de auto van mijn rij instructeur, en rij ook heel relaxed en rustig.. ik mag zelfs als een sjonnie zitten en mijn arm op de leuning + pook en ander op het stuur.. ALS ik maar op de examen niet doe

Maar nu heb ik het financieel moeilijk, dus ben al een maandje gestopt..
Zodra mijn studiefinaceering van 800 euri binnenkomt, dan ga ik meteen op en meteen daarna op examen
Het ideale schakelmoment ligt tussen de 1500 en de 2500 voor een gemiddelde benzinebak, voor een diesel iets lager. Maar het relaxte rijdt het gewoon als je bij de daling in toerental vloeiend overgaat in je nieuwe versnelling, zonder schokje. Als je dat doet rij je automatisch ook zuinig.

Remmen op de motor is trouwens ook ideaal voor je brandstofverbruik, een auto met injectie verbruikt als je het gaspedaal los hebt en NIET stationair draait 0 brandstof. Helemaal niks.
pi_65234178
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:07 schreef koffiegast het volgende:
maar serieus zodra je in gewone auto zit zul je zien dat snelweg appeltje eitje is
Over het algemeen heeft een lesauto nog flink wat power (ik had 144 pk), in tegenstelling tot de twingo waar ik nu meestal in rij, dus daar ben ik het zeker niet mee eens. Op een oprit kan ik niet snel optrekken en dus niet snel nog even voor iets. Dat maakt het wel lastiger.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_65243848
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 07:39 schreef rene90 het volgende:

[..]

Over het algemeen heeft een lesauto nog flink wat power (ik had 144 pk), in tegenstelling tot de twingo waar ik nu meestal in rij, dus daar ben ik het zeker niet mee eens. Op een oprit kan ik niet snel optrekken en dus niet snel nog even voor iets. Dat maakt het wel lastiger.
Waar haal je die informatie vandaan? Ik kan je vertellen dat die van mij waarschijnlijk de 100 nog niet eens haalde. Als je het gaspedaal helemaal intrapte ging je pas enigszins normaal vooruit (als ik het vergelijk met waar ik nu meestal in rijd). En dan nog heb ik de raarste capriolen meegemaakt, zoals op een drukke straat langs winkelcentrums dat een auto voor mij stopt om iemand eruit te laten, daarna was direct een kruising, auto achter me moest per se nodig langs me schieten, het is echt alsof ze een grote drang krijgen dat ze er langs moeten.

Verder legde me uit dat het desondanks het weinig power heeft, toch wel beter is om in te leren. Maar moet zeggen dat ik nu toch wel blij ben met een wagen dat bij ff wat gas intrappen flink vooruit komt, maakt het allemaal wat gemakkelijker
pi_65248089
ik mag nog niet auto rijden maar heb wel wat gevonden voor de mensen die in de buurt van Enschede, Hengelo, Deurningen, Oldenzaal en Vriezenveen wonen want Verkeerscollege Brunen heeft http://www.stiekemrijden.nl/ wat je dan doet is je gaat naar een groot prive terrein en daar leren ze je de basics; in je spiegel kijken, slalomen, schakelen dat soort dingen allemaal is heel handig en ben er zeer over te spreken het was volgens mij zelfs nog mogelijk om zo eerder aan je rijbewijs te beginnen.
pi_65256183
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:35 schreef TheJoker. het volgende:

[..]

Zorg er voor dat je dat toerental al hebt voordat je de koppeling los laat. Dan slipt ie niet.
[..]

Met een laag toerental optrekken wanneer een hoog koppel noodzakelijk is sloopt je auto vanzelf.
[..]

Het ideale schakelmoment ligt tussen de 1500 en de 2500 voor een gemiddelde benzinebak, voor een diesel iets lager. Maar het relaxte rijdt het gewoon als je bij de daling in toerental vloeiend overgaat in je nieuwe versnelling, zonder schokje. Als je dat doet rij je automatisch ook zuinig.

Remmen op de motor is trouwens ook ideaal voor je brandstofverbruik, een auto met injectie verbruikt als je het gaspedaal los hebt en NIET stationair draait 0 brandstof. Helemaal niks.
Thanks, maar dat wist ik al
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_65256609
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:15 schreef CasB het volgende:
Op weg naar de snelweg: Gas geven en zorgen dat je even hard rijdt als de rest, en als je geen ruimte hebt om in te voegen, gas geven, maar liever niet remmen.
Zo is het me ook geleerd, met de nadruk op 'even hard rijden als de rest'.
Ik moet tijdens het examen er echt op letten om met beide handen op het stuur te rijden,
nu leg ik me linker-arm op de leuning, vind ik relax rijden.

Dat toerenteller-gedoe, daar snap ik nog steeds niets van en dat na 14 lessen.
Voor de rest gaat het wel goed, alleen tijdens het koppelen nog af en toe geslip maar dat is ook een
kweste van je toerenteller in de gaten houden.

Theorie is aangevraagt, volgende week woensdag mag ik op.
Dus flink leren enzo.
Life is Music
  dinsdag 20 januari 2009 @ 20:06:23 #144
231396 TheJoker.
Why So Serious?
pi_65258047
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:14 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Thanks, maar dat wist ik al
Doe het dan ook, scheelt je knaken.
pi_65258192
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:27 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Zo is het me ook geleerd, met de nadruk op 'even hard rijden als de rest'.
Ik moet tijdens het examen er echt op letten om met beide handen op het stuur te rijden,
nu leg ik me linker-arm op de leuning, vind ik relax rijden.

Dat toerenteller-gedoe, daar snap ik nog steeds niets van en dat na 14 lessen.
Voor de rest gaat het wel goed, alleen tijdens het koppelen nog af en toe geslip maar dat is ook een
kweste van je toerenteller in de gaten houden.

Theorie is aangevraagt, volgende week woensdag mag ik op.
Dus flink leren enzo.
Als je eenmaal zelfstandig rijdt, dan kijk je amper naar de toerenteller en gaat het allemaal op gehoor.
Geen referral hier.
pi_65258231
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:06 schreef TheJoker. het volgende:

[..]

Doe het dan ook, scheelt je knaken.
Tis niet mijn auto
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_65258285
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:10 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Als je eenmaal zelfstandig rijdt, dan kijk je amper naar de toerenteller en gaat het allemaal op gehoor.
Tot je een keer met muziek aan rijdt, dan is zo'n toerenteller wel erg handig
En wat is er moeilijk aan een toerenteller?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')