abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61119419
Zoals het een echte baas betaamt had ik natuurlijk al flink geoefend met rijden. Toen hij dat dus aan me vroeg kon ik dus gewoon gelijk zelf alles doen, scheelt toch weer die paar lessen.
pi_61119471
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:58 schreef StrawberryFields het volgende:
Freddie, maak je maar niet ongerust. Zo lang je niet rijdt als toen.. weetjewel? komt alles wel goed.
Foei, ga weg jij!
Life is Music
  maandag 25 augustus 2008 @ 22:40:24 #28
159757 Gibeon
Open to change
pi_61124948
Pak de auto van je ouders en ga er meer rijden, scheelt met de eerste les, weet je meteen al wat de auto wel (en niet) kan Sowieso ben je met je brommerrbw al in het voordeel qua kennis van regels, alleen het is de vraag of je ze ook toepast of dat je rijstijl kudt is, dan moet je alles weer afleren
pi_61125074
Mijn eerste rijles was tof.

[ Bericht 57% gewijzigd door MASD op 26-08-2008 20:30:41 ]
zakelijk
pi_61125086
ik was gewend om wel eens in een trekker te rijden dus schakelen kon ik al wel, maar de eerste keer remde ik iets te krachtig verder alles wel goed gegaan (21lessen rijbewijs alles in 1 x )
Zorg wel dat je goed leert voor je theorie examen want als je ziet hoeveel er daar zakken wat niet nodig hoeft te zijn...
  maandag 25 augustus 2008 @ 23:06:12 #31
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_61125803
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 22:44 schreef kloas_wokkel het volgende:
ik was gewend om wel eens in een trekker te rijden dus schakelen kon ik al wel, maar de eerste keer remde ik iets te krachtig verder alles wel goed gegaan (21lessen rijbewijs alles in 1 x )
Zorg wel dat je goed leert voor je theorie examen want als je ziet hoeveel er daar zakken wat niet nodig hoeft te zijn...
idd bij mij was toen 3/4 gezakt. Stelletje tokkies 1x boek doorlezen was voldoende.
pi_61125945
ik heb zo'n ANWB cd-rom gebruikt waar van die oefen examens opstaan alle 8 gemaakt. had niet eens een boek 't staat ook wel ergens op internet. had 2 fout dus dat was wel netjes
pi_61127271
Theorie moet je gewoon serieus nemen, een hoop mensen doen dat niet, maarja, dat zijn ook de tokkies die later in een Golf/CRX/Kadett GSI gaan rijden. Het is niet moeilijk, je moet alleen goed lezen en kijken, dan weet je het antwoord meestal wel.

Voor m'n praktijkexamen ben ik 1 keer gezakt, omdat ik na 5 minuten een ingreep had, en ik daarom dacht dat ik het wel kon vergeten, en ik daardoor m'n hoofd er niet bij had en gehaast reed. De tweede keer ging heel relaxed met een prettige examinator. Weet je hoe irritant het is als een examinator bij elke zin die hij zegt je eigen naam zegt. "En CasB, wat doe je voor werk?" "Heb je nog hobbies, CasB?", "Wat doe je voor de rest in de vrije tijd CasB?" "Nou, CasB, dan gaan we zo naar links", en dat een half uur lang. Dat trok ik ook heel slecht. Die ingreep begreep ik ook niet, maar dat terzijde.

Maar heel simpel: Je moet het rijden serieus nemen, en ja, in het begin zul je zenuwachtig zijn, dat had ik na 10 lessen nog, ook al ging het wel redelijk. Bij de eerste les moest ik gelijk iemand naar huis brengen, en die vertelde me vrolijk dat ze de eerste les er een spiegel af had gereden, dan ben je ook wel wat voorzichtiger (maarja, het was een vrouw ).
pi_61127447
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 23:51 schreef CasB het volgende:
maarja, dat zijn ook de tokkies die later in een Golf/CRX/Kadett GSI gaan rijden.
golf is geen tokkie auto
zolang hij origineel blijft en er geen 20000 watt versterker inzit
rijd zelf in een golf variant (van mn ouders)
pi_61127919
Golf is wel een tokkie auto. Wat zie je er in: Petjesvolk of bejaarden. Oftewel, ze kunnen allebei niet rijden.

En je rijdt in een Golf Variant, dus een stationawgon, tja, die vallen over het algemeen wel mee. Alleen snap ik dan niet waarom je ouders geen Passat stationwagon hebben.
pi_61128112
Eerste rijles met m'n vader gereden.
Zo'n 2 uren, beetje rustige route.

Schakelen en bediening had ik allemaal al een beetje geoefend een paar jaar eerder, dus we konden gelijk gaan rijden.
De eerste rit ging wel redelijk, motor 1x laten afslaan, verder erg moe na het rijden.
pi_61128174
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 00:18 schreef CasB het volgende:
En je rijdt in een Golf Variant, dus een stationawgon, tja, die vallen over het algemeen wel mee. Alleen snap ik dan niet waarom je ouders geen Passat stationwagon hebben.
prijs verschil denk ik
deze auto zit de meeste luxe wel op en diesel dus wat wil je nog meer
pi_61128235
Nou, iets wat niet op een Golf lijkt.
pi_61128434
een trabant
pi_61128836
Hartstikke spannend de eerste keer, 2e en 3e keer ook wel.
Daarna wil je er zo snel mogelijk vanaf en gewoon je rijbewijs hebben Omdat je moe wordt van't geles van je instructeur

Theorielessen zijn nergens voor nodig, eerst gewoon lekker lessen en na 10 lessen oid is je theorie aanvragen.. Sowieso lessen? Bestaan die? Gewoon boekje goed lezen en boel computertoetsjes maken en 't moet gewoon lukken, tenzij je echt HEEL ERG slecht bent in leren.

En dan in 1 keer je rijbewijsje halen net als ik!

[ Bericht 0% gewijzigd door Elvanera op 26-08-2008 01:25:26 ]
pi_61128987
Had eerst een proefles ofzo, gewoon enkel sturen, ging veel gemakkelijker af dan gedacht. Eerste les vrijwel net zo, af en toe wat gassen. Komt langzamerhand meer en meer bij, zit immers op de 20 ofzo, theorie oefenen had ik al vooraf gedaan (enkel tentamens gedaan over paar maanden verspreid, dat was het) dus bij 6 lessen had ik mijn theorie al binnen Oo
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:55:27 #42
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_61132223
Eerste rijles was in december 2007 om half acht savonds. Een mistige en donkere avond.

En dan maar op onbekende polderweggetjes karren, en een instructeur die zegt 'Jaaa beetje gas bij'. Heerlijk.
Hé meid, hé gozer, dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt betekent nog niet dat je niet dom en lelijk bent.
pi_61148214
De eerste helft leren schakelen op een industrieterrein, en de tweede helft de weg op. Niet veel bijzonders eigenlijk.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:29:04 #44
165512 MASD
Music is dead.
pi_61148517
Binnenkort begin ik aan mijn rijlessen. heb al wel zo gereden met mijn ouders ernaast, was wel te doen, na 10 minuten ging het al vlot.
Long live music.
pi_61148646
Ik mocht tijdens mijn eerste rijles alleen maar sturen vanaf thuis waar ik werd opgehaald. Daarna ging ik naar een parkeer plaats waar ik eerst de uitleg kreeg over hoe een versnellingsbak werkt etc. Daarna mocht ik proberen op te trekken en uiteraard remmen.
Best wel zweet handjes toen
pi_61182130
ik kreeg de vraag of ik al es eerder gereden had.
Ja dus, nogal vaak + aardig wat trekker gereden, mocht dus ook gelijk achter het stuur.
mocht alles al doen, sturen gassen, schakelen, alles
gelijk eerste les ook al op de autoweg

ging heerlijk lekker rijden, alleen reed volgens mn instructeur te agressief
maandag mag ik weer, heb dan mn 3e les
Glimlachen is de meest elegante manier om je tegenstander je tanden te laten zien
  donderdag 28 augustus 2008 @ 00:51:22 #47
226055 Aapje.
Ces't ton boy boy!
pi_61182197
Ik liet hem twee keer afslaan maar fouten maakte ik niet echt. Wel ergerde ik me eraan dat die man liep uit te leggen waar welk pedaal voor was en hoe je moest schakelen, en daarmee doorging toen ik zei dat ik het allang wist Na 3 lesjes kon ik vrolijk rondkarren en na 15 lesjes slaagde ik voor m'n eerste examen
Hihi.
pi_61183398
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 00:47 schreef Ferrox het volgende:
ik kreeg de vraag of ik al es eerder gereden had.
Ja dus, nogal vaak + aardig wat trekker gereden, mocht dus ook gelijk achter het stuur.
mocht alles al doen, sturen gassen, schakelen, alles
gelijk eerste les ook al op de autoweg

ging heerlijk lekker rijden, alleen reed volgens mn instructeur te agressief
maandag mag ik weer, heb dan mn 3e les
Sorry to burst your bubble, schijnt dat er wel heel wat mensen zijn die gassen/schakelen/sturen de eerste les krijgen. Sterker nog zelfs eerste les de snelweg opgaan (want dan ben je gelijk van die angst af is zeg maar het idee)

Hoe dan ook succes!
pi_61238437
Mijn eerste rijles ging echt goed. Maarja ik had ook al een paar keer in mijn tienerjaren geoefend samen met mijn moeder en haar auto dus ik wist al een klein beetje hoe en wat.

Nu nog bezig met rijlessen. Gaat opzich nog steeds goed, alleen het inzicht moet verbeterd worden. Maarja das ook een bekend probleem bij vele!

Groetjes, Mandy
pi_61238475
Mijn eerste rijles ging wel okay. Uurtje rijden, alleen sturen en gas geven. Weinig bijzonders en twee maanden en 24 lessen later succesvol geslaagd .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')