Theorie moet je gewoon serieus nemen, een hoop mensen doen dat niet, maarja, dat zijn ook de tokkies die later in een Golf/CRX/Kadett GSI gaan rijden. Het is niet moeilijk, je moet alleen goed lezen en kijken, dan weet je het antwoord meestal wel.
Voor m'n praktijkexamen ben ik 1 keer gezakt, omdat ik na 5 minuten een ingreep had, en ik daarom dacht dat ik het wel kon vergeten, en ik daardoor m'n hoofd er niet bij had en gehaast reed. De tweede keer ging heel relaxed met een prettige examinator. Weet je hoe irritant het is als een examinator bij elke zin die hij zegt je eigen naam zegt. "En CasB, wat doe je voor werk?" "Heb je nog hobbies, CasB?", "Wat doe je voor de rest in de vrije tijd CasB?" "Nou, CasB, dan gaan we zo naar links", en dat een half uur lang. Dat trok ik ook heel slecht. Die ingreep begreep ik ook niet, maar dat terzijde.
Maar heel simpel: Je moet het rijden serieus nemen, en ja, in het begin zul je zenuwachtig zijn, dat had ik na 10 lessen nog, ook al ging het wel redelijk. Bij de eerste les moest ik gelijk iemand naar huis brengen, en die vertelde me vrolijk dat ze de eerste les er een spiegel af had gereden, dan ben je ook wel wat voorzichtiger (maarja, het was een vrouw

).