Die zag ik echt niet aankomenquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:58 schreef RozeAnjer het volgende:
[..]
Mensen die uit huis gaan om even later weer terug te komen bij papa en mama!!!!!!!!!
Dat jij 300 euro per maand neer hebt gelegd voor 12 vierkante meter wil nog niet zeggen dat iedereen dat doetquote:Op dinsdag 2 september 2008 21:16 schreef Lennox het volgende:
[..]
Die zag ik echt niet aankomen. Mooie is dat de band 10x beter is dan ervoor. Verder studeer ik nu vlakbij, terwijl ik voor die afgebroken studie echt op kamers moest. Maar goed, als iemand blij is in zijn 4x3 kamer voor 300 euro per maand, wie ben ik dan om daar tegenin te gaan
Voor die prijs heb ik toch echt 20m² + balkonquote:Op dinsdag 2 september 2008 23:26 schreef RozeAnjer het volgende:
[..]
Dat jij 300 euro per maand neer hebt gelegd voor 12 vierkante meter wil nog niet zeggen dat iedereen dat doet
Nou, hier in Utrecht ontkom je daar niet echt aan, tenzij je via sociale woningbouw huurt, maar die hebben wachtlijsten die zo lang zijn dat je je op je 8e moet gaan inschrijven.quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:26 schreef RozeAnjer het volgende:
Dat jij 300 euro per maand neer hebt gelegd voor 12 vierkante meter wil nog niet zeggen dat iedereen dat doet
Dat is vast niet in het centrum van Utrecht of Amsterdam.quote:Op donderdag 4 september 2008 15:47 schreef ImTheBase het volgende:
[..]
Voor die prijs heb ik toch echt 20m² + balkon
dat jou ouders nou zo laks waren om dat niet te doen..quote:Op donderdag 4 september 2008 16:00 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nou, hier in Utrecht ontkom je daar niet echt aan, tenzij je via sociale woningbouw huurt, maar die hebben wachtlijsten die zo lang zijn dat je je op je 8e moet gaan inschrijven.
En waar precies moeten je ouders je dan inschrijven? Er zijn zoveel studentensteden.quote:Op donderdag 4 september 2008 16:08 schreef Robin__ het volgende:
[..]
dat jou ouders nou zo laks waren om dat niet te doen..
Maar het is helaas wel waar. Ik zelf heb best mazzel gehad volgens mij, 7 maanden ingeschreven, studio 25m^2, als ik huursubsidie meereken 290 incl per maand. (op 10 minuten van alle voorzieningen die ik kan bedenken) midden in den haag *maar dat was omdat studenten hier voorrang kregen en ik hier 100km vandaan woonde)
Gestopt met lezen bij "jou", aan jou of jouw posts ga ik geen aandacht besteden.quote:Op donderdag 4 september 2008 16:08 schreef Robin__ het volgende:
dat jou ouders nou zo laks waren om dat niet te doen..
quote:Op donderdag 11 september 2008 11:59 schreef AMS_FUE_Reggaeton het volgende:
Maar in het weekend kan je toch ook losgaan of eventueel bij iemand op kamers blijven slapen.
dus jij denkt dat zodra je op kamers woont je besmet wordt met een onomkeerbaar virus en ook verandert in een alles neukende zuipende kutstudent zonder cent te nakken?quote:Op donderdag 11 september 2008 11:59 schreef AMS_FUE_Reggaeton het volgende:
Waarom zou je perse op kamers moeten, schulden opbouwen en op een kamertje van 15m2 zitten het is maar wat je wilt. Als je dichtbij je 'studie' woont kan je toch gewoon thuis blijven kan je sparen zodat je na je studie tenminste iets degelijks kan huren of kopen
En die zelfstandigheid van studenten nou nou, ze eten soms dagen niet warm of komen niet uit met geld. Lopen veel te zuipen, Natuurlijk in het weekend is het feest en een leuke periode in je leven. Maar in het weekend kan je toch ook losgaan of eventueel bij iemand op kamers blijven slapen. De voordelen wegen bij mij niet op tegen de nadelen.
Precies, van die vieze spoorknorren die denken dat ze er wel even van kunnen profiteren, omdat ze anders het hele weekend huilend bij mama op schoot zittenquote:
Wat een bullshitquote:Op donderdag 11 september 2008 11:59 schreef AMS_FUE_Reggaeton het volgende:
Waarom zou je perse op kamers moeten, schulden opbouwen en op een kamertje van 15m2 zitten het is maar wat je wilt. Als je dichtbij je 'studie' woont kan je toch gewoon thuis blijven kan je sparen zodat je na je studie tenminste iets degelijks kan huren of kopen
En die zelfstandigheid van studenten nou nou, ze eten soms dagen niet warm of komen niet uit met geld. Lopen veel te zuipen, Natuurlijk in het weekend is het feest en een leuke periode in je leven. Maar in het weekend kan je toch ook losgaan of eventueel bij iemand op kamers blijven slapen. De voordelen wegen bij mij niet op tegen de nadelen.
'mama's piepers blijven 't lekkerstquote:Op donderdag 11 september 2008 13:57 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Wat een bullshitAls we toch aan het generaliseren zijn:
Jij bent zeker zo'n figuur die na z'n laatste college snelsnel de trein pakt omdat mama de prak om 18.00 op tafel zet en boos wordt als je te laat bent. Heel de week zeiken op hoe stom mensen die op kamers wonen wel niet zijn, maar op donderdag wel al je studiegenootjes af met de vraag of je alsjeblieft mag blijven slapen.
Niet iedere thuiswonende student is een spoorknorquote:Op donderdag 11 september 2008 13:47 schreef RozeAnjer het volgende:
[..]
Precies, van die vieze spoorknorren die denken dat ze er wel even van kunnen profiteren, omdat ze anders het hele weekend huilend bij mama op schoot zitten
Misschien moet je eens inzien dat op kamers wonen meer omvat dan alleen dichtbij je studie wonen...quote:Op donderdag 11 september 2008 18:08 schreef Renesite het volgende:
De logica van op kamers gaan in de stad waar je woont, zo niet nog verder wonen dan waar je op het moment woont, snap ik nog steeds niet
Dat dus.quote:Op donderdag 11 september 2008 19:40 schreef William.Tecumseh.Sherman het volgende:
[..]
Misschien moet je eens inzien dat op kamers wonen meer omvat dan alleen dichtbij je studie wonen...
Mensen die thuiswonen krijgen net zo goed studiefinanciering, dus dat is een non-argumentquote:Op donderdag 11 september 2008 19:05 schreef fathank het volgende:
[..]
Niet iedere thuiswonende student is een spoorknor. Genoeg studenten die hun eigen auto hebben. En alsof die studenten die op kamers zo zelfstandig zijn
. Ondertussen iedere maand hun handje ophouden bij de overheid omdat ze anders niet rond kunnen komen
Dan ga je toch lekker op kamers wonen, ik begrijp het best als je ver weg woont dat je geen andere optie hebt alleen ik zie de voordelen er niet van en ik ben best vaak in studenten kamers geweest, nou zo gedeelde keuken en wasruimte moet je ook maar willen. Briefjes aan de deur over welke ratten er voorkomen en hoe je het beste kakkerlakken kunt voorkomen, natuurlijk kan het ook anders prima toch ik heb er geen behoefte aan. Ga wel op mijn zelf wonen als ik werk.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:57 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Wat een bullshitAls we toch aan het generaliseren zijn:
Jij bent zeker zo'n figuur die na z'n laatste college snelsnel de trein pakt omdat mama de prak om 18.00 op tafel zet en boos wordt als je te laat bent. Heel de week zeiken op hoe stom mensen die op kamers wonen wel niet zijn, maar op donderdag wel al je studiegenootjes af met de vraag of je alsjeblieft mag blijven slapen.
Zelfde verhaal bij mij. Ook 19 toen ik op kamers ging. Gelukkig had ik na 1 jaar wel door dat het niks zou worden op die manier. Nu ook in 4e jaar bezig en als ik klaar ben, en een baan heb, ga ik lekker op mezelf. Geen gezeik met huisgenoten, niets.quote:Op donderdag 11 september 2008 20:20 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom laten we iedereen niet lekker zelf bepalen hoe een ieder zijn leven in wil richten. 30 is misschien wat laat om op jezelf te wonen. Maar 18 is erg jong.
Ik heb het ook gedaan maar kon er eerlijk gezegd niet mee omgaan. Elke avond feest. Na twee jaar had ik 7 van de vereiste 42 studie punten binnen en werd dus vriendelijk verzocht mijn succes elders te proberen. Toen ben ik ook maar weer thuis gaan wonen. Andere opleiding gedaan en in 4 jaar gehaald en daarna direct weer vertrokken. Was me anders echt nooit gelukt. Ik miste nog wat verantwoordelijkheidsbesef op die leeftijd. Ik ben blij met die 2 jaar, maar ik betaal er wel nog steeds voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |