Waarom voel jij je aangevallen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:18 schreef verita het volgende:
[..]
Waarom is dat nou???
Laat iedereen toch zijn eigen keuze maken
Ik snap best dat mensen het zekere voor het onzekere nemen hoor. Echter, ik woon nu in een woonhuis opgedeeld in 3 appartementen, dus 3 huishoudens met ieder een oven, wasmachine, droger, geiser, koelkast, vrieskast, pc, tv, audio-installatie, magnetron, waterkoker en koffiezetter en er zitten maar 6 groepen in het huis. En dat is maar 1 keer mis gegaan en dat was toen ik de oven aan zetten terwijl de droger bezig was en de magnetron aan stond, de tv, de stereo en de pc (plus natuurlijk nog de koelkast en de vriezer, allemaal op 1 groepquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:19 schreef Oblivion het volgende:
Nou bij ons zal ook het een en ander moeten veranderen, maar als ik het zo lees dan is het helemaal niet zo verstandig (voor ons dan) om veel groepen te nemen.
Brengt dus gewoon meer kosten met zich mee...
Monteer je er een blad bovenop en een achterwand achter?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:21 schreef Faithy het volgende:
mag ik even advies vragen?
we gaan voor de bar voor de kastjes langs de Gamma wrsch.
Daar hebben ze standaard keukenkasten staan voor een leuke prijs. Maar nu kunnen we kiezen tussen 60cm diepte, en 50cm diepte.
60cm is standaard, 50 minder. Maar nu hebben ze bij de 50cm serie een mooi extra blok met 4 lades die ze bij de 60cm serie niet hebben.
is die 10cm écht ontzettend veel minder in het gebruik? Of ga je het niet missen? We moeten de boel nog opmeten, maar als 60cm kán, dan hebben we dus de keuze...
Alhoewel, we krijgen een koelkast van wrsch de standaard 60cm diepte..
Wat zouden jullie doen, en mis je die 10cm dus?
Nou Verita zei, als je maar een aantal uur hebt waarin je alles wilt doen, dan is het handig.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik snap best dat mensen het zekere voor het onzekere nemen hoor. Echter, ik woon nu in een woonhuis opgedeeld in 3 appartementen, dus 3 huishoudens met ieder een oven, wasmachine, droger, geiser, koelkast, vrieskast, pc, tv, audio-installatie, magnetron, waterkoker en koffiezetter en er zitten maar 6 groepen in het huis. En dat is maar 1 keer mis gegaan en dat was toen ik de oven aan zetten terwijl de droger bezig was en de magnetron aan stond, de tv, de stereo en de pc (plus natuurlijk nog de koelkast en de vriezer, allemaal op 1 groep!! ), dus ik ben er voor mezelf nog van overtuigd dat ik zelf geen 12 groepen nodig heb.
Dit is dus geen aanval o.i.d., zie disclaimer
En toch ben ik er van overtuigd dat als ik mijn hele huishouden nu op 2 groepen kan draaien, ik straks aan 8 wel genoeg moet hebbenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:26 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nou Verita zei, als je maar een aantal uur hebt waarin je alles wilt doen, dan is het handig.
Bij ons wil het nog wel eens klappen...![]()
En bij mopheus koken ze op elektrisch...
Food for thinking!
Is ook meer ter voorkoming van piekspanningen bij inschakelen van andere apparaten, schakel je ze 1 voor 1 in dan is er vaak weinig aan de hand.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik snap best dat mensen het zekere voor het onzekere nemen hoor. Echter, ik woon nu in een woonhuis opgedeeld in 3 appartementen, dus 3 huishoudens met ieder een oven, wasmachine, droger, geiser, koelkast, vrieskast, pc, tv, audio-installatie, magnetron, waterkoker en koffiezetter en er zitten maar 6 groepen in het huis. En dat is maar 1 keer mis gegaan en dat was toen ik de oven aan zetten terwijl de droger bezig was en de magnetron aan stond, de tv, de stereo en de pc (plus natuurlijk nog de koelkast en de vriezer, allemaal op 1 groep!! ), dus ik ben er voor mezelf nog van overtuigd dat ik zelf geen 12 groepen nodig heb.
Dit is dus geen aanval o.i.d., zie disclaimer
Ik heb gisteren met een knul over dit soort dingen gehad, wat er nu in het huis zit is veul te weinig!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En toch ben ik er van overtuigd dat als ik mijn hele huishouden nu op 2 groepen kan draaien, ik straks aan 8 wel genoeg moet hebben![]()
Maar misschien gaat de meterkast me wel keihard pwnen. Ik zal jullie op de hoogte houden
Nee precies, in mijn studentenhuis ging het trouwens wel vaak mis maar ja, daar hadden ze maar drie groepen, en met de hoeveelheid apparatuur die de gemiddelde student tegenwoordig heeft plus constant tappen van heet water uit de boiler en een wasmachine die overuren draait, da's vragen om gezeikquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:30 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Is ook meer ter voorkoming van piekspanningen bij inschakelen van andere apparaten, schakel je ze 1 voor 1 in dan is er vaak weinig aan de hand.
Ja, daar had die knul het gisteren ook over. Piekspanningen!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:30 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Is ook meer ter voorkoming van piekspanningen bij inschakelen van andere apparaten, schakel je ze 1 voor 1 in dan is er vaak weinig aan de hand.
Ik draai mijn droger maar twee keer per week en altijd 's nachts... zit er nu zo ingebakken onderhand. Kan me voorstellen dat het anders is als je een berg kinderen hebt, maar soit, zo ver zijn we nog langes niequote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:32 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik heb gisteren met een knul over dit soort dingen gehad, wat er nu in het huis zit is veul te weinig!
Ik had het over die big ass tv...
Dus er zal aangepast moeten worden.
Maar het idee dat ik mijn wasmachine en droger tegelijk aan kan zetten vind ik verrukkelijk klinken!
Echt!
En ik ben powertool verslaafde...![]()
Hmmm....moet me er dan toch maar eens in verdiepen.
Gaan wij idd ook doenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:34 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja, daar had die knul het gisteren ook over. Piekspanningen!
Nu hebben we een blok tussen wasmachine en droger zodat de boel niet over zeik gaat...
Frot er een latje tussen ofzoquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:31 schreef Faithy het volgende:
probleem is ook dat we geen zijwand willen makendus dan wordt het een bar met een inham omdat we de voorkant (keukenkant) wel gelijk willen hebben
ben niet lastig, écht niet
Is niet mooi.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:31 schreef Faithy het volgende:
probleem is ook dat we geen zijwand willen makendus dan wordt het een bar met een inham omdat we de voorkant (keukenkant) wel gelijk willen hebben
ben niet lastig, écht niet
we doen een achterwand, maar als het goed is is een extra zijstuk niet nodig. Moeten ook nog bedenken of we wit of berkenfineer willenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:38 schreef Stormqueen het volgende:
En trouwens Faithy, koop voor 5 euro gewoon een plaat triplex en ram die tegen de zijkant aan, kun je die meteen een heftig kleurtje meegeven. Zijn echt de kosten en de moeite niet hoor!
Zijstuk is wel nodig als je kastje ondieper is dan je bladquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:41 schreef Faithy het volgende:
[..]
we doen een achterwand, maar als het goed is is een extra zijstuk niet nodig. Moeten ook nog bedenken of we wit of berkenfineer willen
180mm MDF is maar 22 euro voor 244 bij 122cm
Waarom plak je d'r niet gewoon behang op eigenlijk?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:06 schreef rhubarbje het volgende:
Nou ik wil dan zeg maar wat nu allemaal hip is met van dat behang (eerste linkje dat ik kon vinden, niet dat ik die wil hoor http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://modulo8.rendered.hyves.org/41900001-41950000/41935901-41936000/41935985_3_9cRy.jpeg&imgrefurl=http://barokstyle.hyves.web6.hyves.org/&h=119&w=120&sz=4&hl=nl&start=5&um=1&usg=__HVoyBSAGVtW1xLr83JWmACwNJsk=&tbnid=XBOKPMt0gWCdOM:&tbnh=87&tbnw=88&prev=/images%3Fq%3Dbarok%2Bbehang%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN ) maar dan zonder met behang te hoeven werken
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:03 schreef Faithy het volgende:
laat ik het zo zeggen: mn vriend en ik grapten erover
'zullen we nu met sjablonen en sponzen aan de slag gaan?'
maar ik zou het niet doen/kunnen, want ik schiet echt uit met dat soort dingen, en dat wordt lelijk
het loopt altijd wel uitquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:18 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Sjablonen kun je maken met genoeg ruimte erom heen om te knoeien
Wat je ook kan doen is bijvoorbeeld een houten plank met behang beplakken en die als "schilderij" tegen je muur hangen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:21 schreef rhubarbje het volgende:
Dat begin ik me ook af te vragen
Maar omdat ik een hekel heb aan behang eigenlijkIk weet ook niet precies waarom
Ik heb ook een hekel aan kippen
Verven lijkt me gewoon een stuk makkelijker
En als je verf beu bent knal je er zo een andere laag over heen, bij behang is dat toch net wat lastiger
Dat is het!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wat je ook kan doen is bijvoorbeeld een houten plank met behang beplakken en die als "schilderij" tegen je muur hangen.
Rollertje gebruiken deze eerst goed afrollen op je blaadjequote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:25 schreef Faithy het volgende:
[..]
het loopt altijd wel uitbij mij dan
Waarom moeilijk doenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:20 schreef Oblivion het volgende:
Met een tamponeerkwast joh!
En een engelen geduld...
Waar wil je die ophangen, anders kan je er ook een metalen plaatje oplijmen deze behang je , kun je met magneetjes werken als je dat leuk vind.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:24 schreef rhubarbje het volgende:
Ik ga denk ik toch voor de behangplankoptie
Je kan er dan metalen plaat achter dun van milimeter dik, dan kan je er gedichtjes op vloeipapier op plakken of fotosquote:
Omdat het met de tamponeerkwast mooier is en niet er tussen druipt?quote:
Zeer goed idee!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:24 schreef rhubarbje het volgende:
Ik ga denk ik toch voor de behangplankoptie
Ze is al 23 hoorquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:33 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Je kan er dan metalen plaat achter dun van milimeter dik, dan kan je er gedichtjes op vloeipapier op plakken of fotos
gelukkig wil ik het nietquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:11 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Rollertje gebruiken deze eerst goed afrollen op je blaadje
je kan het echt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |