Dat sowieso.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:29 schreef Lienekien het volgende:
Ik vermoed dat je dan je borg wel kwijt bent.
Omdat een maand opzegtermijn wel redelijk gebruikelijk is. Als jij niet meer voor september gaat betalen, vindt hij waarschijnlijk dat hij in zijn recht staat om jouw borg te houden.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:31 schreef r2dGeert het volgende:
Waarom zou ik mijn borg kwijt zijn? Ik heb niks gesloopt en ben duidelijk ook niet bezig in strijd met 'de voorwaarden'...
Dit is pas mn 2e huurmaand en ik betaal contant. Heeft dit verder invloed op de situatie?quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:37 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoelang huur je? En hoe betaal je normaal de huur? Contant of overmaken?
Hmm.. de kamer zit in a'dam dus het moet niet zo moeilijk zijn een huurder te vinden die per 1 sept de huur + borg van mij overneemt.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:46 schreef miss_sly het volgende:
Ja, door contant te betalen, sta je niet erg sterk. Je kunt immers niet je huurrecht bewijzen dmv van jarenlange maandelijkse overschrijving ovv huur maand x
Ik denk dat je je borg kwijt bent vanwege huurderving voor de huisbaas.
Waarom zou ie 'm kwijt willen?quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:57 schreef RemcoDelft het volgende:
Vraag het je huisbaas eens? Als-ie je kwijt wil, zal het geen probleem zijn als je iets eerder gaat lijkt me.
Maar betekend dit dat mijn huurbaas alles kan maken mbt mijn borg, of juist dat ik kan afdwingen per direct op te zeggen en mijn borg terug kan krijgen?quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:00 schreef hersenchirurg het volgende:
Ik geloof niet dat er sprake kan zijn van wettelijjke "rechten en plichten" bij illegale huur. Zéker niet als de huur in contanten (dus zwart) wordt betaald.
omdat je uit de OP misschien zou kunnen halen dat hij weg moet van de huurbaas ("moet verhuizen"), volgens mij gaat dit op initiatief van de TS en niet die van de verhuurder?quote:
In de eerste plaats gaat het hier niet om 'hoe naai ik mijn huisbaas zo hard mogelijk' maar wil ik de opties bekijken waarmee ik er financieel zo gunstig mogelijk vanaf kom.quote:Op maandag 25 augustus 2008 14:41 schreef Brighteyes het volgende:
Toch wel leuk dit soort dingen altijd.
Nu wil je per direct opzeggen én je borg terug, maar oh wee als je huisbaas jou er op stel en sprong uit had willen gooien.
Dan had hier een topic gestaan met 'wat zijn mijn rechten, kan ik hem aanklagen'.
Bel je huisbaas op, zeg hem dat je per direct op wil zeggen en dat hij de borg kan houden als vergoeding voor de opzegtermijn.
Wil je dat niet zal je zelf als de sodemieter een andere huurder moeten vinden die het van je over wil nemen.
Daar heb ik al gedacht, maar daarmee bedreig ik meteen mijn huisgenoten die daar wel graag willen blijven wonenquote:Op maandag 25 augustus 2008 15:31 schreef RTB het volgende:
Je kan altijd tegen hem zeggen dat je je borg terugwilt en anders wel eventjes een belletje pleegt naar de belastingdienst over zijn extra inkomsten.
Goede vraag, hoezo is het illegaal? De vorige huurder heeft borg betaald en jij hebt die overgenomen. Is bij deze transactie de verhuurder betrokken geweest, of is dat een deal tussen jou en de vorige huurder?quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:23 schreef k_man het volgende:
Wat is er nou precies illegaal aan?
Dat de verhuurder z'n inkomsten niet opgeeft maakt nog niet dat de verhuur an sich illegaal is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |