abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 september 2008 @ 20:09:09 #281
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_61683948
Mijn 17" laptop is waardeloos geworden op de dag dat ik mijn EEE pc kocht.
Die gaat echt nooit meer mee ergens naar toe. De mobiliteit is toch wel het grootste voordeel.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 16 september 2008 @ 20:14:24 #282
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61684083
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:09 schreef Sanne het volgende:
Die gaat echt nooit meer mee ergens naar toe. De mobiliteit is toch wel het grootste voordeel.
Precies, een groot argument is mobiliteit.

De 2 logische tegenargumenten zijn dat het scherm en toetsenbord kleiner is. Dat is natuurlijk waar, maar ik denk dat als ik een 10inch neem, het scherm groot genoeg is om stukken te typen (niet om documenten naast elkaar open te hebben en te vergelijken, maar voor die enkele keer heb ik mn desktop).
Verder, het typen van lange stukken kan ik eventueel wel vergemakkelijken door gewoon ergens in huis (inderdaad, niet echt mobiel) te zitten met een toetsenbord. (Ik heb geen kleine handjes..)

Klinkt dat logisch?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_61684538
quote:
Vind ik ook ja. Ik heb in 2006 een Dell gekocht, de goedkoopste die ze hadden en die bleek 15.4 inch te zijn en daar ben ik echt niet blij mee. Het ding is echt HEEL zwaar en groot.

Maar morgen komt mijn Acer A150 Nog getwijfeld of ik niet toch Linux zou nemen, maar die met XP was meteen leverbaar Op mijn werk zitten bij de ICT wel een aantal Linux die-hards, dus als ik wil kunnen zij me wel van iets voorzien.

Bij Bol.com geen prijsverschil tussen XP en Linux, anders was 't toch Linux geworden denk ik.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_61694136
quote:
Voor m'n werk ontkom ik er niet aan om m'n 'grote' laptop mee te zeulen, de Eee heeft echt te weinig schermruimte en diskruimte om hem in dat opzicht te vervangen. Privé heb ik hem voornamelijk 'voor de leuk' gekocht, en ik ben er dan ook meer mee 'aan het klooien' dan dat ik hem 'echt' gebruik.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_61694159
Over BackTrack nog even:

Zo'n uitstekende USB stick is ook niet alles als je een beetje met je Eee op schoot wil werken, du sik heb gisteren maar even een paar SD kaartjes gehaald en BT3 daar op gezet.

Zelfde procedure als hierboven. Werkt uitstekend. Bij booten gewoon even met 'ESC' naar de bootdisk-selector, en dan de SD-card kiezen.

Wifi blijft nog even een 'uitdaging'. Scannen lukt wel, en dan zie je ook wel een lijst met netwerken, maar hem goed laten associeren met een WPA2 AP wil maar niet lukken.
  woensdag 17 september 2008 @ 08:21:37 #286
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61694564
quote:
Op woensdag 17 september 2008 07:27 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Over BackTrack nog even:

Zo'n uitstekende USB stick is ook niet alles als je een beetje met je Eee op schoot wil werken, du sik heb gisteren maar even een paar SD kaartjes gehaald en BT3 daar op gezet.

Zelfde procedure als hierboven. Werkt uitstekend. Bij booten gewoon even met 'ESC' naar de bootdisk-selector, en dan de SD-card kiezen.

Wifi blijft nog even een 'uitdaging'. Scannen lukt wel, en dan zie je ook wel een lijst met netwerken, maar hem goed laten associeren met een WPA2 AP wil maar niet lukken.
Thanks

Wil ik idd ook doen, op een SD kaart.
Vandaag heb ik wel wat tijd over denk ik zo.
[KNE]-Mod
  woensdag 17 september 2008 @ 08:23:45 #287
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61694591
quote:
Ik heb geen grote laptop, maar dat is soms ook wel handig, op zo'n EEE ga je niet uitgebreid zitten schrijven of coden, denk ik. Of laatst las ik iemand die er Photoshop op had staan, lijkt me ook niks. Maar idd; voor even internetten, mail checken, documentatie doorlezen, muziekje erbij, daar gebruik ik 'm nu voor. Ook handig bij college voor papers die ze online hebben gezet.
[KNE]-Mod
pi_61695535
quote:
Op woensdag 17 september 2008 08:21 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Thanks

Wil ik idd ook doen, op een SD kaart.
Vandaag heb ik wel wat tijd over denk ik zo.
Wifi lijkt nu ook goed te werken. Ik denk dat het mis is gegaan met eerst scannen mbv WiCrawl, en daarna WiFi 'gewoon' willen gebruiken. Vanaf een cold boot meteen naar de Wireless Assistant, en dan alles instellen werkte prima. Alleen deed toen WiCrawl het natuurlijk niet meer. (Ook niet na WiFi te disconnecten.)

Beetje zoeken en 1+1 bijelkaar optellen:
Monitormode (voor WiCrawl)
1
2
wlanconfig ath0 destroy
wlanconfig ath0 create wlandev wifi0 wlanmode monitor

en terug naar 'normaal' gebruik:
1
2
wlanconfig ath0 destroy
wlanconfig ath0 create wlandev wifi0

Dit lijkt vooralsnog goed te gaan. Al heb ik wel het gevoel dat WiFi onder BackTrack veel sneller de connectie kwijtraakt naar een AP dan onder Xandros.
  woensdag 17 september 2008 @ 11:24:15 #289
104871 remlof
Europees federalist
pi_61698066
De EEE 901 is ook online te koop bij de Kijkshop voor ¤ 393: http://www.kijkshop-ict.nl/product/334296/?oid=8

Een paar dingen uit de (gecopy/paste) informatie snap ik echter niet:

Exclusive 20GB Eee Storage
- 20GB file-encrypted Eee Storage with 5GB worth of downloads per day for easy accessibility from both Windows and Linux platforms
- Choice of either Windows or GNU Linux OS for convenient computing and an easy, excellent and exciting user experience

Krijg je er zowel Windows en Linux bij? Want onder specificaties staat:
Operating system provided: Windows XP Tablet PC Edition

Wat ik sowieso al een vage versie van XP vind voor een netbook

Wie kan hierover opheldering verschaffen?
  woensdag 17 september 2008 @ 18:48:22 #290
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61708910
Volgens mij is het zo dat de 901 in principe beschikbaar is met Linux of Windows, maar dat retailers in NL hem alleen met Windows hebben.
[KNE]-Mod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')