Ik ben vandaag op zoek gegaan naar de EEE pc, het lijkt me een leuke laptop voor erbij. In eerste instantie ging ik voor de 701, lekker klein en goedkoop. Mijn oog viel echter toch op de net wat grotere variant; de 900 (dit is een wat ouder model, de nieuwere is de 901? en daarom was deze ook niet zo duur 299,-). Dat vind ik ook wel een mooie prijs. Ik heb toen de EEE 900 besteld, ik vond die speakers naast het scherm van de 701 toch best vervelend en de grootte van de laptops verschilt totaal niet. Een groter scherm is toch wel fijn

. Toen ik langs de Dixons kwam, nam ik daar ook even een kijkje, en daar kwam ik een Acer Aspire One tegen voor 299 euro (mijn budget is overigens ook niet meer dan 300 euro). Ik heb toen het een en ander gevraagd aan de verkoper, maar die wist mij eigenlijk weinig te vertellen. ik heb toen gevraagd of hij wat specificaties voor mij kon opschrijven.
Aspire One A110-Ab
Intel Atom N270 (1,6 GHz)
512 MB DDR2
8 GB Flash
Linux Linpus Lite
Intel 82945GMS Chipset 1024x600 pixel resolutie
3x usb 2.0, netwerk
8,9" TFT Crystalbite LED backlight
Wireless Lan, 5 in 1 kaartlezer, speakers, open office v2.0
ASUS EEE pc White 900
Intel Mobile
8,9"
3x usb
1 Gb
16G harde schijf
1024x600
4 cell Li-Ion
WC
WL
LinuxIk wil er alleen mee internetten, chatten, naar school meenemen voor als ik niets te doen heb, meenemen als ik naar saaie familieleden moet

, wat tekstverwerken, meer ook niet denk ik. Thuis heb ik een goede laptop staan waar ik verder alles mee doe. Linux vind ik ook geen probleem.
Mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar de ASUS, volgens de verkoper zou de ASUS wel wat langzamer zijn met opstarten dan de Acer maar ik kon er wel meerdere dingen mee tegelijk kunnen doen, zoals meerdere word documenten open staan?
Wie heeft een advies voor mij (excuus voor het lange verhaal)? Alvast bedankt voor het meedenken.