Auto's die 280kmh willen zijn daar ook op gebouwd, anders kregen ze hun typegoedkeuring niet hoor.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:13 schreef Walter81 het volgende:
[..]
In de F1 rijdt je tegenstander doorgaans ook op ongeveer dezelfde snelheid. Het gaat juist om het snelheidsVERSCHIL met anderen.
Ja, op de F1 staan ze ook wel eens stil. Maar dat geeft dan ook vaak een ravage, plus dat die auto's daar ook op die snelheden gebouwd zijn en de coureurs veiliger zitten (andere gordels, helm, andere constructie auto)
Moraalridder!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:12 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik alles beter weet, maar ik weet wat de wet is, dus wat wel en niet mag en daar moeten we ons aan houden. Jij , ik, en ieder ander.
[..]
Ik ken het wel, maar ook dáár geldt de wet
En als die persoon dan even een seconde langer in zn spiegel kijkt inplaats van meteen zn auto naar links te smijten zoals veel Nederlanders doen, dan ziet ie dat die auto wel heel erg snel op m afkomt en blijft nog even op zn eigen baan hangen zodat snelheidsduivel er langs kan. Bedoel zoveel moeite is het niet: spiegel, schouder, nog een keer spiegel. Vooral in Duitsland op de autobahn is dat gewoon een must en ik zou graag willen dat veel Nederlanders dat ook eens in gingen voeren want soms schaam ik me gewoon ervoor om met een NL kenteken daar te rijden...echt sommige actiesquote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:30 schreef Walter81 het volgende:
Als jij met 280km/u aan komt rijden en er rijden rechts 2 auto's rond de 100km/u, waarvan er 1 de andere wil inhalen, dan kijkt deze in zn spiegel en over zn schouder, de weg is vrij, gaat naar links.
Nee dat ben ik niet. Wat ik doe komt er niet eens bij in de buurt. Maar dat is een kwestie van mentaliteit. Het zijn gewoon gedragsregels, waarom zou je je daar niet gewoon aan houden? 'snel thuis' is ook geen argument, dit scheelt hoogstens 1 minuut ofzo. Dit heb ik al eens eerder uitgelegd inclusief berekening.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:25 schreef Red_85 het volgende:
@ Walter81.
ben jij zo'n gast die langs de kant van de weg staat op een rustig stuk snelweg lekker iedereen te flitsen? krijg jij daarmee je brood op de plank? Ik hoop dat je moeder trots op je is.
Je bevestigt precies dat de meeste (net geen) beginnend bestuurders als jij denken van: ik heb 'al' enkele jaren mn rijbewijs, dus zal ik eens laten zien wat ik kan, maar eigenlijk ook TOTAAL niets begrijpen van autorijden en het waaróm van de regels.quote:vreselijk mensen zoals jij, je denkt niet na en aapt gewoon alles na wat een ander doet en vind, persoonlijkheidsloze.
jij verschuilt je achter de regels omdat je niets begrijpt van autorijden walter.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 08:30 schreef Walter81 het volgende:
maar eigenlijk ook TOTAAL niets begrijpen van autorijden en het waaróm van de regels.
Nee, dat is niet waar. Ik begrijp genoeg van autorijden, en zie ook dat veel van dat asociale gedrag juist de oorzaak is van de problemen op de weg. Bijvoorbeeld van files. Maar de hardrijders zien dit niet want die kijken niet wat voor puinhoop achter hen ontstaat.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:00 schreef rival het volgende:
[..]
jij verschuilt je achter de regels omdat je niets begrijpt van autorijden walter.
mensen die het niet verwachten omdat het niet mag, hoe fokking naief ben je dan?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:25 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Ik begrijp genoeg van autorijden, en zie ook dat veel van dat asociale gedrag juist de oorzaak is van de problemen op de weg. Bijvoorbeeld van files. Maar de hardrijders zien dit niet want die kijken niet wat voor puinhoop achter hen ontstaat.
Er zijn ook enkele verkeersregels waar ik het niet mee eens ben hoor. Zo zou rechts inhalen toegestaan moeten zijn op de autosnelweg, dit helpt ook wat tegen filevorming. Vaak is de weg rechts bijna leeg, rijdt iedereen links, en mag je rechts dus niet voorbij terwijl die weg leeg is. Dan rijdt uiteindelijk iedereen op 1 rijstrook terwijl er 2 zijn.
Ja ok, je kan ook rechts inhalen terwijl het niet mag, maar dan heb je ook mensen die dat niet verwachten. Pas als men zeg dat het is toegestaan, en iedereen is er van op de hoogte, is het niet meer gevaarlijk.
iedereen met rijervaring en inzicht verwacht dat...quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:25 schreef Walter81 het volgende:
maar dan heb je ook mensen die dat niet verwachten.
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:12 schreef rival het volgende:
[..]
iedereen met rijervaring en inzicht verwacht dat...
dat zijn dus van die dingen walter
Wat je zegt, klopt exact. iedereen met rijervaring en inzicht verwacht dat...quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:25 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ja ok, je kan ook rechts inhalen terwijl het niet mag, maar dan heb je ook mensen die dat niet verwachten.
Die mensen zijn erg naïef ja. Maar wil jij beweren dat die er niet zijn?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:34 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
mensen die het niet verwachten omdat het niet mag, hoe fokking naief ben je dan?
De regels zijn niet realistisch dus worden toch wel overtreden. In een land waar de doodstraf geld worden ook niet minder moorden gepleegd.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:20 schreef Walter81 het volgende:
Dus om weer een beetje bij het topic te blijven:
Boetes moeten een stuk hoger, en van zo'n dusdanige hoogte, dat je na een overtreding de volgende keer wel beter nadenkt wat je doet en je dus aan de regels gaat houden.
Nee, maar dat tuig hoort niet op de weg. Als je niet kan rijden ga dan lekker met de treinquote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:19 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Die mensen zijn erg naïef ja. Maar wil jij beweren dat die er niet zijn?
Stel dat dat zou werken. Dan waren de inkomsten voor de overheid ineens van 550.000.000 per jaar naar 0quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:20 schreef Walter81 het volgende:
Dus om weer een beetje bij het topic te blijven:
Boetes moeten een stuk hoger, en van zo'n dusdanige hoogte, dat je na een overtreding de volgende keer wel beter nadenkt wat je doet en je dus aan de regels gaat houden.
Of ga lekker in duitsland rijden, of op Zandvoort.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:44 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Nee, maar dat tuig hoort niet op de weg. Als je niet kan rijden ga dan lekker met de trein
Misschien wist je het niet, maar ik zal het maar verklappen, ik ben niet de minister van financiënquote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:46 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Stel dat dat zou werken. Dan waren de inkomsten voor de overheid ineens van 550.000.000 per jaar naar 0
Hoe gaan we dit gat dichten dan?
ahaa, dus wel schreeuwen maar niet willen meedenken aan een oplossing.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:06 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Misschien wist je het niet, maar ik zal het maar verklappen, ik ben niet de minister van financiën
Daar maak ik me daar niet druk over.
In Duitsland rijden ook naïevelingen heur....quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:02 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Of ga lekker in duitsland rijden, of op Zandvoort.
Ieder z'n vak zeggen we dan maar.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:09 schreef rival het volgende:
[..]
ahaa, dus wel schreeuwen maar niet willen meedenken aan een oplossing.
asociaal? leg uitquote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:32 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ieder z'n vak zeggen we dan maar.
En aan een asociale mentaliteit van mensen kan niemand iets veranderen, ook geen minister of koningin.
Zal wel iets met opvoeding te maken hebben ofzo
*herkenbaar*quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:07 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Om te FOK!ken. Maar iedereen wil altijd snel thuis zijn, en dat snap ik dus ook niet. Gaan ze allemaal lopen stressen, duwen, ongelukken maken waardoor het alleen nog maar langer duurt. Hoevaak ik niet van die gefrustreerde mensen tegen kom die van links naar rechts vliegen met een rotgang, je afsnijden, voorpikken etc en vervolgens sta je achter of naast hem voor het stoplicht of in de file.Je schiet er geen zak mee op.
iemand die te hard rijd, 's nachts op een lege weg.. die is dus asociaal?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:32 schreef Walter81 het volgende:
asociale mentaliteit van mensen kan niemand iets veranderen, Zal wel iets met opvoeding te maken hebben ofzo
Ik snap wel dat het wel verleidelijk kan zijn als de weg helemaal leeg is, om harder te rijden. Zelf doe ik t dan ook wel tot zo'n 130km/u. Maar er wordt al gesproken over 280. En 's nachts op die lege weg staan ze echt niet met een lasergun achter een paal. Dus dan is er niemand die je daarop veroordeelt. Maar als je het écht te gek maakt (>30 te hard) dan is die persoon inderdaad goed bezig.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:51 schreef rival het volgende:
[..]
iemand die te hard rijd, 's nachts op een lege weg.. die is dus asociaal?
maar degene die hem daarop veroordeelt zonder echte redenen anders dan, zo staat het in de wet... die is goed bezig zegmaar?
dus jij bent hier de sociale zullen we maar zeggen
ik moet zeggen, je komt inderdaad erg sociaal op me over
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |