Misschien. Maar zoals Lariekoek zegt, daar zal de brandweer niet blij mee zijn. En ja, die hebben wel degelijk wat te vertellen.quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:51 schreef karr-1 het volgende:
Ik begrijp uit het verhaal dat de brandgang door de helft is gedeeld met een schutting en dat je dus nog wel op je eigen deel kunt komen, maar niet op het deel van de achterburen? Als dat klopt vrees ik dat er weinig aan te doen is. Een brandgang is precies wat het is, een gang om te vluchten bij bv brand. Dat het ook voor andere doeleinden gebruikt wordt is nu eenmaal zo, maar dat geeft voor zover ik weet geen recht om te eisen dat de achterbuurman je er door laat.
Het ligt eraan of de schutting er altijd al stond of dat die er later pas tussen gezet is. Ook de breedte van de brandgang zal meespelen.quote:Op zondag 24 augustus 2008 17:02 schreef charon het volgende:
[..]
Misschien. Maar zoals Lariekoek zegt, daar zal de brandweer niet blij mee zijn. En ja, die hebben wel degelijk wat te vertellen.
Minimaal 1 meter, als ik me niet vergis.quote:Op zondag 24 augustus 2008 17:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het ligt eraan of de schutting er altijd al stond of dat die er later pas tussen gezet is. Ook de breedte van de brandgang zal meespelen.
Als de brandweer echt bezwaar heeft, kun je er op rekenen dat die schutting meteen er uit gaat. Die gaan daar dan echt niet een week op wachten.quote:Op zondag 24 augustus 2008 20:08 schreef Rewimo het volgende:
Brandweer even bellen en vragen of ze willen kijken naar de situatie? Als zij het goed vinden valt er niks aan te doen, maar als zij bezwaren hebben, heb jij goede argumenten om de schutting weg te laten halen.
Brandgang moet te allen tijde vrij zijn van obstakels omdat je er bij nood door heen moet kunnen zonder je nek te breken over containers en fietsen. Ik zou er wat van zeggen en als ze niet handelen dan de brandweer of de politie bellen.quote:Op zondag 24 augustus 2008 20:25 schreef Brighteyes het volgende:
Interessant...
Onze buren gebruiken dat wat in de volksmond een poort heet, maar dus eigenlijk volgens mij een brandgang is, als veredelde schuur. Zij wonen aan de ene kant van de poort die dus onder de helft van hun huis door loopt en sinds een paar weken staan hun fietsen en 2 van hun vuilcontainers dus in die poort.
Volgens mij is dit ook niet helemaal de bedoeling. Zat er van de week nog aan te denken om eens uit te gaan zoeken hoe het nou precies zit met dit soort brandgangen etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |