abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61083957
Niks anders dan een ramp.... ik kan wel janken.

Ik heb gisteren de hele trap ingesmeerd met Alabastine ultra verfstripper. Volgens de verpakking borstel je het na een nachtje drogen het er gewoon weer af.... mét de verf. Ideaal voor lastig te schuren dingen zoals spijlen en kleine hoekjes.

Nou, dus niet. Ik krijg het er niet af. Zelfs niet op de vlakke stukken.
Het zit er op alsof het een extra verflaag is. Keihard.

Mijn god, wat moet ik nou doen?

Ja, Alabastine opbellen en verrot schelden, maar dat kan morgenochtend pas
pi_61083990
Wat voor verf zat er op de trap, en heb je de trap eerst een beetje schoongemaakt?
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:58:46 #3
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_61084195
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:49 schreef avonne het volgende:
Mijn god, wat moet ik nou doen?
Volgende keer eerst op een klein stukje proberen.
A.F.C. Ajax
  zondag 24 augustus 2008 @ 14:02:40 #4
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61084278
Toch maar proberen met een verfafbrander en een krabbertje. En nu eerst op een klein stukje
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_61084341
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:50 schreef veldmuis het volgende:
Wat voor verf zat er op de trap, en heb je de trap eerst een beetje schoongemaakt?
Eén of twee lagen donkerbruine lak, en nee
Was dat erg fout?

Ik heb nu een witte trap. Tis net gips.

Heb fotocamera uitgeleend, anders had ik wel even een foto gemaakt.

*lange en diepgevoelde vloek*
Ik weet echt niet wat ik hier nou mee aan moet
pi_61084401
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 14:02 schreef maok het volgende:
Toch maar proberen met een verfafbrander en een krabbertje. En nu eerst op een klein stukje
De traptreden zijn transparant gelakt, die wil ik zo houden. Dus branden zie ik niet zitten, omdat ik dan de treden kan raken.

Misschien moet ik morgen kijken naar een ander giftig spulletje. En dan maar hopen dat het niet tot ontploffingen leidt
pi_61085018
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 14:02 schreef maok het volgende:
gaat je huis in de fik, en ben je niet verzekerd

je moet gewoon goed schuren en dan verven.
altijd voor je iets doet schoonmaken met ammonia. vet MOET eraf

doe niet zo moeilijk.
of zeil erop
pi_61085076
wat je nu moet doen, afnemen met ammonia en dan schuren en dan doen wat je wilde doen

dus niet afbranden eikel
pi_61086989
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 14:07 schreef avonne het volgende:

[..]

De traptreden zijn transparant gelakt, die wil ik zo houden.
Je hebt dus verfstripper gebruikt voor een transparante lak? Ik weet niet hoor, maar dat lijkt mij net zoiets als een stuk metaal gaan opvullen met houtrotvuller, of 2 stukken hout aan elkaar gaan solderen.
  zondag 24 augustus 2008 @ 16:04:17 #10
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_61087090
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 14:05 schreef avonne het volgende:

[..]

Eén of twee lagen donkerbruine lak,
Is het wel verf? Of is het beits?
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_61087112
Als de nood het hoogst is, komt gegarandeerd je moeder net op bezoek

Mijn moeder (80) kwam net langs, kijkt even heel misprijzend naar de trap, pakt een zakdoek en spuugt erop. Poetst het er zo een stukje af.

Allez, het zal drie dagen poetsen worden, maar dat "gips" kan er dus af met water.
De verf zit er nog steeds op, ja...
pi_61087159
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 16:05 schreef avonne het volgende:
...
De verf zit er nog steeds op, ja...
Nee de lak zit er nog steeds op.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_61087207
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 16:00 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Je hebt dus verfstripper gebruikt voor een transparante lak? Ik weet niet hoor, maar dat lijkt mij net zoiets als een stuk metaal gaan opvullen met houtrotvuller, of 2 stukken hout aan elkaar gaan solderen.
nee, de treden zijn transparant, en die wil ik zo houden (waarschijnlijk zal ik die proberen licht op te schuren en opnieuw te lakken).
Ik wilde beginnen met de ombouw (leuning met spijlen, planken aan de muur en de zijkant, en de staande paal), die is in donkerbruine lak. Niet mooi meer.
pi_61087269
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 16:04 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Is het wel verf? Of is het beits?
ik weet niet hoe je het verschil kunt zien? Het is dekkend in ieder geval.
En bij beschadigingen komt blank hout te voorschijn, dus het is niet diep in het hout ingetrokken. Dus lijkt me gewone verf, toch?
pi_61089179
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 16:12 schreef avonne het volgende:

[..]

ik weet niet hoe je het verschil kunt zien? Het is dekkend in ieder geval.
En bij beschadigingen komt blank hout te voorschijn, dus het is niet diep in het hout ingetrokken. Dus lijkt me gewone verf, toch?
Als het transparant is, dan zie je de houtstructuur door de lak/beits heen. Als het dekkend is niet.
In beide gevallen maakt het overigens niet uit wat voor afbijt/verwijderaar je gebruikt.

En maak je ook niet teveel zorgen, je krijgt het geheid wel weer schoon. Is het niet met water, dan wel met een ander middel, zoals bijvoorbeeld afbijt/schuurmachine/krabber/etc.

Het komt wel weer goed
pi_61089980
Probeer eens een ander merk afbijt.

Heb geen ervaring met alabastine, maar er zit echt bizar veel verschil tussen de merken!
Het ene merk kun je bijna drinken, met het andere merk zie je na 2 minuten de vellen verf er al afvliegen!
pi_61090783
Heb dat spul van Alabastine pas geleden ook in een opzwelling gekocht...

Moet alleen wel zeggen...bevalt goed!

Maar er "even afborstelen"...dat lukt niet.

Alleen met een harde werkborstel en héél veel geduld.

Een plamuur mes voor de oppervlaktes en een (staal)borstel voor rondingen en hoeken;

Dan werkt het, geeft in ieder geval (naar mijn mening) minder troep en overlast als "normale" afbijt.
  zondag 24 augustus 2008 @ 19:27:17 #18
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_61091368
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 19:05 schreef naaa het volgende:
Heb dat spul van Alabastine pas geleden ook in een opzwelling gekocht...
Je kreeg er een stijve van?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_61092550
Wel eens van Afbijt gehoord dat werkt pas als een tierelier.
pi_61340483
Zelf hebben we dit spul ook gebruikt voor onze trap. Het was de bedoeling vooral de treden goed schoon te krijgen (zat ook nog veel lijm op). Resultaat was dat de lijm er nog net niet spontaan afging met dat spul en de verf gewoon bleef zitten. Wij hebben zon polijstborstel voor op de boormachine gebruikt en daarmee krijg je het er goed af.
  woensdag 3 september 2008 @ 11:22:31 #21
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61342775
Ook ik heb dat spul in grote hoeveelheden op de trap gegoten omdat deze echt he-le-maal onder de dikke lijmresten zat, maar heb viel mij ook redelijk tegen.
Uiteindelijk werkte mechanisch verwijderen met een polijstborstel en boormachine het snelst .

Zelf vond ik het op verf wel erg goed werken trouwens, snap eigenlijk niet goed waarom dit bij jou zo mislukte.
Is er inmiddels een foto update mogelijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')