Eén of twee lagen donkerbruine lak, en neequote:Op zondag 24 augustus 2008 13:50 schreef veldmuis het volgende:
Wat voor verf zat er op de trap, en heb je de trap eerst een beetje schoongemaakt?
De traptreden zijn transparant gelakt, die wil ik zo houden. Dus branden zie ik niet zitten, omdat ik dan de treden kan raken.quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:02 schreef maok het volgende:
Toch maar proberen met een verfafbrander en een krabbertje. En nu eerst op een klein stukje
gaat je huis in de fik, en ben je niet verzekerdquote:Op zondag 24 augustus 2008 14:02 schreef maok het volgende:
Toch maar proberen met een verfafbrander en een krabbertje. En nu eerst op een klein stukje
Je hebt dus verfstripper gebruikt voor een transparante lak? Ik weet niet hoor, maar dat lijkt mij net zoiets als een stuk metaal gaan opvullen met houtrotvuller, of 2 stukken hout aan elkaar gaan solderen.quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:07 schreef avonne het volgende:
[..]
De traptreden zijn transparant gelakt, die wil ik zo houden.
Is het wel verf? Of is het beits?quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:05 schreef avonne het volgende:
[..]
Eén of twee lagen donkerbruine lak,
Nee de lak zit er nog steeds op.quote:
nee, de treden zijn transparant, en die wil ik zo houden (waarschijnlijk zal ik die proberen licht op te schuren en opnieuw te lakken).quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:00 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Je hebt dus verfstripper gebruikt voor een transparante lak? Ik weet niet hoor, maar dat lijkt mij net zoiets als een stuk metaal gaan opvullen met houtrotvuller, of 2 stukken hout aan elkaar gaan solderen.
ik weet niet hoe je het verschil kunt zien? Het is dekkend in ieder geval.quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:04 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Is het wel verf? Of is het beits?
Als het transparant is, dan zie je de houtstructuur door de lak/beits heen. Als het dekkend is niet.quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:12 schreef avonne het volgende:
[..]
ik weet niet hoe je het verschil kunt zien? Het is dekkend in ieder geval.
En bij beschadigingen komt blank hout te voorschijn, dus het is niet diep in het hout ingetrokken. Dus lijkt me gewone verf, toch?
Je kreeg er een stijve van?quote:Op zondag 24 augustus 2008 19:05 schreef naaa het volgende:
Heb dat spul van Alabastine pas geleden ook in een opzwelling gekocht...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |