abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61073313
hallo

ik wil met 1 host pc, ( die maakt verbinding via wireless ) 2 andere computers bedraad internet geven

hoe moet dit en is dit mogelijk ?

alvast bedankt
pi_61073731
Je moet die computer dan instellen om aan Network Address Translation (NAT) te doen. Onder windows heet dat Internet Connection Sharing. Moet je maar eens op zoeken, in je helpfunctie.
pi_61073926
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 21:58 schreef Farenji het volgende:
Je moet die computer dan instellen om aan Network Address Translation (NAT) te doen. Onder windows heet dat Internet Connection Sharing. Moet je maar eens op zoeken, in je helpfunctie.
had ik al gedaan, ik heb het ingesteld maar ik gebruik wireless op de host pc en niet bedraad vandaar lukt het dus niet
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 22:18:40 #4
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_61074232
Weet niet zeker maar dan heeft 1 PC 2 netwerkkaarten nodig.
Want: Jou PC is draadloos-> Verbind met (denk ik) crosskabel naar de pc met 2 netwerkkaarten (hier moet dus een netwerkbrug gemaakt worden)-> nog een crosskabel vanaf de andere netwerkkaart daar naar de andere PC.
Ayumi+Utada+DBSK+Epik High+M-Flo+Super Junior+2PM+2AM+F(X)+Teen Top+BlockB+
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
pi_61074593
Host PC heeft dan 2 netwerkkaarten nodig idd. voor de 2 andere computers.
Is het mogelijk om een "bridge" in te stellen tussen de wireless verbinding en de verbindingen van de host naar de 2 andere PCs? ( selecteer alle relevante verbindingen, rechtermuis: bridge connections ).
pi_61080165
Je hebt 1 wireless kaart nodig en 1 gewone netwerkkaart. Aan de gewone netwerkkaart hang je een switch waar je de pc's op aansluit. Je hebt echt niet voor elke pc een aparte netwerkkaart in de hostpc nodig.
  zondag 24 augustus 2008 @ 09:30:47 #7
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_61080283
Windows geeft altijd gekut met dat soort dingen, ik heb het nog nooit fatsoenlijk voor elkaar gekregen in ieder geval. Makkelijkste is om een AP/router ertussen te planten denk ik...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_61087205
Het is mogelijk, als het alleen om internet delen gaat kun je internet-connection-sharing aanzetten (Zoek in Windows Help op ICS). Gaat het om meer dingen zoals bestands en printer deling dan wordt het een heel ander verhaal, dan moet je goede kennis hebben van netwerken en microsofts pogingen om dat afdoende in Windows te prakken.

Onder Linux is dat zo gedaan
Don't hurry, be crappy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')