abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:38:22 #1
60383 Furb
Project Rotary
pi_61066333
in navolging van DEEL 1 nu na lange tijd dan toch deel 2!

mijn gehele verhaal is later terug te vinden op J-SPEC.NL

om te beginnen wat fotos en filmpjes van hoe het de vorige keer is geeindigd...
Engine removal
Engine installation
first fire-up










Time-Attack:





na lange tijd van onzekerheid en tegenslagen is het dan uiteindelijk allemaal gelukt.

in februari was de motor klaar en kon ie afgesteld worden, waarvoor ik naar Beek AutoRacing in Den Haag was gegaan. maar de pret was al snel over toen we detonatie kregen zodra de turbodruk boven de 0,5bar kwam. toch zat ik toen op standaard druk al op een vermogen van 250pk tegenover de standaard 200pk







het heeft me een flinke tijd gekost om genoeg informatie te verzamelen over wat de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn, maar uiteindelijk resultaat geboekt. het bleek erg simpel opgelost te zijn door andere bougies te gaan gebruiken en de brandstofdruk te verhogen naar 4,5bar op vollast.

2e poging:
weer ging het allemaal niet vlekkeloos. gelukkig geen detonatie meer, maar nu kregen we andere problemen. op 15psi, bleek de motor voorbij 5000 toeren geen extra vermogen meer op te bouwen en trok dus niet verder door. daardoor bleven we steken op een max vermogen van 290pk.



toen kwam ook gelijk het volgende probleem, de leidingen voor de interne oliesmering konden de hoge temperatuur niet aan en kwamen los door uitzetting. aangezien die net voor de ventilator zit, ging er een grote olienevel dwars door het motorruim en over de gehele auto.
we zijn toen maar gestopt om schade aan de motor te voorkomen....

daarna nieuwe olieleidingen gemonteerd en besloten een hks twinpower ontstekings versterker aan te schaffen, omdat het toch wel erg veel erop leek dat de ontsteking het mengsel niet goed kon ontbranden.

poging 3...
alles ging dit keer redelijk vlot en soepel, na wat fijnafstelling hebben we het maximale uit deze setup weten te halen, want nu zit ik toch echt op het punt dat de standaard motor en turbo niet meer vermogen kunnen leveren.
uiteindelijke vermogen: 305pk en 420Nm





de lichte "deuk" rond de 4000 toeren, is afkomstig van de overgang van de primaire naar secundaire injectoren, dat wordt electronisch geschakeld zodra de motor boven de 3800 toeren komt.


nu dit allemaal achter de rug is, kan ik me weer gaan focussen op de toekomst en dus ook weer nieuwe modificaties


mijn gehele verhaal is later terug te vinden op J-SPEC.NL
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_61066402
pi_61066462
Strakke bak
pi_61067054
en nogmaals:: TVP!!!!!!!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_61067082
Wat een bak! Ik zag je geloof ik nog rijden op automexx, daar zag het iig heel goed uit
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:17:49 #6
182073 invine
blablabla etc.
pi_61069567
jaa wat een bak, was al bang dat er geen deel 2 meer zou komen, tvp bij deze en succes!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:19:50 #7
60383 Furb
Project Rotary
pi_61069624
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 19:17 schreef invine het volgende:was al bang dat er geen deel 2 meer zou komen
daar was ik zelf op een gegeven moment ook bang voor...
maar nu gaat alles weer lekker en kunnen we weer volle bak er tegenaan!
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_61071934
Heel mooi gedaan! De auto lekker mooi en strak gehouden alle uiterlijke veranderingen hebben een functioneel doel, in tegenstelling tot de meeste "tuners". Ga zo door, echt top!

PS. Reageer ook eens in de andere "tuning" topics...jij weet tenminste hoe het WEL moet
pi_61084490
Je hebt dus toch je blok weer helemaal terug opgebouwd!
Ik had via via al gehoord dat je je motor had opgeblazen vanwege het probleem dat je al eerder had.

Mooi dat hij nu wel goed loopt!

Extreem leuk speelgoed geworden die FC TII van je!
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  zondag 24 augustus 2008 @ 18:05:27 #10
60383 Furb
Project Rotary
pi_61089577
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 14:11 schreef casejunkie het volgende:
Je hebt dus toch je blok weer helemaal terug opgebouwd!
Ik had via via al gehoord dat je je motor had opgeblazen vanwege het probleem dat je al eerder had.

Mooi dat hij nu wel goed loopt!

Extreem leuk speelgoed geworden die FC TII van je!
huh? dan weet je meer als mij haha
mijn motor heeft t nooit begeven, wel wat probleempjes gehad en kort bij opblazen gezeten misschien, maar t loopt nog steeds perfect

maar leuk speelgoed is t nu zeker
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_61096510
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 18:05 schreef Furb het volgende:

[..]

huh? dan weet je meer als mij haha
mijn motor heeft t nooit begeven, wel wat probleempjes gehad en kort bij opblazen gezeten misschien, maar t loopt nog steeds perfect

maar leuk speelgoed is t nu zeker
dat werd verteld in een ander topic door een vriend van je?
Vanwege verkeerde afstelling? enzoo

ik zou zeggen search het maare uit
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 00:47:45 #13
52517 WhiteAssNigga
Can't Think Of Something
pi_61182144
Absoluut een dikke wagen. Ik had idd ook gelezen dat je je blok opgeblazen had. Ik geloof in het "Stratenmakers Ferrari's" topic. Gelukkig dat dat niet het geval was!!
Wij Bepalen Wel Wat Hip Is, En Zeker Wat Een Hit Is....
  zondag 14 september 2008 @ 18:27:00 #14
60383 Furb
Project Rotary
pi_61625531
en voor degenen die benieuwd zijn naar hoe dat nu eigenlijk klinkt...

dyno 1
dyno 2
dyno 3

laatste dyno resultaten: 280pk en 390Nm op de wielen
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_61625626
quote:
Op zondag 14 september 2008 18:27 schreef Furb het volgende:
en voor degenen die benieuwd zijn naar hoe dat nu eigenlijk klinkt...

dyno 1
dyno 2
dyno 3

laatste dyno resultaten: 280pk en 390Nm op de wielen
waarom komt er af en toe rook uit de uitlaat ?
  zondag 14 september 2008 @ 18:47:05 #16
60383 Furb
Project Rotary
pi_61625998
quote:
Op zondag 14 september 2008 18:30 schreef wouter37 het volgende:

[..]

waarom komt er af en toe rook uit de uitlaat ?
als je van het gas afgaat, blaast de blow-off de overtollige druk weg.
die lucht is echter wel gemeten en aan de hand daarvan wordt een hoeveelheid brandstof ingespoten...

de lucht wordt weggehaald, maar de brandstof wordt wel ingespoten en het restant wat niet verbrand wordt, gaat rechtstreeks de uitlaat in. dat restant verdampt gelijk zodra het in de uitlaat komt, maar als de uitlaat heet genoeg is, veranderen die rookwolken in een vuurzee
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_61629076
quote:
Op zondag 14 september 2008 18:47 schreef Furb het volgende:

[..]

als je van het gas afgaat, blaast de blow-off de overtollige druk weg.
die lucht is echter wel gemeten en aan de hand daarvan wordt een hoeveelheid brandstof ingespoten...

de lucht wordt weggehaald, maar de brandstof wordt wel ingespoten en het restant wat niet verbrand wordt, gaat rechtstreeks de uitlaat in. dat restant verdampt gelijk zodra het in de uitlaat komt, maar als de uitlaat heet genoeg is, veranderen die rookwolken in een vuurzee
Moet jij niet je Sig veranderen..??

En ehm.. heeft je auto niet standaart een fuel-cut als je de gas loslaat?
Anders zou dit toch bij elke auto doen of niet..??
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 14 september 2008 @ 21:05:49 #18
60383 Furb
Project Rotary
pi_61629849
quote:
Op zondag 14 september 2008 20:42 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Moet jij niet je Sig veranderen..??

En ehm.. heeft je auto niet standaart een fuel-cut als je de gas loslaat?
Anders zou dit toch bij elke auto doen of niet..??
de standaard fuel-cut is dat ie de toevoer afsluit bij hogere dan standaard turbodruk. dat staat hier los van...

er is niet echt iets tegen te doen.
reden dat dit nu zo duidelijk zichtbaar is, is gewoon dat de auto 60% meer vermogen heeft dan standaard, open uitlaatsysteem, rijke afstelling.

vooral het onbreken van alle emissiesystemen is een groot verschil. ik zit op stationair rond de 3% CO en dat loopt op tussen de 12 en 15% op vol gas.
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_61631663
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:05 schreef Furb het volgende:

[..]

de standaard fuel-cut is dat ie de toevoer afsluit bij hogere dan standaard turbodruk. dat staat hier los van...

er is niet echt iets tegen te doen.
reden dat dit nu zo duidelijk zichtbaar is, is gewoon dat de auto 60% meer vermogen heeft dan standaard, open uitlaatsysteem, rijke afstelling.

vooral het onbreken van alle emissiesystemen is een groot verschil. ik zit op stationair rond de 3% CO en dat loopt op tussen de 12 en 15% op vol gas.
En wat heeft een gemiddelde auto..??

En what about APK?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 14 september 2008 @ 22:00:36 #20
60383 Furb
Project Rotary
pi_61631727
gemiddelde auto mag MAXIMAAL 0,5% hebben...

voor apk heeft een wankelmotor vrijstelling van alle emissie metingen
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_61631988
quote:
Op zondag 14 september 2008 22:00 schreef Furb het volgende:
gemiddelde auto mag MAXIMAAL 0,5% hebben...

voor apk heeft een wankelmotor vrijstelling van alle emissie metingen
Serieus..??
Reden? Dat ze ook veel oliezuipen..? (serieuze vraag)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 15 september 2008 @ 19:20:01 #22
60383 Furb
Project Rotary
pi_61653559
quote:
Op zondag 14 september 2008 22:07 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Serieus..??
Reden? Dat ze ook veel oliezuipen..? (serieuze vraag)
reden is dat deze motoren op leeftijd gewoon problemen krijgen om door de meting te komen, zelfs de RX8 heeft vrijstelling...

een goede wankelmotor (zoals de mijne) zuipt helemaal geen olie, das echt het grootste fabeltje wat er rondgaat! tuurlijk, de motor gebruikt wel wat, want de olie wordt rechtstreeks de motor in gedruppelt om de apex-seals te smeren. maar dat zijn slechts druppeltjes wat resulteert in misschien een halve liter op 10000km.
als de motor verslijt, komt er ruimte op de seals, waardoor er olie kan gaan lekken vanuit de krukas, zo de verbrandingskamers in. dan gaat hij idd wel meer verbruiken...
maar er zijn in NL al een aantal RX-en die de 2,5-3ton gehaald hebben zonder revisie
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_61657337


Wat een prachtbak van voren.. Alleen vind ik de achterkant gewoon wat minder, jammer genoeg..
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:33:42 #24
60383 Furb
Project Rotary
pi_62650492
het seizoen zit er voor mij weer op, morgen gaat de RX weer geschorst worden en is het weer tijd voor de nodige aanpassingen...

ik heb inmiddels de nieuwe motorkap al even erop gehad en die gaat eraf om gespoten te worden.


dan gaat de motor in zn geheel er weer uit.
de versnellingsbak is toe aan revisie, dan ga ik gelijk een lichter vliegwiel plaatsen (5,5kg ipv de standaard 13kg)
tevens polyurethaan motor- en versnellingsbak steunen plaatsen.

ook wordt de inlaat weer onder handen genomen.
ik ga het inlaatspruitstuk van FD plaatsen en deze compleet portmatchen met de motor.
de runners zijn beter van lengte en de FD gasklep is ook wat groter, wat resulteert in een verwachtte winst van ongeveer 25-30Nm koppel in het gebied tussen 4 en 6000 toeren (volgens eerdere testbank resultaten...)

ik ga de motorkabelboom verkleinen en de olie en brandstofleidingen vervangen door RVS exemplaren. de rubber brandstofslangen hebben al haarscheurtjes door de hitte!

tevens zit ik t dubben om het gehele koelsysteem om te gooien en een v-mount intercooler setup te gaan maken, en de radiateur dus ook anders te plaatsen. tevens zou er dan een dubbele oliekoeler op komen ipv de standaard enkele
dit ga ik op mijn gemak bekijken van de winter of dit een beetje haalbaar is met de spullen die ik nu heb.

ook was ik al begonnen aan een nieuwe strutbar, die zal ik verder af gaan werken en ook de achterzijde zal voorzien gaan worden van een nieuw exemplaar en wellicht nog wat andere verstevigingen aan het onderstel.
ook zal ik het gewicht van de auto wat omlaag gaan brengen, of ik het overbodige interieur eruit zal halen, ben ik nog niet over uit...

achterbanden zijn eindelijk versleten na 23000km, dus ik ga nu gelijk rondom een set semi-slicks gooien en de auto goed uit laten lijnen, zodat ik op t circuit nog beter uit de voeten kan en de skylines t serieus moeilijk kan gaan maken!
als het financieel meezit miss ook gelijk een Race-Logic Traction control aanschaffen

als laatst nog even een nice pic van time-attack
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_62651057
welke semi-slicks komen erop toyo's ?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:16:05 #26
60383 Furb
Project Rotary
pi_62651476
ik denk t wel, maar ik heb nog niet echt gekeken wat er zoal verkrijgbaar is in mijn maat
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 00:24:29 #27
182073 invine
blablabla etc.
pi_62657804
Mag je met die semi-slicks op de openbare weg?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 01:30:54 #28
60383 Furb
Project Rotary
pi_62658880
jep, daarom zijn t semi-slicks
die zijn gewoon street-legal, hoewel rijden met veel vermogen in de regen nie echt aangeraden wordt
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_62663467
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 01:30 schreef Furb het volgende:
jep, daarom zijn t semi-slicks
die zijn gewoon street-legal, hoewel rijden met veel vermogen in de regen nie echt aangeraden wordt
Zelfs op nat doen semi's het goed, enige waar je echt voor op moet passen zijn plassen waar je doorheen rijdt, je hebt heel erg snel last van aquaplanning.

Ruim assortiment aan semi's voor nette prijzen (incl. verzenden naar NL) vind je hier:

http://www.camskill.co.uk
pi_62665698
hou je er wel rekeninge mee dat die banden niet echt geschikt zijn voor lage temperaturen !!!!

quotje

WARNING!
The rubber compounds used in these tires have unique properties that, when compared to other tires, can cause them
to lose some of their flexibility when stored and operated at sub-freezing temperatures. This loss in flexibility can lead to
potential cracking and other damage to the tire.
TO MINIMIZETHE CHANCES OFTHIS HAPPENING, CONSUMERS AND INSTALLERS ARE ADVISED TO FOLLOW
THESE INSTRUCTIONS DURING SUB-FREEZING CONDITIONS:
1. Do not operate the car with these tires, as the tires may suddenly fail.
2. Always store these tires indoors at temperatures above 32°F (0°C).
3. Before mounting or dismounting, store these tires for at least 24 hours in a temperaturecontrolled environment
of 68°F (20°C) or warmer.
4. Remove these tires from the vehicle and deflate to half the normal air pressure during prolonged periods of nonuse
or storage.
5. Do not move a car that is in storage with these tires, as the tires may crack.
pi_62666357
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:33 schreef Furb het volgende:
het seizoen zit er voor mij weer op, morgen gaat de RX weer geschorst worden en is het weer tijd voor de nodige aanpassingen...

ik heb inmiddels de nieuwe motorkap al even erop gehad en die gaat eraf om gespoten te worden.
[ afbeelding ]

dan gaat de motor in zn geheel er weer uit.
de versnellingsbak is toe aan revisie, dan ga ik gelijk een lichter vliegwiel plaatsen (5,5kg ipv de standaard 13kg)
tevens polyurethaan motor- en versnellingsbak steunen plaatsen.

ook wordt de inlaat weer onder handen genomen.
ik ga het inlaatspruitstuk van FD plaatsen en deze compleet portmatchen met de motor.
de runners zijn beter van lengte en de FD gasklep is ook wat groter, wat resulteert in een verwachtte winst van ongeveer 25-30Nm koppel in het gebied tussen 4 en 6000 toeren (volgens eerdere testbank resultaten...)

ik ga de motorkabelboom verkleinen en de olie en brandstofleidingen vervangen door RVS exemplaren. de rubber brandstofslangen hebben al haarscheurtjes door de hitte!

tevens zit ik t dubben om het gehele koelsysteem om te gooien en een v-mount intercooler setup te gaan maken, en de radiateur dus ook anders te plaatsen. tevens zou er dan een dubbele oliekoeler op komen ipv de standaard enkele
dit ga ik op mijn gemak bekijken van de winter of dit een beetje haalbaar is met de spullen die ik nu heb.

ook was ik al begonnen aan een nieuwe strutbar, die zal ik verder af gaan werken en ook de achterzijde zal voorzien gaan worden van een nieuw exemplaar en wellicht nog wat andere verstevigingen aan het onderstel.
ook zal ik het gewicht van de auto wat omlaag gaan brengen, of ik het overbodige interieur eruit zal halen, ben ik nog niet over uit...

achterbanden zijn eindelijk versleten na 23000km, dus ik ga nu gelijk rondom een set semi-slicks gooien en de auto goed uit laten lijnen, zodat ik op t circuit nog beter uit de voeten kan en de skylines t serieus moeilijk kan gaan maken!
als het financieel meezit miss ook gelijk een Race-Logic Traction control aanschaffen

als laatst nog even een nice pic van time-attack
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit

En de auto ook
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:16:12 #32
60383 Furb
Project Rotary
pi_62670588
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 14:20 schreef wouter37 het volgende:
hou je er wel rekeninge mee dat die banden niet echt geschikt zijn voor lage temperaturen !!!!

quotje

WARNING!
The rubber compounds used in these tires have unique properties that, when compared to other tires, can cause them
to lose some of their flexibility when stored and operated at sub-freezing temperatures. This loss in flexibility can lead to
potential cracking and other damage to the tire.
TO MINIMIZETHE CHANCES OFTHIS HAPPENING, CONSUMERS AND INSTALLERS ARE ADVISED TO FOLLOW
THESE INSTRUCTIONS DURING SUB-FREEZING CONDITIONS:
1. Do not operate the car with these tires, as the tires may suddenly fail.
2. Always store these tires indoors at temperatures above 32°F (0°C).
3. Before mounting or dismounting, store these tires for at least 24 hours in a temperaturecontrolled environment
of 68°F (20°C) or warmer.
4. Remove these tires from the vehicle and deflate to half the normal air pressure during prolonged periods of nonuse
or storage.
5. Do not move a car that is in storage with these tires, as the tires may crack.
bron?? dit lijkt me meer van toepassing op full-slicks met een knoer harde compund...
meerdere vrienden van me rijden inmiddels met semi en weinig problemen, de compund is een stuk zachter dan de banden die ik nu heb. tevens rijd ik in de winter niet

je moet gewoon je rijstijl aanpassen aan de banden, zorgen dat je ze eerst goed opwarmt.
maar das t zelfde met mijn big brake kit, je moet je remmen eerst warm remmen voor je volledig remvermogen hebt
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_62674100
Vind je het niet een beetje raar om met banden te rijden die eerst goed warm moeten zijn? Evenals met die remmen? Dat gebeurt toch bijna niet op de openbare weg?

Ziet er goed uit dat ding trouwens!
pi_62677282
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 18:16 schreef Furb het volgende:

[..]

bron?? dit lijkt me meer van toepassing op full-slicks met een knoer harde compund...
meerdere vrienden van me rijden inmiddels met semi en weinig problemen, de compund is een stuk zachter dan de banden die ik nu heb. tevens rijd ik in de winter niet

je moet gewoon je rijstijl aanpassen aan de banden, zorgen dat je ze eerst goed opwarmt.
maar das t zelfde met mijn big brake kit, je moet je remmen eerst warm remmen voor je volledig remvermogen hebt
dit is de waarschuwing van toyo zelf op de 888's

en waarom rij je niet in de winter ?
pi_62681155
Even een tvp'tje.

Heb je trouwens daadwerkelijke cijfers van het olieverbruik?

De mijne doet toch wel een liter op 3000 km (wel een US, geen Europese, die zijn wat zuininger schijnt) en da's eigenlijk redelijk normaal voor een 8....

En heb je ook acceleratiecijfers? Ben wel benieuwd eigenlijk.

Misschien dat ik ooit nog een 7TII ga halen voor de heb
pi_62682258
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 22:53 schreef wouter37 het volgende:
en waarom rij je niet in de winter ?
Ik denk omdat dan z'n auto half uit elkaar ligt voor de nieuwe modificaties.

Verder stoere bak en mooi project :-)
pi_62682434
@ furb, ziet er goed uit joh je auto! heb hem ff in real life bekeken bij de bbq bij jeroentje na de toertocht van de mazda club nederland.

@ faxie, jij reed toch in die rx8 shinka, ziet er ook errug lekker uit!
  zondag 26 oktober 2008 @ 12:16:56 #38
60383 Furb
Project Rotary
pi_62684824
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 20:40 schreef _VoiD_ het volgende:
Vind je het niet een beetje raar om met banden te rijden die eerst goed warm moeten zijn? Evenals met die remmen? Dat gebeurt toch bijna niet op de openbare weg?
dit is voor mij geen daily drive, ik rijd er enkel mee als ik lekker een stukje sportief wil sturen of als ik naar een event of circuit dag ga.
ik kan ervoor kiezen om 2 nieuwe falkens erop te leggen en een set wielen erbij te kopen met semi's, maar ook ik moet wle eens aan mn budget denken...
gezien de km'ers die ik per jaar rijd, kan ik makkelijk voor semi's gaan.
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 26 oktober 2008 @ 12:19:06 #39
60383 Furb
Project Rotary
pi_62684868
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 22:53 schreef wouter37 het volgende:dit is de waarschuwing van toyo zelf op de 888's
en waarom rij je niet in de winter ?
zal zon vaart niet lopen aangezien ik nog niemand daarover heb gehoord, tevens staat de auto op stalling...
ik rijd er enkel leuke km'ers mee en aangezien het slechtere weer en weinig events, is de winter de ideale tijd om weer te gaan sleutelen.
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 26 oktober 2008 @ 12:22:46 #40
60383 Furb
Project Rotary
pi_62684939
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 03:16 schreef Faxie het volgende:
Heb je trouwens daadwerkelijke cijfers van het olieverbruik?
De mijne doet toch wel een liter op 3000 km (wel een US, geen Europese, die zijn wat zuininger schijnt) en da's eigenlijk redelijk normaal voor een 8....
En heb je ook acceleratiecijfers? Ben wel benieuwd eigenlijk.
Misschien dat ik ooit nog een 7TII ga halen voor de heb
ik heb t nog nooit echt bijgehouden, nu moet ik wel iets vaker bijvullen als voorheen omdat mn oliekoeler een beetje lekt.
dat wordt dus ook nog gefixed!
heb geen acc cijfers, standaard zou tie 6.7 doen, maar dan zit ik nu wel zo rond de 5.5. zou t nog eens een keer moeten checken met een G-tech oid.
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_62709764
Mazda
Wankels
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_62721727
Dikke foto's gek..

Mooi project enne beek auto racing hebben ze daar nog die grijze rx-7 met wankel motor ofzoiets?
Don't think, be sure!
  maandag 27 oktober 2008 @ 18:14:48 #43
60383 Furb
Project Rotary
pi_62725507
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 16:13 schreef GilaMonyet het volgende:
Mooi project enne beek auto racing hebben ze daar nog die grijze rx-7 met wankel motor ofzoiets?
denk dat je in de war bent met Hoebeke...


Beek autoracing heeft alleen deze
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_62741542
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 18:14 schreef Furb het volgende:

[..]

denk dat je in de war bent met Hoebeke...
[ afbeelding ]

Beek autoracing heeft alleen deze
[ afbeelding ]
Ja is al weer 2 jaar geleden dat ik er was
Toen stond er zon wankel motor auto (voor de rest gewoon normale auto hoor )

Maar zoals ik al zei vet project
Don't think, be sure!
pi_62751326
tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')