daar was ik zelf op een gegeven moment ook bang voor...quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:17 schreef invine het volgende:was al bang dat er geen deel 2 meer zou komen
huh? dan weet je meer als mij hahaquote:Op zondag 24 augustus 2008 14:11 schreef casejunkie het volgende:
Je hebt dus toch je blok weer helemaal terug opgebouwd!
Ik had via via al gehoord dat je je motor had opgeblazen vanwege het probleem dat je al eerder had.
Mooi dat hij nu wel goed loopt!
Extreem leuk speelgoed geworden die FC TII van je!
dat werd verteld in een ander topic door een vriend van je?quote:Op zondag 24 augustus 2008 18:05 schreef Furb het volgende:
[..]
huh? dan weet je meer als mij haha
mijn motor heeft t nooit begeven, wel wat probleempjes gehad en kort bij opblazen gezeten misschien, maar t loopt nog steeds perfect![]()
maar leuk speelgoed is t nu zeker
waarom komt er af en toe rook uit de uitlaat ?quote:Op zondag 14 september 2008 18:27 schreef Furb het volgende:
en voor degenen die benieuwd zijn naar hoe dat nu eigenlijk klinkt...
dyno 1
dyno 2
dyno 3
laatste dyno resultaten: 280pk en 390Nm op de wielen
als je van het gas afgaat, blaast de blow-off de overtollige druk weg.quote:Op zondag 14 september 2008 18:30 schreef wouter37 het volgende:
[..]
waarom komt er af en toe rook uit de uitlaat ?
Moet jij niet je Sig veranderen..??quote:Op zondag 14 september 2008 18:47 schreef Furb het volgende:
[..]
als je van het gas afgaat, blaast de blow-off de overtollige druk weg.
die lucht is echter wel gemeten en aan de hand daarvan wordt een hoeveelheid brandstof ingespoten...
de lucht wordt weggehaald, maar de brandstof wordt wel ingespoten en het restant wat niet verbrand wordt, gaat rechtstreeks de uitlaat in. dat restant verdampt gelijk zodra het in de uitlaat komt, maar als de uitlaat heet genoeg is, veranderen die rookwolken in een vuurzee
de standaard fuel-cut is dat ie de toevoer afsluit bij hogere dan standaard turbodruk. dat staat hier los van...quote:Op zondag 14 september 2008 20:42 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Moet jij niet je Sig veranderen..??
En ehm.. heeft je auto niet standaart een fuel-cut als je de gas loslaat?
Anders zou dit toch bij elke auto doen of niet..??
quote:Op zondag 14 september 2008 21:05 schreef Furb het volgende:
[..]
de standaard fuel-cut is dat ie de toevoer afsluit bij hogere dan standaard turbodruk. dat staat hier los van...
er is niet echt iets tegen te doen.
reden dat dit nu zo duidelijk zichtbaar is, is gewoon dat de auto 60% meer vermogen heeft dan standaard, open uitlaatsysteem, rijke afstelling.
vooral het onbreken van alle emissiesystemen is een groot verschil. ik zit op stationair rond de 3% CO en dat loopt op tussen de 12 en 15% op vol gas.
quote:Op zondag 14 september 2008 22:00 schreef Furb het volgende:
gemiddelde auto mag MAXIMAAL 0,5% hebben...
voor apk heeft een wankelmotor vrijstelling van alle emissie metingen
reden is dat deze motoren op leeftijd gewoon problemen krijgen om door de meting te komen, zelfs de RX8 heeft vrijstelling...quote:Op zondag 14 september 2008 22:07 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Serieus..??
![]()
![]()
![]()
Reden? Dat ze ook veel oliezuipen..? (serieuze vraag)
Zelfs op nat doen semi's het goed, enige waar je echt voor op moet passen zijn plassen waar je doorheen rijdt, je hebt heel erg snel last van aquaplanning.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 01:30 schreef Furb het volgende:
jep, daarom zijn t semi-slicks![]()
die zijn gewoon street-legal, hoewel rijden met veel vermogen in de regen nie echt aangeraden wordt
Ziet er goed uitquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 19:33 schreef Furb het volgende:
het seizoen zit er voor mij weer op, morgen gaat de RX weer geschorst worden en is het weer tijd voor de nodige aanpassingen...
ik heb inmiddels de nieuwe motorkap al even erop gehad en die gaat eraf om gespoten te worden.
[ afbeelding ]
dan gaat de motor in zn geheel er weer uit.
de versnellingsbak is toe aan revisie, dan ga ik gelijk een lichter vliegwiel plaatsen (5,5kg ipv de standaard 13kg)
tevens polyurethaan motor- en versnellingsbak steunen plaatsen.
ook wordt de inlaat weer onder handen genomen.
ik ga het inlaatspruitstuk van FD plaatsen en deze compleet portmatchen met de motor.
de runners zijn beter van lengte en de FD gasklep is ook wat groter, wat resulteert in een verwachtte winst van ongeveer 25-30Nm koppel in het gebied tussen 4 en 6000 toeren (volgens eerdere testbank resultaten...)
ik ga de motorkabelboom verkleinen en de olie en brandstofleidingen vervangen door RVS exemplaren. de rubber brandstofslangen hebben al haarscheurtjes door de hitte!
tevens zit ik t dubben om het gehele koelsysteem om te gooien en een v-mount intercooler setup te gaan maken, en de radiateur dus ook anders te plaatsen. tevens zou er dan een dubbele oliekoeler op komen ipv de standaard enkele
dit ga ik op mijn gemak bekijken van de winter of dit een beetje haalbaar is met de spullen die ik nu heb.
ook was ik al begonnen aan een nieuwe strutbar, die zal ik verder af gaan werken en ook de achterzijde zal voorzien gaan worden van een nieuw exemplaar en wellicht nog wat andere verstevigingen aan het onderstel.
ook zal ik het gewicht van de auto wat omlaag gaan brengen, of ik het overbodige interieur eruit zal halen, ben ik nog niet over uit...
achterbanden zijn eindelijk versleten na 23000km, dus ik ga nu gelijk rondom een set semi-slicks gooien en de auto goed uit laten lijnen, zodat ik op t circuit nog beter uit de voeten kan en de skylines t serieus moeilijk kan gaan maken!
als het financieel meezit miss ook gelijk een Race-Logic Traction control aanschaffen
als laatst nog even een nice pic van time-attack
[ afbeelding ]
bron?? dit lijkt me meer van toepassing op full-slicks met een knoer harde compund...quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 14:20 schreef wouter37 het volgende:
hou je er wel rekeninge mee dat die banden niet echt geschikt zijn voor lage temperaturen !!!!
quotje
WARNING!
The rubber compounds used in these tires have unique properties that, when compared to other tires, can cause them
to lose some of their flexibility when stored and operated at sub-freezing temperatures. This loss in flexibility can lead to
potential cracking and other damage to the tire.
TO MINIMIZETHE CHANCES OFTHIS HAPPENING, CONSUMERS AND INSTALLERS ARE ADVISED TO FOLLOW
THESE INSTRUCTIONS DURING SUB-FREEZING CONDITIONS:
1. Do not operate the car with these tires, as the tires may suddenly fail.
2. Always store these tires indoors at temperatures above 32°F (0°C).
3. Before mounting or dismounting, store these tires for at least 24 hours in a temperaturecontrolled environment
of 68°F (20°C) or warmer.
4. Remove these tires from the vehicle and deflate to half the normal air pressure during prolonged periods of nonuse
or storage.
5. Do not move a car that is in storage with these tires, as the tires may crack.
dit is de waarschuwing van toyo zelf op de 888'squote:Op zaterdag 25 oktober 2008 18:16 schreef Furb het volgende:
[..]
bron?? dit lijkt me meer van toepassing op full-slicks met een knoer harde compund...
meerdere vrienden van me rijden inmiddels met semi en weinig problemen, de compund is een stuk zachter dan de banden die ik nu heb. tevens rijd ik in de winter niet
je moet gewoon je rijstijl aanpassen aan de banden, zorgen dat je ze eerst goed opwarmt.
maar das t zelfde met mijn big brake kit, je moet je remmen eerst warm remmen voor je volledig remvermogen hebt
Ik denk omdat dan z'n auto half uit elkaar ligt voor de nieuwe modificaties.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:53 schreef wouter37 het volgende:
en waarom rij je niet in de winter ?
dit is voor mij geen daily drive, ik rijd er enkel mee als ik lekker een stukje sportief wil sturen of als ik naar een event of circuit dag ga.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 20:40 schreef _VoiD_ het volgende:
Vind je het niet een beetje raar om met banden te rijden die eerst goed warm moeten zijn? Evenals met die remmen? Dat gebeurt toch bijna niet op de openbare weg?
zal zon vaart niet lopen aangezien ik nog niemand daarover heb gehoord, tevens staat de auto op stalling...quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:53 schreef wouter37 het volgende:dit is de waarschuwing van toyo zelf op de 888's
en waarom rij je niet in de winter ?
ik heb t nog nooit echt bijgehouden, nu moet ik wel iets vaker bijvullen als voorheen omdat mn oliekoeler een beetje lekt.quote:Op zondag 26 oktober 2008 03:16 schreef Faxie het volgende:
Heb je trouwens daadwerkelijke cijfers van het olieverbruik?
De mijne doet toch wel een liter op 3000 km (wel een US, geen Europese, die zijn wat zuininger schijnt) en da's eigenlijk redelijk normaal voor een 8....
En heb je ook acceleratiecijfers? Ben wel benieuwd eigenlijk.
Misschien dat ik ooit nog een 7TII ga halen voor de heb
denk dat je in de war bent met Hoebeke...quote:Op maandag 27 oktober 2008 16:13 schreef GilaMonyet het volgende:
Mooi project enne beek auto racing hebben ze daar nog die grijze rx-7 met wankel motor ofzoiets?
Ja is al weer 2 jaar geleden dat ik er wasquote:Op maandag 27 oktober 2008 18:14 schreef Furb het volgende:
[..]
denk dat je in de war bent met Hoebeke...
[ afbeelding ]
Beek autoracing heeft alleen deze
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |