abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61298674
quote:
Op maandag 1 september 2008 14:46 schreef J_TM het volgende:

[..]

Foutje, moet kunnen.
Jij hebt makkelijk praten! Je zal maar bus 461 zijn en apetrots op je volvo grille.
Beef R. Wijker
pi_61298894
quote:
Op maandag 1 september 2008 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Die waterbus is wel bruut eigenlijk, moet ik ook nog steeds eens een keertje doen.
Heb ik een keertje gedaan, terug uit A'dam, bij vliegende storm. Was inderdaad heel erg bruut.
Beef R. Wijker
pi_61299529
Waterbus is idd wel een tip om een keer te doen!
pi_61300235
niet geheel bus relaterend maar wel leuk

vergane glorie?

yez geen digicam bij de hand wel phone cam en dan wordt t niet zo scherp
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 september 2008 @ 19:42:11 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61300292
wel apart zo'n NoordNed luchtballon
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61300341
ze slaan een nieuwe weg in?
vervoer per luchtballon?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 september 2008 @ 19:44:43 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61300376
Een vast vertrekpunt, maar de eindbestemming blijft een verrassing
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61300640
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
Een vast vertrekpunt, maar de eindbestemming blijft een verrassing
hehehe
pi_61302512
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:18 schreef Willy84 het volgende:
Waterbus is idd wel een tip om een keer te doen!
Heh. Water barrel !!!
Beef R. Wijker
  maandag 1 september 2008 @ 20:58:30 #110
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_61302965
Connexxion-bus verdwijnt uit straatbeeld
Door PETER KOOP
DEN HAAG - De oude, vertrouwde Connexxion-bus verdwijnt uit het straatbeeld. Vanaf 31 augustus volgend jaar neemt Veolia het busvervoer in de Haagse regio over.
afbeelding vergroten Connexxion. FOTO ANP
De Limburgse vervoeder mag zijn roodwitte bussen tot 2017 over de regionale wegen laten rijden.

Dat maakte het stadsgewest Haaglanden gisteren bekend. De reiziger zal vanaf volgend jaar vervoerd worden in nieuwe aardgasbussen. In de bussen van Veolia verschijnt informatie over de reistijd. Verder beschikken ze over een lage vloer en zijn toegankelijk voor rolstoelers.

Naast Veolia waren ook Connexxion en Qbuzz, een dochterbedrijf van de NS, in de race voor het busvervoer in Haaglanden. „De offertes van alle drie de partijen waren kwalitatief goed,’’ aldus regiobestuurder Peter Smit (VVD, verkeer). „Uiteindelijk heeft de prijs de doorslag gegeven. Veolia was zo’n 15 procent goedkoper dan de andere twee.’’ Smit wilde niet zeggen hoeveel geld het stadsgewest aan Veolia betaalt. „Dat is bedrijfsgevoelige informatie.’’

De chauffeurs en een deel van het kantoorpersoneel van Connexxion zal worden overgenomen door Veolia. Bij het personeel van Connexxion overheerst de teleurstelling.

„Wij zijn hier niet blij mee,’’ reageert Cees Walder, voorzitter van de personeelsvereniging. „Veolia zal de goedkope offerte ergens moeten terug verdienen. Dat zal ongetwijfeld over de ruggen van de chauffeurs én de klanten gaan.’’

Veolia bestrijdt dit. „Het personeel zal gaan werken onder dezelfde arbeidsvoorwaarden,’’ aldus Veolia-topman Ton Kienhorst. Hij heeft grootse plannen in de regio. „In 2017 willen we de helft meer reizigers in de bus hebben.’’ Nu maken dagelijks 47.000 reizigers gebruik van het streekvervoer. Om die groei te bereiken wil Veolia de service en punctualiteit van de dienstregeling verhogen. Ook wil het bedrijf kaartjes vergoeden van reizigers die vertraging hebben.


verrassend!!
  maandag 1 september 2008 @ 21:31:27 #111
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_61304309
Een enorme ramp als je het mij vraagt.
pi_61315622
Elke vier vijf jaar een nieuwe busvervoerder; lijn 120 en 126 uit Amsterdam weten daar alles van.

1994; opheffing CN. Lijn 120 naar Midnet, lijn 126 naar NZH.

1999; hereniging NZH/Midnet als Connexxion

2002; overname lijn 120-128 en 140 door BBA. Lijn 126 en 140 (opgesplitst) blijven samenwerkingsverbanden met Connexxion.

2006; lijn 120, 126 ingekort tot station Bijlmer. Lijn 126 nu definitief in handen van BBA.
pi_61334407
quote:
Op maandag 1 september 2008 19:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
niet geheel bus relaterend maar wel leuk
[ afbeelding ]
vergane glorie?

yez geen digicam bij de hand wel phone cam en dan wordt t niet zo scherp

Merk en type: Berkhof Ambassador
Eigenaar: NoordNed
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: rond het jaar 2005
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: gescanned door Klaes, waarvoor dank!


Meer NoordNed foto's hier
pi_61363442
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 11:45 schreef Gnittoo het volgende:
[ Connexxion 3159 ]

http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-14332

[url=www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-20746/url]
Interessant is het volgende bijschrift:
"Eind mei 2008 is de eerste bus gepresenteerd voor de nieuwe concessie BRU Utrecht.
De foto is overgenomen van de website van het BRU, die deze foto bij een persbericht
had geplaatst. Dit zou de 3159 moeten worden, al onstaat dan wel een doublure met de
andere 3159, die echter ook het nummer 4061 draagt van De Blaa Omnibusser (DK) "

Maakt die bus toch net ietsje interessanter dan 'ie op het eerste gezicht leek.

[ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 03-09-2008 23:23:30 ]
Beef R. Wijker
  donderdag 4 september 2008 @ 11:17:01 #115
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_61371174
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 21:33 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[..]

Nou, vertel 'ns. Overtuig me eens.
[..]

Die tweede 'klopt' anders prima. Hebben ze onder andere in Zweden. Bijna als 2 druppels water.
[..]

Dat is dus niet opgemerkt. De lagevloer alliance is in prototype gebouwd en ondergebracht bij Hartmann.
En ik denk dat elk type wel eerst als prototype gebouwd is. Bij deze heeft 't alleen wat lang geduurd voordat ze 'm werkelijk in serie gingen bouwen.
[..]

Wordt ook helemaal niet beweerd. Het gaat over de (lage vloer) Alliance B93. Niet de B89.
[..]

Je haalt geloof ik maar 4 dingen doorelkaar.

De 2e foto is een B93 geleed, net als de eerste. Dat is een lagevloer geleede bus. (B93 is er ook in 12m).
Hij is net als alle lagevloer bussen herkenbaar aan de kop met een lage bumber, zonder 'mist lampen'.
Alle hogevloer bussen hebben de hoge bumper met extra schijnwerpers, soms zijn die leeg.
Verder heeft de lage vloer bus een staande motor rechts achter waar de hogevloer bus een liggende
heeft met radiator links achter/onder. De hogevloer bus heeft 3 deuren, de lagevloer 4 deuren.

Alles wijst er op dat de 2e foto een normale B93 is die ergens tussen het prototype van Hartmann en de bussen die in Zweden zijn geleverd in hangt. Latere B93s zijn kennelijk gewijzigd m.b.t. de ventilatie openingen en de hoogte van de deuren. Het zou ook nog zo eens kunnen dat die hogere deuren op special request waren.
Als je alle types bekijkt en je hebt net voor jezelf uitgemaakt waaraan de types te herkennen zijn dan komt er net weer eentje voorbij die dat logenstraft. Blijkbaar kon je bij Den Oudsten allerlei wijzigingen laten aanbrengen van kaal tot luxe, vele opties, u vraag,t wij draaien. Die 'hondekop' is bvb ook een optie.
Connexxion en HTM hebben voornamelijk die hondekop op hun Alliances maar Hermes had/heeft enkel die met de klassieke kop.
[..]

Dat doen de chassis bouwers wel voor je.
[..]

Mja, vandaar misschien mijn opmerking "confused"?
[..]

En waarom niet. HTM had vele jaren eerder ook al een bus met wagennummer 901.
Het zal overduidelijk zijn dat beide wagens niet in de zelfde tijd hebben gereden maar niets
staat in de weg dat de 1e 901 de 2e heeft opgevolgd op de wijze die ik eerder geopperd heb.
[..]

Gij bedoelt de B88 geleed?
[..]

Was dus goed mogelijk, zie die B89 geleed. Er stond hen niks in de weg om die verder door te bouwen.
Die was op een bestaand DAF chassis, net als de 15 meter Interliners, die bleven ook als B89 (Daf of
Volvo) gebouwd worden in tijden dat de B90 en 91 (eigen chassis) al uit waren.
[..]


Je hebt helemaal gelijk, alleen vind ik nog steeds die nummering van die hogevloers 901 verdacht, lijkt me niet dat ze elkaar opgevolgd hebben eigenlijk. Volgens mij is dat wel een soep.

Overigens jammer dat Veolia nu daar aan de slag gaat, want overal in Nederlanders hebben we vervoerders in het busbedrijf maar nu gaat er in Haaglanden een transport bedrijf rijden (want dat is en zo noemt Veolia zichzelf) Veolia...

Daarbij, goedkoper my ass. Want wat doet Veolia heel slim, ze spreken busbewegingen af, maar geven geen definitie wat een bus moet zijn of welke eisen dit moet hebben, behalve dat 't lagevloers en toegankelijk moet zijn voor rolstoelers en bejaarden. Wat gaat er in Limburg gebeuren bijvoorbeeld, Veolia least de bussen aan derden die de diensten rijden. Dus geen Veolia sjoofs maar gewoon taxibedrijven. Zij zetten de bussen ook in voor eigen diensten. Hallo stappen terug in de evolutie die busvervoer heet. Van marktwerking wederom geen sprake.

En wat heeft dit voor gevolgen voor zo'n sjoof die jaren lang bij xx heeft gewerkt, daar pensioen opgebouwd heeft tegen een schappelijk bedrag en nu ineens bij een ander pensioenfonds komt wat VEEL slechter is dan dat van xx (uit betrouwbare bronnen vernomen van zowel ex xx-ers als ex-Hermes sjooven die naar Veolia en eentje naar BBA overging.) Zoveel gaan die sjoofs er niet op vooruit, meer achteruit zoals ze zelf al concluderen.

Ook vreemd, hoe kan Veolia beweren dat ze meer mensen in de bussen hebben? Simpel door de zone berekeningen die men maakt, ze berekenen het aantal zones en passagiers. Lekker makkelijk je rijk rekenen als je de zones verkleind en 't buskaartje duurder maakt. In werkelijkheid hou je dan 't zelfde aantal passagiers of daalt het aantal zelf, maar op papier stijgt de zaak.

Jaja, zo kan ik 't ook.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_61373322
Wanneer gaat het GVU eens waarheidsgetrouwe dienstregelingen publiceren? Vanochtend vielen er weer "zomaar" 3 bussen uit. Het lijkt godverdomme de Congo wel met die lui.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61379202
quote:
Op donderdag 4 september 2008 12:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Wanneer gaat het GVU eens waarheidsgetrouwe dienstregelingen publiceren? Vanochtend vielen er weer "zomaar" 3 bussen uit. Het lijkt godverdomme de Congo wel met die lui.
als iemand ze een complete vloot bussen doneerd denk ik
  donderdag 4 september 2008 @ 17:22:45 #118
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_61379614
quote:
Op donderdag 4 september 2008 17:04 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als iemand ze een complete vloot bussen doneerd denk ik
gvu = connexxion?

Gnittoo wil op z'n vrije dag best een frysker wegbrengen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 september 2008 @ 17:30:54 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61379860
Liever een paar meer Gnittoo
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61379881
quote:
Op donderdag 4 september 2008 17:22 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

gvu = connexxion?

Gnittoo wil op z'n vrije dag best een frysker wegbrengen.
breng dan de resterende barrels maar weg uit fryslan
  donderdag 4 september 2008 @ 18:48:58 #121
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_61381617
nee houden daar die krengen hoef ze in de rest van Nederland niet te zien, hou maar lekker in de voortvarende noordelijke Provincie. Geen probleem.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_61382443
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:48 schreef zwahiel het volgende:
nee houden daar die krengen, hoef ze in de rest van Nederland niet te zien,
TE LAAT
Je enige hoop is nog dat VDL ze allemaal terug koopt en naar een ver ver buitenland exporteerd.
Ik zou m'n adem echter niet inhouden, als ik jou was, al wachtend op die gebeurtenis.
quote:
hou maar lekker in de voortvarende noordelijke Provincie. Geen probleem.
Beef R. Wijker
pi_61384079
quote:
Op donderdag 4 september 2008 11:17 schreef zwahiel het volgende:

knip

Ook vreemd, hoe kan Veolia beweren dat ze meer mensen in de bussen hebben? Simpel door de zone berekeningen die men maakt, ze berekenen het aantal zones en passagiers. Lekker makkelijk je rijk rekenen als je de zones verkleind en 't buskaartje duurder maakt. In werkelijkheid hou je dan 't zelfde aantal passagiers of daalt het aantal zelf, maar op papier stijgt de zaak.

Jaja, zo kan ik 't ook.
Zone's verkleinen lijkt me pertinente onzin. De opdrachtgever bepaald straks de tarieven voor de chipkaart en bepaald hoe de zone indeling. Op dit moment bepaald het ministerie van VeW nog de prijs van de strippenkaart.
Overleg tussen opdrachtgever en nemer kan natuurlijk wel altijd..
  donderdag 4 september 2008 @ 21:45:10 #124
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 september 2008 @ 22:06:30 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61387002
Is zelfs nog een plekje op de achterbank vrij
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')