Jij hebt makkelijk praten! Je zal maar bus 461 zijn en apetrots op je volvo grille.quote:
Heb ik een keertje gedaan, terug uit A'dam, bij vliegende storm. Was inderdaad heel erg bruut.quote:Op maandag 1 september 2008 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Die waterbus is wel bruut eigenlijk, moet ik ook nog steeds eens een keertje doen.
hehehequote:Op maandag 1 september 2008 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
Een vast vertrekpunt, maar de eindbestemming blijft een verrassing
Heh. Water barrel !!!quote:Op maandag 1 september 2008 19:18 schreef Willy84 het volgende:
Waterbus is idd wel een tip om een keer te doen!
quote:Op maandag 1 september 2008 19:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
niet geheel bus relaterendmaar wel leuk
[ afbeelding ]
vergane glorie?
yez geen digicam bij de hand wel phone cam en dan wordt t niet zo scherp![]()
quote:
Je hebt helemaal gelijk, alleen vind ik nog steeds die nummering van die hogevloers 901 verdacht, lijkt me niet dat ze elkaar opgevolgd hebben eigenlijk. Volgens mij is dat wel een soep.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:33 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Nou, vertel 'ns. Overtuig me eens.
[..]
Die tweede 'klopt' anders prima. Hebben ze onder andere in Zweden. Bijna als 2 druppels water.
[..]
Dat is dus niet opgemerkt. De lagevloer alliance is in prototype gebouwd en ondergebracht bij Hartmann.
En ik denk dat elk type wel eerst als prototype gebouwd is. Bij deze heeft 't alleen wat lang geduurd voordat ze 'm werkelijk in serie gingen bouwen.
[..]
Wordt ook helemaal niet beweerd. Het gaat over de (lage vloer) Alliance B93. Niet de B89.
[..]
Je haalt geloof ik maar 4 dingen doorelkaar.
De 2e foto is een B93 geleed, net als de eerste. Dat is een lagevloer geleede bus. (B93 is er ook in 12m).
Hij is net als alle lagevloer bussen herkenbaar aan de kop met een lage bumber, zonder 'mist lampen'.
Alle hogevloer bussen hebben de hoge bumper met extra schijnwerpers, soms zijn die leeg.
Verder heeft de lage vloer bus een staande motor rechts achter waar de hogevloer bus een liggende
heeft met radiator links achter/onder. De hogevloer bus heeft 3 deuren, de lagevloer 4 deuren.
Alles wijst er op dat de 2e foto een normale B93 is die ergens tussen het prototype van Hartmann en de bussen die in Zweden zijn geleverd in hangt. Latere B93s zijn kennelijk gewijzigd m.b.t. de ventilatie openingen en de hoogte van de deuren. Het zou ook nog zo eens kunnen dat die hogere deuren op special request waren.
Als je alle types bekijkt en je hebt net voor jezelf uitgemaakt waaraan de types te herkennen zijn dan komt er net weer eentje voorbij die dat logenstraft. Blijkbaar kon je bij Den Oudsten allerlei wijzigingen laten aanbrengen van kaal tot luxe, vele opties, u vraag,t wij draaien. Die 'hondekop' is bvb ook een optie.
Connexxion en HTM hebben voornamelijk die hondekop op hun Alliances maar Hermes had/heeft enkel die met de klassieke kop.
[..]
Dat doen de chassis bouwers wel voor je.
[..]
Mja, vandaar misschien mijn opmerking "confused"?![]()
[..]
En waarom niet. HTM had vele jaren eerder ook al een bus met wagennummer 901.
Het zal overduidelijk zijn dat beide wagens niet in de zelfde tijd hebben gereden maar niets
staat in de weg dat de 1e 901 de 2e heeft opgevolgd op de wijze die ik eerder geopperd heb.
[..]
Gij bedoelt de B88 geleed?
[..]
Was dus goed mogelijk, zie die B89 geleed. Er stond hen niks in de weg om die verder door te bouwen.
Die was op een bestaand DAF chassis, net als de 15 meter Interliners, die bleven ook als B89 (Daf of
Volvo) gebouwd worden in tijden dat de B90 en 91 (eigen chassis) al uit waren.
[..]
als iemand ze een complete vloot bussen doneerd denk ikquote:Op donderdag 4 september 2008 12:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Wanneer gaat het GVU eens waarheidsgetrouwe dienstregelingen publiceren? Vanochtend vielen er weer "zomaar" 3 bussen uit. Het lijkt godverdomme de Congo wel met die lui.
gvu = connexxion?quote:Op donderdag 4 september 2008 17:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als iemand ze een complete vloot bussen doneerd denk ik
breng dan de resterende barrels maar weg uit fryslanquote:Op donderdag 4 september 2008 17:22 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
gvu = connexxion?
Gnittoo wil op z'n vrije dag best een frysker wegbrengen.
TE LAATquote:Op donderdag 4 september 2008 18:48 schreef zwahiel het volgende:
nee houden daar die krengen, hoef ze in de rest van Nederland niet te zien,
quote:hou maar lekker in de voortvarende noordelijke Provincie. Geen probleem.
Zone's verkleinen lijkt me pertinente onzin. De opdrachtgever bepaald straks de tarieven voor de chipkaart en bepaald hoe de zone indeling. Op dit moment bepaald het ministerie van VeW nog de prijs van de strippenkaart.quote:Op donderdag 4 september 2008 11:17 schreef zwahiel het volgende:
knip
Ook vreemd, hoe kan Veolia beweren dat ze meer mensen in de bussen hebben? Simpel door de zone berekeningen die men maakt, ze berekenen het aantal zones en passagiers. Lekker makkelijk je rijk rekenen als je de zones verkleind en 't buskaartje duurder maakt. In werkelijkheid hou je dan 't zelfde aantal passagiers of daalt het aantal zelf, maar op papier stijgt de zaak.
Jaja, zo kan ik 't ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |