Heh. Dacht dat daar 15 meter MAN Lions Regio reed.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 10:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[.geleed op Joure H'veen.]
in plaats van die 8 meter rommel! duh
Hij bedoelt de Volvo 7700, alhoewel die van Apeldoorn uiterlijk gewoon een Volvo 7000 is.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:26 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En wat mag dat dan toch wel zijn, een "Volvo lagevloers standaard"![]()
[..]
Deze dus:quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Hij bedoelt de Volvo 7700, alhoewel die van Apeldoorn uiterlijk gewoon een Volvo 7000 is.
ja... hooguit 10 seconden ofzoquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 11:16 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
dat zijn nou echt de plekken waar je veel tijd kan inhalen.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:20 schreef BeefRWijker het volgende:
Net weer Jonkheers gezien vandaag bij m'n (per) tweemaandelijkse bezoek aan onze hoofdstad.
Zou het kunnen dat alle geleede Jonckheers Volvo's zijn en alle 12 meters DAF's?
Zag ook nog een Lions City aardgas op de hielen gevolgd door eentje met zonder, de zgn "oostblok" versie.![]()
Beide he. 11 uitgevallen, 12 vet te laat. 40 minuten staan wachten op een kwartierdienst. Krijg de gloeiende vlekken GVUquote:Op zondag 31 augustus 2008 14:51 schreef Ofyles2 het volgende:
Lijn 11 of 12?
ja maar flesjequote:Op zondag 31 augustus 2008 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beide he. 11 uitgevallen, 12 vet te laat. 40 minuten staan wachten op een kwartierdienst. Krijg de grafgloeiende kanker GVU
quote:Op zondag 31 augustus 2008 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beide he. 11 uitgevallen, 12 vet te laat. 40 minuten staan wachten op een kwartierdienst. Krijg de grafgloeiende kanker GVU
Inderdaad, daar herken ik ze ook aan. De Daf en Volvo badges hangen er niet altijd op, daar aan de achterkant.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:22 schreef J_TM het volgende:
[.Jonckheers.]
Bingo! De Volvo's zijn herkenbaar aan hun open grille
Jij hebt vast even de busfoto site doorgenomen.quote:(op de 445, 461, 465 en de 576 na).
De Citaro's zie ik wel eens in Geuzenveld, als ik via Westpoort ga. Zag daar laatst ook een Jonckheer opquote:En naast Jonckheeren zijn er ook veertig gelede Citaro's en drie standaards.
Close. Ik kwam net uit havens (via Hembrug) bij Slotervaart Molenwerf en stak de Haarlemmerweg over,quote:Waarschijnlijk ben je in de buurt van Marnixstraat geweest,
De Regio lijners (aardgas).quote:want daar vertrekken 'Oostblok'-bussen van de 80-er lijnen (3600-en).
De "Oostblokkers".quote:De 3800/3900-en rijden op de Uithoorn-/Aalsmeer-lijnen.
"Jonckheere's" zelfs dacht ikquote:Op maandag 1 september 2008 01:04 schreef BeefRWijker het volgende:
@Busfotoman, het zijn 'Jonckheer's, geen "Jonckhere"s.
quote:Op maandag 1 september 2008 01:04 schreef BeefRWijker het volgende:
Jij hebt vast even de busfoto site doorgenomen.![]()
Het is overigens 451 ipv 461.
Jij hebt makkelijk praten! Je zal maar bus 461 zijn en apetrots op je volvo grille.quote:
Heb ik een keertje gedaan, terug uit A'dam, bij vliegende storm. Was inderdaad heel erg bruut.quote:Op maandag 1 september 2008 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Die waterbus is wel bruut eigenlijk, moet ik ook nog steeds eens een keertje doen.
hehehequote:Op maandag 1 september 2008 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
Een vast vertrekpunt, maar de eindbestemming blijft een verrassing
Heh. Water barrel !!!quote:Op maandag 1 september 2008 19:18 schreef Willy84 het volgende:
Waterbus is idd wel een tip om een keer te doen!
quote:Op maandag 1 september 2008 19:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
niet geheel bus relaterendmaar wel leuk
[ afbeelding ]
vergane glorie?
yez geen digicam bij de hand wel phone cam en dan wordt t niet zo scherp![]()
quote:
Je hebt helemaal gelijk, alleen vind ik nog steeds die nummering van die hogevloers 901 verdacht, lijkt me niet dat ze elkaar opgevolgd hebben eigenlijk. Volgens mij is dat wel een soep.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:33 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Nou, vertel 'ns. Overtuig me eens.
[..]
Die tweede 'klopt' anders prima. Hebben ze onder andere in Zweden. Bijna als 2 druppels water.
[..]
Dat is dus niet opgemerkt. De lagevloer alliance is in prototype gebouwd en ondergebracht bij Hartmann.
En ik denk dat elk type wel eerst als prototype gebouwd is. Bij deze heeft 't alleen wat lang geduurd voordat ze 'm werkelijk in serie gingen bouwen.
[..]
Wordt ook helemaal niet beweerd. Het gaat over de (lage vloer) Alliance B93. Niet de B89.
[..]
Je haalt geloof ik maar 4 dingen doorelkaar.
De 2e foto is een B93 geleed, net als de eerste. Dat is een lagevloer geleede bus. (B93 is er ook in 12m).
Hij is net als alle lagevloer bussen herkenbaar aan de kop met een lage bumber, zonder 'mist lampen'.
Alle hogevloer bussen hebben de hoge bumper met extra schijnwerpers, soms zijn die leeg.
Verder heeft de lage vloer bus een staande motor rechts achter waar de hogevloer bus een liggende
heeft met radiator links achter/onder. De hogevloer bus heeft 3 deuren, de lagevloer 4 deuren.
Alles wijst er op dat de 2e foto een normale B93 is die ergens tussen het prototype van Hartmann en de bussen die in Zweden zijn geleverd in hangt. Latere B93s zijn kennelijk gewijzigd m.b.t. de ventilatie openingen en de hoogte van de deuren. Het zou ook nog zo eens kunnen dat die hogere deuren op special request waren.
Als je alle types bekijkt en je hebt net voor jezelf uitgemaakt waaraan de types te herkennen zijn dan komt er net weer eentje voorbij die dat logenstraft. Blijkbaar kon je bij Den Oudsten allerlei wijzigingen laten aanbrengen van kaal tot luxe, vele opties, u vraag,t wij draaien. Die 'hondekop' is bvb ook een optie.
Connexxion en HTM hebben voornamelijk die hondekop op hun Alliances maar Hermes had/heeft enkel die met de klassieke kop.
[..]
Dat doen de chassis bouwers wel voor je.
[..]
Mja, vandaar misschien mijn opmerking "confused"?![]()
[..]
En waarom niet. HTM had vele jaren eerder ook al een bus met wagennummer 901.
Het zal overduidelijk zijn dat beide wagens niet in de zelfde tijd hebben gereden maar niets
staat in de weg dat de 1e 901 de 2e heeft opgevolgd op de wijze die ik eerder geopperd heb.
[..]
Gij bedoelt de B88 geleed?
[..]
Was dus goed mogelijk, zie die B89 geleed. Er stond hen niks in de weg om die verder door te bouwen.
Die was op een bestaand DAF chassis, net als de 15 meter Interliners, die bleven ook als B89 (Daf of
Volvo) gebouwd worden in tijden dat de B90 en 91 (eigen chassis) al uit waren.
[..]
als iemand ze een complete vloot bussen doneerd denk ikquote:Op donderdag 4 september 2008 12:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Wanneer gaat het GVU eens waarheidsgetrouwe dienstregelingen publiceren? Vanochtend vielen er weer "zomaar" 3 bussen uit. Het lijkt godverdomme de Congo wel met die lui.
gvu = connexxion?quote:Op donderdag 4 september 2008 17:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als iemand ze een complete vloot bussen doneerd denk ik
breng dan de resterende barrels maar weg uit fryslanquote:Op donderdag 4 september 2008 17:22 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
gvu = connexxion?
Gnittoo wil op z'n vrije dag best een frysker wegbrengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |