abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61088124
quote:
Bij Jensen had hij het over dat nummer, totaal helemaal geimproviseerd en dat het nummer in principe nergens over gaat wat met de realiteit te maken heeft. Vervolgens heb je Eminem die in "Stan" het nummer naar voren haalt alsof het een bloed-serieus nummer is
Genieten is toegestaan!!!
pi_61088249
Phil collins is echt kut
  zondag 24 augustus 2008 @ 17:33:36 #78
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_61088943
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 16:53 schreef Topspin het volgende:

[..]

Bij Jensen had hij het over dat nummer, totaal helemaal geimproviseerd en dat het nummer in principe nergens over gaat wat met de realiteit te maken heeft. Vervolgens heb je Eminem die in "Stan" het nummer naar voren haalt alsof het een bloed-serieus nummer is
Dit is het verhaal achter deze plaat:

Toen Phil Collins nog een klein kind was, was hij samen met een vriendje aan het spelen op het ijs. Plotseling valt zijn vriend door het ijs. Phil probeerde zijn vriend eruit te trekken, maar om 1 of andere reden kreeg hij dit niet voor elkaar. Wat hij nog kan herinneren is dat hij een man aan de kant van het ijs zag staan, deze man zich omdraaide en wegliep. Zijn vriend verdronk.

Ongeveer 30 jaar later, toen Phil Collins dus een ster geworden was en qua geld gewoon binnen was, heeft hij een zooi prive detectives ingehuurd om deze schoft te vinden. En ja, ze hebben hem kunnen vinden.

Via een tv-show of quiz hebben ze deze man een ticket laten winnen voor een aankomend concert van Phil. Hij had dit ticket gewonnen, en zijn gezin mocht ook mee. Eerste rij, in het midden. Simpelweg DE VIP-plaats waar iedereen over droomt en hij had em ‘gewonnen’.

Toen kwam de dag van het concert. De man zat helemaal vooraan met zijn gezin. Dit was de dag dat Phil het nummer “In The Air Tonight” uitbracht. Zodra dit nummer begon te spelen, werden ALLE spotlights op die vent gericht… en Phil begon het lied te zingen.

Lees nu de lyrics hieronder eens. Wat krijgt die songtext toch ineens een ongelooflijk mooie inhoud niet? Overigens besloot die vent binnen 2 minuten meteen de zaal te verlaten, hij wist precies waar het over ging en voelde zich niet echt meer op z’n gemak.

De lyrics:
quote:
I can feel it coming in the air tonight, oh lord
Ive been waiting for this moment, all my life, oh lord
Can you feel it coming in the air tonight, oh lord, oh lord

Well, if you told me you were drowning
I would not lend a hand
Ive seen your face before my friend
But I dont know if you know who I am
Well, I was there and I saw what you did
I saw it with my own two eyes
So you can wipe off the grin, I know where youve been
Its all been a pack of lies

Well I remember, I remember dont worry
How could I ever forget, its the first time, the last time we ever met
But I know the reason why you keep your silence up, no you dont fool me
The hurt doesnt show; but the pain still grows
Its no stranger to you or me

[ Bericht 38% gewijzigd door Gluckskafer op 24-08-2008 17:45:59 ]
pi_61089006
"I don't know what this song is about. When I was writing this I was going through a divorce. And the only thing I can say about it is that it's obviously in anger. It's the angry side, or the bitter side of a separation. So what makes it even more comical is when I hear these stories which started many years ago, particularly in America, of someone come up to me and say, 'Did you really see someone drowning?' I said, 'No, wrong'. And then every time I go back to America the story gets Chinese whispers, it gets more and more elaborate. It's so frustrating, 'cos this is one song out of all the songs probably that I've ever written that I really don't know what it's about, you know."
- Phil Collins over "In the Air tonight"
Striving to be more than average.
pi_61089042
Wist ik niet. Bij Jensen was hij lacherig aan het doen alsof het nummer compleet nergens op slaat en uit de duim gezogen is zonder echte reden.

Ging er ook over dat er allerlei mythes zijn over het nummer en dat geen enkele kloppend is.
  zondag 24 augustus 2008 @ 17:42:20 #81
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61089133
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61089397
@ TS
  zondag 24 augustus 2008 @ 20:39:58 #83
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_61093475
@ Gluckshafer, dat klinkt in ieder geval wel geniaal zeg, dat verhaal over de plaat!
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
  zondag 24 augustus 2008 @ 21:25:19 #84
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61094683
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 20:39 schreef Countess het volgende:
@ Gluckshafer, dat klinkt in ieder geval wel geniaal zeg, dat verhaal over de plaat!
Maar het is wel onzin.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Eindredactie Games zondag 24 augustus 2008 @ 21:26:35 #85
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_61094724
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:08 schreef Chriz2k het volgende:
Ik ben een grote Genesisfan sinds ik hun in 1980 uitgebrachte album ''Duke'' tegenkwam.

Hun voorgaande albums snapte ik niet echt; te artistiek, te intellectueel. Pas op Duke werd de aanwezigheid van Phil Collins duidelijker. Voor mij is Invisible Touch hun onbetwiste meesterwerk, het demonstreert een ongeėvenaarde gedachte van onaantastbaarheid terwijl het op hetzelfde moment de betekenis van de drie voorafgaande albums verdiept en verrijkt.

Luister maar eens naar het briljante ensemble van Banks, Collins en Rutherford, je kunt werkelijk elk detail van ieder instrument horen. In termen van lyrisch vakmanschap, het pure schrijven, raakt dit album een nieuwe piek van professionalisme.

Laat ik de tekst van ''Land of Confusion'' als voorbeeld nemen. In dit nummer richt Phil Collins zich op de problemen met machtsmisbruikende politieke machten. ''In Too Deep'' is het meest veelbewogen popnummer van de jaren 80, over monogamie en verbintenis, het nummer is zeer prikkelend. Hun teksten zijn positief en bekrachtigend zoals ik het nooit eerder heb gehoord.

De solocarričre van Phil Collins lijkt op het eerste oog meer commerciėler en is daardoor meer bevredigend, op een bekrompen manier. Dan heb ik het vooral over nummers als ''In The Air Tonight'' en ''Against All Odds''. Dit doet mij dan ook realiseren dat Phil Collins beter tot zijn recht komt binnen de grenzen van een groep dan als een solo-artiest.

Dit is Sussudio, een geweldig nummer, een persoonlijke favoriet:

mooi overgenomen van America Psycho heb je nu ook twee hoeren geneukt ofnie?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 24 augustus 2008 @ 22:31:13 #86
165633 eriksd
The grand facade...
pi_61096674
Phil _o_
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 24 augustus 2008 @ 22:43:34 #87
140267 Thealexfiles
Completely Useless
pi_61097093
Genesis

Selling England by the Pound is echt geniaal goed, andere albums natuurlijk ook.
Solo-carriere is wat commercieler, maar zitten prima nummers bij.
It takes a red headed woman
To get a dirty job done
pi_61099833
WHY....SO.... SERIOUSSUH!!!!
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_61101399
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 00:13 schreef IdlersDream het volgende:
WHY....SO.... SERIOUSSUH!!!!
Because he makes...." SERIOUS HITS".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo