abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61057286
Hoi,

Ik wil een 80cc cilinder in m'n 4 takt scooter laten zetten, komt de politie er makkelijk achter (op bijv. de rollerbank) dat er een 80cc onder zit en wat zijn de gevolgen als ik gepakt wordt? (hoge boete of inbeslagname oid?)

De topsnelheid is nu ongeveer 60, die blijft gelijk, hij gaat er alleen sneller door optrekken
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 04:38:05 #2
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_61058422
wat denk je zelf.

koop een auto of motorfiets als je echt stoer wilt doen.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_61060749
Ja daar komen ze zeker snel achter. Dat hoor je aan het geluid, je zult een ander uitlaat erop moeten doen, dus dat is ook meer PK. Zit je snel aan een boete van 400+ euro...
So here I was right...
pi_61060925
Mwa ik heb een jaar rondgereden met een Honda NSR 80cc, en nergens last van. En ja ook gewoon door de stad rijden langs politie enz

125cc 4takt gaat ook "maar" 90 ofzo, daar ging ik nog makkelijk overheen met de NSR
pi_61060937
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 11:46 schreef Cocktailprikker het volgende:
Mwa ik heb een jaar rondgereden met een Honda NSR 80cc, en nergens last van. En ja ook gewoon door de stad rijden langs politie enz

125cc 4takt gaat ook "maar" 90 ofzo, daar ging ik nog makkelijk overheen met de NSR
Ik hoop iig dat je ooit een boom mag knuffelen.
pi_61060954
Yeah, moraalridders zijn ook weer ter plekke ! Pas maar op, ik rijd ook motor en 9 vd 10 keer bóven de wettelijk toegestane snelheid, oh noes!!

jij rijd op je fiets met een helm denk ik?
pi_61060982
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 11:30 schreef Epiphone het volgende:
Ja daar komen ze zeker snel achter. Dat hoor je aan het geluid, je zult een ander uitlaat erop moeten doen, dus dat is ook meer PK. Zit je snel aan een boete van 400+ euro...
Een vriend van me zei dat je het alleen bij een 2 takt met 80cc kan horen aan het geluid, omdat een 4 takt standaard al minder herrie maakt. En zolang ik niet harder dan 60 op de rollerbank ga kan ik toch alleen voor het overschrijden van de constructiesnelheid een boete krijgen?
pi_61061056
Mwa en zelfs dat hoeft niet, mijn 80er met ori pijp was best stil, alleen vele malen sneller.4takt met std uitlaat hoor je weinig verschil hoor, en zal je inderdaad 70 80 rijden gok ik zo. Waar kunnen ze je op aan spreken:

- aanpassen van het voertuig, kenteken papieren in beslag en nieuwe keuring verplicht, origineel dus (49cc)
- rijden zonder motorrijbewijs
- overschrijden van de constructiesnelheid

Mijn ervaringen... Als je rustig rijd is er niks aan de hand. Als je als een malloot rijd is er ook nog even niks aan de hand, tot je brokken maakt en je verzekering schade op jou verhaald. Zowel ik als mijn vrienden rrijden / reden op 125 cc 4 takters, 80 cc 2 takters. En geen van allen problemen mee gehad, ondanks aanhoudingen enz. Rollerbank ben ik zelf nog nooit tegen gekomen
pi_61061133
Maar de kans dat ze erachter komen dat er een 80cc onder zit is toch vrij klein? Dat kan toch alleen als hij rond de 90km/u gaat en hij weg moet voor technisch onderzoek?
pi_61061440
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 11:49 schreef Cocktailprikker het volgende:
Yeah, moraalridders zijn ook weer ter plekke ! Pas maar op, ik rijd ook motor en 9 vd 10 keer bóven de wettelijk toegestane snelheid, oh noes!!

jij rijd op je fiets met een helm denk ik?
Ik fiets al heel lang niet meer. Verder hoef ik geen helm nodig te hebben, ik vertrouw op de chassis van mijn Audi A5 2.0 TFSI quattro
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:27:10 #11
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_61061568
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 11:52 schreef hehe het volgende:

[..]

Een vriend van me zei dat je het alleen bij een 2 takt met 80cc kan horen aan het geluid, omdat een 4 takt standaard al minder herrie maakt. En zolang ik niet harder dan 60 op de rollerbank ga kan ik toch alleen voor het overschrijden van de constructiesnelheid een boete krijgen?
Nope. Je brommer mag maar 49.9 cc hebben. Daar is je eerste valkuil al.
pi_61061661
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:27 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Nope. Je brommer mag maar 49.9 cc hebben. Daar is je eerste valkuil al.
Kunnen ze daar dan achter komen op de rollerbank?
pi_61062786
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:31 schreef hehe het volgende:

[..]

Kunnen ze daar dan achter komen op de rollerbank?
staat op de cylinder
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_61063390
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 13:30 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

staat op de cylinder
Ik heb het echt nog nooit mee gemaakt dat ze ter plekke een scooter gaan demonteren.
En voor de mensen die zo'n hekel hebben aan scooters...laat de ander in z'n waarde en reageer niet als je alleen maar gaat janken.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:58:30 #15
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_61063469
Hou je centen lekker in je zak, ga sparen voor je rijbewijs ofzo
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:06:36 #16
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_61063625
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 13:55 schreef RiKe het volgende:

[..]

Ik heb het echt nog nooit mee gemaakt dat ze ter plekke een scooter gaan demonteren.
En voor de mensen die zo'n hekel hebben aan scooters...laat de ander in z'n waarde en reageer niet als je alleen maar gaat janken.
Heb al een paar keer gezien dat ze ter plekke de scooter open schroefden.
En het staat op de zijkant van het blok. Mocht je dit weg willen vijlen: dan ben je al meteen in overtreding en nemen ze het ding alsnog in beslag.
pi_61063937
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:06 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Heb al een paar keer gezien dat ze ter plekke de scooter open schroefden.
En het staat op de zijkant van het blok. Mocht je dit weg willen vijlen: dan ben je al meteen in overtreding en nemen ze het ding alsnog in beslag.
ja? so what als het aan de zijkant van het blok staat
Is toch beter..
Zolang er maar geen 80cc op de Cylinder staat is alles goed.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:28:09 #18
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_61063991
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:25 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

ja? so what als het aan de zijkant van het blok staat
Is toch beter..
Zolang er maar geen 80cc op de Cylinder staat is alles goed.
Welk gedeelte begreep je nu niet? Een kap van een scooter halen is ongeveer 20 seconden werk.
Ze zien het dus altijd. Helemaal als je een originele cilinder hebt. Die zijn groter dan standaard uitvoeringen.
Wist wel dat scooterrijders iets achter liepen op de rest van het volk, maar dat het er zo erg mee gesteld was
pi_61064264
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:28 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Welk gedeelte begreep je nu niet? Een kap van een scooter halen is ongeveer 20 seconden werk.
Ze zien het dus altijd. Helemaal als je een originele cilinder hebt. Die zijn groter dan standaard uitvoeringen.
Wist wel dat scooterrijders iets achter liepen op de rest van het volk, maar dat het er zo erg mee gesteld was
En waarom lopen die iets achter?
Niet iedereen die op een scooter rijdt is een debiele petjes dragende ram josti hoor
Als je dat soort types wel bedoeld, en die 90 op een scooter gaan rijden, die wens ik ook de eerste de beste stevige boom toe.

En ja ik rij ook op een scooter, maar ben ook in het bezit van een rijbewijs.
pi_61064296
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 01:57 schreef hehe het volgende:
Hoi,

Ik wil een 80cc cilinder in m'n 4 takt scooter laten zetten, komt de politie er makkelijk achter (op bijv. de rollerbank) dat er een 80cc onder zit en wat zijn de gevolgen als ik gepakt wordt? (hoge boete of inbeslagname oid?)

De topsnelheid is nu ongeveer 60, die blijft gelijk, hij gaat er alleen sneller door optrekken
1: Wat moet je in hemelsnaam met een scooter
2: De pauper uithangen doe je maar op school
3: VMBO?
4: als ze je pakken ben je hem zowizo kwijt

SMILE
No Guts, No Glory
pi_61064420
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:48 schreef nuget het volgende:

[..]

1: Wat moet je in hemelsnaam met een scooter
2: De pauper uithangen doe je maar op school
3: VMBO?
4: als ze je pakken ben je hem zowizo kwijt

SMILE
1: Heerlijk in de stad, kan lekker overal binnendoor.
2: Je bent pas een pauper als je een ander niet in z'n waarde laat.
3: Niet noodzakelijk.
4: Het is sowieso....prutser
pi_61066891
Wat een reacties weer. Typisch.

Maar om even ontopic te blijven: Waarom zou de topsnelheid van de scooter niet omhoog gaan? Je krijgt meer vermogen van een grotere cilinder dus de snelheid gaat omhoog. En al zou de snelheid echt niet omhoog gaan... De rollenbank meet vermogen en oom agent rekent dat om naar snelheid, dus als je meer vermogen hebt wordt dat gezien als een hogere topsnelheid en krijg je een bekeuring. Of in het ergste geval wordt de scooter meegenomen en wordt je cilinder eraf gesloopt, maar dan moet je het wel heel bont maken.
Hier had uw reclame kunnen staan.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:10:25 #23
98259 mstr
Een jonge God!
pi_61067981
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 17:08 schreef FransDeens het volgende:
Wat een reacties weer. Typisch.

Maar om even ontopic te blijven: Waarom zou de topsnelheid van de scooter niet omhoog gaan? Je krijgt meer vermogen van een grotere cilinder dus de snelheid gaat omhoog. En al zou de snelheid echt niet omhoog gaan... De rollenbank meet vermogen en oom agent rekent dat om naar snelheid, dus als je meer vermogen hebt wordt dat gezien als een hogere topsnelheid en krijg je een bekeuring. Of in het ergste geval wordt de scooter meegenomen en wordt je cilinder eraf gesloopt, maar dan moet je het wel heel bont maken.
Tegenwoordig meet een rollenbank alleen nog maar de snelheid
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:21:46 #24
213248 BellieB
Vers is tijdloos
pi_61068195
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 18:10 schreef mstr het volgende:

[..]

Tegenwoordig meet een rollenbank alleen nog maar de snelheid
Ja, de nieuwe rollerbank geeft geen kW's maar km's aan tegenwoordig, maar als ik me niet vergis wordt er nog steeds gewoon vermogen gemeten en dat wordt dan door de rollerbank meteen vertaald in een snelheid.

Vroeger zag je op de bank zoveel kW en dat had de politie omgerekend naar zoveel km/h te hard.

Maar het heeft dus geen zin om er een extreme tandwielverhouding in te leggen ondanks dat je topsnelheid normaal is, je scooter heeft meer vermogen dan een standaard scooter en dat wordt door deze nieuwe rollerbank gewoon gemeten.

De nieuwe rollerbanken zijn zelfs nog een stuk erger dan de oude als je echt een snelle scooter hebt, vroeger gaf de agent gas op je scooter en tikte je de 2 kW aan (maximale score op de oude apparatuur) maar de nieuwe banken zijn geloof ik geijkt tot over de 100km/h.
pi_61074041
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:54 schreef RiKe het volgende:

[..]

1: Heerlijk in de stad, kan lekker overal binnendoor.
2: Je bent pas een pauper als je een ander niet in z'n waarde laat.
3: Niet noodzakelijk.
4: Het is sowieso....prutser
nette reactie (buiten punt 4).

Maar wat ik het vreemdste vind is dat je je alleen druk maakt over de eventuele boete en niet over de eventuele verzekeringsproblemen. Stel je veroorzaakt een ongeluk (wellicht ernstig) en je verzekering vindt dat dat aan je aanpassingen lag?
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')