Ja.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:15 schreef tigermickey het volgende:
is dit de zoveelste zinloze bemoeienis van de overheid?
Ik was niet zo verbaasd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:15 schreef tigermickey het volgende:
Nu viel ik bijna van verbasing van mijn stoel bij het bekijken van het 6 uur nieuws... hierin werd namelijk verkondigd dat Frankrijk het wil gaan verbieden dat kids onder de 3 jaar tv kijken.
Met 'bemoeienis van de overheid' bedoeld je: Boodschap die je niet uit komt.quote:nu vraag ik me toch ernstig het volgende af dames en heren van het fok forum: in hoeverre mag de overheid hier zich mee bemoeien? is dit de zoveelste zinloze bemoeienis van de overheid?
Bij Nickelodeon hebben ze tegenwoordig zo rond 5 uur 's ochtends Dora en daarna nog wat leuke programma's voor kinderen van 2/3 jaar, die neem ik weleens voor ze op. Vinden ze helemaal te gek. Verder zet ik de tv nooit op Nickelodeon maar alleen Nederland 3 voor ze, en dan ook nog eens alleen 's ochtends. Op NL 1 is er alleen net voor het eten Sesamstraat, verder niet geloof ik. NL 2 heeft nooit kinderprogramma's voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 23:07 schreef marlieske het volgende:
Van Nickelodeon enz ben ik niet gecharmeerd er word voor zoveel leeftijden door elkaar heen uitgezonden dat
veel zaken niet geschikt zijn voor de allerkleinsten, en gruwelijk trubbelig al die stemmetjes.
(geen idee wat ze op die zenders voor kinderen uitzenden tegenwoordig overigens)
Is er niet veel leukers te doen met je kind dan hem/haar de godganse dag voor de tv te zetten? Ik ben het eens met de Fransozen. Weg met de tv! Ga wandelen, spelen, naar de dierentuin, koekjes bakken enz,!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:17 schreef Nijna het volgende:
Als je je kind echt de hele dag voor de tv wilt zetten kan je inderdaad ook een DVD ofzo opzetten
Maar denk je echt dat mensen die nu de hele dag hun kind voor de tv zetten dat niet meer doen als er een 24-uurs kinderzender wordt opgeheven? Dat ze dan ineens gezellig een uurtje met hun kind aan tafel gaan zitten kleien of knutselen? Ik ben bang dat ze dan gewoon een dvd'tje aanzetten in plaats van de kinderzenderquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 01:29 schreef kissa het volgende:
[..]
Is er niet veel leukers te doen met je kind dan hem/haar de godganse dag voor de tv te zetten? Ik ben het eens met de Fransozen. Weg met de tv! Ga wandelen, spelen, naar de dierentuin, koekjes bakken enz,!
Linde is nu 13 maanden maar die kan al echt Sesamstraat kijken hoor. Dan gaat ze wijzen naar de tv als er bijvoorbeeld een filmpje met een poes erin is of als ze Ernie ziet (ze heeft zelf een Ernie-pop waarmee ze vaak speelt). En ze redt het best om een half uurtje te blijven zittenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 23:07 schreef marlieske het volgende:
Maar verder zie ik voor mijn dochter het nut van tv kijken nog niet in ze is net 1 jaar en bumba of sesamstraat daar begrijpt ze denk ik weinig van ze kijkt, maar is na 1 minuut al weer met haar speelgoed bezig, dat word pas leuk als ze echt gaan praten.
nou ik heb wel zitten slapen gister tijdens het tikken. verder geeft het niet hoor gelukkig ben ik dyslectisch en weet ik weet het vandaan komt.... jullie zullen dus wel vaker spelfouten van mij tegenkomenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 01:16 schreef kissa het volgende:
Ts: "verbasing "
VerbaZing.
Eerst maar de Nederlandse taal onder de knie krijgen
SSSST! Dat heeft ze geleerd van die nieuwe wetenschapper: Pavlof!quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 01:16 schreef kissa het volgende:
Ts: "verbasing "
VerbaZing.
Eerst maar de Nederlandse taal onder de knie krijgen
Wist je dat niet dan? Mensen die gewoon niet kunnen spellen zijn uitgestorven.quote:
nou kijk... veel mensen die ik spreek over dit onderwerp. (niet alleen hier op fok overigens) zeggen hun kinderen uit gemak voor de tv te zetten. merendeels vanwege het feit dat ze graag wat rust willen of even rustig willen koken etc. etc. ik vraag me af waar deze drang vandaan komt, de drang naar rust.. ik vroeg me dus af of dit misschien komt omdat zowel man en vrouw moeten werken voor het leventje wat toch al niet zo goedkoop is. de maatschappij is tegenwoordig echt op 2 verdieners ingericht. (of je moet echt heel goed boeren als man/ vrouw of dingen laten staan) we zijn een bepaalde standaar gewend die we niet graag laten gaan... maar die standaard kost geld en daar moet je voor werken, heel hard werken ook nog eens.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 10:11 schreef texelonia het volgende:
Alles wordt steeds duurder, wat heeft dat te maken met het wel of niet tv laten kijken van je kind(eren) onder de 3 jaar
En Noah kan zoet zijn voor de tv, maar hij kan ook uren zoet zitten spelen. Het een sluit het ander niet uit. Misschien als je kind altijd en eeuwig alleen maar voor de tv zit dat het dan niet zal leren zichzelf te vermaken. Maar ik denk dat dat weer een heel ander uiterste is. Wellicht komt dat vaker voor dan ik denk, maar ik ken zulke kinderen iig niet...
Van ons belastingggeld wordt oa Elly en de Wiebelwagen uitgezonden, nu iedere dag in Z@pp. Een EO programma waarin de kindertjes kennismaken met Jezus en het christendom zoals de EO dat invult. Dus als je als ouder zelf graag wilt bepalen hoe en wanneer je kind met de christelijke godsdienst kennismaakt kun je er ook maar beter bij blijven om op het juiste moment weg te zappen of de tv uit te zetten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 23:07 schreef marlieske het volgende:
Maar hier hoeven ministers zich niet mee te bemoeien, wat ik als ouder doe als andere ouders hun kind daar wel de hele dag naar laten kijken...... tja wie ben ik om me daar mee te bemoeien.
Ik ben namelijk alleen voor mijn kind verantwoordelijk.
Waar ze zich wel mee mogen bemoeien in Nederland is wat Ned1,2 en 3 uitzend voor kinderen, dat moet niet agressief zijn en leerzaam, het word namelijk van onze belasting centen betaald dus daar mag best eens naar gekeken worden.
(geen idee wat ze op die zenders voor kinderen uitzenden tegenwoordig overigens)
De overheid kan toch niet achter de voordeur kijken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 13:47 schreef SeLang het volgende:
1) De overheid hoort zich hier niet mee te bemoeien
2) Ik (en velen hier) zijn opgegroeid zonder TV overdag (alleen op woensdagmiddag) en we hebben ons toch prima vermaakt (ik wel iig)
quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:09 schreef mgerben het volgende:
En dan met name in de eerste twee jaar, waarin de hersens nog gevormd worden.
... afgestemd op de omgeving.quote:
ja ik zou het niet weten namelijkquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Waar die drang naar rust vandaan komt ?? Wat is dit? Het EK open deuren intrappen?
Maar waarom is het het een of het ander? als we bv van de dierentuin terugkomen is het toch geen ramp als ze even voor het eten wat tv kijken?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 01:29 schreef kissa het volgende:
[..]
Is er niet veel leukers te doen met je kind dan hem/haar de godganse dag voor de tv te zetten? Ik ben het eens met de Fransozen. Weg met de tv! Ga wandelen, spelen, naar de dierentuin, koekjes bakken enz,!
Hier ook zo. Als K3 erop gezet wordt dan verkleed F zich meestal en gaat meezingen en dansen. Dus zelfs tv kijken hoeft niet alleen maar passief te zijnquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:54 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Maar waarom is het het een of het ander? als we bv van de dierentuin terugkomen is het toch geen ramp als ze even voor het eten wat tv kijken?
Het is echt niet zo dat mensen niks meer met hun kinderen doen omdat er tv is, was het geen tv dan zochten ze wel iets anders, het is wel erg makkelijk om de tv daar de schuld van te geven.
Ik speel, knutsel, wandel, kook enz. veel met onze oudste dochter en daarnaast kijkt ze 1 uurtje tv.
en als ik dan bv K3 aanzet is het groot feest, dan gaan we dansen en zingen onder het tv kijken, dus het is nog te combineren ook.
Vreselijk programma idd, ik kan me daar net zo ergeren als aan de tekenfilmfiguurtjes bij Nickelodeon die "Ik schrok me de tering" roepen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:52 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Van ons belastingggeld wordt oa Elly en de Wiebelwagen uitgezonden, nu iedere dag in Z@pp. Een EO programma waarin de kindertjes kennismaken met Jezus en het christendom zoals de EO dat invult. Dus als je als ouder zelf graag wilt bepalen hoe en wanneer je kind met de christelijke godsdienst kennismaakt kun je er ook maar beter bij blijven om op het juiste moment weg te zappen of de tv uit te zetten.
KRO en NCRV hebben gelukkig geen programma's die zo indoctrineren, en andere religieuze omroepen hebben geen programma's in Z@pp.
Joh dat begrijp ik allemaal wel, maar het is toch echt niet zo dat er dramatische dingen gebeuren als baby's wat van de tv meekrijgen. Overigens werkt TV als zoethoudertje voor baby's (onder een jaar) zeker niet omdat ze een aandachtspanne van 3 seconden hebben.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:36 schreef mgerben het volgende:
[..]
... afgestemd op de omgeving.
Mensen zijn zeer flexibel, maar dat betekent automatisch dat niet alles al vast ligt als ze geboren zijn.
Het grootste deel van de verbindingen in de hersenen wordt nog gevormd. Zo kan een kind worden afgestemd op zijn omgeving: Is het lawaaiig of juist stil, warm, koud, droog, nat? Krijgt het regelmatig te eten of niet? Krijgt hij veel aandacht of wordt hij juist veel alleen gelaten?
De baby wordt afgestemd door de impulsen die hij/zij krijgt.
Of dacht je dat een baby na 9 maanden in de buik gewoon een volwassene is, maar dan ietsje kleiner?
Maar je hoeft het van mij niet aan te nemen als de informatie je niet goed uitkomt:
Zoek eens op baby + hersenen + ontwikkeling / ontwikkelen enzo.
quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 10:18 schreef tigermickey het volgende:
[..]
nou kijk... veel mensen die ik spreek over dit onderwerp. (niet alleen hier op fok overigens) zeggen hun kinderen uit gemak voor de tv te zetten. merendeels vanwege het feit dat ze graag wat rust willen of even rustig willen koken etc. etc. ik vraag me af waar deze drang vandaan komt, de drang naar rust.. ik vroeg me dus af of dit misschien komt omdat zowel man en vrouw moeten werken voor het leventje wat toch al niet zo goedkoop is. de maatschappij is tegenwoordig echt op 2 verdieners ingericht. (of je moet echt heel goed boeren als man/ vrouw of dingen laten staan) we zijn een bepaalde standaar gewend die we niet graag laten gaan... maar die standaard kost geld en daar moet je voor werken, heel hard werken ook nog eens.
doordat je zo hard werkt hou je minder tijd over voor thuis. als je dus thuis komt wil je ook natuurlijkerwijs dus ook wat rusten.. die rust krijg je een beetje als je de kleintjes achter de tv zet
De programma's die uitgezonden worden denk ik, vandaar de enorme stapel dvd's hierquote:Op maandag 25 augustus 2008 21:26 schreef tigermickey het volgende:
maar als ik dit allemaal zo lees wat is dan het eigenlijke probleem? kinderen en tv kijken in het algemeen of de programma's die ze zien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |