Kom net van de Albert Heijn af omdat ik alleen een pak melk moest halen. Ik zie 3 rijen staan bij de kassa's, waarvan de meest links wel heel erg leeg was. Ik daar lekker aansluiten en ik was vrijwel direct aan de beurt.
Wat zit me daar achter die kasse? Een dik meisje van rond de 16 jaar. Nouja afijn, snel afrekenen en ik kan weer naar huis. DUS NIET! Die troela was net pas begonnen (vandaar die rij die zo kort was

). Hoe ik kon zien dat ze net begonnen was? Omdat er een dikke oudere kassajuffrouw van rond de 40 haar zat te helpen met de knopjes. 100x vertelde ze het meisje waar de herstel-knop zat, omdat ze weer iets fout had gedaan.
Nou, eindelijk was ik aan de beurt. Ik denk ik zeg vriendelijk hoi, maar ze zat al te zoeken naar de streepjescode op mijn pak melk. 'piep' zei het scanding en ik gaf haar een euro. Nadat ze weer uitgelegd had gekregen hoe de kassa openging, ging ze opzoek naar het wisselgeld voor mij. 5, 10, 15 cent.. maar verder kwam ze niet. 'Het kleingeld is op', zei ze met een lelijke kutstem. Ja hallo, dat had je bij die vorige mensen die bij je afrekenden ook al kunnen zien!
Ik dus nog eens 2 minuten wachten totdat alle vakjes weer gevuld waren (nog langer kijken naar dat lelijke wijf wanneer ze eindelijk eens klaar was. Waarom zetten ze er dan geen lekker blondje neer, dan wil ik best even wachten). Nou, eindelijk mijn geld en ik kon naar huis. Gelukkig had ik de paraplu mee, dus ik bleef droog op de terugweg.
Samenvatting: Dik kassameisje dat net begonnen is, waardoor ik minutenlang naar die 8 kinnen moest kijken voordat ik weer naar huis mocht.
Klacht 1: Dikke mensen
Klacht 2: Kassajuffrouwen
Klacht 3: Mensen die net beginnen met werken
Klacht 3: Dikke kassajuffrouwen die net beginnen met werken
Klacht 4: Dat ze geen 'proefkassa' hebben in het magazijn, zodat mensen daar de knopjes kunnen leren
Klacht 5: Dat meisje was al dik. Wat als die daar al 40 jaar alles afrekent?
Kassadames..