FOK!forum / Klaagbaak / Winkel die geld niet terug wil geven.
vaselinevrijdag 22 augustus 2008 @ 15:01
Net een blouse gekocht. Meisje in de winkel meet mijn maat, en raad me een exemplaar aan.
Thuis gekomen blijkt de blouse te groot, dus ts terug naar de winkel.

Dus ik zeg de blouse past niet, hebben jullie een kleinere? Ja hoor. TS krijgt een maatje kleiner, besluit toch maar even te passen.

Ding was half doorschijnend

Dus ik zeg: " ik wil me centjes terug mevrouw"
Zegt ze: "nee"
Dus ik "jawel"
Na 2 minuten roept ze 2 collega's erbij en beginnen ze met ze 3en tegen me beginnen te zeiken dat ze nooit geld terug geven
En dat ik al geluk had dat ze zo coulant waren dat ik mocht ruilen.

Klacht: TS is een huillie die zijn geld terug wil
Klacht 2: onvriendelijk winkel personeel.
Klacht 3: Nummer van hoofdkantoor niet kunnen vinden om verder te zeiken.
Klacht 4: TS is pauper en wil iets kopen bij de fashion outlet
Klacht 5: Winkelpersoneel wat te incompetent is om een klant te helpen zonder versterking
klacht 6: 5 minuten volgehouden dat het mijn recht is om geld terug te krijgen, dit blijkt helemaal niet waar


subklacht:
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:02 schreef jitzzzze het volgende:
TS heeft shirt niet gepast in de winkel
TS koopt steevast kleding zonder te passen. (teveel gedoe) En komt er steevast thuis achter dat het niet past. Zei nog tegen mezelf wat goed dat je het gevraagd hebt, dan kun je de andere blouse die je aan de overkant gekocht hebt gelijkt terug brengen. (was 12! maten te groot ) (zei gaven overigens wel netjes geld terug zonder gezeur).
jitzzzzevrijdag 22 augustus 2008 @ 15:02
TS heeft shirt niet gepast in de winkel
Tyler..Durdenvrijdag 22 augustus 2008 @ 15:02
Eerste keer kleren kopen?

Vaseline. Wat is dat nou voor een naam.
reetvetervrijdag 22 augustus 2008 @ 15:03
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:02 schreef jitzzzze het volgende:
TS heeft shirt niet gepast in de winkel
Dit dus.
retuow82vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:04
Vraag om een tegoedbon en blijf voor bij de kassa staan. Zodra er iemand aankomt die iets wil kopen vraag je aan hem/haar of hij/zij jou jou wil helpen door de tegoedbon over te kopen omdat de winkelier niet vriendelijk genoeg is om je te helpen.

Veelal hoef je die vraag niet eens te stellen of de winkelier grist die bon al uit je handen om je zo snel mogelijk geld terug te geven.
wolferlvrijdag 22 augustus 2008 @ 15:05
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:02 schreef jitzzzze het volgende:
TS heeft shirt niet gepast in de winkel
ColtZ40vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:06
Morgen als het druk is terug gaan en een heel moeilijk doen met veel herrie! Ik denk dat je je geld dan wel terug krijgt.
vaselinevrijdag 22 augustus 2008 @ 15:07
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:04 schreef retuow82 het volgende:
Vraag om een tegoedbon en blijf voor bij de kassa staan. Zodra er iemand aankomt die iets wil kopen vraag je aan hem/haar of hij/zij jou jou wil helpen door de tegoedbon over te kopen omdat de winkelier niet vriendelijk genoeg is om je te helpen.

Veelal hoef je die vraag niet eens te stellen of de winkelier grist die bon al uit je handen om je zo snel mogelijk geld terug te geven.
Ze gaven ook geen tegoed bon Het was ofwel oude shirt mee, ofwel doorzichtige shirt mee en opzouten
jitzzzzevrijdag 22 augustus 2008 @ 15:08
En TS laat zich heel makkelijk afschepen
vaselinevrijdag 22 augustus 2008 @ 15:08
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:06 schreef ColtZ40 het volgende:
Morgen als het druk is terug gaan en een heel moeilijk doen met veel herrie! Ik denk dat je je geld dan wel terug krijgt.
Ik begon nu al bijna moeilijk te doen. Werd zelfs een beetje boos van ze
Ben maar snel weg gegaan
retuow82vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:09
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:07 schreef vaseline het volgende:

[..]

Ze gaven ook geen tegoed bon Het was ofwel oude shirt mee, ofwel doorzichtige shirt mee en opzouten
Of een ander kledingstuk naar keuze neem ik aan? Dan vraag je of je het kledingstuk mag afrekenen van de klant achter je omdat die stugge mensen achter de kassa je niet willen helpen... Daarna geld terugvragen van die klant en je bent weer op weg

Is niet bepaald de reclame waar die winkel op zit te wachten...
rivalvrijdag 22 augustus 2008 @ 15:10
mensen die hun geld niet terug krijgen
kommop, jjij bent de baas hoor, dus ze gaan gewoon betalen.


zo niet, wordt lastig klanten helpen als ik de hele dag aan je balie sta
Yi-Longvrijdag 22 augustus 2008 @ 15:10
Wat is de naam van de winkel dan, dan weet heel fok! dat ze daar niet op service kunnen rekenen.

Ik vind dat een winkel gewoon geld moet teruggeven waneer de klant ontevreden is en het product nog in prima staat is. Zoiets heeft 'service' en 'klantvriendelijkheid'. In Nederland inderdaad vaak erg ver te zoeken.
dutch-lovevrijdag 22 augustus 2008 @ 15:11
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:07 schreef vaseline het volgende:

[..]

Ze gaven ook geen tegoed bon Het was ofwel oude shirt mee, ofwel doorzichtige shirt mee en opzouten
Stond dit ergens aangeven dat er niet geruild/geld teruggeven werd want anders zijn ze namelijk verplicht je minimaal een tegoedbon te geven.
nugetvrijdag 22 augustus 2008 @ 15:11
Welke winkel? naam..

het zijn gewoon lutsers die anders geen geld kunnen verdienen...
Karammelvrijdag 22 augustus 2008 @ 15:12
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:01 schreef vaseline het volgende:
(zei gaven overigens wel netjes geld terug zonder gezeur). [/sub]
Sjibblevrijdag 22 augustus 2008 @ 15:12
zei als in zij

mijn nederlands, wat doe je
gersvrijdag 22 augustus 2008 @ 15:13
kuch kuch
koop=koop enzo
danny91184vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:13
Welke winkel was het dan?
Rosbiefvrijdag 22 augustus 2008 @ 15:13
Internetheld pur sang
Je hebt je serieus zo makkelijk af laten schepen door die wijven?
Het hoofdkantoor bellen, nou daar worden ze bang van _!
Je had gewoon met de harde vuist op de toonbank moeten slaan en die knaken terug eisen!
Devlinsectvrijdag 22 augustus 2008 @ 15:13
Naam winkel?
vaselinevrijdag 22 augustus 2008 @ 15:14
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:11 schreef dutch-love het volgende:

[..]

Stond dit ergens aangeven dat er niet geruild/geld teruggeven werd want anders zijn ze namelijk verplicht je minimaal een tegoedbon te geven.
Er hing wel een briefje dat er niet geruild kon worden. Maar TS dacht: "dat is hetzelfde als garderobe is eigen verantwoordelijkheid"
Adelantevrijdag 22 augustus 2008 @ 15:14
Je bent toch met je volle verstand die koop aangegaan? Wees blij dat ze überhaupt die blouse nog terugnemen
Pilesvrijdag 22 augustus 2008 @ 15:15
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:11 schreef dutch-love het volgende:

[..]

Stond dit ergens aangeven dat er niet geruild/geld teruggeven werd want anders zijn ze namelijk verplicht je minimaal een tegoedbon te geven.
Nee hoor
Ruilen is een service, geen verplichting
rivalvrijdag 22 augustus 2008 @ 15:16
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:15 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee hoor
Ruilen is een service, geen verplichting
elke aankoop mag je binnen 8 dagen annuleren! (wettelijk geregeld)
vaselinevrijdag 22 augustus 2008 @ 15:16
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:10 schreef Yi-Long het volgende:
Wat is de naam van de winkel dan, dan weet heel fok! dat ze daar niet op service kunnen rekenen.

Ik vind dat een winkel gewoon geld moet teruggeven waneer de klant ontevreden is en het product nog in prima staat is. Zoiets heeft 'service' en 'klantvriendelijkheid'. In Nederland inderdaad vaak erg ver te zoeken.
Het was de "Fashion Outlet Store" in Leiden. (Op de Breestraat vlak naast de V&D)
Honkyvrijdag 22 augustus 2008 @ 15:16
Da's ook pauper ja. Ook als je een spel wil kopen voor bijvoorbeeld de PS3 bij de Bart Smit. Hoe moet je dan weten of je het leuk vindt? De grap is natuurlijk dat als je echt illegale games haalt je geen exemplaar uit de winkel nodig hebt.
Adelantevrijdag 22 augustus 2008 @ 15:17
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:16 schreef rival het volgende:

[..]

elke aankoop mag je binnen 8 dagen annuleren! (wettelijk geregeld)
uhm nee, dat geld alleen voor de wet koop op afstand, dus voor internetaankopen
Pilesvrijdag 22 augustus 2008 @ 15:18
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:17 schreef Adelante het volgende:

[..]

uhm nee, dat geld alleen voor de wet koop op afstand, dus voor internetaankopen
Dat dus
gersvrijdag 22 augustus 2008 @ 15:19
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:16 schreef rival het volgende:

[..]

elke aankoop mag je binnen 8 dagen annuleren! (wettelijk geregeld)
Dat is wet koop op afstand
Ruilen/geld terug is een service als het product goed is
Gunnervrijdag 22 augustus 2008 @ 15:19
Ruilen of geld terug is geen recht, maar coulance van de winkelier.
Daarom: onterechte klacht
Yi-Longvrijdag 22 augustus 2008 @ 15:20
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:16 schreef vaseline het volgende:

[..]

Het was de "Fashion Outlet Store" in Leiden. (Op de Breestraat vlak naast de V&D)
Even extra groot, bold en onderstreept in de OP zetten uiteraard
Yi-Longvrijdag 22 augustus 2008 @ 15:21
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:19 schreef Gunner het volgende:
Ruilen of geld terug is geen recht, maar coulance van de winkelier.
Daarom: onterechte klacht
'service'. Is iets heel vreemds en zeldzaams hier in NL, maar toch...
vaselinevrijdag 22 augustus 2008 @ 15:22
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:13 schreef Rosbief het volgende:
Internetheld pur sang
Je hebt je serieus zo makkelijk af laten schepen door die wijven?
Het hoofdkantoor bellen, nou daar worden ze bang van _!
Je had gewoon met de harde vuist op de toonbank moeten slaan en die knaken terug eisen!
Ik voelde dat ik boos werd, daar had ik geen zin in voor die 5 euro.
Gunnervrijdag 22 augustus 2008 @ 15:22
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:21 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

'service'. Is iets heel vreemds en zeldzaams hier in NL, maar toch...
Blijkbaar komt TS bij de verkeerde zaken
vaselinevrijdag 22 augustus 2008 @ 15:23
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:13 schreef gers het volgende:
kuch kuch
koop=koop enzo
Klopt(Y) daarom open ik ook een klaagbaak topic en geen werk, geldzaken en recht topic
bioloogjevrijdag 22 augustus 2008 @ 15:25
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:22 schreef vaseline het volgende:

[..]

Ik voelde dat ik boos werd, daar had ik geen zin in voor die 5 euro.

Leandravrijdag 22 augustus 2008 @ 15:34
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:22 schreef vaseline het volgende:
[..]
Ik voelde dat ik boos werd, daar had ik geen zin in voor die 5 euro.
5 euro is dat idd niet waard, had je maar moeten passen.

* Leandra was er niet eens voor teruggegaan
vaselinevrijdag 22 augustus 2008 @ 15:38
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

5 euro is dat idd niet waard, had je maar moeten passen.

* Leandra was er niet eens voor teruggegaan
Als ik niet terug was gegaan had ik nu nog steeds geen passende blouse
Opperkwalvrijdag 22 augustus 2008 @ 15:40
5 euro voor een blouse, daar neem je toch niet moeite voor om terug te gaan
Beelzebufovrijdag 22 augustus 2008 @ 15:43
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:16 schreef rival het volgende:

[..]

elke aankoop mag je binnen 8 dagen annuleren! (wettelijk geregeld)
Zelfs voor koop-op-afstand geldt niet dat je 'elke' aankoop mag annuleren.

Kört samengevat: ies geloel.

En voor TS: Het klinkt een beetje als een kutwinkel omdat je zo slecht helpen, maar ze doens niets fout.

Koop=koop, en als het product deugdelijk is dan hoeft de winkel verder niets voor je te doen.
jitzzzzevrijdag 22 augustus 2008 @ 15:58
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:38 schreef vaseline het volgende:

[..]

Als ik niet terug was gegaan had ik nu nog steeds geen passende blouse
Net alsof je chickies kan scoren in een blouse van 5 euro
Adelantevrijdag 22 augustus 2008 @ 16:00
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:58 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Net alsof je chickies kan scoren in een blouse van 5 euro [ afbeelding ]
TS is nog een vent ook

Welke vent koopt nou een blouse?
Khadgarvrijdag 22 augustus 2008 @ 16:00
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:16 schreef rival het volgende:

[..]

elke aankoop mag je binnen 8 dagen annuleren! (wettelijk geregeld)
Gelul. Alleen webshop dingen. NIET in echte winkels.

@TS: Retour-recht is een VOORrecht, geen RECHT. Outlets hebben meestal geen retourmogelijkheden, hangt op grote posters daarzo.
DroogDokvrijdag 22 augustus 2008 @ 16:05
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:10 schreef Yi-Long het volgende:
Wat is de naam van de winkel dan, dan weet heel fok! dat ze daar niet op service kunnen rekenen.

Ik vind dat een winkel gewoon geld moet teruggeven waneer de klant ontevreden is en het product nog in prima staat is. Zoiets heeft 'service' en 'klantvriendelijkheid'. In Nederland inderdaad vaak erg ver te zoeken.
Of je denkt gewoon na voor je wat koopt en past je kleding voor je de winkel uit gaat.

90% van de klanten die komt zeuren om hun geld terug valt in bovenstaande categorieen en zijn dus gewoon stom, die hoeven echt hun geld niet terug te krijgen hoor.
BarraCupraCudavrijdag 22 augustus 2008 @ 16:07
TS is te dik voor een pashokje
vaselinevrijdag 22 augustus 2008 @ 22:56
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:58 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Net alsof je chickies kan scoren in een blouse van 5 euro [ afbeelding ]
Net alsof ik afhankelijk ben van dure shirts om af en toe een meisje me bed in te praten
vaselinevrijdag 22 augustus 2008 @ 22:58
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 16:07 schreef BarraCupraCuda het volgende:
TS is te dik voor een pashokje
Ik smeer altijd een beetje vasaline op de randjes, dan kan ik mijn pens net door het deurtje laten glibberen
Vitalogyvrijdag 22 augustus 2008 @ 23:07
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 16:00 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Gelul. Alleen webshop dingen. NIET in echte winkels.

@TS: Retour-recht is een VOORrecht, geen RECHT. Outlets hebben meestal geen retourmogelijkheden, hangt op grote posters daarzo.
Erover klagen op Internet is wel een recht. Die fashion outlet store in Leiden had beter het geld terug kunnen geven. Kijk dat is wat zij nu kopen voor de service en klantvriendelijkheid die ze leveren.
vaselinevrijdag 22 augustus 2008 @ 23:10
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:43 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Zelfs voor koop-op-afstand geldt niet dat je 'elke' aankoop mag annuleren.

Kört samengevat: ies geloel.

En voor TS: Het klinkt een beetje als een kutwinkel omdat je zo slecht helpen, maar ze doens niets fout.

Koop=koop, en als het product deugdelijk is dan hoeft de winkel verder niets voor je te doen.
No shit Sherlock
Heb je dit zelf opgezocht, of gespiekt in de OP?
Asgardvrijdag 22 augustus 2008 @ 23:17
Ts is echt te dom.
Kleren niet passen voor je het koopt
PWND
vaselinezaterdag 23 augustus 2008 @ 00:27
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:17 schreef Asgard het volgende:
Ts is echt te dom.
Kleren niet passen voor je het koopt
PWND
Ik vindt het gewoon te irritant om een heel verkleedpartijtje te gaan houden omdat ik een shirt koop
Beelzebufozaterdag 23 augustus 2008 @ 14:05
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:10 schreef vaseline het volgende:

[..]

No shit Sherlock
Heb je dit zelf opgezocht, of gespiekt in de OP?
"Wie een topic opent moet replies verwachten". Ofzoiets.
Schatgraverzaterdag 23 augustus 2008 @ 15:18
Wat is een blouse?
Roizaterdag 23 augustus 2008 @ 15:22
Dit topic is duidelijk een hoax.
Heraldzaterdag 23 augustus 2008 @ 15:30
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:19 schreef Gunner het volgende:
Ruilen of geld terug is geen recht, maar coulance van de winkelier.
Daarom: onterechte klacht
nouja dit dus en,
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:22 schreef vaseline het volgende:
Ik voelde dat ik boos werd, daar had ik geen zin in voor die 5 euro.
afgeprijste artikelen mag je vrijwel nooit ruilen, dus ze bewezen je al een dienst door dat wel te laten doen.
fs180zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:34
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:19 schreef Gunner het volgende:
Ruilen of geld terug is geen recht, maar coulance van de winkelier.
Daarom: onterechte klacht
TC03zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:36
Mensen die een 'blouse' kopen... Overhemden zijn het!
Rosbiefzaterdag 23 augustus 2008 @ 15:46
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 15:36 schreef TC03 het volgende:
Mensen die een 'blouse' kopen... Overhemden zijn het!
Overhemden (T-)Shirts zijn het!
Roizaterdag 23 augustus 2008 @ 16:17
Niks mis met een 'blouse' hoor ..
Rapaillezaterdag 23 augustus 2008 @ 18:32
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 16:17 schreef Roi het volgende:
Niks mis met een 'blouse' hoor ..
Blouse= voor vrouwen, of travestieten.
Hemd/Shirt= voor mannen
Heathen.zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:34
Nee blousen zijn er ook voor mannen. Dat jij de Nederlandse taal niet machtig bent is niet ons probleem.
Dayuumzaterdag 23 augustus 2008 @ 18:39
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 18:34 schreef Heathen. het volgende:
Nee blousen zijn er ook voor mannen. Dat jij de Nederlandse taal niet machtig bent is niet ons probleem.
Dat jij een vieze flikker bent die graag in vrouwen kleding loopt is niet ons probleem
vaselinezaterdag 23 augustus 2008 @ 19:21
wat is eigenlijk het verschil tussen een blouse en een overhemd?
Beelzebufozaterdag 23 augustus 2008 @ 19:49
overhemd vs. Bloes/blouse


Overhemd


Blouse

verder studiemateriaal

[ Bericht 10% gewijzigd door Beelzebufo op 23-08-2008 21:53:24 ]
vaselinezaterdag 23 augustus 2008 @ 19:58
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 19:49 schreef Beelzebufo het volgende:
overhemd vs. Bloes/blouse

[ afbeelding ]
Overhemd

[ afbeelding ]
Blouse

verder studiemateriaal
UPDATE!!!
het ging dus om een overhemd