Die brief is niet rechtsgeldig zoals ik het zo lees. pas na bevestiging krijg je de voorwaarden van die bevestiging toegestuurd. dat keurt een rechter nooit goed.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:55 schreef Bilky het volgende:
Nog een toevoeging:
Wij hebben geannuleerd voordat de brief bij ons op de mat lag, dus we hebben de voorwaarden sowieso niet kunnen lezen. De brief was echter alwel op de bus gegaan toen we de annuleringsmail stuurden...
Binnen rechtsbijstand heb je vaak verschillende paketten (huis, consument, auto enz.) dus niet zekr of dit standaard door jou verzekering wordt gedekt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 12:04 schreef Bilky het volgende:
Ja ik heb rechtsbijstand, die heb ik met mn koophuis afgesloten, geldt dat hier ook voor? Ben niet zo thuis in die tak namelijk. Bedankt voor je snelle reactie trouwens!
Heb inderdaad niets getekend!
Dat weten zij dan wel.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:31 schreef Bilky het volgende:
Meneer van organiserend bedrijf antwoordt met het volgende; waarom ik niet gevraagd heb om de algemene voorwaarden...en dat het zijn laatste mail is en er vanuit gaat dat het het netjes betaald wordt...
Als ik de het juiste rechtsbijstandspakket heb, wat is dan verstandig om te doen?
Gewoon niet betalen. Laat zij er maar werk van maken. Dan wordt er misschien wat gedreigd met incassoburo's en dan gebeurd er of niets, of je kan je verhaal doen voor de rechter. Grote kans dat de rechter je in het gelijk stelt...quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:49 schreef Bilky het volgende:
En helaas zitten consumentengeschillen niet in mijn pakket..Iemand een idee van aanpakken?
Wel even alles lezen wat op de site staat dan:quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:53 schreef FortunaHome het volgende:
Wat je nu moet doen is in een nieuwe e-mail verwijzen naar de annuleringsmail en zeggen dat je het recht hebt om de "koop" binnen 7 dagen ongedaan te maken, want volgens mij geldt hier gewoon de "wet koop op afstand" aangezien jij de leverancier van deze dienst nooit hebt gezien.
http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/
Kortom als jij hebt geannuleerd voor of binnen 7 dagen na dagtekening van hun brief hebben ze geen poot om op te staan.
Mochten ze niet akkoord gaan gewoon niets meer doen en laten voorkomen bij de kantonrechter en vervolgens alle correspondentie overleggen. Denk echter niet dat het zo ver komt nadat je ze hebt gewezen op deze wet
succes
PS Graag de afloop posten
Het gaat dus echt om de verplichting van de organisator om de algemene voorwaarden duidelijk beschikbaar te stellen.quote:Ook bij kaartjes voor concerten en andere dingen die aan specifieke tijden gebonden zijn, geldt deze bedenktijd niet. Wie dus een ticket koopt via internet, kan daar niet met een beroep op deze wet onderuit. Hetzelfde geldt voor het boeken van een hotelkamer of een reis.
Helaas gaat deze vlieger niet op aangezien het om een dienst gaat en niet om een produkt...quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:53 schreef FortunaHome het volgende:
Wat je nu moet doen is in een nieuwe e-mail verwijzen naar de annuleringsmail en zeggen dat je het recht hebt om de "koop" binnen 7 dagen ongedaan te maken, want volgens mij geldt hier gewoon de "wet koop op afstand" aangezien jij de leverancier van deze dienst nooit hebt gezien.
Edit: ik lees verkeerd, nevermind.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:10 schreef FortunaHome het volgende:
Trouwens TS nog een organisatie tip:
Eerst laten betalen en dan pas reserveren
Mocht het niet doorgaan stort je iedereen zijn geld terug en klaar is kees.
zij behoren de algemene voorwaarden zelf te verstrekken zonder dat je erom vraagt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:31 schreef Bilky het volgende:
Meneer van organiserend bedrijf antwoordt met het volgende; waarom ik niet gevraagd heb om de algemene voorwaarden...en dat het zijn laatste mail is en er vanuit gaat dat het het netjes betaald wordt...
Als ik de het juiste rechtsbijstandspakket heb, wat is dan verstandig om te doen?
Die werken vaak wel trapsgewijs, dus alleen consument, of consument + verkeer, of consument + verkeer + eigen woning, etc.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 12:23 schreef DroogDok het volgende:
Binnen rechtsbijstand heb je vaak verschillende paketten (huis, consument, auto enz.) dus niet zekr of dit standaard door jou verzekering wordt gedekt.
Nou... dat dreigen met aanklagen enzo zo ik lekker de rechtsbijstand uit laten zoeken. Als je rechtsbijstand hebt: aan hun overdragen en alle communicatie via hun laten lopen. Je kan het niet de verzekering laten regelen en ondertussen buiten hun om ook nog in conclaaf gaan.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:09 schreef sweboy het volgende:
Mailen dat je hun zult aanklagen omdat er geen algemene voorwaarden zijn verstrekt
Zolang TS niet heeft betaald is aanklagen niet nodig.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:09 schreef sweboy het volgende:
Mailen dat je hun zult aanklagen omdat er geen algemene voorwaarden zijn verstrekt
Dit is voor elk bedrijf VERPLICHT te verstrekken VOOR DE BESTELLING
Inderdaad, zolang er geen schade is, is er geen reden om iemand aan te klagen ook.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:01 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Zolang TS niet heeft betaald is aanklagen niet nodig.
Dit is niet waar.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 18:58 schreef klipper het volgende:
[..]
zij behoren de algemene voorwaarden zelf te verstrekken zonder dat je erom vraagt.
http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Algemene_voorwaarden :quote:Op maandag 25 augustus 2008 09:32 schreef dingdang het volgende:
Dit is niet waar.
Ze dienen de algemene voorwaarden beschikbaar te stellen. Dwz dat ze deze moeten overhandigen wanneer je er om vraagt (eventueel per post)
quote:Zijn de voorwaarden u niet overhandigd, terwijl dat goed mogelijk was, dan kunt u de hele set voorwaarden of alleen de voor u ongunstige bepaling(en) niet van toepassing verklaren. In de wet wordt dat vernietigen genoemd.
U meldt de verkoper dan dat de ongunstige bepaling(en) niet voor u gelden, omdat u de algemene voorwaarden niet heeft gekregen.
quote:De gebruiker moet aan de wederpartij de algemene voorwaarden vóór of bij het sluiten van een overeenkomst toezenden. Indien dat redelijkerwijs niet mogelijk is, moet vóór de totstandkoming van de overeenkomst aan de wederpartij bekend worden gemaakt dat de voorwaarden bij de gebruiker ter inzage liggen of bij een door hem opgegeven Kamer van Koophandel of een griffie van een gerecht en dat zij op verzoek zullen worden toegezonden.
De Hoge Raad heeft aangegeven dat slechts twee uitzonderingen bestaan. Een beroep op vernietiging wegens niet terhandstelling van de algemene voorwaarden is niet mogelijk voor degene die de inhoud daarvan kende of geacht kon worden te kennen. De Hoge Raad heeft twee voorbeelden gegeven.
Allereerst het geval dat regelmatig gelijksoortige overeenkomsten tussen partijen worden gesloten terwijl de algemene voorwaarden bij het sluiten van de eerste overeenkomst aan de wederpartij ter hand zijn gesteld. De tweede situatie is het geval dat van de algemene voorwaarden deel uitmaakt een eenvoudige bepaling over aansprakelijkheidsbeperking die in een winkel- of bedrijfsruimte op duidelijke wijze aan klanten wordt gepresenteerd.
Bovendien heeft de Hoge Raad aangegeven dat zich omstandigheden kunnen voordoen dat een beroep op de niet terhandstelling naar redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar moet worden geacht.
nee hoor.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:09 schreef sweboy het volgende:
Dit is voor elk bedrijf VERPLICHT te verstrekken VOOR DE BESTELLING
Of tijdens. Maar niet erna (tenminste, zo denkt bjvoorbeeld de KvK erover in hun advies richting bedrijven).quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |