abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61034897
Beste medefokkers,

Lees al een flinke tijd mee, maar heb nu jullie hulp nodig!

In Mei dit jaar besloten mijn vriendin en ik om een neven- en nichtendag te organiseren en omdat
de familie bestaat uit ca. 75 neven en nichten dachten we; met zo'n grote groep kun je wel gaan
survivalen!

Zo gezegd zo gedaan, wij mailen naar de neven en nichten met de vraag of hun dit iets leek!
Kosten ¤ 42,50, minimale groepsgrootte 40 personen. 43 personen reageerden positief. Wij
een datum reserveren (we reserveerden eind mei), 30 augustus. Dit was nog mogelijk mailde
het organiserende bedrijf en stuurde vervolgens de bevestiging met de post.

Voordat we de factuur/bevestiging per post hebben ontvangen mailden we naar de neven en nichten of ze het geld over wouden boeken. En dat was de kolerezooi, opeens wouden er nog maar 22 mensen mee!

Ik bel het organiserende bedrijf met de mededeling dat we helaas af moeten zien van de geplande
survivaltocht i.v.m. te weinig aanmeldingen (belden eind Juni). Mailt die gast vervolgens dat we
opdraaien voor 20% van de totale kosten (1700x0.2= 340 euri)! Ik vragen waar ik dat had moeten
kunnen zien, zegt ie dat het op de achterkant van de bevestiging staat die met de post is verstuurd en zodra er bevestigd is krijgen we te maken met annuleringskosten! Dit kon ik toch nooit weten?

Op de site staat wel dat er kosten berekend worden voor het reserveren van een voorlopige datum.Hier staan geen procenten of bedragen bij. Bovendien hebben we ruim van te voren afgezegd (meer dan
2 maanden van te voren).

Ik heb reeds een mail gestuurd, ze zeggen het volgende; wij (vriendin en ik) hebben een datum genoemd wanneer wij wouden survivallen, dit is een rechtsgeldige bevestiging. Maar hadden ze me van te voren niet moeten inlichten wat de precieze voorwaarden zijn? Deze staan niet op de site, enkel op de schriftelijk ontvangen bevestiging...

Graag hoor ik van jullie!

[ Bericht 1% gewijzigd door Bilky op 22-08-2008 12:02:53 ]
pi_61034960
Nog een toevoeging:

Wij hebben geannuleerd voordat de brief bij ons op de mat lag, dus we hebben de voorwaarden sowieso niet kunnen lezen. De brief was echter alwel op de bus gegaan toen we de annuleringsmail stuurden...
  FOK!fotograaf vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:57:03 #3
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_61035001
Je had inderdaad van te voren moeten kunnen zijn over de precieze kosten die bij anulering van toepassing zijn. Maar als je geen bevestiging hebt getekend dan denk ik dat jij als consument aan het langste eind trekt.
  FOK!fotograaf vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:58:14 #4
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_61035029
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:55 schreef Bilky het volgende:
Nog een toevoeging:

Wij hebben geannuleerd voordat de brief bij ons op de mat lag, dus we hebben de voorwaarden sowieso niet kunnen lezen. De brief was echter alwel op de bus gegaan toen we de annuleringsmail stuurden...
Die brief is niet rechtsgeldig zoals ik het zo lees. pas na bevestiging krijg je de voorwaarden van die bevestiging toegestuurd. dat keurt een rechter nooit goed.

Heb je rechtsbijstand?
pi_61035176
Ja ik heb rechtsbijstand, die heb ik met mn koophuis afgesloten, geldt dat hier ook voor? Ben niet zo thuis in die tak namelijk. Bedankt voor je snelle reactie trouwens!

Heb inderdaad niets getekend!
pi_61035740
Wanneer je een rechtsbijstandsverzekering hebt die consumenten geschillen dekt (staat op je polis of in de voorwaarden) dan zou ik hun inschakelen. Succes in ieder geval!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_61035751
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 12:04 schreef Bilky het volgende:
Ja ik heb rechtsbijstand, die heb ik met mn koophuis afgesloten, geldt dat hier ook voor? Ben niet zo thuis in die tak namelijk. Bedankt voor je snelle reactie trouwens!

Heb inderdaad niets getekend!
Binnen rechtsbijstand heb je vaak verschillende paketten (huis, consument, auto enz.) dus niet zekr of dit standaard door jou verzekering wordt gedekt.

Het lijkt me trouwens dat je wel in je recht staat, laat hun maar eens aantonen dat ze al kosten voor julie hadden gemaakt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61035863
je staat zowizo in je recht om de kosten niet te betalen, zolang jij niet gewezen bent op de voorwaarden waaronder jij de reservering hebt gemaakt (wat in dit geval dus zo is, want je had de brief niet kunnen lezen voordat je al had geanuleerd).

Vraag is rond bij de rechtsbijstand die kunnen je zeker verder helpen.

Edit: P.s van je familie moet je het maar hebben
No Guts, No Glory
pi_61036134
@ Nuget: inderdaad, van je familie moet je het maar hebben..Trouwens de organisatie waar ik het gereserveerd had zei dat zelfs een aanvraag per mail voor een datum al een rechtsgeldige bevestiging is..
En ik wist toen nog helemaal niets van voorwaarden o.i.d.

Ik ga met een half uurtje even bellen of consumentengeschillen ook onder mijn rechtsbijstandspolis valt. Ga sowieso nu mailen naar de organisatie waarom ik geen voorwaarden voor de bevestiging heb ontvangen.

Bedankt voor de reacties.
pi_61037481
te snel
pi_61037493
Meneer van organiserend bedrijf antwoordt met het volgende; waarom ik niet gevraagd heb om de algemene voorwaarden...en dat het zijn laatste mail is en er vanuit gaat dat het het netjes betaald wordt...

Als ik de het juiste rechtsbijstandspakket heb, wat is dan verstandig om te doen?
pi_61037788
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:31 schreef Bilky het volgende:
Meneer van organiserend bedrijf antwoordt met het volgende; waarom ik niet gevraagd heb om de algemene voorwaarden...en dat het zijn laatste mail is en er vanuit gaat dat het het netjes betaald wordt...

Als ik de het juiste rechtsbijstandspakket heb, wat is dan verstandig om te doen?
Dat weten zij dan wel.

Zou me meer zorgen maken als je niet het juiste pakket hebt.
Je kan gewoon stug volhouden en niet betalen, met het risico op een lang traject met aanmaningen enzo, uiteindelijk zul je vast gelijk krijgen, maar het kan even duren.

Langs een rechtswinkel kan natuurlijk ook.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:41:22 #13
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61037810
Je belt met de verzekeraar om te vragen of die dit dekken, als je ze toch aan de telefoon hebt, dan kunnen ze jou ook vertellen wat de te nemen stappen nu zijn.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61038014
Heb je geen schriftelijk bewijs (verzonden e-mail) waarin jij binnen 7 dagen na ontvangst van de bevestiging hebt geannuleerd?
pi_61038085
@ Fortuna: ik heb zelfs voordat ik de schriftelijke bevestiging heb ontvangen, een annulering per mail verstuurd. Ik heb alle mails nog trouwens..

En helaas zitten consumentengeschillen niet in mijn pakket..Iemand een idee van aanpakken?
pi_61038227
Wat je nu moet doen is in een nieuwe e-mail verwijzen naar de annuleringsmail en zeggen dat je het recht hebt om de "koop" binnen 7 dagen ongedaan te maken, want volgens mij geldt hier gewoon de "wet koop op afstand" aangezien jij de leverancier van deze dienst nooit hebt gezien.

http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/

Kortom als jij hebt geannuleerd voor of binnen 7 dagen na dagtekening van hun brief hebben ze geen poot om op te staan.

Mochten ze niet akkoord gaan gewoon niets meer doen en laten voorkomen bij de kantonrechter en vervolgens alle correspondentie overleggen. Denk echter niet dat het zo ver komt nadat je ze hebt gewezen op deze wet

succes

PS Graag de afloop posten
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:55:38 #17
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_61038266
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:49 schreef Bilky het volgende:
En helaas zitten consumentengeschillen niet in mijn pakket..Iemand een idee van aanpakken?
Gewoon niet betalen. Laat zij er maar werk van maken. Dan wordt er misschien wat gedreigd met incassoburo's en dan gebeurd er of niets, of je kan je verhaal doen voor de rechter. Grote kans dat de rechter je in het gelijk stelt...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:56:44 #18
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61038300
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:53 schreef FortunaHome het volgende:
Wat je nu moet doen is in een nieuwe e-mail verwijzen naar de annuleringsmail en zeggen dat je het recht hebt om de "koop" binnen 7 dagen ongedaan te maken, want volgens mij geldt hier gewoon de "wet koop op afstand" aangezien jij de leverancier van deze dienst nooit hebt gezien.

http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/

Kortom als jij hebt geannuleerd voor of binnen 7 dagen na dagtekening van hun brief hebben ze geen poot om op te staan.

Mochten ze niet akkoord gaan gewoon niets meer doen en laten voorkomen bij de kantonrechter en vervolgens alle correspondentie overleggen. Denk echter niet dat het zo ver komt nadat je ze hebt gewezen op deze wet

succes

PS Graag de afloop posten
Wel even alles lezen wat op de site staat dan:
quote:
Ook bij kaartjes voor concerten en andere dingen die aan specifieke tijden gebonden zijn, geldt deze bedenktijd niet. Wie dus een ticket koopt via internet, kan daar niet met een beroep op deze wet onderuit. Hetzelfde geldt voor het boeken van een hotelkamer of een reis.
Het gaat dus echt om de verplichting van de organisator om de algemene voorwaarden duidelijk beschikbaar te stellen.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:57:30 #19
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_61038323
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:53 schreef FortunaHome het volgende:
Helaas gaat deze vlieger niet op aangezien het om een dienst gaat en niet om een produkt...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_61038526
Ja dat ga ik zeker doen Fortuna, ik ga nu mailen!

Bedankt voor je hulp!
pi_61038596
AV moet idd duidelijk beschikbaar gesteld worden of aanwijzen waar je ze kunt halen.

Weet niet of je niet met koop op afstand iets kan in deze idd, maar er op wijzen kan allicht geen kwaad.

succes
pi_61038697
Trouwens TS nog een organisatie tip:

Eerst laten betalen en dan pas reserveren
Mocht het niet doorgaan stort je iedereen zijn geld terug en klaar is kees.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:24:17 #23
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61039070
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 14:10 schreef FortunaHome het volgende:
Trouwens TS nog een organisatie tip:

Eerst laten betalen en dan pas reserveren
Mocht het niet doorgaan stort je iedereen zijn geld terug en klaar is kees.
Edit: ik lees verkeerd, nevermind.
pi_61046802
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:31 schreef Bilky het volgende:

zij behoren de algemene voorwaarden zelf te verstrekken zonder dat je erom vraagt.
pi_61063670
Mailen dat je hun zult aanklagen omdat er geen algemene voorwaarden zijn verstrekt

Dit is voor elk bedrijf VERPLICHT te verstrekken VOOR DE BESTELLING
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:15:41 #26
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_61064883
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 12:23 schreef DroogDok het volgende:

Binnen rechtsbijstand heb je vaak verschillende paketten (huis, consument, auto enz.) dus niet zekr of dit standaard door jou verzekering wordt gedekt.
Die werken vaak wel trapsgewijs, dus alleen consument, of consument + verkeer, of consument + verkeer + eigen woning, etc.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:17:40 #27
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_61064930
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:09 schreef sweboy het volgende:
Mailen dat je hun zult aanklagen omdat er geen algemene voorwaarden zijn verstrekt
Nou... dat dreigen met aanklagen enzo zo ik lekker de rechtsbijstand uit laten zoeken. Als je rechtsbijstand hebt: aan hun overdragen en alle communicatie via hun laten lopen. Je kan het niet de verzekering laten regelen en ondertussen buiten hun om ook nog in conclaaf gaan.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:13:15 #28
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_61065920
Ik zou die 340 doorberekenen aan de 21 afzeggers... En als ze de redelijkheid daarvan niet inzien de boel op de spits drijven. Maarja, of dat zo leuk is
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_61070719
quote:

Zolang TS niet heeft betaald is aanklagen niet nodig.
Hij weigert gewoon te betalen met uitleg waarom.
Dan is het aan de andere partij om te zien hoe ze 'hun' geld krijgen.

Als hij al betaald heeft dan is het natuurlijk precies omgekeerd.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:01:50 #30
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61070740
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 20:01 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Zolang TS niet heeft betaald is aanklagen niet nodig.
Inderdaad, zolang er geen schade is, is er geen reden om iemand aan te klagen ook.
pi_61103118
@ Flash: om de familiesfeer niet te bederven lijkt me dat dus geen optie ;-).

Organiserend bedrijf geeft als laatste respons: wij hebben vaker dit soort akkefietjes gehad en nog altijd ons geld gekregen..

Ook noemt ie in zn laatste mail 3x het woord incassobureau en 3x het woord principekwestie. Toch heb ik het idee dat hij zelf wel door heeft dat ie niet aan het langste eind trekt..

Wat denken jullie dat ie nu gaat doen? Heb nog 2 dagen om te betalen, stuurt ie eerst een herrinnering? Of gaat ie meteen naar het incassobureau? Wat is voor mij handig om te doen? Gewoon wachten? En wat als ze met een aangetekende brief komen, niet aannemen? Zijn er voor mij ook kosten aan verbonden als hij mij voor de rechter sleept?(kan ik me niet voorstellen dat dat gebeurt maar toch).
pi_61103125
Het is trouwens een 1-mans bedrijf (met een paar stagiaires dr bij)...
pi_61103226
Whehehe, iedere ondernemer dient toch te weten dat de (particuliere) klant niet zélf om de Algemene Voorwaarden hoeft te vragen, en dat de klant niet gebonden is aan Voorwaarden die hij bij het aangaan van de overeenkomst niet kende ?

Wat een prutser .
pi_61103580
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:58 schreef klipper het volgende:

[..]

zij behoren de algemene voorwaarden zelf te verstrekken zonder dat je erom vraagt.
Dit is niet waar.
Ze dienen de algemene voorwaarden beschikbaar te stellen. Dwz dat ze deze moeten overhandigen wanneer je er om vraagt (eventueel per post)
pi_61103893
Dit weet je zeker, blaat? In dat geval trek ik aan het kortste eind en zal ik moeten betalen..
pi_61103900
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 09:32 schreef dingdang het volgende:

Dit is niet waar.
Ze dienen de algemene voorwaarden beschikbaar te stellen. Dwz dat ze deze moeten overhandigen wanneer je er om vraagt (eventueel per post)
http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Algemene_voorwaarden :
quote:
Zijn de voorwaarden u niet overhandigd, terwijl dat goed mogelijk was, dan kunt u de hele set voorwaarden of alleen de voor u ongunstige bepaling(en) niet van toepassing verklaren. In de wet wordt dat vernietigen genoemd.

U meldt de verkoper dan dat de ongunstige bepaling(en) niet voor u gelden, omdat u de algemene voorwaarden niet heeft gekregen.
pi_61103917
Ik bedoel dingdang :-)
pi_61103949
Dit lijkt erop Dennis, het was inderdaad goed mogelijk om deze stukken te overhandigen voordat er bevestigd was...
pi_61103981
http://www.banning.nl/content.asp?siteID=1&languageID=NL&pageID=3&itemID=54
quote:
De gebruiker moet aan de wederpartij de algemene voorwaarden vóór of bij het sluiten van een overeenkomst toezenden. Indien dat redelijkerwijs niet mogelijk is, moet vóór de totstandkoming van de overeenkomst aan de wederpartij bekend worden gemaakt dat de voorwaarden bij de gebruiker ter inzage liggen of bij een door hem opgegeven Kamer van Koophandel of een griffie van een gerecht en dat zij op verzoek zullen worden toegezonden.

De Hoge Raad heeft aangegeven dat slechts twee uitzonderingen bestaan. Een beroep op vernietiging wegens niet terhandstelling van de algemene voorwaarden is niet mogelijk voor degene die de inhoud daarvan kende of geacht kon worden te kennen. De Hoge Raad heeft twee voorbeelden gegeven.

Allereerst het geval dat regelmatig gelijksoortige overeenkomsten tussen partijen worden gesloten terwijl de algemene voorwaarden bij het sluiten van de eerste overeenkomst aan de wederpartij ter hand zijn gesteld. De tweede situatie is het geval dat van de algemene voorwaarden deel uitmaakt een eenvoudige bepaling over aansprakelijkheidsbeperking die in een winkel- of bedrijfsruimte op duidelijke wijze aan klanten wordt gepresenteerd.

Bovendien heeft de Hoge Raad aangegeven dat zich omstandigheden kunnen voordoen dat een beroep op de niet terhandstelling naar redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar moet worden geacht.
pi_61107098
quote:
nee hoor.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 25 augustus 2008 @ 12:09:49 #41
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_61107172
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:06 schreef Argento het volgende:

nee hoor.
Of tijdens. Maar niet erna (tenminste, zo denkt bjvoorbeeld de KvK erover in hun advies richting bedrijven).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')