abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61035589
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 12:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

In hoeverre heb je wetenschappelijk inzicht nodig om erachter te komen dat een regel als:

[..]

best lastig na te leven is in de poolcirkel.

Verder weet ik ook nog dat 'Allah wil slechts het makkelijke voor u en wenst u niet in moeilijkheden te brengen' dus het was gewoon een kleine flauwigheid van mijn kant.

Hoewel tot op zekere hoogte kun je me toch wel begrijpen als ik zeg dat ik het zeer onwaarschijnlijk vind dat er in 'de Schriften' een vermelding staat naar de poolcirkel en het 'Eeuwige licht' Als die vermelding er wel is hoor ik het graag en zal ik mijn mening weer bij moeten stellen.
Dude! Stukje van jou komt uit een vmbo2 werkstuk, nergens staat er zoiets in de Koran.

Ik zal zeker geen claim maken dat er in de Islamitische schriften referenties zijn naar de poolcirkel etc, maar er is in de geschriften dan ook nooit een referentie naar een detail, ten alle tijden wordt er wel een referentie geboden naar iets algemeens als, 'indien u niet in staat bent' dus van de voorgeschreven afwijkende situaties die er een andere licht op werpen en het een en ander versoepelt.
pi_61035617
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 12:02 schreef SpecialK het volgende:
Wellicht een beetje offtopic maar houden de regels in de koran straks ook rekening met het feit dat wij straks andere planeten gaan bewonen? Zijn moslims dan aardegebonden? Ik zie nl. wel kansen daarin
Daar heb je dus Fiqh voor.
pi_61035646
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 12:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dude! Stukje van jou komt uit een vmbo2 werkstuk, nergens staat er zoiets in de Koran.
Echt niet?
pi_61035685
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 12:20 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Echt niet?
nee

bijbelenkoran.nl voor mensen met twijfels
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:23:26 #55
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61035735
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 12:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daar heb je dus Fiqh voor.
maar het zou dus kunnen gebeuren dat zij oordelen dat "offworld habitation" haram is?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_61035743
quote:
maar er is in de geschriften dan ook nooit een referentie naar een detail
Varkensvlees?
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:26:06 #57
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_61035813
quote:

[..]

Je kent de Koran niet echt he ? Ben geen moslim maar dit staat echt wel in de Koran.\
quote:
“And eat and drink until the white thread (light) of dawn appears to you distinct from the black thread (darkness of night).”
was also sent down.
This is the cherishing mercy which the Most Kind and Most Merciful gives abundantly to His humble servants who say: We hear and we obey, we ask for Your forgiveness our Lord, and to you we return.
The fast has a specified time - with specified beginning and end – and is from the appearance of Fajr until the daytime ends, the night begins and the sun’s disc is hidden by the horizon.
* The white thread and the black thread
When the aforementioned Aayah was sent down, some of the Companions of the Prophet (sallallaahu 'alaihi wa sallam) took black camel tethers and white ones and placed them beneath their pillows, or (one) tied them to his foot and would continue eating and drinking until he could distinguish them.
pi_61035824
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 12:23 schreef Modus het volgende:

[..]

Varkensvlees?
Ik heb het over groepen mensen waar uitzonderingen voor zijn toegestaan.
pi_61035937
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 12:26 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Je kent de Koran niet echt he ? Ben geen moslim maar dit staat echt wel in de Koran.\
[..]
quote:
187. Het is je veroorloofd, om op de nacht van het vasten tot uw vrouwen in te gaan. Zij zijn een gewaad voor u en jij bent haar een gewaad. God weet, dat je onrechtvaardig hebt gehandeld tegenover jezelf en heeft Zich met barmhartigheid tot jouw gewend en je verlichting geschonken. Daarom mag je nu tot haar ingaan en betrachten, hetgeen God je heeft verordend; en eet en drinkt, totdat bij de dageraad de witte draad zich onderscheidt van de zwarte draad. Voltooit dan het vasten tot het vallen van de avond. En verbreng je tijd niet met uw vrouwen wanneer je in de Moskeeën houdt. Dit zijn de beperkingen van God - dus nadert deze niet. Zo zet God zijn geboden uiteen voor de mensen, opdat zij vroom zullen zijn.
Dit is de vers einstein, gehele vers, vergelijk dat eens met er in een vmbo werkstuk is geschreven, bewerkt en verkort.
pi_61035977
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 12:23 schreef SpecialK het volgende:

[..]

maar het zou dus kunnen gebeuren dat zij oordelen dat "offworld habitation" haram is?
Vast josti's die dat zullen beoordelen ja.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:34:59 #61
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61036043
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 12:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vast josti's die dat zullen beoordelen ja.

Ik wist niet dat de Fiqh gerunt werd door josti's? Dat verklaart wel weer een hoop dingen eigenlijk.
pi_61036083
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 12:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik wist niet dat de Fiqh gerunt werd door josti's? Dat verklaart wel weer een hoop dingen eigenlijk.
Vergelijk de Fiqh van Afghanistan en die van Engeland, dan begrijp je wat ik bedoel.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:42:31 #63
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_61036222
Wat ik ook zielig is als je mijn quote leest is dat een moslim dus eigenlijk als hij geen klok heeft moet eten en dan eigenlijk buiten in het donker
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:46:21 #64
8369 speknek
Another day another slay
pi_61036320
Ik ben ook benieuwd wat mensen in Finland van de tekst vinden dat ze zich 's middags van hun kleden moeten ontdoen vanwege de middaghitte .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_61036425
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 12:46 schreef speknek het volgende:
Ik ben ook benieuwd wat mensen in Finland van de tekst vinden dat ze zich 's middags van hun kleden moeten ontdoen vanwege de middaghitte .
Ach, die Finnen rennen na de sauna ook naakt de sneeuw in.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:54:17 #66
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_61036531
quote:

[..]

Ik ben een hele luie googlelaar! Tevens wordt de kinderbijbel ook gewoon als waarheid geaccpteerd. Dus waarom zou een simpele uitleg niet voldoende zijn?

Maar hier, uit een intellectueler ogende bron...

Duration of Sawm
Fasting starts everyday in Ramadan at the break of dawn, which is also the start of the Salatul Fajr time. Fasting ends at sunset or with the call of Salatul Maghrib.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_61059684
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 12:06 schreef Modus het volgende:
Ik bedoel, je wordt ook niet als Metallica fan geboren of als groenteman.

Hanneke
pi_61070512
als we dan toch in het hoge noorden zitten hoe zit het dan met dat bidden naar het oosten ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_61111232
ik ben zo blij dat god niet bestaat want als hij bestaat is hij een gore klootzak
Ar-Razi (841-926)
-"These billy goats (Prophets) pretend to come with a message from God, all the while exhausting themselves in spouting their lies, and imposing on the masses blind obedience to the "words of the master."
pi_61127763
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:29 schreef SpecialK het volgende:
volgens mij is er maar 1 nacht dat de zon daar niet onder gaat. De dagen er omheen moet je dus ontiegelijk snel eten. Je krijgt echt 1 a 2 min ofzo.
Dat is exact op de poolcirkel. Daarboven is het meer nachten: hoe dichter bij de pool hoe meer nachten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_86063436
wat is er mis met jullie allemaal? waarom zoveel haat en nieuwsgierigheid tegelijkertijd?
willen jullie antwoorden of gewoon haat spuien?
de ramadan word je niet opgelegd als moslim, dat is een bewuste keuze. mensen in de poolcirkel hanteren andere regels, want de koran houd WEL rekening met bijzondere omstandigheden, kijk maar naar de vele vrijstellingen die je krijgt om niet mee te doen (ziekte, zwangerschap,ouderdom, te jong, ongesteld etc)
Als je echt zo oprecht bent in je vraag omtrent vasten in de poolcirkel, waarom zoveel spot eromheen?
en even serieus: jullie geven alleen elkaar antwoord, welke geleerde moslim heeft hier nou een antwoord gepost? jullie gaan in op elkaars idiote antwoorden en nemen het gelijk als feit aan, deze forum is gewoon een platform om te discrimineren en je haat jegens moslims uit te spreken...

PAS OP! zo begon de 2e wereld oorlog ook en wat jodenvervolging was word nu moslimvervolging langzamerhand.

"De haat van één mens voor een ander is voldoende om allengs de hele wereld aan te tasten."
"Haat voedt zich evenals liefde met de kleinste dingen; alles kan er toe bijdragen. Zoals de beminde persoon niets kwaads kan doen, zo kan de gehate niets goeds doen."
  zaterdag 4 september 2010 @ 17:23:23 #72
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_86064690
Speciaal een account maken op een 2 jaar oude thread omhoog te trappen met meki-achtige rethoriek?

Wow...
pi_86071197
Toen ik dit topic in MyAT zag dacht ik "Huh, heb ik daarin gepost? :? ". Blijkt dat ik de TS ben. :')
pi_86072039
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 16:32 schreef joyfullmoslim het volgende:
wat is er mis met jullie allemaal? waarom zoveel haat en nieuwsgierigheid tegelijkertijd?
willen jullie antwoorden of gewoon haat spuien?
de ramadan word je niet opgelegd als moslim, dat is een bewuste keuze. mensen in de poolcirkel hanteren andere regels, want de koran houd WEL rekening met bijzondere omstandigheden, kijk maar naar de vele vrijstellingen die je krijgt om niet mee te doen (ziekte, zwangerschap,ouderdom, te jong, ongesteld etc)
Als je echt zo oprecht bent in je vraag omtrent vasten in de poolcirkel, waarom zoveel spot eromheen?
en even serieus: jullie geven alleen elkaar antwoord, welke geleerde moslim heeft hier nou een antwoord gepost? jullie gaan in op elkaars idiote antwoorden en nemen het gelijk als feit aan, deze forum is gewoon een platform om te discrimineren en je haat jegens moslims uit te spreken...

PAS OP! zo begon de 2e wereld oorlog ook en wat jodenvervolging was word nu moslimvervolging langzamerhand.

"De haat van één mens voor een ander is voldoende om allengs de hele wereld aan te tasten."
In de poolcirkel hanteer je andere regels en in Nederland ook.

Ik word bijvoorbeeld ook doodziek van mijn ex die telkens beweert dat mijn jongen een moslim is. Sorry.. maar die tosti met kaas én ham ga ik echt niet verbieden omdat zijn vader dat wilt. Sowieso.. mijn kind mag niet over die dingen zoals geloof en een god nadenken zolang zijn hersenen niet zijn volgroeid. En daarbij.. dat achterlijke gedoe van 'dit beest eet je niet en dat beest eet je wel' .. Oja.. het is ramadan.. honger jezelf lekker uit.
pi_86080949
Een vader mag ook inspraak hebben in de opvoeding van zijn kind. Ook al ben je gescheiden. Wat maakt dit van jou? Uit het niveau van je tekst is dat al heel goed te destilleren. Ik heb medelijden met je kind.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_86095755
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:49 schreef Kattenkop het volgende:

[..]

In de poolcirkel hanteer je andere regels en in Nederland ook.

Ik word bijvoorbeeld ook doodziek van mijn ex die telkens beweert dat mijn jongen een moslim is. Sorry.. maar die tosti met kaas én ham ga ik echt niet verbieden omdat zijn vader dat wilt. Sowieso.. mijn kind mag niet over die dingen zoals geloof en een god nadenken zolang zijn hersenen niet zijn volgroeid. En daarbij.. dat achterlijke gedoe van 'dit beest eet je niet en dat beest eet je wel' .. Oja.. het is ramadan.. honger jezelf lekker uit.
Tsjaah, klinkt hard maar hij had van tevoren moeten bedenken met wie hij (Moslim of geen Moslim) kind krijgt, beetje lange termijn denken en hoe je wil dat je kind wel/niet wordt opgevoed door de (niet Islamitische) moeder doet wonderen en kan veel dingen voorkomen . Dit zie je vaak overigens en is erg jammer, ook voor het jongetje (mama wil er niets van weten, papa juist wel en vertelt het tegenovergestelde... erg verwarrend).

En daarom: moslim met een moslim, tenzij hij er helemaal niets om geeft. Maar wanneer zijn kind komt blijkt dat vaak anders te zijn en krijg je dit soort problemen. Triest, voor het kind vooral.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_86342647
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:13 schreef Buschetta het volgende:
Whahaha precies wat ik altijd tegen die Moslims zei. Dat die Koran daar niet rekening mee had gehouden.... Ook geloofden veel van die Josti's niet dat de zon daar dan niet onderging :')
Ja, dat is een vraag van een onwetende persoon aan een onwetende persoon. Niet in paniek raken! De islam heeft al eeuwen antwoorden gegeven:

quote:
5.3...Nu heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt, Mijn gunst aan u voltooid en de Islam voor u als godsdienst gekozen..
quote:
21.7 ..Vraagt degenen, die de Vermaning bezitten, indien gij het niet weet.
Bovendien, zei de profeet in een hadith dat de islam in elk plek op aarde zal binnenkomen.

Nu een expliciet antwoord op je vraag:
http://www.islamqa.com/en/ref/106527/long%20day
daaruit ga ik dit selecteren:
quote:
The one who lives in a land where the sun does not set during the summer and the sun does not rise during the winter, or he lives in a land where the day lasts for sixth months and the night lasts for six months for example, should offer the five daily prayers during each twenty-four hour period, and he should try to work out their times, based on the closest land to him where the times of the five prayers are distinct from one another, because of what it says in the hadeeth about the Isra’ and Mi’raaj, that Allaah enjoined upon this ummah fifty prayers every day and night, then the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) kept asking his Lord to reduce it until He said: “O Muhammad, they are five prayers each day and night.” Narrated by Muslim (162).
pi_86342711
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:28 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Misschien moet je iets beter lezen. :P Ik heb het over de poolcirkel. Daar gaat de zon een tijdlang NIET onder. En moslims mogen tijdens de ramadan pas eten als de zon ondergaat...
Redeneren zonder kennis over islam brengt je geen mm dichterbij de waarheid.
Er zijn basis feiten die je kunt onthouden en die jou misschien gaan motiveren om meer over je geloof te weten.
Bijv:
quote:
2.185. De maand Ramadaan is die, waarin de Koran als een richtsnoer voor de mensen werd nedergezonden en als duidelijke bewijzen van leiding en onderscheid. Wie onder u daarom deze maand beleeft, laat hem daarin vasten. Maar wie onder u ziek of op reis is, een aantal andere dagen. Allah wenst gemak voor u en geen ongemak, en opdat gij het aantal zult voltooien en opdat gij Allah's grootheid zult prijzen, omdat Hij u terecht heeft geleid en opdat gij dankbaar zult zijn.
quote:
22.78...Hij heeft u verkozen en heeft u in de godsdienst geen lasten opgelegd - dit is het geloof van uw vader Abraham..
Nog veel meer in koran en hadith over het gemak in islam.

[ Bericht 44% gewijzigd door Optimistic1 op 12-09-2010 14:39:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')