quote:
De nep-TMF’er is weer actief. De man die in naam van muziekzender TMF basisscholen opbelt en meisjes rare seksuele vragen en opdrachten geeft, heeft deze week weer toegeslagen.
Voor de vakantie kregen twee basisscholen in Limburg al soortgelijke telefoontjes. Daar ging de beller nog verder. ‘Hij belde en zei dat hij voor een TMF prijsvraag op zoek was naar twee meiden uit groep 8’, herinnert juf Erna Haenen zich. ‘Ik vroeg nog of het uitmaakte wie ik haalde, en toen zei hij; ‘Doe maar het meisje met de donkerste en het meisje met de lichtste haren’. Dat was natuurlijk al gek.’
Toch had Haenen op dat moment nog geen argwaan. Ze liet de meisjes alleen achter in een aparte ruimte want ze mochten immers aan niemand hulp vragen. ‘Na een minuut of tien bedacht ik me ineens dat het wel leuk zou zijn om een foto van ze te maken, voor het geval ze zouden winnen, leuk voor de site. Toen ik met mijn camera het hokje inkwam, stond een van hen voorover gebukt, de telefoon in de hand, en het andere meisje sloeg op haar billen.’
Privacy
Haenen begreep onmiddellijk dat dit niks meer met een prijsvraag te maken had, en greep de telefoon. ‘Ik vroeg hem wat hij aan het doen was, maar hij reageerde heel verbaasd. Dat ik het programma toch wel kende. Toen hij hoorde dat ik een foto van de meiden had genomen beschuldigde hij me nota bene van inbreuk op hun privacy. Toen ik zei dat hij degene was die tegen de lamp was gelopen, hing hij op.’ Het bleek dat hij de meiden eerst normale vragen had gesteld, maar daarna was overgegaan op vragen als ‘hebben jullie al tietjes?’, en het geven van rare opdrachten. ‘Een van de meiden, en ook andere klasgenootjes waren achteraf toch wel erg geschrokken. Ze waren bang dat hij misschien ergens in de buurt van de school zou zijn.’
In totaal heeft de man nu vier keer toegeslagen, in mei drie keer in Limburg, en deze week in Den Bosch. ‘We zijn er redelijk van overtuigd dat het alle vier de keren om dezelfde man gaat’, aldus de woordvoerder van de politie. TMF geeft aan het zeer vervelend te vinden dat hun merk voor zoiets misbruikt wordt. ‘We hopen dat hij snel gepakt wordt.’ Dat kan nog wel eens een probleem worden omdat het volgens de politie niet om een strafbaar feit gaat. ‘Daarom geeft de officier van justitie geen toestemming om in de technische gegevens te duiken’, aldus de woordvoerder.
''hebben jullie al tietjes?''

.
Dat kan je toch zien, MONGOOL.