Ik heb die mock-up op RailTech Europe zien staan een tijdje geleden. Ik vind het erg klinische metro's, en door alleen die langsbanken kreeg ik een beetje het idee van veevervoer... Maar eerst de echte eens zien, kan best dat het in de praktijk meevalt, en het is altijd beter dan die Zilvermeeuwen.quote:Op zondag 17 juli 2011 03:53 schreef James1988 het volgende:
Ohja, dit topic leeft ook nog!
Een tijdje terug heeft het Amsterdam nieuwe metrostellen besteld bij Alstom, in 2014 moet het laatste stel geleverd zijn. Later zullen nog extra stellen besteld worden (voor de Noord-Zuidlijn) die, naar verwachting, in 2016 zullen worden afgeleverd. De typebenaming gaat M5 en M6 zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat dat ook komt doordat het allemaal gloednieuw is, en leeg. De langsbanken vind ik wel meevallen: het bevordert vlot in- en uitstappen, zonder "pardon, mag ik er even langs?" waardoor mensen minder geneigd zullen zijn te blijven staan.quote:Op zondag 17 juli 2011 10:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het erg klinische metro's, en door alleen die langsbanken kreeg ik een beetje het idee van veevervoer...
quote:Op zondag 17 juli 2011 03:53 schreef James1988 het volgende:
Ohja, dit topic leeft ook nog!
Een tijdje terug heeft het Amsterdam nieuwe metrostellen besteld bij Alstom, in 2014 moet het laatste stel geleverd zijn. Later zullen nog extra stellen besteld worden (voor de Noord-Zuidlijn) die, naar verwachting, in 2016 zullen worden afgeleverd. De typebenaming gaat M5 en M6 zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Parijs is qua hygiene, mensen, en materieel totaal niet vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:55 schreef Palomar het volgende:
Ben normaal niet zo van het openbaar vervoer, maar de metro vind ik in een grote stad wel ideaal. Heb voor zover in 4 steden met de metro gereisd:
- Londen, supergoed netwerk, bij de meesten wel bekend denk ik.
- Rome, stelde niet veel voor. Maar 2 lijnen ofzo. Ook veel onguur volk en bedelaars in de stations.
- Barcelona, verrassend goed. Ik verwachtte iets zuid-europees als Rome, maar het is vergelijkbaar met Londen.
- Parijs, alweer lang geleden, maar volgens mij ook vergelijkbaar met Londen.
Sydney heeft geen metro, dat is een stadstreinnetwerk.quote:Op zondag 27 november 2011 11:54 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Metro's zijn super! 10x beter dan treinen en bussen, en vaak ook veel overzichterlijker.
Ben tot nu toe in de Ubahn in Muchen geweest, en in de metro's van New York, London, Sydney en Hong Kong. Waarvan die in HK het beste waren.
Dat Amsterdamse spul rijdt nog niet in commerciële dienstquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:37 schreef GVU het volgende:
Iemand al een ritje gemaakt in de nieuwe Amsterdamse metro's? Zo ja, wat is beter? De nieuwe Rotterdamse Bombardiers of de nieuwe Amsterdamse Alstoms?
Zou toch vorig maand of begin deze maand al gebeuren voor de eerste keer?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat Amsterdamse spul rijdt nog niet in commerciële dienst
Ik was vorige maand in Parijs en aldaar heb ik veel gebruik gemaakt van de metro. Je kan zien dat het systeem oud is (krappe stations, veel tunneltjes, amper liften) maar alles was schoon en frequent.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:45 schreef GVU het volgende:
[..]
Parijs is qua hygiene, mensen, en materieel totaal niet vergelijkbaar.
jup, maar geloof dat Trein-tv nog problemen gaf. Zonder dat kan een metro niet met passagiers vertrekken op de stations, omdat de bestuurder wel moet kunnen zien of zijn metro veilig kan vertrekkenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:47 schreef GVU het volgende:
[..]
Zou toch vorig maand of begin deze maand al gebeuren voor de eerste keer?
Mijn ervaring was dat alle metrostations gewoon ronduit smerig waren en ook het materieel (met name op lijnen 5, 7, 10 en 12) en ik was er in januari voor het laatst. En de overstaptunneltjes blijven maar naar pis stinken, waar je ook bent (behalve lijnen 1 en 7).quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik was vorige maand in Parijs en aldaar heb ik veel gebruik gemaakt van de metro. Je kan zien dat het systeem oud is (krappe stations, veel tunneltjes, amper liften) maar alles was schoon en frequent.
Voor mij waren de hoogtepunten toch wel de volautomatische metro's op lijnen 14 (gebouwd als automatische metro) en 1 (omgebouwd terwijl de treinen bleven rijden). De gloednieuwe metro's op lijn 5 vielen ook erg in de smaak: stil, koel, comfortabele rit, ruimtelijk en wederom was alles spic en span.
Ach so. Is Trein-tv iets van Alstom zelf of is dat een systeem van het GVB zelf?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup, maar geloof dat Trein-tv nog problemen gaf. Zonder dat kan een metro niet met passagiers vertrekken op de stations, omdat de bestuurder wel moet kunnen zien of zijn metro veilig kan vertrekken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |