Ze geven jou in ieder geval die gegevens niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:16 schreef nachtdier2 het volgende:
2) Internetprovider inlichten? Kunnen zij gegevens doorgeven of blokkeren? Misschien provideradres geven? Provider is @home, volgens het IP.
Nee. En jouw reactie had dus ook achterwege kunnen blijven. Net als al je andere reacties waarschijnlijk. Maar gelukkig is dit een forum en dan kan dat dus gewoon.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:36 schreef ruud.nl het volgende:
In dit kon niet in één van je 83 eerdere topics hierover?
Kom op man, het is 18 euro. Je had toen al kunnen bedenken dat het misschien niet zo handig zou zijn op de manier waarop je het aan hebt gepakt.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:42 schreef nachtdier2 het volgende:
[..]
Nee. En jouw reactie had dus ook achterwege kunnen blijven. Net als al je andere reacties waarschijnlijk. Maar gelukkig is dit een forum en dan kan dat dus gewoon.
En nu je bed in jij. Je bent duidelijk toe aan wat innerlijke rust!
Ja en nee.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:50 schreef Atreyu het volgende:
Nou om eerlijk te zijn... Is het die E18 waard om je er zo druk over te maken? Er gebeuren zoveel dingen die niet eerlijk zijn. Het is die E18 niet waard om er zoveel energie in te steken. Laat zitten joh.
Wordt dat echt nog standaard gecontroleerd in plaats van steekproefsgewijs? Ik dacht dat laatste.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:15 schreef Lariekoek het volgende:
Bij 7 cijfers is het een girorekening van de Postbank. In dat geval klopt de naam wel en anders krijg je het geld automatisch weer terug gestort van de Postbank omdat zij als enige bank een controle uitvoeren op gironummer icm naam.
Klopt inderdaad. Alleen vermoed ik dat het een puber is eigenlijk, want een oudere dame zal nooit in een mail het woord sukkel gebruiken.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:26 schreef GlowMouse het volgende:
Dit verhaal heb ik kort geleden ook gelezen, wie vindt het topic? Ging het om een wat oudere vrouw die al pensioen geniet?
gevonden, was ook al van jou
Toen ik nog bij casema werkte, hebben we een persoontje waar we zo'n klacht over kregen even erg bang gemaakt met afsluiting en plaatsing op een 'zwarte lijst van providers'. Het hielp welquote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:57 schreef X7MG het volgende:
Een mail naar abuse@home.nl zal niet zoveel helpen. @Home/Ziggo kan hier ook vrij weinig mee. Helaas.
Laat het een leermoment voor je zijn, TS!
Dit zal zeker gebeuren, teneinde het rekeningnummer in de google zoeklijst te krijgen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:56 schreef IkWilbert het volgende:
tip, post je verhaal eens op www.internetoplichting.nl
eh nee, dat werk dus niet..quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:25 schreef Wiebeldak het volgende:
Je kunt je bank toch gewoon melden dat je iets naar een verkeerd rekening nummer hebt overgemaakt? Dan storten zij het terug.
nou echt niet dusquote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:15 schreef Lariekoek het volgende:
Bij 7 cijfers is het een girorekening van de Postbank. In dat geval klopt de naam wel en anders krijg je het geld automatisch weer terug gestort van de Postbank omdat zij als enige bank een controle uitvoeren op gironummer icm naam.
Dat geldt dan alleen voor automatische incasso's?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:19 schreef Gibson het volgende:
[..]
eh nee, dat werk dus niet..
Zou lekker zijn, dan maakt iemand geld naar jou over en dan kunnen zij het zelf weer terug laten halen..![]()
Ga je een auto kopen, maak je geld over naar de verkoper en laat je het daarna terug storten omdat het "naar de verkeerde rekening was"
Waar andere banken de 11-proef doen doet Postbank een controle op gironummer + naamquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wordt dat echt nog standaard gecontroleerd in plaats van steekproefsgewijs? Ik dacht dat laatste.
Dat heeft niks met het controleren of een bepaald naam bij een gironummer hoort te maken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:16 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nou echt niet dus
begin van dit jaar is van mijn postbank rekening bijna 2000 euro afgeboekt door een voor mij wildvreemde kinderopvangorganisatie in een heel andere provincie.
en ik moest er nog zelf achteraan om het terug te krijgen ook.
heb het gelukkig teruggekregen, maar het idee dat dus onmogelijk is, is absoluut niet waar.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:17 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Waar andere banken de 11-proef doen doet Postbank een controle op gironummer + naam
Dat is leuk voor de statistieken maar TS wil dat de oplichter er niet mee wegkomt, daarvoor heb je nu eenmaal niets aan de politie.quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:29 schreef Tim2005 het volgende:
Wat raar dat niemand nog op het idee komt om aangifte te doen? Dat is toch de eerste stap...
Ik zeg: "Pizza bezorgen"quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:41 schreef heiden6 het volgende:
Heb begrepen dat de naam en woonplaats behorend bij het rekeningnummer inmiddels bij TS bekend zijn.
De opgegeven naam matcht inderdaad met het rekeningnummer en plaats. Helaas misschien, omdat de gegevens achterhalen via de bank nu wat moeilijker wordt. Maar ik heb nu wel zekerheid dat de opgegeven naam echt is. Plus dat ik dr meisjesnaam heb waarschijnlijk, wat wellicht het zoeken ook wat makkelijker maakt.quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:41 schreef heiden6 het volgende:
Heb begrepen dat de naam en woonplaats behorend bij het rekeningnummer inmiddels bij TS bekend zijn.
quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:29 schreef Tim2005 het volgende:
Wat raar dat niemand nog op het idee komt om aangifte te doen? Dat is toch de eerste stap...
Als er bewezen kan worden dat er de intentie was om iemand op te lichten, bijvoorbeeld als het gaat om de verkoop van een product wat de verkoper nooit in bezit had, of het product aan verschillende mensen tegelijk is 'verkocht'.quote:Op zondag 24 augustus 2008 15:31 schreef nachtdier2 het volgende:
[..]
Uit een andere ervaring kan ik zeggen dat de politie daar totaal geen prioriteit aan geeft en zelfs als het even kan weigert een aangifte op te nemen om de reden dat het een civielrechtelijk geschil is.
Misschien een leuke vraag: wanneer is oplichting/flessentrekkerij GEEN civiel geschil?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |