Okee, het is dus zover. Nachtdiertje is dus voor de allereerste keer op het net erin getuind.
Hulp gevraagd, hulp gevonden en er daarna dus ingetrapt door geld over te maken.
Googlen op rekeningnummer en naam heeft niet geholpen helaas, maar ik heb nu dus de bevestiging van de 'helper' dat ik erin getrapt ben. Gaat om een niet al te groot bedrag, 18 euro ofzo, maar wel op een smerige manier

Anyway, ik zou graag tips hebben over wat te doen. Naar de politie wil ik sowieso even gaan, maar dat zal weinig effect hebben denk ik zo. Misschien een melding, omdat het een civiel geschil is en weinig prioriteiten heeft.
Wat kan ik eraan doen?
1) Bank inlichten en wellicht rekening laten blokkeren?
Hoe doe ik dat? En, kan ik achter de werkelijke naam komen van de rekeninghouder want die zal vast ook wel niet kloppen? Gaat vermoedelijk om een postbankrekening.
2) Internetprovider inlichten? Kunnen zij gegevens doorgeven of blokkeren? Misschien provideradres geven? Provider is @home, volgens het IP.
3) Verdere stappen?
Iemand die een en ander kan nagaan hier? Eventueel per PM?
[quote]
Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]