abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61009623
Ik heb een probleem. Ik post nu vanaf mijn ipod touch dus typefouten onder voorbehoud

Ik had redelijk oude vga drivers van mijn videokaart op mijn pc staan. En ik wou die dus updaten. Dus alles netjes verwijderd zoals het hoort en pc opnieuw opgestart. Toen kreeg ik na het windows xp laad scherm alleen maar zwart beeld te zien. Ook geen bericht zoals no signal ofzo.

Ik heb geprobeerd om in windows te komen door op te starten in veilige modus en met de optie enable vga. Beiden laten mij ook een zwart beeld zien zoals hierboven is beschreven.

Ik kan windows niet opnieuw installeren omdat ik bestanden heb staan op mijn hdd die ik nog niet heb kunnen back-uppen.

Hoe kan ik windows weer normaal werkend krijgen met beeld ?

Os is windows xp pro sp3 en videokaart is een (asus) ati x1950xtx
pi_61009889
Heb je wel beeld als je opstart in de veilige modus?
So we just called him Fred too
pi_61010090
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:20 schreef Cothen het volgende:
Heb je wel beeld als je opstart in de veilige modus?
staat in de OP. Zelfs in veilige modus heb ik beeld t/m laadscherm en dan wordt het zwart. Inlog scherm krijg ik niet te zien.
pi_61010396
Ehh... laatst bekende juiste configuratie laden? of hoe dat gemeuk ook heet...
In het begin op F8 rammen en dan kan je die optie kiezen
pi_61010434
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:36 schreef MAY-be het volgende:
Ehh... laatst bekende juiste configuratie laden? of hoe dat gemeuk ook heet...
In het begin op F8 rammen en dan kan je die optie kiezen
ook al geprobeerd, vergeten in OP te zetten.
pi_61010506
Als je een andere videokaart hebt liggen kan je die nog proberen, ziet windows nieuwe hardware en gaat er standaard drivers voor installeren, dan kan jij je radeon drivers weer installeren
pi_61010618
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:39 schreef MAY-be het volgende:
Als je een andere videokaart hebt liggen kan je die nog proberen, ziet windows nieuwe hardware en gaat er standaard drivers voor installeren, dan kan jij je radeon drivers weer installeren
daar dacht ik ook aan alleen past een agp kaart moeilijk in een pci-e 16x slot.
pi_61010647
Als je een onboard videokaart hebt kan je altijd even daarop proberen aan te sluiten. Vergeet dan niet deze aan te zetten in de Bios.
pi_61010846
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:42 schreef Viro het volgende:

[..]

daar dacht ik ook aan alleen past een agp kaart moeilijk in een pci-e 16x slot.
flink doordouwen

ik ben niet verantwoordelijk voor schade
pi_61010923
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:43 schreef Marcel_V het volgende:
Als je een onboard videokaart hebt kan je altijd even daarop proberen aan te sluiten. Vergeet dan niet deze aan te zetten in de Bios.
goed dat je dat zegt, was helemaal vergeten dat ik een onboard vga chip heb.

-edit-
werkt ook niet

[ Bericht 2% gewijzigd door Viro op 21-08-2008 15:35:14 ]
pi_61010954
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:49 schreef MAY-be het volgende:

[..]

flink doordouwen

ik ben niet verantwoordelijk voor schade
whehe, nee kan echt geen geld missen komende tijd anders had ik het allang al gedaan :p
pi_61014424
niemand anders suggestie of ideeën die mss kunnen helpen?
pi_61014517
als je een xp-cd hebt een repair-installatie doen ?
pleased to meet you
pi_61014581
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 17:00 schreef moussie het volgende:
als je een xp-cd hebt een repair-installatie doen ?
ook al geprobeerd, helaas geen positief resultaat
pi_61014622
Doe is videokaart uit je agp slot halen, opnieuw opstarten

weer in stoppen, opstarten, dan goeie drivers instaleren.. ahuh

Edit: A-technies zekers, je onboard werkt uberhaubt niet als je je videokaart er nog in hebt zitten, rop dat ding er is uit en gebruik je onboard.
No Guts, No Glory
pi_61014652
Is het niet zo dat je resolutie gewoon niet kan worden geshowd, ikzelf heb ook met me ATI. Als ik nieuwe drivers install, gooit hij de catalystmanager instellen door elkaar... Dan wordt me LCD-TV ineens de primary screen, en aangezien deze op 1920x1080 draait, toont hij niets op me monitor aangezien die 1680x1050 is... Maar dit is alleen als 2 monitors heb...

Ati zegt ook de oudere drivers te verwijderen, maar dat doe ik nooit....

Ontopic, weet ik niet zom snel een oplossing.... Zit je wel mee he, eerst een RROD nu dit...
pi_61024399
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 17:04 schreef nuget het volgende:
Doe is videokaart uit je agp slot halen, opnieuw opstarten

weer in stoppen, opstarten, dan goeie drivers instaleren.. ahuh

Edit: A-technies zekers, je onboard werkt uberhaubt niet als je je videokaart er nog in hebt zitten, rop dat ding er is uit en gebruik je onboard.
Ik ben zeker niet A-technisch. Ik ben altijd de persoon die als eerst wordt gebeld als er problemen zijn met een pc. Het lijkt wel of alles de laatste tijd mij tegen zit.

Btw ik heb windows weer werken gekregen met beeld. Bleek gewoon dat bij het de-installeren van de drivers het ati-uninstall een paar windows files had meegenomen.
pi_61024484
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 17:05 schreef RudyCarell het volgende:
Is het niet zo dat je resolutie gewoon niet kan worden geshowd, ikzelf heb ook met me ATI. Als ik nieuwe drivers install, gooit hij de catalystmanager instellen door elkaar... Dan wordt me LCD-TV ineens de primary screen, en aangezien deze op 1920x1080 draait, toont hij niets op me monitor aangezien die 1680x1050 is... Maar dit is alleen als 2 monitors heb...

Ati zegt ook de oudere drivers te verwijderen, maar dat doe ik nooit....

Ontopic, weet ik niet zom snel een oplossing.... Zit je wel mee he, eerst een RROD nu dit...
Ja echt he. Eerst een RRoD, nu dit, what's next
pi_61032237
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 23:03 schreef Viro het volgende:

[..]

Ik ben zeker niet A-technisch. Ik ben altijd de persoon die als eerst wordt gebeld als er problemen zijn met een pc. Het lijkt wel of alles de laatste tijd mij tegen zit.

Btw ik heb windows weer werken gekregen met beeld. Bleek gewoon dat bij het de-installeren van de drivers het ati-uninstall een paar windows files had meegenomen.
vertel dan even hoe je dat gedaan hebt .. for future references en zo
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')