2.) gerechtigheid
De cd's in Nederland zijn zo lang zo veel te duur geweest, dat moet maar eens afgelopen zijn. Als iedereen nou eens veel mp3's gaat downloaden dan gaan 'ze' (hoop ik) eindelijk eens de cd's wat goedkoper worden.
Ik ga gewoon echt geen € 20,= neerleggen voor een album, als ik 'm ook gratis kan downloaden.
Hmz, ik vraag me af wat al die platenmaatschappijen aan 't illegaal downloaden denken te kunnen doen. Ze zullen nu zo langzamerhand toch wel doorhebben dat de napsters/kazaa's/morpheus' niet te stoppen zijn?
Mp3's rulen
Dat hoor je thuis misschien niet maar in clubs wel.
quote:Dat vind ik al een heel verschil. 20 euro is gewoon aso duur, maar 10 zou ik nog best overhebben voor cd's die ik echt wil hebben.
Op maandag 18 maart 2002 17:45 schreef gelly het volgende:
Zou je wel een cd kopen als ie 10 euro kostte ? lijkt me niet.
quote:ik zou ZEKER meer albums kopen als ze maximaal 10 euro kosten! je hebt dan toch mooi boekje enzo erbij
quote:Voorlopig zijn de cds alleen maar duurder geworden 'dankzij' MP3's.
Op maandag 18 maart 2002 17:43 schreef DaafAzuil het volgende:
Als iedereen nou eens veel mp3's gaat downloaden dan gaan 'ze' (hoop ik) eindelijk eens de cd's wat goedkoper worden.
Ik heb een hoop nieuwe muziek leren kennen dankzij Napster en Audiogalaxy, maar de dingen die ik echt de moeite waard vind, die koop ik gewoon nog steeds. Dief van eigen portemonnaie? Zal best, maar alleen gebrande cd's in m'n rekje vind ik nogal pauperig en bovendien mag je een artiest best vergoeden voor zijn werk (ook al ziet hij er uiteindelijk maar weinig van terug en verdwijnt het meeste alsnog in de zak van de platenbaas... )
quote:Lijkt me wel,.. want het gros heeft nog een inbelmodempie! Degene die kabel, adsl of een bandje meer hebben hoor je natuurlijk niet klagen!
Daarom,.. KABEL SCHOPT KONT!
quote:je ript cd's zeker met Xing ofzo
Op maandag 18 maart 2002 17:47 schreef reem het volgende:
MP3 = rukkwaliteit, ook al gooi je het op 256KbsDat hoor je thuis misschien niet maar in clubs wel.
quote:Dat komt alleen maar omdat de platenindustrie zo stom is (geweest) om internet/MP3 als "vijand" te zien.
Op maandag 18 maart 2002 17:48 schreef Zander het volgende:[..]
Voorlopig zijn de cds alleen maar duurder geworden 'dankzij' MP3's.
< KNIP >
ik stel liever mijn eigen cd samen. en dan niet bij de free record schop voor FL 2.50 want das ook belachelijk duur!
quote:Dat is zeker waar, maar zelfs als de industrie MP3's in goede kwaliteit tegen een lage prijs zou aanbieden, dan zouden er alsnog mensen zijn die de muziek liever voor niets hebben.
Op maandag 18 maart 2002 17:51 schreef Sjaakman het volgende:
Dat komt alleen maar omdat de platenindustrie zo stom is (geweest) om internet/MP3 als "vijand" te zien.
Overigens kan ik 't me zeker bij cd-singles goed voorstellen dat niemand die meer koopt, die dingen zijn gewoon veel te duur.
CD's kopen vind ik vrij normaal, ook als een album ¤20 kost. Zo'n cd is een stuk leuker dan een aantal mp3'tjes op je harde schijf. Ik vind het een stuk leuker om al het werk van een componist of band op een originele cd te hebben, dan die hele zooi op een cd-r.
Het zijn inkomsten voor de artiest, misschien maar weinig, maar het blijven inkomsten en daarmee ook een stukje waardering voor zijn werk. Artiesten zullen er echt niet blij mee zijn dat ze de meest gedownloade artiest van het internet zijn, met een gouden plaat daarentegen wel.
als het in het buitenland wel zo goedkoop kan, waarom moet het in Nederland weer dubbel zoveel kosten?
Ik gun het de muziek industrie dan ook dat ze een keer goed hard op hun bek gaan.
(het liefst een jaar tering veel verlies draaien, en dan mogen ze wat mij betreft weer winst maken, als ze die prijs eens fatsoenlijk (naar beneden) aanpassen)
quote:Idd, met LAME op 192/256 kbit/s kan ik het verschil niet horen met de originele WAV-file. Er zijn zelfs tests (www.r3mix.net) die beweren dat LAME op 256 kbit/s net zo goed is als CD kwaliteit...
Op maandag 18 maart 2002 17:49 schreef G-spotter2001 het volgende:[..]
je ript cd's zeker met Xing ofzo
want ik kan je verzekeren dat als jij bij 256kbps bij de meeste nummers echt geen verschil meer hoort.
Natuurlijk zijn er altijd nummers waarbij je "iets" blijft horen. maar rukkwaliteit is het zeker niet!
quote:Dit is wel ff ongelooflijk krom geredeneerd. Nu vind ik 20 euro of meer voor sommige albums ook een belachelijke prijs, en ik denk dat platenmaatschappijen de hele mp3-scene graag als alibi opgeven voor hun prijsverhogingen, maar het is een feit dat door mp3's minder cd'tjes worden verkocht (dit wordt echter ook veroorzaakt door een dalende economie, waarin nou eenmaal minder luxe-goederen als cd's worden aangeschaft, maar dat zeggen ze er nooit bij).
Op maandag 18 maart 2002 17:43 schreef DaafAzuil het volgende:
2.) gerechtigheid
De cd's in Nederland zijn zo lang zo veel te duur geweest, dat moet maar eens afgelopen zijn. Als iedereen nou eens veel mp3's gaat downloaden dan gaan 'ze' (hoop ik) eindelijk eens de cd's wat goedkoper worden.
Ik ga gewoon echt geen € 20,= neerleggen voor een album, als ik 'm ook gratis kan downloaden.
Betaalde diensten zullen er echt wel komen, en zullen ook wel succes gaan hebben, omdat men mp3's steeds meer in de underground (terug) duwt. Er komen wel steeds nieuwere programma's bij om weer lekker uit te wisselen, maar als die maar snel genoeg worden opgedoekt, wordt de normale consument toch gauw het gemakkelijke hoekje van een betaalde dienst ingeduwd. Ik zou zelf op zich niet negatief staan tegenover een betaalde mp3 uitwisseling dienst, waarop ik veel kan vinden, van goede kwaliteit en met een stabiele verbinding. Tegen een redelijke prijs wel te verstaan.
En CD's zijn idd veel te duur. Als CD's 14 euro gingen kosten, zouden er echt meer verkocht worden. Maar men blijft maar schimmige marges verdienen op CD's. Ik zou nu ook wel eens een verantwoording van bijv. de FRS en platenmaatschappijen willen zien, hoe zij op een prijs van 21 euro voor een CD komen...
quote:true, so true....
Op maandag 18 maart 2002 18:00 schreef Vision het volgende:als het in het buitenland wel zo goedkoop kan, waarom moet het in Nederland weer dubbel zoveel kosten?
Ik gun het de muziek industrie dan ook dat ze een keer goed hard op hun bek gaan.
Met een beetje zoekwerk, en dat kan iedereen, anders vind je ook die mp3's niet , vind je zo de site van elcheapo. Hier kun je zoeken waar je CD's het goedkoopst kan bestellen via internet. Op deze manier kun je behoorlijk bezuinigen op de aanschafkosten van CD's, soms wel meer dan 50% van de winkelwaarde.
quote:precies, hier nog iemand die gewoon de cd koopt als hij de muziek goed vind.
Op maandag 18 maart 2002 17:59 schreef Seborik het volgende:
Bijna al m'n muziek koop ik. Mp3's heb ik ook wel, maar dat zijn er vaak van geripte cd's, om te luisteren wat voor muziek het is, in contact komen met andere muziek, of het goed is, omdat het eerder verkrijgbaar is dan de cd, of omdat je weer een of andere opera wil die hier niet verkocht wordt.
CD's kopen vind ik vrij normaal, ook als een album ¤20 kost. Zo'n cd is een stuk leuker dan een aantal mp3'tjes op je harde schijf. Ik vind het een stuk leuker om al het werk van een componist of band op een originele cd te hebben, dan die hele zooi op een cd-r.
Het zijn inkomsten voor de artiest, misschien maar weinig, maar het blijven inkomsten en daarmee ook een stukje waardering voor zijn werk. Artiesten zullen er echt niet blij mee zijn dat ze de meest gedownloade artiest van het internet zijn, met een gouden plaat daarentegen wel.
ik gebruik MP3's echt om te kijekn of de muziek leuk is en als ik het wat vindt koop ik het.
quote:die Zander is ook immer bezig met zijn status eh
Op maandag 18 maart 2002 17:48 schreef Zander het volgende:
alleen gebrande cd's in m'n rekje vind ik nogal pauperig
quote:Uiteraard
Op maandag 18 maart 2002 18:15 schreef Herald het volgende:
die Zander is ook immer bezig met zijn status eh
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |