abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 maart 2002 @ 17:43:30 #1
17228 DaafAzuil
Let's paint....
pi_3528374
er zijn 2 redenen waarom ik mp3's download.
1.) makkelijk
Het feit dat je zo gemakkelijk even morpheus bijvoorbeeld op kunt starten en de nieuwste/tofste muziek kan downloaden die er maar is.

2.) gerechtigheid
De cd's in Nederland zijn zo lang zo veel te duur geweest, dat moet maar eens afgelopen zijn. Als iedereen nou eens veel mp3's gaat downloaden dan gaan 'ze' (hoop ik) eindelijk eens de cd's wat goedkoper worden.
Ik ga gewoon echt geen € 20,= neerleggen voor een album, als ik 'm ook gratis kan downloaden.

Hmz, ik vraag me af wat al die platenmaatschappijen aan 't illegaal downloaden denken te kunnen doen. Ze zullen nu zo langzamerhand toch wel doorhebben dat de napsters/kazaa's/morpheus' niet te stoppen zijn?

Mp3's rulen

...some more happy little trees!!
DaafAzuil=Bob.Ross maar die nick is stuk :{
pi_3528403
Zou je wel een cd kopen als ie 10 euro kostte ? lijkt me niet.
  maandag 18 maart 2002 @ 17:46:42 #3
17841 huupke
RAAAAAAAAAAAAAAAAR
pi_3528409
zo is dat !!!!!! downgooien die handel!!!!!!
Ik Roeleer Heftig
  maandag 18 maart 2002 @ 17:46:43 #4
17228 DaafAzuil
Let's paint....
pi_3528410
nee maar voor 5 euro waarschijnlijk wel, krijg je een boekje erbij enzo
  maandag 18 maart 2002 @ 17:47:22 #5
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_3528419
MP3 = rukkwaliteit, ook al gooi je het op 256Kbs

Dat hoor je thuis misschien niet maar in clubs wel.

[b]@RemiLehmann[/b]
  maandag 18 maart 2002 @ 17:47:28 #6
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3528421
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:45 schreef gelly het volgende:
Dat vind ik al een heel verschil. 20 euro is gewoon aso duur, maar 10 zou ik nog best overhebben voor cd's die ik echt wil hebben.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_3528434
quote:
ik zou ZEKER meer albums kopen als ze maximaal 10 euro kosten! je hebt dan toch mooi boekje enzo erbij
maar ik vind wel 10tallen cd's/ singels per maand goed, en kan er dan 2/3 kopen ofzo. De rest download ik gewoon (en vaak gewoon alles ). Aangezien ik het toch nooit zou kopen zouden ze die inkomsten van mij nooit hebben.
pi_3528435
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:43 schreef DaafAzuil het volgende:
Als iedereen nou eens veel mp3's gaat downloaden dan gaan 'ze' (hoop ik) eindelijk eens de cd's wat goedkoper worden.
Voorlopig zijn de cds alleen maar duurder geworden 'dankzij' MP3's.

Ik heb een hoop nieuwe muziek leren kennen dankzij Napster en Audiogalaxy, maar de dingen die ik echt de moeite waard vind, die koop ik gewoon nog steeds. Dief van eigen portemonnaie? Zal best, maar alleen gebrande cd's in m'n rekje vind ik nogal pauperig en bovendien mag je een artiest best vergoeden voor zijn werk (ook al ziet hij er uiteindelijk maar weinig van terug en verdwijnt het meeste alsnog in de zak van de platenbaas... )

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 18 maart 2002 @ 17:48:19 #9
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_3528436
quote:
Lijkt me wel,.. want het gros heeft nog een inbelmodempie! Degene die kabel, adsl of een bandje meer hebben hoor je natuurlijk niet klagen!

Daarom,.. KABEL SCHOPT KONT!

Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
  maandag 18 maart 2002 @ 17:48:55 #10
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_3528443
Als je een echte fan bent van een band , heb je toch wel 15 euro ofzo voor een cd over.
20 is redelijk duur ja , maar het is nog te doen..
ik heb het zelf liever ook wat goedkoper , en nee ik koop ook niet alles.
maar het is gewoon leuk om een boekje en alles erbij te hebben.
pi_3528446
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:47 schreef reem het volgende:
MP3 = rukkwaliteit, ook al gooi je het op 256Kbs

Dat hoor je thuis misschien niet maar in clubs wel.

je ript cd's zeker met Xing ofzo
want ik kan je verzekeren dat als jij bij 256kbps bij de meeste nummers echt geen verschil meer hoort.
Natuurlijk zijn er altijd nummers waarbij je "iets" blijft horen. maar rukkwaliteit is het zeker niet!
  maandag 18 maart 2002 @ 17:51:28 #12
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_3528475
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:48 schreef Zander het volgende:

[..]

Voorlopig zijn de cds alleen maar duurder geworden 'dankzij' MP3's.
< KNIP >

Dat komt alleen maar omdat de platenindustrie zo stom is (geweest) om internet/MP3 als "vijand" te zien.
Ze hadden niet zo koppig moeten zijn en er de voordelen van in moeten zien.
Nu zal het een eeuwig gevecht blijven...
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  maandag 18 maart 2002 @ 17:52:03 #13
17228 DaafAzuil
Let's paint....
pi_3528482
ik moet altijd zo lachen als ik reclame hoor/zie over zo'n single. "Koop nu de single voor maar € 3,99" ofzo.
Ik zou dat in geen honderd jaar meer doen. Tijd is echt voorbij.
  Milf maandag 18 maart 2002 @ 17:55:23 #14
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_3528524
ik koop geen cd van een band die EUR 15,- kost
er staan us een keer 15 tot 20 nr op en je vind ze lang niet allemaal mooi.

ik stel liever mijn eigen cd samen. en dan niet bij de free record schop voor FL 2.50 want das ook belachelijk duur!

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_3528538
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:51 schreef Sjaakman het volgende:
Dat komt alleen maar omdat de platenindustrie zo stom is (geweest) om internet/MP3 als "vijand" te zien.
Dat is zeker waar, maar zelfs als de industrie MP3's in goede kwaliteit tegen een lage prijs zou aanbieden, dan zouden er alsnog mensen zijn die de muziek liever voor niets hebben.

Overigens kan ik 't me zeker bij cd-singles goed voorstellen dat niemand die meer koopt, die dingen zijn gewoon veel te duur.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 18 maart 2002 @ 17:59:00 #16
9613 Seborik
I, Voyager
pi_3528557
Bijna al m'n muziek koop ik. Mp3's heb ik ook wel, maar dat zijn er vaak van geripte cd's, om te luisteren wat voor muziek het is, in contact komen met andere muziek, of het goed is, omdat het eerder verkrijgbaar is dan de cd, of omdat je weer een of andere opera wil die hier niet verkocht wordt .

CD's kopen vind ik vrij normaal, ook als een album ¤20 kost. Zo'n cd is een stuk leuker dan een aantal mp3'tjes op je harde schijf. Ik vind het een stuk leuker om al het werk van een componist of band op een originele cd te hebben, dan die hele zooi op een cd-r.

Het zijn inkomsten voor de artiest, misschien maar weinig, maar het blijven inkomsten en daarmee ook een stukje waardering voor zijn werk. Artiesten zullen er echt niet blij mee zijn dat ze de meest gedownloade artiest van het internet zijn, met een gouden plaat daarentegen wel.

pi_3528580
als iedere cd (maximaal)¤ 10 kost, zou ik weinig tot geen mp3's meer downloaden.

als het in het buitenland wel zo goedkoop kan, waarom moet het in Nederland weer dubbel zoveel kosten?

Ik gun het de muziek industrie dan ook dat ze een keer goed hard op hun bek gaan.

(het liefst een jaar tering veel verlies draaien, en dan mogen ze wat mij betreft weer winst maken, als ze die prijs eens fatsoenlijk (naar beneden) aanpassen)

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  maandag 18 maart 2002 @ 18:02:35 #18
24924 HeavyD
They all do that ??
pi_3528594
Blijf gewoon m'n mp3'tjes downloaden, totdat de prijzen van de cd's zijn gezakt tot ongeveer 12Euro. Behalve van m'n meest favo artiesten die koop ik wel. Je bent fan of je bent het niet.
Trouwens zelf denk ik juist dat als de platenmaatschappijen zelf zeg van elk lp 1 nummer gratis op het internet zouden zetten en de prijzen zouden verlagen de meeste mensen weer zouden overstappen op het kopen van cd's in de winkel.
Want het internet is een mooi medium om nieuwe artiesten/soorten muziek te ontdekken die je normaal niet zou hebben gevonden.
I will wear black untill they invent something darker ! & Heavy metal is best played with a Rapid fireing heavy machinegun.
  FOK!fossiel maandag 18 maart 2002 @ 18:02:51 #19
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_3528600
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:49 schreef G-spotter2001 het volgende:

[..]

je ript cd's zeker met Xing ofzo
want ik kan je verzekeren dat als jij bij 256kbps bij de meeste nummers echt geen verschil meer hoort.
Natuurlijk zijn er altijd nummers waarbij je "iets" blijft horen. maar rukkwaliteit is het zeker niet!

Idd, met LAME op 192/256 kbit/s kan ik het verschil niet horen met de originele WAV-file. Er zijn zelfs tests (www.r3mix.net) die beweren dat LAME op 256 kbit/s net zo goed is als CD kwaliteit...
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_3528607
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:43 schreef DaafAzuil het volgende:
2.) gerechtigheid
De cd's in Nederland zijn zo lang zo veel te duur geweest, dat moet maar eens afgelopen zijn. Als iedereen nou eens veel mp3's gaat downloaden dan gaan 'ze' (hoop ik) eindelijk eens de cd's wat goedkoper worden.
Ik ga gewoon echt geen € 20,= neerleggen voor een album, als ik 'm ook gratis kan downloaden.
Dit is wel ff ongelooflijk krom geredeneerd. Nu vind ik 20 euro of meer voor sommige albums ook een belachelijke prijs, en ik denk dat platenmaatschappijen de hele mp3-scene graag als alibi opgeven voor hun prijsverhogingen, maar het is een feit dat door mp3's minder cd'tjes worden verkocht (dit wordt echter ook veroorzaakt door een dalende economie, waarin nou eenmaal minder luxe-goederen als cd's worden aangeschaft, maar dat zeggen ze er nooit bij).
Hoewel, ik zet toch vraagtekens bij mn verhaal. Kijkt er iemand wel eens MTV Cribs? Als ik zie in wat voor huizen sommige artiesten wonen, dan denk ik, dat kan ook wel ietsje minder. Je hoeft niet per se in een huis met 24 kamers en 3 zwembaden te wonen om inspiratie te krijgen voor een leuk nieuw nummer
Zelf heb ik ook redelijk veel mp3's, maar ik blijf ook cd's kopen. Zoals Zander zegt, het is makkelijk om zo wat nieuwe muziek te ontdekken, die je dan later kan kopen als je het echt goed vindt. Ik denk dan ook dat de cd's die echt minder verkocht worden, niet de albums zijn, maar meer de verzamelaars. Waarom TMF Hitzone 253 kopen, met een aantal nummers erop die je niet echt leuk vindt, als je ook bij de buren (of zelf) een cd'tje kan bakken met daarop 18 nummers die je allemaal leuk vindt?

Betaalde diensten zullen er echt wel komen, en zullen ook wel succes gaan hebben, omdat men mp3's steeds meer in de underground (terug) duwt. Er komen wel steeds nieuwere programma's bij om weer lekker uit te wisselen, maar als die maar snel genoeg worden opgedoekt, wordt de normale consument toch gauw het gemakkelijke hoekje van een betaalde dienst ingeduwd. Ik zou zelf op zich niet negatief staan tegenover een betaalde mp3 uitwisseling dienst, waarop ik veel kan vinden, van goede kwaliteit en met een stabiele verbinding. Tegen een redelijke prijs wel te verstaan.

En CD's zijn idd veel te duur. Als CD's 14 euro gingen kosten, zouden er echt meer verkocht worden. Maar men blijft maar schimmige marges verdienen op CD's. Ik zou nu ook wel eens een verantwoording van bijv. de FRS en platenmaatschappijen willen zien, hoe zij op een prijs van 21 euro voor een CD komen...

Die Welt ist alles was der Fall ist.
  maandag 18 maart 2002 @ 18:06:20 #21
17228 DaafAzuil
Let's paint....
pi_3528636
quote:
Op maandag 18 maart 2002 18:00 schreef Vision het volgende:

als het in het buitenland wel zo goedkoop kan, waarom moet het in Nederland weer dubbel zoveel kosten?

Ik gun het de muziek industrie dan ook dat ze een keer goed hard op hun bek gaan.

true, so true....
  maandag 18 maart 2002 @ 18:07:01 #22
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_3528643
Wat ik erg opvallend vind, is dat de meesten de prijs van CD's als excuus gebruiken om mp3's te downloaden. Eerlijk gezegd vind ik dat een beetje onzin.

Met een beetje zoekwerk, en dat kan iedereen, anders vind je ook die mp3's niet , vind je zo de site van elcheapo. Hier kun je zoeken waar je CD's het goedkoopst kan bestellen via internet. Op deze manier kun je behoorlijk bezuinigen op de aanschafkosten van CD's, soms wel meer dan 50% van de winkelwaarde.

I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_3528690
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:59 schreef Seborik het volgende:
Bijna al m'n muziek koop ik. Mp3's heb ik ook wel, maar dat zijn er vaak van geripte cd's, om te luisteren wat voor muziek het is, in contact komen met andere muziek, of het goed is, omdat het eerder verkrijgbaar is dan de cd, of omdat je weer een of andere opera wil die hier niet verkocht wordt .

CD's kopen vind ik vrij normaal, ook als een album ¤20 kost. Zo'n cd is een stuk leuker dan een aantal mp3'tjes op je harde schijf. Ik vind het een stuk leuker om al het werk van een componist of band op een originele cd te hebben, dan die hele zooi op een cd-r.

Het zijn inkomsten voor de artiest, misschien maar weinig, maar het blijven inkomsten en daarmee ook een stukje waardering voor zijn werk. Artiesten zullen er echt niet blij mee zijn dat ze de meest gedownloade artiest van het internet zijn, met een gouden plaat daarentegen wel.

precies, hier nog iemand die gewoon de cd koopt als hij de muziek goed vind.

ik gebruik MP3's echt om te kijekn of de muziek leuk is en als ik het wat vindt koop ik het.

maandag 18 maart 2002 @ 18:15:52 #24
3767 Herald
Come get some
pi_3528751
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:48 schreef Zander het volgende:
alleen gebrande cd's in m'n rekje vind ik nogal pauperig
die Zander is ook immer bezig met zijn status eh
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_3528773
quote:
Op maandag 18 maart 2002 18:15 schreef Herald het volgende: