abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66811455
Ik snap eigenlijk al die commotie niet. Deze dame leeft bij de gratie van camera's dus in haar ogen is haar leven en dus ook haar dood voor iedereen die dat wil te volgen. Dat anderen er aan verdienen is niet haar probleem. Zij pikt er zelf een duit van mee voor haar kinderen, terecht. Ik heb wat koppen gevolgd maar verder interesseert het me geen ene malle moer, behalve dat het sneu is voor de kids. Wel hebben zij een giga-archief voor later, hoe mams was. Moreel allemaal verwerpelijk? Wij hebben toch al een geboorte op tv gehad qua BB? Waarom de dood dan niet zou je je kunnen afvragen. Allemaal verwerpelijk...of niet. Het begin van het leven en het einde, het ene wat vrolijker en het andere het sombere onvermijdelijke. Ik vind het naar dat ze zo lijdt maar misschien steunt die aandacht haar wel, niks mis mee. Laat het voor haar en kinderen snel over zijn. Zij heeft waarschijnlijk de primeur om haar ziekzijn en dood gaan met de buitenwereld te delen, ik kan er eigenlijk niet zo veel kwaad in zien. Zij heeft gegeven wat ze graag wilde en er is/was publiek voor, so be it.
pi_66811565
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 22:13 schreef Suko het volgende:
Ik snap eigenlijk al die commotie niet. Deze dame leeft bij de gratie van camera's dus in haar ogen is haar leven en dus ook haar dood voor iedereen die dat wil te volgen. Dat anderen er aan verdienen is niet haar probleem. Zij pikt er zelf een duit van mee voor haar kinderen, terecht. Ik heb wat koppen gevolgd maar verder interesseert het me geen ene malle moer, behalve dat het sneu is voor de kids. Wel hebben zij een giga-archief voor later, hoe mams was. Moreel allemaal verwerpelijk? Wij hebben toch al een geboorte op tv gehad qua BB? Waarom de dood dan niet zou je je kunnen afvragen. Allemaal verwerpelijk...of niet. Het begin van het leven en het einde, het ene wat vrolijker en het andere het sombere onvermijdelijke. Ik vind het naar dat ze zo lijdt maar misschien steunt die aandacht haar wel, niks mis mee. Laat het voor haar en kinderen snel over zijn. Zij heeft waarschijnlijk de primeur om haar ziekzijn en dood gaan met de buitenwereld te delen, ik kan er eigenlijk niet zo veel kwaad in zien. Zij heeft gegeven wat ze graag wilde en er is/was publiek voor, so be it.
Daar ben ik het mee eens hoor, alléén begrijp zie ik ''de lol'' er niet zo van, maar dat zal wel aan mij liggen gewoon. Maakt ook verder niet uit........
  zaterdag 7 maart 2009 @ 22:25:07 #253
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_66811718
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 21:38 schreef FANN het volgende:

[..]

Ach het is hier geen slow chat maar ik heb nog niet één post gezien van deze dame waaruit ook maar één héél klein beetje medeleven blijkt, en daar verbaaste ik me zojuist over, dat wat alles.
Heel gek, ik zie nog een prima post van haar op de vorige pagina. Maarja, het ligt er maar net aan of je wil rellen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_66811771
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 22:25 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Heel gek, ik zie nog een prima post van haar op de vorige pagina. Maarja, het ligt er maar net aan of je wil rellen .
ah.... da's wel het laatste waar ik op zit te wachten,,,,,,dus laten we het hier bij houden.
pi_66813462
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 22:18 schreef FANN het volgende:
Daar ben ik het mee eens hoor, alléén begrijp zie ik ''de lol'' er niet zo van, maar dat zal wel aan mij liggen gewoon. Maakt ook verder niet uit........
Je zet "de lol" tussen aanhalingstekens, maar wat bedoel je precies met "lol"? Ik denk dat Jade Goody zich hyperbewust is van haar entertainment-waarde, sterker: de wereld lijdt niet met haar mee omdat ze zo'n fantastische dierenactiviste/politica/people's princess/zangeres/groot denkster was, de wereld lijdt uitsluitend met haar mee omdat het entertainment is. Dat heeft Jade Goody namelijk van zichzelf gemaakt, en nu maakt ze ook van haar eigen ziekteproces, sterfbed en dood een show. Daar is verder niks zieligs aan, dat is haar eigen keuze, en ze verdient er een hoop geld mee, niet alleen nu maar ook postuum.

Dat ze doodgaat, dat is wel zielig en tragisch. Maar dit circus - en ik neem aan dat je daarop doelt met "lol" - komt uit de koker van de patiënt zélf. En ja, ik begrijp wel dat je met "lol " eigenlijk doelt op de olijke opmerkingen die er op dit forum over haar toestand worden gemaakt, maar dat is nu eenmaal de essentie van entertainment: mensen vermaken zich ermee, het is tijdverdrijf. En Jade Goody weet dat als geen ander. Jade Goody heeft namelijk al eerder met dit bijltje gehakt - ze is in de Britse pers zowel opgehemeld als neergesabeld, ze is geliefd geweest en gehaat, en ik denk dat Jade Goody zelf ook wel weet dat het allemáál nergens op sloeg. De liefde niet en de haat niet. De aandacht die ze nu genereert met haar sterfproces, is evengoed op niks gebaseerd. Op lucht, op tabloid-oplagecijfers, op ramptoerisme, kortom: op helemaal niks. Dat is namelijk de essentie van Jade Goody: ze IS niks. Dat weet zij ook wel.

Jade Goody is gewoon een kermisattractie. Zoals het toegestroomde publiek zich vroeger op markten en foren kon vergapen aan Siamese tweelingen, dwergen en Baardvrouwen, zo vergaapt het publiek zich tegenwoordig aan Jade Goody-achtige fenomenen. Net als vroeger op de kermis betalen we ervoor (tabloids kosten geld), en net als vroeger op de kermis roepen we ongegeneerd: 'Aaaaaaahhhh!', en maken we grappen, want dat is de functie van een fenomeen: mensen vergapen zich er schaamteloos aan omdat het mág. Jade Goody geeft ons toestemming. Ze staart ons vanaf al die tijdschriftcovers aan en zegt: "Toe maar, kijk maar, doe je maar tegoed."

En dus doen we dat
pi_66813847
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:53 schreef Cyan het volgende:

[..]

Waarom hypocriet? Zijn genoeg mensen die zich op hun sterbed in eens tot God wenden.

Anyway, http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/article2303318.ece. Inclusief filmpje met daarin commentaar van haar woordvoerder. En nee, helaas geen miljoenen reportage.

Je geeft het antwoord zelf al? Tijdens hun leven doen ze wat ze willen en dan met het einde in zicht ineens zich bekeren. Kom op zeg, wat een BS, leef als een atheist en sterf er als één óf wees je hele leven een christen. Niet doen waar je zin in hebt en dan tegen t einde ineens angst krijgen en net doen alsof je een vrome christen bent
  zaterdag 7 maart 2009 @ 23:44:54 #257
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_66813959
Dit doet ze niet alleen voor zichzelf he, ook voor haar zoontjes, dat die leren over Jezus en dat ze weten dat hun moeder in de hemel is. Dit verzin ik niet zelf trouwens, dat komt uit een artikel.
  † In Memoriam † zaterdag 7 maart 2009 @ 23:53:33 #258
128220 Peter6000
pi_66814166
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 23:25 schreef Nadine26 het volgende:

Maar dit circus - en ik neem aan dat je daarop doelt met "lol" - komt uit de koker van de patiënt zélf. En ja, ik begrijp wel dat je met "lol " eigenlijk doelt op de olijke opmerkingen die er op dit forum over haar toestand worden gemaakt, maar dat is nu eenmaal de essentie van entertainment: mensen vermaken zich ermee, het is tijdverdrijf. En Jade Goody weet dat als geen ander.
Het heeft idd te maken met de manier waarop ze zich profileert.
En hoe zij met de pers, en de pers met haar (wisselwerking) omgaat.

Over het programma 'Over mijn lijk' werd in de topics geen enkele grappige opmerking gemaakt. Gewoon omdat die mensen stuk voor stuk een veel hoger niveau hadden dan de aandachtshoer Jade Goody.
pi_66814247
Ook al is het een "aandachtshoer" dit gun je echt niemand...
I approve this message
  † In Memoriam † zaterdag 7 maart 2009 @ 23:57:59 #260
128220 Peter6000
pi_66814280
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 23:56 schreef Skeletor het volgende:
Toepasselijke avatar.
pi_66814396
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 23:40 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Je geeft het antwoord zelf al? Tijdens hun leven doen ze wat ze willen en dan met het einde in zicht ineens zich bekeren. Kom op zeg, wat een BS, leef als een atheist en sterf er als één óf wees je hele leven een christen. Niet doen waar je zin in hebt en dan tegen t einde ineens angst krijgen en net doen alsof je een vrome christen bent
Jij bekijkt het wel erg zwart/wit. Als je nooit gelooft hebt mag je je op het laatste moment niet meer bedenken?

Als iemand op zijn of haar sterfbed daardoor rust vind of een andere reden heeft om zich opeens te bekeren, dan heb jij daar toch geen last van?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_66814600
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 17:12 schreef Loveless85 het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer de eerste merchandise verkrijgbaar is...

Oh opbrengst natuurlijk geheel voor haar kinderen, maar dat spreekt voor zich
Welnee er komt natuurlijk een Jane Goody kankerfonds.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_66815310
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 23:56 schreef Skeletor het volgende:
Ach zo zou ik het ook weer niet willen stellen, een Adolf Hitler of één van die andere sadisten zoals Dr. Mengele
zou ik het graag gegund hebben hoor, of iemand die de meest vreselijke dingen op zijn geweten heeft, die ouders die bijvoorbeeld dat 7 jarige jochie jarenlang hebben mishandeld en opgesloten in een hok, of die vent die dat meisje vanaf haar 6e jaar tot haar negende jaar heeft misbruikt en die in verwachting was geraakt van een tweeling, bij die mensen kan ik gerust denken..... van mij mag je de K.....r krijgen.........

geen enkel probleem mee........

Er waren bij de oud BB bewoners toch echt wel een paar gasten waar ik ronduit een hekel aan had, ook bij DGK en ook bij CBML, zijn allemaal toch in zekere zin aandachtshoeren M/V maar om nou te zeggen dat ik ze kanker gun.......... NEE........ en als ze dat wel zouden krijgen dat ik daar dan lol aan zou beleven....... nogmaals NEE

Daar ligt voor mij toch het verschil denk ik, je kan een hekel aan haar hebben, het kan een aandachtshoer zijn, allemaal waar, maar om te zeggen dat ik me hier rot zit te lachen om dit alles, tja sorry NEE dus......

punt.

en wie het anders ziet ook best.
pi_66815413
Denk dat niemand hoor lol aan beleeft hoor, ik iig niet. Maar t gaat me wél tegenstaan als mensen het zoooo zielig allemaal vinden wat haar overkomt terwijl ze sommige van die dingen zelf opzoekt (niet de ziekte an sich hoor).
pi_66815631
quote:
Op zondag 8 maart 2009 00:44 schreef Loveless85 het volgende:
Denk dat niemand hoor lol aan beleeft hoor, ik iig niet. Maar t gaat me wél tegenstaan als mensen het zoooo zielig allemaal vinden wat haar overkomt terwijl ze sommige van die dingen zelf opzoekt (niet de ziekte an sich hoor).
Mensen vinden het zielig dat een 27-jarige moeder binnen nu en een aantal weken overlijdt aan kanker en 2 kinderen achterlaat. Want kanker is hetgeen wat haar is overkomen.

Die media-aandacht waar ze op kickt en miljoenen mee verdient heeft ze aan zichzelf te danken. Maar dat neemt niet weg dat alles wat ze nu nog doet of zegt is bedoelt om geld te verdienen of in de media te verschijnen. En tussen zwart en wit zit nog een heel stuk grijs.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_66819860
quote:
Op zondag 8 maart 2009 00:37 schreef FANN het volgende:
Daar ligt voor mij toch het verschil denk ik, je kan een hekel aan haar hebben, het kan een aandachtshoer zijn, allemaal waar, maar om te zeggen dat ik me hier rot zit te lachen om dit alles, tja sorry NEE dus......
Maar vroeger (18 en 19e eeuw) kochten mensen ook niet alleen een kaartje voor de fenomenenbarak om zich rot te kunnen lachen. Ze betaalden om te kunnen gruwelen, of om - ik heb er onlangs nog een boek over gelezen - "het monster in de ogen te kunnen kijken." Dat is precies wat wij doen bij Jade Goody. Het monster in de ogen kijken - niet op de kermis maar in de kiosk, het roddelblad of op internet. Sommige mensen maken er harde grappen over, of verbazen zich over haar schaamteloze exhibitionisme. Adere mensen, zoals jij, gruwelen en roepen 'ach' en 'wee'. Maar ook dát is entertainment
pi_66820263
quote:
Op zondag 8 maart 2009 11:23 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Maar vroeger (18 en 19e eeuw) kochten mensen ook niet alleen een kaartje voor de fenomenenbarak om zich rot te kunnen lachen. Ze betaalden om te kunnen gruwelen, of om - ik heb er onlangs nog een boek over gelezen - "het monster in de ogen te kunnen kijken." Dat is precies wat wij doen bij Jade Goody. Het monster in de ogen kijken - niet op de kermis maar in de kiosk, het roddelblad of op internet. Sommige mensen maken er harde grappen over, of verbazen zich over haar schaamteloze exhibitionisme. Adere mensen, zoals jij, gruwelen en roepen 'ach' en 'wee'. Maar ook dát is entertainment
ik roep geen ach en wee schat........ waar heb je mij ach en wee zien roepen?
ik heb alléén mijn verbazing geuit over het feit dat mensen dit als entertainment zien.
dus helaas voor jou ben ik hier niet om jou te entertainen.....
pi_66822467
quote:
Op zondag 8 maart 2009 11:23 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ben jij psycholoog of zo? Dat je het allemaal zo goed denkt te weten.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_66822480
Het is zo gemakkelijk om af te geven/oordelen als je zelf gezond bent, totdat jezelf iets overkomt...Dan piepen sommige mensen hier wel graag anders...
  Moderator zondag 8 maart 2009 @ 13:58:39 #270
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66824522
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:06 schreef rena het volgende:

[..]

Ja, iemand die zijn visie geeft op een forum, da's wel héél raar. Stomme spiegoloog!
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  zondag 8 maart 2009 @ 14:05:39 #271
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_66824757
Ik vind de vergelijking van Nadine wel hout snijden.
Maar ja, ik ben dan ook gek op de film Freaks.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_66828851
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:58 schreef Gert het volgende:

[..]

Ja, iemand die zijn visie geeft op een forum, da's wel héél raar. Stomme spiegoloog!
Ik was niet sarcastisch. Vraag het me gewoon af omdat ik vaker van die lange betogen zie van haar kant
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_66838811
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:06 schreef rena het volgende:
Ik heb gewoon niks te doen Het is gewoon een slag in de lucht, en dit is dan toevallig een rake slag, al zeg ik het zelf
  zondag 8 maart 2009 @ 21:12:04 #274
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_66838962
quote:
Op zondag 8 maart 2009 16:10 schreef rena het volgende:

[..]

Ik was niet sarcastisch. Vraag het me gewoon af omdat ik vaker van die lange betogen zie van haar kant
Te laat. Dan had je waarom je het allemaal zo goed weet in plaats van "denkt te weten" moeten gebruiken .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_66839251
quote:
Op zondag 8 maart 2009 11:43 schreef FANN het volgende:
ik roep geen ach en wee schat........ waar heb je mij ach en wee zien roepen?
ik heb alléén mijn verbazing geuit over het feit dat mensen dit als entertainment zien.
Nee, je hebt me niet helemaal goed begrepen. Met ach en wee roepen doelde ik op je oprechte betrokkenheid bij de tragische lotgevallen van Jade G. En die oprechte betrokkenheid (of die geschoktheid, of hoe je het ook wilt noemen) komt wel degelijk voort uit de blik die jij in de ogen van het monster werpt - want dat monster heet kanker, en nog wel kanker op heel jonge leeftijd, er zijn twee kleine kindjes bij betrokken, kortom: de tragedie is niet te overzien. Dat monster heeft jou in de greep.
En ik weet al wat je hierop wilt antwoorden, namelijk dat je net zo geschokt en aangedaan zou reageren als zoiets je eigen vriendin overkwam, want dat is precies het punt dat ik wil maken: Jade G. is niet jouw vriendin, ze is een volslagen vreemde, een fenomeen. Jij zoekt het monster zelf op, hier op internet. Wij ook, hoor. Dus wees gerust: je staat niet alleen. Maar oprechte betrokkenheid of mededogen, dat is wel iets anders.
quote:
dus helaas voor jou ben ik hier niet om jou te entertainen.....
Je onderschat jezelf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')