lekker recept, maar ik neem aan dat je bot hebt in je kip... volgens mij moet je het dan wel langer in de oven doen, gezien de tijd voor kipfilets...quote:Boen de limoen schoon en halveer ze. Knijp de limoen licht boven een kom uit. Pel de knoflook en pers het uit boven de limoen. Roer de azijn en olijfolie erdoor. Laat de kipfilets 15 minuten in de marinade marineren en keer ze halverwege. Druk de limoenen met het snijvlak in de poedersuiker. Vet een langwerpige ovenschaal in met olie. Maak de stoneleeks schoon en snijd ze in stukjes. Schep de stoneleeks en kruiden door elkaar en strooi het in de ovenschaal. Neem de kipfilets uit de marinade en leg ze op de kruiden. Zet de limoenen ernaast en schenk de marinade erover. Zet de schotel tot gebruik in de ijskast. Neem de schaal uit de ijskasts en laat het op kamertemperatuur komen. Verwarm de oven voor op 220 graden C. Bak de kipfilets in het midden van de oven in 25 minuten gaar en bruin.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:48 schreef santax het volgende:
Hehehe, ik was de oven inderdaad al aan het voorverwarmen lol.
Hou het niet meer... maar 45 minuutjes zal ik aanhouden. Dank je!
Pardon? Met mosterd?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:50 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
vergeet hem niet in te smeren met mosterd!!!!
van oma geleerd, als je het lekker vind kan je hem een beetje insmeren met mosterd, zit vet in tegen het uitdrogen en kan (als je er van houdt) een lekkere smaak aan je kip geven...quote:
Ah ok! Dat zal voor de volgende keer worden denk ik, want deze heb ik gemarineerd gekocht. En ik wil met mijn kookkunsten hem zeg maar niet eh... vernachelenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:55 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
van oma geleerd, als je het lekker vind kan je hem een beetje insmeren met mosterd, zit vet in tegen het uitdrogen en kan (als je er van houdt) een lekkere smaak aan je kip geven...
ik vind het persoonlijker lekkerder bij een karbonade!
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:57 schreef santax het volgende:
[..]
Ah ok! Dat zal voor de volgende keer worden denk ik, want deze heb ik gemarineerd gekocht. En ik wil met mijn kookkunsten hem zeg maar niet eh... vernachelen
Maar volgende keer zal ik dat testen
pandan FTW!!!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:01 schreef santax het volgende:
KLinkt goed! Zelf heb ik er vandaag rijst bij (van die pandan rijst, nog nooit gehad) en mais en kidneyboontjes
mooi zoquote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:11 schreef santax het volgende:
Ja was super! 45 minuutjes op 180 graden, 1 keer keren. Super malse kip, heel vochtig nog. Erg lekker! Dank jullie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |