Heb ook nog een zomer (2 maanden) bij een bedrijf gewerkt dat bouwmaterialen verhuurde. We begonnen met 3 jongens van 17 en de collega's waren van die rauwe gasten van 40, zwaar aan de shag, onder de tattoo's, niet al te slim en diep in de illegale zaakjes. De eerste 2 weken vond ik het zoooo klote, iedere dag weer een lange marteling, en zo dachten de andere 2 jongens er ook over. Ik weet niet meer precies hoe het kwam, maar een van die andere jongens maakte een geintje over hoeren of zei "dat is net als een vieze hoer" ofzo, en zo'n gespierde gast van eind 30 pakt die jongen van de grond en pint hem tegen een kast aan... "ALS JIJ VERDOMME NOG 1 KEER JE BEK OPENTREKT OVER HOEREN BREEK IK JE HELEMAAL AF MANNETJE!". Nou, ik stond daar dus met open mond en grote ogen te staren, 2 andere collega's springen er tussen en trekken die beer van die jongen af... Wij werden met z'n 3en even naar buiten gestuurd en dan zouden zij even met die gast praten. 5 minuten later pakt die jongen (het "slachtoffer") z'n spullen en loopt weg, en die hebben we ook nooit meer teruggezien. Nog eens 5 minuten later komen die beren naar buiten, gast wil z'n excuses aanbieden enzo. Blijkt dat hij in de avonduren bijklust als privechauffeur voor callgirls en nogal beschermend is over "zijn meisjes" en kritiek op hoeren heel slecht trekt.
De baas daar heeft die jongen nog gebeld, maar die wilde niet meer terugkomen. Ik heb daar nog 6 weken doorgewerkt en het best gezellig gehad. Ze waren dan misschien "een beetje ruw", maar mooie verhalen hadden ze wel over hun "bijbaantjes". Ik heb in die 6 weken meer geleerd over illegale zaken en "handigheidjes" dan in de rest van mijn leven bij elkaar.