abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60965878
Zo'n twee jaar geleden ben ik helaas zo dom geweest om iets mee te nemen wat niet van mij was. Daar ben ik voor opgepakt en daar heb ik een taakstraf voor gekregen. En helaas dus ook een strafblad.

Nu werk ik al 4 jaar bij een groot internationaal bedrijf. Ik heb daar een simpel baantje om wat bij te verdienen (ik studeer nog). Maar omdat ik tegenwoordig naast doordeweeks ook op zondag werk krijg ik naast mijn vast contract ook een zondag contract. Normaal kan dat zo geregeld worden zonder al te veel papierwerk omdat ik tenslotte al in dienst ben. Helaas is er wat mis gegaan op het hoofdkantoor en lukt dat niet. Daarom besloot mijn manager om het anders aan te pakken. Ik moet allerlei formulieren invullen (persoonsgegevens, vragenlijsten, belastinggegevens, e.d.) alsof ik een nieuwe werknemer zou zijn. En dan zou het goed komen.

Nou vind ik het geen probleem om dat in te vullen en het op deze manier te doen maar er zit er ook een aanvraagformulier bij voor verklaring omtrent gedrag. Dat betekent dat ze een verklaring van goed gedrag willen zien, wat ik dus nooit ga krijgen. Met andere woorden, ze zullen er achter komen dat ik een strafblad heb. Hiervan zijn ze nog niet op de hoogte, aangezien ik er al 4 jaar werk en toen nog geen strafblad had.

Nou vind ik het niet zo erg als ik daardoor mijn zondagcontract niet zou krijgen, maar ik wil mijn bijbaan niet kwijt! Ik weet dat een strafblad een reden is om iemand niet aan te nemen, maar is het ook een reden om iemand te ontslaan als ie al in dienst is? En mag dat zomaar?
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:11:21 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_60965967
Gewoon open kaart spelen en het bespreekbaar maken. Ze kunnen na 4 jaar niet om je heen me dunkt. Zeker niet als je werk verder goed is.

En dan nog het soort vergrijp. Een lullig ding jatten is iets anders dan iemand omleggen.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:14:37 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60966082
Een strafblad is niet per definitie géén bewijs van goed gedrag. Er mag alleen gekeken worden naar relevante gegevens. Wil je bv taxichauffeur worden, dan is een veroordeling wegens rijden onder invloed relevant. Als je gynaecoloog wil worden niet.
pi_60966115
Eens een boef altijd een boef!
pi_60966151
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Een strafblad is niet per definitie géén bewijs van goed gedrag. Er mag alleen gekeken worden naar relevante gegevens. Wil je bv taxichauffeur worden, dan is een veroordeling wegens rijden onder invloed relevant. Als je gynaecoloog wil worden niet.
Volgens mij slaat dit de spijker op de kop.
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:17:59 #6
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_60966186
Zullen ze geen probleem van maken, je zult het niet met opzet meegenomen hebben neem ik aan.
Wat was het btw?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_60966219
Een VOG gaat inderdaad om relevante informatie die samen hangt met de functie die je uitvoert. Ik zou het hoe dan ook bespreken met bijv. je direct leidinggevende om zo verder gezeur (als verzwijging) te voorkomen.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_60966785
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:19 schreef Marijkezwolle het volgende:
Een VOG gaat inderdaad om relevante informatie die samen hangt met de functie die je uitvoert. Ik zou het hoe dan ook bespreken met bijv. je direct leidinggevende om zo verder gezeur (als verzwijging) te voorkomen.
op zich heb je gelijk, maar ik maak uit 't verhaal van TS op dat 'ie zich al schuldig heeft gemaakt aan verzwijging...

Hij werkt al 4 jaar voor dat bedrijf, de veroordeling is ca. 2 jaar geleden en hij zegt dat het bedrijf er nog niks van weet.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:39:07 #9
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_60966827
en dan NOG beslist je werkgever over wel of niet aannemen.
pi_60967588
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:38 schreef bas-beest het volgende:

[..]

op zich heb je gelijk, maar ik maak uit 't verhaal van TS op dat 'ie zich al schuldig heeft gemaakt aan verzwijging...

Hij werkt al 4 jaar voor dat bedrijf, de veroordeling is ca. 2 jaar geleden en hij zegt dat het bedrijf er nog niks van weet.
Sinds wanneer moet je vertellen dat je een strafblad gekregen hebt gedurende je werk?
pi_60967613
quote:

[..]

Nou en? Ik heb een vaste baan. Stel ik pleeg een diefstal (buiten mijn werk) en doe daarvoor een taakstraf waarvoor ik bijvoorbeeld vakantiedagen opneem. Ben ik dan verplicht dat mijn baas te vertellen?
[edit]net te laat[/edit]
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:19:06 #12
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60967977
quote:
Er mag alleen gekeken worden naar relevante gegevens.
Diefstal is in mijn ogen redelijk relevant
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:20:51 #13
223001 broersma
Je moeder is een hoer
pi_60968024
quote:
wellicht waar maar mocht je solliciteren voor een functie waar veel aanmelding voor zijn, en zie zien dat je een staf blad hebt ben je zowieso out the running, dan kijken ze niet eens wat je hebt gedaan.
Dat zei je moeder gister ook!
pi_60968265
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:20 schreef broersma het volgende:

[..]

wellicht waar maar mocht je solliciteren voor een functie waar veel aanmelding voor zijn, en zie zien dat je een staf blad hebt ben je zowieso out the running, dan kijken ze niet eens wat je hebt gedaan.
Dat kunnen ze niet zien, tenzij je het ze zelf verteld.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:40:01 #15
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_60968515
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:29 schreef swollywood het volgende:

[..]

Dat kunnen ze niet zien, tenzij je het ze zelf verteld.
Op basis van een VOG (bij relvant delict, en ik kan me voorstellen dat diefstal daar onder valt...) wel, en op basis daarvan kan een werkgever bij niet vermelden tijdens de sollicitatie procedure het contract ontbinden wegens verzwijging. Niet zo verstandig dus...
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:51:28 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60968802
Eerlijkheid duurt het langst.
Huilen dan.
pi_60969389
quote:

[..]

Waarom zou hij dat moeten vertellen als hem niets gevraagd is?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 20 augustus 2008 @ 00:30:46 #18
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_60969608
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 00:19 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Waarom zou hij dat moeten vertellen als hem niets gevraagd is?
Je hebt gelijk, dat hoef je niet.

maar als het uitkomt en ze er achter komen sta je 10-0 achter.
Kan je beter zelf iets opbiechten.
pi_60969690
Ik zou TS adviseren er nu eerlijk voor uit te komen, maar zolang er niet om gevraagd wordt, niet te veel details te geven, bijvoorbeeld over wanneer het gebeurt is. Houdt het een beetje vaag, en mochten ze er echt een probleem van gaan maken, dan weet je genoeg.

Als je echt een sterk vermoeden hebt dat het problemen op gaat leveren kun je misschien beter afzien van het zondagcontract en eventueel iets anders gaan doen op die dag.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_60975149
Niet te zwaar aan tillen inderdaad. Als taxichauffeur moet je ook een VOG hebben.

En ik kan je verklappen dat er echt wel boeven in de taxi's zitten
  woensdag 20 augustus 2008 @ 14:05:42 #21
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_60980460
dit is wel zuur idd
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 14:09:39 #22
62913 Blik
The one and Only!
pi_60980549
Ik denk dat een werkgever best wel door een gevalletje diefstal heen kan kijken als je er al 4 jaar werkt zonder problemen. Zou je niet zo zorgen maken

ps: wat heb je eigenlijk gestolen?
pi_60980597
Als je bedrijf in reorganisatie is of moet bezuinigen zou ik voorzichtig zijn, maar als er werk genoeg is, gezond bedrijf en je doet je werk goed, zou ik er eens over gaan praten met je manager
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_60994004
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:17 schreef Rosbief het volgende:
Zullen ze geen probleem van maken, je zult het niet met opzet meegenomen hebben neem ik aan.
Wat was het btw?
slightly offtopique: waarom vraag jij in elke topic om niet relevante informatie, waarvan je kunt verwachten dat de TS het niet voor niets niet meedeelt?
pi_61026660
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:10 schreef wimmertje het volgende:

[..]

slightly offtopique: waarom vraag jij in elke topic om niet relevante informatie, waarvan je kunt verwachten dat de TS het niet voor niets niet meedeelt?
Het kan wel degelijk relevant zijn; er is een verschil tussen het 'meenemen' van een fiets of een auto.

Buiten dat zijn we natuurlijk gewoon nieuwsgierig.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')