Die knipoog sloeg op de naam omdat die hetzelfde was als in de vorige opgave.quote:Op woensdag 3 september 2008 09:18 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
[..]
Wel raar, volgens de dames van de Woeste Hoeve is het adres: Matsloot 7, 9749 TJ Matsloot (niet nummer 8)
Volgens Google Maps behoort postcode 9749 tot Noordenveld. Even googelen en dan zie je dat Matsloot een dorp van Noordenveld is.
[ afbeelding ]
Het ligt wel in Drenthe, maar is zeker niet zomaar 'n boerderij of landhuis.
Zullen we deze opgave maar gewoon vergeten en JDude een punt geven voor Motel Breukelen?
@ Maizena: sloeg die knipoog nou op de link met de voorgaande opgave of op de dames ...
quote:Op woensdag 3 september 2008 00:51 schreef maartena het volgende:
http://maps.google.com/maps?hl=en&ie=UTF8&ll=53.199381,6.465701&spn=0.004615,0.009656&t=k&z=17
Een boerderij of landhuis in Matsloot, Drenthe.
Precieze adres:
Matsloot 7
9749 Noordenveld
Hotel/Motel-Restaurant ( Van der Valk) Breukelen is goed vlgs. mijquote:Op woensdag 3 september 2008 07:24 schreef JDude het volgende:
De nieuwe opgave is uiteraard Motel Breukelen.
Ja, niet zo slim van me.quote:Op woensdag 3 september 2008 18:50 schreef JDude het volgende:
Handig, zo'n opgave op de provinciegrens.
Klopt helemaalquote:Op woensdag 3 september 2008 20:31 schreef Maizena het volgende:
Hotel/Motel-Restaurant ( Van der Valk) Breukelen is goed vlgs. mij![]()
Doe maar.quote:Op donderdag 4 september 2008 21:06 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
zal ik dan maar een nieuwe plaatsen?
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=52.312244,5.549061&spn=0.0049,0.009656&t=h&z=17quote:Op donderdag 4 september 2008 21:16 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Ach, ik doe het gewoon. Als ik er weer eens eentje vind mag JDude er alsnog een plaatsen.
De vraag: wat is er zo speciaal aan dit strandje en bij welke plaats ligt het
[ afbeelding ]
Deed ik ook nooit, maar is toch best wel handig (als je eenmaal door hebt hoe het werkt)quote:This is the geographic center of the Netherlands.
Ok dan. Ik gebruik Wikmapia eigenlijk nooit
Helaas, gaat niet lukken vandaag,quote:Op donderdag 4 september 2008 23:26 schreef maartena het volgende:
Ik doe er meteen een hintje bij, kijken we of het vandaag nog lukt
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 5 september 2008 02:06 schreef Maizena het volgende:
Steenoven de Plasserwaard, Gemeente Wageningen.
Verrek, ik heb aan de overkant van de dijk gewoond, in een van de genoemde 4 arbeidershuisjes.quote:Op vrijdag 5 september 2008 02:06 schreef Maizena het volgende:
Steenoven de Plasserwaard, Gemeente Wageningen.
Op 26 mei 1897 verzoekt J.A. Leccius de Ridder, grondeigenaar, wonende aan de Grebbedijk in de gemeente Rhenen, het gemeentebestuur van Wageningen hem vergunning te verlenen voor het oprichten van een steenfabriek op het terrein kadastraal bekend als sectie G nummers 1026, 1036 en 1037, gelegen aan de noordzijde van de nederrijn.
In 1899 laat hij een stoommachine van 12 pk voor mechanische aandrijving van de steenpers plaatsen. Op het steenfabrieksterrein staan dan een stoommachine in een machinegebouwtje, een steenpers en twee door brandstofloodsen geflankeerde veldovens. Tussen de ovens en de steenpers annex machinekamer staat de woning van de werkbaas met een paardenstal. Kort daarop, misschien al een jaar later, geeft Leccius de Ridder opdracht tot de bouw van 4 huizen aan de Grebbedijk en een machinistenwoning op het bedrijfsterrein. De fabriek behoort al spoedig tot de grootste van Wageningen. in 1901 werken er 96 mannen en 16 jongens. Overigens kan hier niet met zekerheid geconcludeerd worden dat er daadwerkelijk geen vrouwen en meisjes op de steenoven werkten. De opgave betreft vermoedelijk alleen het vaste personeel. Vrouwen en meisjes deden vaak losse werkzaamheden die er gemakkelijker tussendoor gedaan konden worden. De bloei van De Plasserwaard blijkt overigens van korte duur te zijn. Al in 1902 wordt het aantal van 30 volwassen arbeiders en 16 kinderen opgegeven. Het bedrijf blijkt meer dan de andee steenfabrieken last te hebben van de malaise in de bouw en van de opkomst van de betonbouw.
lees verder op: www.plasserwaard.nl
Is weer goed natuurlijk...quote:Op vrijdag 5 september 2008 20:50 schreef redunzl het volgende:
Huize Damiaan is een voormalig klooster gelegen nabij het plaatsje Simpelveld in Limburg. Het is vernoemd naar pater Damiaan, een door de paus zalig verklaarde Vlaming. Tegenwoordig wordt het gebouw commercieel geëxploiteerd als groepsaccomodatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |