abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61241356
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 10:39 schreef Klopkoek het volgende:

Sterke comeback!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_61241391
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 10:59 schreef Klopkoek het volgende:

Er zal toch geen tijd gaan komen waarbij ik de enige sociaal-democraat ben in dit land?
Dan zou je eerst eens een sociaal-DEMOCRAAT moeten worden.

Ik denk wel dat je van een uitstervend ras bent. Oud-links is niet meer van deze tijd. De problemen zijn anders, de mensen, de maatschappij...

Ooit wordt ook jij sociaal-liberaal. Geef het tijd, geef het tijd...

(Succes met de ontkenningsfase!)
pi_61241414
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 10:59 schreef Klopkoek het volgende:

Er zal toch geen tijd gaan komen waarbij ik de enige sociaal-democraat ben in dit land?
Nee joh, dat zijn altijd van die golfbewegingen. Nu is dat zogenaamde sociaal-liberalisme en het conservatisme even hip, dat gaat ook wel weer over.
pi_61241458
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 11:20 schreef SCH het volgende:

Nee joh, dat zijn altijd van die golfbewegingen. Nu is dat zogenaamde sociaal-liberalisme en het conservatisme even hip, dat gaat ook wel weer over.
Kijk, nog een fossiel!
pi_61241603
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 11:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Sociaal-liberalisme... Als er iets is dat onder curatele staat dan is het dat wel. Je kunt er namelijk twee dingen onder verstaan:
1) 'Zuivere' liberalen, dus zonder geperverteerde onzin als het Koningshuis en subsidies voor VNO.
2) De libertaristen, zoals vroeger de VDB was (die geregeld samenwerkten met de SDAP maar zich 'libertair' noemden. Het woord liberalisme vermeden ze omdat naar hun smaak het liberalisme teveel economische crississen had veroorzaakt).

Bij D'66 zitten beide groepen maar het is me nog steeds niet duidelijk waar het heen gaat en bovendien zal zo'n stroming toch nooit meer dan 20 zetels kunnen bemachtigen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61241637
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 11:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kijk, nog een fossiel!
En dagelijks eren we de Profeten!

Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61241653
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 11:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk wel dat je van een uitstervend ras bent. Oud-links is niet meer van deze tijd. De problemen zijn anders, de mensen, de maatschappij...

Jij denkt dat ik geen democraat ben?
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:25:34 #83
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61242437
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 11:19 schreef DS4 het volgende:

Zoveel verschil is er niet.
Carpe Libertatem
pi_61242695
Was er heel even een kleine periode van voorzichtige kritiek op de (idealen van) de jaren '60 (die in de jaren '70 vielen), nu kunnen we (we = meest invloedrijke groep = babyboom) goddank de aandacht afleiden. De Vreselijke Jaren 80! Fout! Wat waren de bevlogenen toen Fout! Wat hebben zij het achteraf allemaal Verkeerd gezien! Boete! Door het stof!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_61242794
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 11:34 schreef Klopkoek het volgende:

Jij denkt dat ik geen democraat ben?
Ja. Jij accepteert andere meningen niet. Als iemand meent dat uitkeringen omlaag moeten roep jij al "fascist" oid.
pi_61242815
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 12:25 schreef Boze_Appel het volgende:

Zoveel verschil is er niet.
Jawel hoor. Niet in de idealen, maar wel in de mechanismen.
pi_61243076
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 12:40 schreef sigme het volgende:
Was er heel even een kleine periode van voorzichtige kritiek op de (idealen van) de jaren '60 (die in de jaren '70 vielen), nu kunnen we (we = meest invloedrijke groep = babyboom) goddank de aandacht afleiden. De Vreselijke Jaren 80! Fout! Wat waren de bevlogenen toen Fout! Wat hebben zij het achteraf allemaal Verkeerd gezien! Boete! Door het stof!
Inderdaad en de Telegraaf wakkert het vuurtje even weer lekker aan om de dalende oplage op te krikken .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_61246280
Duyvendak: "Ik moest er vaak aan denken als ik dingen vaan GeenStijl las - dat deed ik nou 25 jaar geleden."

De rellerigheid uit de jaren '80 is volgens mij helemaal niet weg. Vind ik niks erg aan.
  † In Memoriam † zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:09:54 #89
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61246556
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 12:46 schreef DS4 het volgende:
Ja. Jij accepteert andere meningen niet. Als iemand meent dat uitkeringen omlaag moeten roep jij al "fascist" oid.
Dus, als je meningen van anderen accepteerd ben je per definitie democraat of kan je als niet-democraat meningen van anderen niet accepteren?
Carpe Libertatem
pi_61246821
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 16:09 schreef Boze_Appel het volgende:

Dus, als je meningen van anderen accepteerd ben je per definitie democraat of kan je als niet-democraat meningen van anderen niet accepteren?
Een vierkant is een rechthoek, maar een rechthoek niet per definitie een vierkant...

Als je alleen democratie accepteert als de uitkomst je welgevallig is, maar de mening van anderen, laat staan de meerderheid terzijde wenst te schuiven als de uitkomst je niet welgevallig is, dan ben je geen democraat.
pi_61248270
quote:
Halsema: ‘Aantijgingen Grijpink beschadigend’
Van onze redactie
gepubliceerd op 30 augustus 2008 05:10, bijgewerkt op 30 augustus 2008 09:43

DEN HAAG - Fractieleider Femke Halsema van GroenLinks maakt korte metten met de zoveelste beschuldigingen aan het adres van Wijnand Duyvendak. Vrijdag zette voormalig agent Dick Grijpink, de omstreden ex-baas van de Amsterdamse taxicentrale TCA, de aanval in op het oud-Kamerlid. Bewijzen bleven achterwege.

Op haar weblog hekelt Halsema de berichtgeving in de Volkskrant. ‘Niet alleen heeft er weer eens geen wederhoor plaatsgevonden, je broek zakt af als je leest wie die agent is die op pagina 1 en 3 scheldend mag leeglopen over Wijnand: Dick Grijpink.’ De directeur van TCA werd in 2006 wegens wanbeleid ontslagen.

Jarenlang zat justitie de directeur op de hielen, maar het kwam niet tot vervolging. Uiteindelijk gelastte de Ondernemingskamer in Amsterdam zijn ontslag. Uit onderzoek bleek dat de top van TCA vooral aan zichzelf dacht. Grote bedragen verdwenen uit spaarpotten van de chauffeurs, bonnetjes ontbraken. Halsema: ‘Grijpink (bijnamen de ‘taxi-gangster’ en ‘dicktator’) heeft de schijn nogal tegen.’

Grijpink, die ook ooit politieman was, schrijft een boek. Daarin noemt hij Duyvendak ‘één grote leugen’. De Volkskrant drukte passages af. Halsema: ‘De Volkskrant glijdt volstrekt onderuit door van deze man een gezaghebbende bron te maken, zonder dat hij een spatje bewijs levert voor zijn beschuldigingen.’ Ze noemt die ‘diep kwetsend en beschadigend’.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 31 augustus 2008 @ 11:03:11 #92
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_61261130
quote:
Kamervoorzitter vindt vertrek Duyvendak terecht

(Novum) - Het vertrek van Wijnand Duyvendak (GroenLinks) uit de Tweede Kamer is terecht. Dat zei Kamervoorzitter Gerdi Verbeet (PvdA) zaterdag in het radioprogramma Tros Kamerbreed. "Zijn geloofwaardig heeft een deuk opgelopen."

Duyvendak trad eerder deze maand terug, omdat hij in de jaren tachtig verantwoordelijk was voor de publicatie van de adresgegevens van hoge ambtenaren van het ministerie van Economische Zaken. Die had Duyvendak samen met plannen voor energiecentrales ontvreemd. Een aantal ambtenaren werd daarop bedreigd en er werd een poging tot brandstichting gedaan bij het huis van een topambtenaar. Duyvendak ontkende daarvan op de hoogte te zijn geweest, maar trad wel terug als parlementariër.

Duyvendak treedt dinsdag officieel terug als Kamerlid: hij wordt dan kort toegesproken door Verbeet, die dan tevens Jolande Sap zal beëdigen als opvolger. De Kamervoorzitter zei zaterdag het 'werkelijk jammer' te vinden dat het zo gelopen is. "Duyvendak was een heel goed Kamerdlid. Hij was altijd goed voorbereid, maar hij zit met het probleem dat hij de komende tijd veel meer had moeten spreken over zijn eigen positie."

Aangezien geloofwaardigheid uiteindelijk doorslaggevend is voor het functioneren van Kamerleden, is het goed dat Duyvendak zelf het besluit heeft genomen om terug te treden, vindt de voorzitter van de Tweede Kamer. "Jammer, maar het kon niet anders."
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 17:50:40 #93
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_62131115
quote:
'Duyvendak wil weer activist worden'

Wijnand Duyvendak, het GroenLinks-Kamerlid dat in augustus afstand moest doen van zijn Kamerzetel, keert terug naar zijn oude passie: actievoeren.

Duyvendak wil opnieuw als activist druk gaan uitoefenen op klimaatbeleid
Dat zegt hij in een interview met Face Culture.

'De actiemiddelen uit de jaren tachtig heb ik afgezworen, en uit de politiek heb ik me nu teruggetrokken,' aldus Duyvendak. 'Maar ik hunker wel naar een brede maatschappelijke beweging, zoals de vredesbeweging in de jaren tachtig.'

Druk uitoefenen
Het voormalige Kamerlid wil 'een grote coalitie van organisaties en bedrijven smeden'. 'Het is nog te vroeg om te zeggen wie er precies aan mee gaan doen en wat voor soort acties er komen, maar een samenwerking van organisaties die druk uitoefenen op het Nederlandse klimaatbeleid zou heel mooi zijn,' zegt Duyvendak.

Het Groenlinks-Kamerlid moest vorige maand afstand doen van zijn zetel nadat hij in opspraak was geraakt om zijn actieverleden.

Inbraak
In een persuitnodiging voor de presentatie van zijn boek gaf hij toe in de jaren tachtig betrokken te zijn geweest bij een inbraak in het gebouw van het ministerie van Economische Zaken.

De gestolen informatie werd vervolgens geplaatst in het krakersblad Bluf! Ook werden namen en adressen van hoge ambtenaren gepubliceerd met de mededeling ‘de rust van deze onruststokers te verstoren’. De oproep leidde ertoe dat diverse topambtenaren werden bedreigd en belaagd.
Bron
Terug naar zijn Roots. Terug naar de criminelen en activisten
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 5 oktober 2008 @ 01:08:45 #94
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_62140390
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 02:47 schreef Bommenlegger het volgende:
Omdat linkse activisten weten wat goed is voor de Nederlanders.
Rechtse activisten schijnen het voor eigen gewin te doen...

Links = eigenlijk stiekum rechts?
Ik vind GroenLinks behoorlijk aristocratisch eerlijk gezegd. CEO's vinden dat ze zelf veel mogen verdienen, GroenLinks vindt dat mensen niet mogen consumeren. Van hetzelfde laken een pak. Een gewone burger mag blijkbaar geen geld verdienen en het uitgeven.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_62140764
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 19:38 schreef Monidique het volgende:

exact hetzelfde bassloopje als

de laatste is niet bepaald jaren '80 nostalgie.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:45:08 #96
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_62467976
quote:
Wijnand Duyvendak start 'tv-carrière' bij VARA

Na een smadelijke afgang als Tweede Kamerlid wil Wijnand Duyvendak zijn 'activisme' nu uitvoeren als televisiepresentator bij de VARA. Duyvendak wordt 'sidekick' bij Vroege Vogels.

Duyvendak leest nog eens terug over inbraken in de jaren 80
‘Duyvendak breekt weer in,’ zo luidt de aankondiging van de advertentie van Vroege Vogels.

Tv-persoonlijkheid
De volgens Duyvendak ironische bedoelde uitspraak moet voor de GroenLinkser een nieuwe periode als activist inluiden. Niet meer als inbreker, niet meer als politicus, maar als tv-persoonlijkheid.

In Vroege Vogels mag Duyvendak de uitzendingen van het natuur- en milieuprogramma onaangekondigd onderbreken, ‘om zijn visie te geven op de klimaatverandering en uit te leggen wat de internationale gemeenschap daartegen zou moeten ondernemen’.

Inbraak
Duyvendak gaf eerder dit jaar toe in de tachtiger jaren verantwoordelijk te zijn geweest voor een inbraak in het ministerie van Economische Zaken.

Dit maakte hij bekend nadat de zaak was verjaard. Dus kwam hij er ongestraft mee weg.

Zijn bekentenis, gevoerd op een nogal trotse toon, leidde echter tot een reeks onthullingen, die de positie van Duyvendak als Kamerlid onthoudbaar maakten.

Intimidatie
Zo bleek dat hij ook opriep tot intimidatie van topambtenaren, die daar vervolgens jaren veel last van hebben gehad.

Uiteindelijk besloot Duyvendak uit de Kamer te stappen, in de hoop een debat te ontketenen over de volgens hem onverwerkte jaren 80.

Naast tv-werk gaat Duyvendak ook voor de radio werken en een weblog bijhouden. Duyvendak is voor het eerst te zien op dinsdag 21 oktober
Bron
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')