Rodrigo deelt sneer uit aan 'lachwekkend' Engeland
Geschreven op zondag, 7 september om 14:38
Zijn ploeg verloor zaterdagavond weliswaar met 2-0 van Engeland, maar dat weerhield David Rodrigo er niet van om de tegenstander een sneer uit te delen. De bondscoach van Andorra noemde de Engelse ploeg ‘een lachertje’ en heeft duidelijk geen hoge pet op van Fabio Capello. “Ik weet zeker dat ik het beter zou doen”, zei Rodrigo. De trainer reageerde op uitspraken van zijn collega, die zei dat hij niet begreep dat Andorra zo verdedigend speelde. “Als hij het zo goed weet dan moet hij Andorra maar gaan coachen”, brieste Rodrigo. “Dan ga ik wel aan het werk als bondscoach van Engeland. Ik weet zeker dat ik Andorra dan met meer dan 2-0 zou verslaan.”
“Ik zie de Engelse media grappen maken over onze ploeg omdat onze spelers niet allemaal fulltime professionals zijn”, ging de trainer verder. “Maar deze elf jongens zorgden er wel voor dat Engeland werd uitgefloten door haar eigen supporters, net als twee jaar geleden. Wat zegt dat? Het betekent dat wanneer Andorra elf professionals op het veld zou kunnen brengen, Engeland zou verliezen.”
De op zijn teentjes getrapte keuzeheer sloot af met mededeling dat de Engelse ploeg eigenlijk ‘een lachertje’ is. “We weten dat zij meer kwaliteit hebben dan wij en dat we weinig kans hebben om punten van ze af te snoepen”, zei Rodrigo. “Maar hoewel het scorebord aangeeft dat Engeland heeft gewonnen, vind ik ons de echte winnaars van deze wedstrijd. We hebben gestreden en een goed gevoel aan het duel overgehouden.”
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=65614