Wat is dit nu weer?De Fok! Games Top 100 natuurlijk! Een topic waar iedereen de beste games in plaatst om uiteindelijk een games top 100 te vormen. Zo kan je zien welk spel er beter is en welke pareltjes je wellicht gemist hebt.
Leuk! Hoe kom je hier zo bij? Jaarlijks worden er op Fok! verschillende tournaments gehouden om een lijstje van de 100 beste te creëren. Zo bestaat er een
Film Top 100, een
Album Top 100, een
Boeken Top 100 en ga zo maar door. Nu hebben games inmiddels al een grotere omzet dan films en muziek, dus is het nu tijd voor een Games Top 100.
Wat is nu precies de bedoeling?Iedereen mag lijstjes in dit topic plaatsen met daarin de beste games. Je mag kiezen uit een top 10, top 25 of een Top 50. Ik bedoel dus alle videogames, vanaf Pong tot nu. Aan de hand van die lijstjes stel ik een top 100 samen, en dan weten we welk spel het hoogst gewaardeerd wordt door Fok!
Zo, daar moet ik wel even over nadenken hoor, tot wanneer mag ik het insturen?Ik heb een week toegevoegd aan de originele deadline, insturen kan tot
26 augustus 20:00. De uitslag zal waarschijnlijk dezelfde avond nog volgen..
En waar kan ik dat lijstje dan kwijt? Hier in dit topic natuurlijk! Formatteer je lijstje op de volgende manier:
quote:
1. [Naam spel] [Platform]
2. [Naam spel] [Platform]
enz.
En is de puntentelling dan verschillend per lijstje? De puntentelling is als volgt:
Top 50: nr. 1 krijgt 100 punten, nr. 2 krijgt 98, enz.
Top 25: nr. 1 krijgt 100 punten, nr. 2 krijgt 96, enz.
Top 10: nr. 1 krijgt 100 punten, nr. 2 krijgt 90, enz.
Bij de andere tournooien mag je vaak ook een top 100 insturen, maar aangezien gamen toch een nieuwere entertainmentsoort is doe ik daar niet aan. Het lijkt me al lastig genoeg om 50 goede games op een rijtje te krijgen.
Wat mag niet? Je mag geen spellenreeks neerzetten, bijvoorbeeld de Mario Kart-serie, je moet er één kiezen. Natuurlijk mag je wel verschillende games van één reeks erin zetten. Maak het alleen niet te bont, een top 10 van alleen maar Final Fantasy's zal ik niet goedkeuren.
Oeps! Ik ben nog een game vergeten, kan ik nog wat aanpassen?Tuurlijk, maar meld dan ff in een nieuwe post dat je wat veranderd hebt

Anders nog iets? Veel plezier natuurlijk!
[ Bericht 2% gewijzigd door Jovatov op 19-08-2008 15:39:26 ]