* WheeleE heeft zijn eerste keer ook overleefd.Ook met rolstoel is LL best goed te doen. Goed voor de conditie, al het gras en gravel

(overigens ook veel asfalt!). Het parkeren en de toegang was prima geregeld, hulde voor de organisatie!
Verder veel gehoord/gezien, al was het maar een klein stukje: anderhalf nummer van Hoosiers, De enige hit van The Wombats. Na het leeglopen van de Alpha alvast een plekje opgezocht voor Dropkick Murphys, net voor een pilaar en net achter het hek van het voorste vak, rechtsvoor. Was veelbelovend, tot de show losbarstte. Ik kon weinig zien vanuit mijn zitpositie, en er bleek zich een moshpit te hebben gevormd op 2 meter afstand

. De massa golfde nogal mijn kant op, dus ik heb me maar een weg recht naar achter gebaand, richting rolstoelplatform. Dank aan iedereen die een stukje opzij ging zodat ik er door kon trouwens!
Na DKM een rondje over het terrein gemaakt en in willekeurige volgorde flarden van HM, Autokratz en Santogold gehoord. Toen aangesloten bij The Kooks, maar na een half uur vond ik het wel best en mijn ronde vervolgd. Buiten de Xray nog even wat Slagsmalsklubben gehoord.
Aangezien ik niet op de camping bivakkeerde daarna maar richting huis gegaan.
Zaterdag pas eind van de middag weer op het terrein gekomen, waar bleek dat de rolstoelingang ook algemene uitgang was, en massa's mensen te verstouwen had op dat moment

. Gelukkig is mijn stoel lekker smal, dus ik heb me maar gewoon door de smalle poortjes heengewurmd (met een paar rauwe knokkels tot gevolg, ik was iets breder dan ik dacht

). Ik bleek net NERD gemist te hebben, en ook kwam ik pas bij de laatste twee nummers van Claw Boys Claw de Grolsh binnen. Jammer!. Daarna in de zon bij Alpha gaan zitten en een beetje Nightwish meegekregen, wat overging in The Rascals in Charlie. Niet onaardig, maar niet mijn ding, dus ik ben verder gaan zwerven. Hier en daar wat geluisterd, de Xray stond stampvol, dus ik heb buiten tegen de wand geleund waar de bass ook prima te voelen was

. Verder doorgestroomd naar Franz Ferdinand. Erg leuk en vrolijk

.
Na afloop even luchten en vocht lossen, en even een blik werpen in de Grolsch bij de Sex Pistols. Vaag, ze begonnen 20 minuten te laat, maar wel grappig. Toch na 10 minuten voor gezien gehouden om naar de topper te gaan: Underworld!

. En ja, ondanks die stoel heb ik niet stilgezeten

, wat een vette show!
Helemaal kapot heb ik me na afloop met de mensenmassa naar buiten laten voeren en moe maar voldaan naar huis gereden.
De zondag heb ik redelijk voor blij gewoon thuis doorgebracht. Ik kon het niet opbrengen om weer met de auto dat eind te rijden, mede ook omdat er zondag niet echt must-see-acts waren.
Anyway, volgend jaar weer lijkt me zo

.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald