abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60944742
quote:
DEN HAAG - Minister Jacqueline Cramer (VROM) heeft negen locaties langs de snelweg in gedachte waar zij het vrije uitzicht op het Nederlands landschap wil veiligstellen.

Een woordvoerder van de bewindsvrouw bevestigde dinsdag een bericht in de Volkskrant dat Cramer een voorstel in de maak heeft voor negen zogenoemde snelwegpanorama's.

Vorig jaar kondigde Cramer al aan dat ze op deze manier wil voorkomen dat waardevolle en karakteristieke landschappen langs de snelweg verdwijnen achter een rommelig geheel van bedrijventerreinen en woonwijken. Vorig jaar werd ook een prijsvraag uitgeschreven onder Nederlanders over de mooiste snelwegpanorama's.

Westen

Het grootste deel van de gekozen locaties ligt in het westen van het land. Zo komen in het Groene Hart drie panorama's voor: langs de A12 bij Wiericke tussen Bodegraven en Woerden, langs de A4 ter hoogte van Wijk en Wouden tussen Den Haag en Leiden, en langs de A2 de locatie Venen-Vecht bij Abcoude en Vinkeveen.

Verder zijn nog twee locaties in Noord-Holland voorgesteld: langs de A7 bij Wijde Wormer-Oostzaan en langs de A9 Noord-Kennemerland. Langs de A1 zijn twee panorama's aangewezen: ter hoogte van Eemland en richting het oosten op de weg bij de IJsselvallei.

In het noorden is de Drentsche Aa langs de A28 geselecteerd en in het zuidwesten langs de A29 een locatie in de Hoeksche Waard.
Bron: Nu.nl

Echt he. Woorden schieten te kort, gewoon. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  FOK!fotograaf dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:53:36 #2
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_60944816
Gelukkig stelt de regering de juiste prioriteiten
pi_60944992
Zou het verkopen van grond inclusief alle rechten geen enorme uitkomst zijn voor Nederland?
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:06:43 #4
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_60945115
Prima idee, het Nederlandse landschap kan zo mooi zijn en lelijke bedrijventerreinen zijn er al genoeg.
pi_60945182
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:48 schreef Jarno het volgende:

[..]

Bron: Nu.nl

Echt he. Woorden schieten te kort, gewoon. .
Want?
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:16:03 #6
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_60945323
Het wordt nog wat met die snelwegen in Nederland. Eerst al die fantastische regenboogroute die slechts 250.000 euro gekost heeft en nu dit geweldige initiatief.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:17:04 #7
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_60945346
Aan de andere kant is het sarcasme van m'n post hierboven misschien een beetje overdreven. Zolang ze weigeren om iets aan het fileprobleem te doen is het creëren van een mooi uitzicht misschien wel noodzakelijk, zo lang gaan we stil staan op de snelweg.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:17:31 #8
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_60945357
goed initiatief, heb je tenminste iets anders dan de neuspeuteraar in de auto naast je, om naar te kijken in de file.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_60945435
Net alsof we de polders tot een landschap willen verheffen. Wanneer ik dan toch moet kiezen voor een stukje snelweg zijn dat toch echt de snelwegen die door de veluwe lopen.

Heeft den haag niets beters de doen.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:28:42 #10
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_60945654
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:17 schreef NJ het volgende:
Aan de andere kant is het sarcasme van m'n post hierboven misschien een beetje overdreven. Zolang ze weigeren om iets aan het fileprobleem te doen is het creëren van een mooi uitzicht misschien wel noodzakelijk, zo lang gaan we stil staan op de snelweg.
My 2cts. Misschien kunnen we via een petitie aanvragen om bij filespots van die biosschermen te plaatsen. Alleen foto's van lekkere wijven mag ook...
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:48:40 #11
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_60946255
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:06 schreef Frollo het volgende:
Prima idee, het Nederlandse landschap kan zo mooi zijn en lelijke bedrijventerreinen zijn er al genoeg.
Genoemde gebieden zijn idd prachtig, en zouden pertinent met rust gelaten moeten worden. Daarentegen is de woordkeus "snelwegpanorama" een ramp, genoeg snelwegen waar juist bebouwing een oplossing zou zijn voor bijvoorbeeld woningen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:30:11 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60947401
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:17 schreef t-8one het volgende:
goed initiatief, heb je tenminste iets anders dan de neuspeuteraar in de auto naast je, om naar te kijken in de file.
Idd, want echt de problemen (zoals files etc) oplossen is er echt niet bij met de club die er op dit moment in Den Haag zit
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:40:52 #13
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_60947743
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:30 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, want echt de problemen (zoals files etc) oplossen is er echt niet bij met de club die er op dit moment in Den Haag zit
Het fileprobleem zit hem naar mijn ervaring meer in vastgeroestte werktijden en het gebrek aan inzicht in verkeer...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:00:05 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60948335
quote:
het Nederlands landschap
Die saaie platte grasvelden?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60948679
de ijsselvallei a1 tussen deventer en apeldoorn....

nee dan toch liever een industrieterrein
pi_60956655
Dat mensen in Den Haag met dit soort dingen bezig zijn...

Afgezien van het feit dat dit weer zo'n raar plannetje is, staat natuurlijk voorop dat Nederland bijna geen mooi landschap heeft. Sowieso in het Westen niet, dat zijn alleen platte grasvelden (agrarisch) en polders. En dat dan nog "het groene hart" noemen ook.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:31:07 #17
3185 Adelante
To let it go now
pi_60956757
Op zich wel gunstig dat ze de ruimte naast de snelwegen nu niet volbouwen, misschien dat een volgend kabinet dan sneller alle wegen kan verbreden to vierbaans varianten
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:32:47 #18
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_60956799
Die 'platte grasvelden' zijn toch helemaal niet saai? Oneindig laagland, spectaculaire wolkenpartijen, een molen of wat op de achtergrond... En dan het vette vee dat staat te herkauwen, paarden die zich uitleven in de wei, schaapskuddes in zomer- dan wel winterdracht...

Ga eens in de Schermer rijden zou ik zeggen, of bij Vinkeveen, of bij Gouda.

Ok, als je daar jaren lang elke dag moet rijden, dan kan ik me voorstellen dat het saai wordt. Maar dan nog altijd beter dan een bedrijventerrein of een geluidswal.
pi_60957965
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 16:32 schreef Frollo het volgende:
Die 'platte grasvelden' zijn toch helemaal niet saai? Oneindig laagland, spectaculaire wolkenpartijen, een molen of wat op de achtergrond... En dan het vette vee dat staat te herkauwen, paarden die zich uitleven in de wei, schaapskuddes in zomer- dan wel winterdracht...

Ga eens in de Schermer rijden zou ik zeggen, of bij Vinkeveen, of bij Gouda.

Ok, als je daar jaren lang elke dag moet rijden, dan kan ik me voorstellen dat het saai wordt. Maar dan nog altijd beter dan een bedrijventerrein of een geluidswal.
Ik kijk liever naar een geluidswal dan dat ik in die ontzettend gore strontlucht van die kutbeesten zit

Maar dat platteland vind ik ook niks aan, geef mij maar een lekere bosomgeving. Ruikt veel lekkerder, en is veel mooier En het komt ook dichter bij natuur dan prikkeldraad
pi_60958081
Overkoepelen en die koepel beplakken met fotobehang, in de aanbieding bij de Lidl op het ogenblik.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_60958860
't sarcasme in dit topic is echt om van te smullen. Beetje jammer dat het zo verschrikkelijk sneu is dat het gewoon nog echt waar is ook. 't is maar goed dat we van die competente bestuurders hebben in dit land.
pi_60959376
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:53 schreef Ronhui het volgende:
Gelukkig stelt de regering de juiste prioriteiten
Gelukkig wel ja, je moet er toch niet aan denken dat ons zuurverdiende belastingsgeld aan nutteloze zaken besteed wordt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:20:53 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_60959423
Nog 2 kabinetten Balkenende, en NL is het mooiste land ter wereld!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_60959486
Nu nog wachten op de eerste ongelukken van bestuurders die onder het genot van een prachtig uitzicht met 120 achterop een file knallen.

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_60959553
Ik zal wel één van de weinigen zijn, maar ik zit niet te wachten op de zoveelste Vinexwijk of lelijke bedrijventerreinen langs de snelweg.

Sommige stukken Nederland mogen best beschermd worden.
Files los je hiermee inderdaad niet op, maar zoals iemand al tijpte, die los je eerder op door flexibelere werktijden en beter rijgedrag.
FOK! verstandig, lees een P.I.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')