Bron: Nu.nlquote:DEN HAAG - Minister Jacqueline Cramer (VROM) heeft negen locaties langs de snelweg in gedachte waar zij het vrije uitzicht op het Nederlands landschap wil veiligstellen.
Een woordvoerder van de bewindsvrouw bevestigde dinsdag een bericht in de Volkskrant dat Cramer een voorstel in de maak heeft voor negen zogenoemde snelwegpanorama's.
Vorig jaar kondigde Cramer al aan dat ze op deze manier wil voorkomen dat waardevolle en karakteristieke landschappen langs de snelweg verdwijnen achter een rommelig geheel van bedrijventerreinen en woonwijken. Vorig jaar werd ook een prijsvraag uitgeschreven onder Nederlanders over de mooiste snelwegpanorama's.
Westen
Het grootste deel van de gekozen locaties ligt in het westen van het land. Zo komen in het Groene Hart drie panorama's voor: langs de A12 bij Wiericke tussen Bodegraven en Woerden, langs de A4 ter hoogte van Wijk en Wouden tussen Den Haag en Leiden, en langs de A2 de locatie Venen-Vecht bij Abcoude en Vinkeveen.
Verder zijn nog twee locaties in Noord-Holland voorgesteld: langs de A7 bij Wijde Wormer-Oostzaan en langs de A9 Noord-Kennemerland. Langs de A1 zijn twee panorama's aangewezen: ter hoogte van Eemland en richting het oosten op de weg bij de IJsselvallei.
In het noorden is de Drentsche Aa langs de A28 geselecteerd en in het zuidwesten langs de A29 een locatie in de Hoeksche Waard.
Want?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Bron: Nu.nl
Echt he. Woorden schieten te kort, gewoon..
My 2cts. Misschien kunnen we via een petitie aanvragen om bij filespots van die biosschermen te plaatsen. Alleen foto's van lekkere wijven mag ook...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:17 schreef NJ het volgende:
Aan de andere kant is het sarcasme van m'n post hierboven misschien een beetje overdreven. Zolang ze weigeren om iets aan het fileprobleem te doen is het creëren van een mooi uitzicht misschien wel noodzakelijk, zo lang gaan we stil staan op de snelweg.
Genoemde gebieden zijn idd prachtig, en zouden pertinent met rust gelaten moeten worden. Daarentegen is de woordkeus "snelwegpanorama" een ramp, genoeg snelwegen waar juist bebouwing een oplossing zou zijn voor bijvoorbeeld woningen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:06 schreef Frollo het volgende:
Prima idee, het Nederlandse landschap kan zo mooi zijn en lelijke bedrijventerreinen zijn er al genoeg.
Idd, want echt de problemen (zoals files etc) oplossen is er echt niet bij met de club die er op dit moment in Den Haag zitquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:17 schreef t-8one het volgende:
goed initiatief, heb je tenminste iets anders dan de neuspeuteraar in de auto naast je, om naar te kijken in de file.
Het fileprobleem zit hem naar mijn ervaring meer in vastgeroestte werktijden en het gebrek aan inzicht in verkeer...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:30 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, want echt de problemen (zoals files etc) oplossen is er echt niet bij met de club die er op dit moment in Den Haag zit
Die saaie platte grasvelden?quote:het Nederlands landschap
Ik kijk liever naar een geluidswal dan dat ik in die ontzettend gore strontlucht van die kutbeesten zitquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:32 schreef Frollo het volgende:
Die 'platte grasvelden' zijn toch helemaal niet saai? Oneindig laagland, spectaculaire wolkenpartijen, een molen of wat op de achtergrond... En dan het vette vee dat staat te herkauwen, paarden die zich uitleven in de wei, schaapskuddes in zomer- dan wel winterdracht...
Ga eens in de Schermer rijden zou ik zeggen, of bij Vinkeveen, of bij Gouda.
Ok, als je daar jaren lang elke dag moet rijden, dan kan ik me voorstellen dat het saai wordt. Maar dan nog altijd beter dan een bedrijventerrein of een geluidswal.
Gelukkig wel ja, je moet er toch niet aan denken dat ons zuurverdiende belastingsgeld aan nutteloze zaken besteed wordt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:53 schreef Ronhui het volgende:
Gelukkig stelt de regering de juiste prioriteiten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |