abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 maart 2002 @ 14:58:49 #1
3542 Gia
User under construction
pi_3526152
Toen ik het volgende bericht las, dacht ik: Hoe kan het toch zijn, dat sommige Moslims hier op Fok, de Sharia zo geweldig vinden?
Kan één van jullie mij alsjeblieft zeggen, dat ook jullie dit niet normaal vinden.
En kom nu niet met dooddoeners als 'ja maar, volgens de Koran mag dat niet', want het staat schijnbaar in de Sharia. Of is die overal anders?
quote:
Doodstraf voor overspel

Bron: Telegraaf/frontpage

In Nigeria staat een 35 jarige vrouw terecht voor overspel. Normaal gesproken niet iets om het nieuws mee te halen, ware het niet dat in Nigeria de sharia (Islamitische wetgeving) is ingevoerd. Deze wetgeving schrijft de doodstraf door steniging voor als een vrouw overspel pleegt.

Safiya Hoeseini uit de deelstaat Sokoto scheidde enkele jaren geleden van haar echtgenoot. Dorpsgenoten meldden, een paar jaar later, bij de autoriteiten dat zij een seksuele relatie had met een nieuwe man. Volgens de sharia is een gescheiden vrouw die sex heeft met een andere man ook nog schuldig aan overspel. De straf hiervoor is dood door steniging.

De 60 jarige Yahaya Abubakar, de man met wie zij overspel zou hebben gehad, heeft een bekentenis afgelegd. Maar volgens de Islamitische rechter is deze niet rechtsgeldig, omdat er bij de bekentenis slechts drie van de benodigde vier getuigen aanwezig waren.

maandag 18 maart 2002 @ 15:01:47 #2
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_3526195
Afgelopen week was er in dat programma van die ex-Jiskefet kerel op AT5 een filmpje te zien waarin een vrouw gestenigt was door een blije&enthousiaste menigte

Erg indrukwekkend filmje was het, vooral de angstige blik van die vrouw en de blije gezichten van de stenengooiers

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  maandag 18 maart 2002 @ 15:03:31 #3
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3526221
quote:
Op maandag 18 maart 2002 14:58 schreef Gia het volgende:
Toen ik het volgende bericht las, dacht ik: Hoe kan het toch zijn, dat sommige Moslims hier op Fok, de Sharia zo geweldig vinden?
Toen ik het volgende bericht las, dacht ik: Hoe kan het toch zijn dat sommige mensen hier op Fok Bush zo geweldig vinden?
Ter dood veroordeelde blijkt onschuldig
  maandag 18 maart 2002 @ 15:06:18 #4
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3526262
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:01 schreef BAZZA het volgende:
Afgelopen week was er in dat programma van die ex-Jiskefet kerel op AT5 een filmpje te zien waarin een vrouw gestenigt was door een blije&enthousiaste menigte

Erg indrukwekkend filmje was het, vooral de angstige blik van die vrouw en de blije gezichten van de stenengooiers

4750 zweepslagen
Voor mannen maken ze geen uitzondering
  maandag 18 maart 2002 @ 15:06:37 #5
8502 BAZZA
pi_3526266
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:03 schreef Quendaź het volgende:
Toen ik het volgende bericht las, dacht ik: Hoe kan het toch zijn dat sommige mensen hier op Fok Bush zo geweldig vinden?
Bush heeft hem in 1983 berecht ?
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_3526283
Verschrikkelijk ja, dit is terug naar de barbaarse middeleeuwen.
Kan er geen wereldmacht/-leger komen die dit soort imbecielen onder de knoet weten te houden. Want je kunt zeggen wat je wilt van het optreden van de VS in Afghanistan, maar de Taliban is nu toch maar mooi verdreven (hopen dat er niet een soortgelijk regime voor in de plaats komt).
Wat er hier in Nigeria gebeurt valt toch vanuit geen enkel geloof goed te praten?
"Buckle your seatbelt Dorothy, because Kansas is going bye-bye"
  maandag 18 maart 2002 @ 15:08:19 #7
3542 Gia
User under construction
pi_3526293
quote:

[..]

Laat ik voorop stellen dat ik Bush niet geweldig vind, maar dat ik in sommige gevallen wel voor de doodstraf ben.
Maar ik ben niet voor de doodstraf voor het plegen van overspel.
En daar gaat het hier om.

Die man uit jouw bericht zat in de dodencel voor moord.
Deze vrouw wordt ter dood veroordeeld voor overspel.

En dat ga jij vergelijken?

In beide voorbeelden kunnen de verdachten onschuldig zijn, kan er sprake zijn van een fout, maar iemand ter dood veroordelen voor overspel is ronduit belachelijk.

Dat ben je toch wel met me eens?

pi_3526297
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:06 schreef Quendaź het volgende:

[..]

4750 zweepslagen

Moet jouw reactie deze barbaarse praktijken goedpraten? Ik hoop het niet. En kom niet met die eikel van een Bush aan!
Assumption is the mother of all fuckups!
  maandag 18 maart 2002 @ 15:09:21 #9
3542 Gia
User under construction
pi_3526309
quote:

[..]

4750 zweepslagen

Oh, dan is het goed!
pi_3526310
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:01 schreef BAZZA het volgende:

Belachelijk ook dat zo'n vrouw in Nederland asiel aanvraagt
pi_3526320
quote:
4750 zweepslagen
Ach ja, dat maakt een hoop goed. Prima hoor, stenigt maar een eind weg!
pi_3526332
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:06 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Bush heeft hem in 1983 berecht ?

Gaat niet om de doodstraf maar om het rechtssysteem... als je zonder echt bewijs wordt opgesloten dan is er net zo goed wat mis met dat andere systeem!

Wil niet zeggen dat ik het volkomen eens ben met beide systemen trouwens!

maandag 18 maart 2002 @ 15:11:23 #13
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3526345
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Die man uit jouw bericht zat in de dodencel voor moord.
Deze vrouw wordt ter dood veroordeeld voor overspel.

En dat ga jij vergelijken?

In beide voorbeelden kunnen de verdachten onschuldig zijn, kan er sprake zijn van een fout, maar iemand ter dood veroordelen voor overspel is ronduit belachelijk.

Dat ben je toch wel met me eens?

Neen, die man was volgens het bericht onschuldig en iemand ter dood veroordelen die nix op zijn kerfstok heeft is ook ronduit belachelijk. (overigens iemand die schuldig is ter dood veroordelen is ook belachelijk)
  maandag 18 maart 2002 @ 15:13:17 #14
15621 Nuke
Kaboom.... :)
pi_3526367
Tja... en dan nog durven sommige mensen te zeggen dat vrouwen in de Islam net zoveel rechten hebben als mannen...
Insert lame signature here.....
  maandag 18 maart 2002 @ 15:14:18 #15
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3526377
quote:

[..]

1. Dat heeft er niks mee te maken
2. Volgens mij vind niemand hier Bush geweldig
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_3526378
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:11 schreef Quendaź het volgende:

[..]

Neen, die man was volgens het bericht onschuldig en iemand ter dood veroordelen die nix op zijn kerfstok heeft is ook ronduit belachelijk. (overigens iemand die schuldig is ter dood veroordelen is ook belachelijk)

Helaas maken mensen inderdaad fouten, dit soort dingen kunnen helaas gebeuren. Maar je kan het nog steeds niet vergelijken.

Trouwens als er 1 ding een hersenscheet is, dan is het religie wel! Ja inclusief jouw Islam.

pi_3526384
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:11 schreef Quendaź het volgende:
Ten eerste is hij geexecuteerd in de veronderstelling dat hij schuldig was (je kunt daarom je twijfels hebben omtrent de doodstraf) en ten tweede hebben we het hier over het STENIGEN VAN EEN VROUW WEGENS OVERSPEL. Heb nou gewoon eens de lef om toe te geven dat dat GODVERDOMME niet kan. Kom op, is het moreel toegestaan om iemand te stenigen?
  maandag 18 maart 2002 @ 15:14:52 #18
8502 BAZZA
pi_3526385
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:10 schreef Chadi het volgende:
Gaat niet om de doodstraf maar om het rechtssysteem... als je zonder echt bewijs wordt opgesloten dan is er net zo goed wat mis met dat andere systeem!

Wil niet zeggen dat ik het volkomen eens ben met beide systemen trouwens!

Het gaat mij er meer om de manier waarop

deze straf had ook op een iets humanere manier uitgevoert kunnen worden, maar goed on-topic graag weer.

maandag 18 maart 2002 @ 15:15:05 #19
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3526390
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:09 schreef gelly het volgende:

[..]

Belachelijk ook dat zo'n vrouw in Nederland asiel aanvraagt

Tjah, en dan zit je ook weer niet veilig en gooien dorpsbewoners je het licht misschien wel weer uit je ogen
Asielzoeker opgepakt onder publieke druk
Justitie doet geheime DNA-test in zaak-Vaatstra

Rare wezens mensen...

pi_3526392
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:13 schreef Nuke het volgende:
Tja... en dan nog durven sommige mensen te zeggen dat vrouwen in de Islam net zoveel rechten hebben als mannen...
er wordt bij overspel geen onderscheid gemaakt! dus kom niet zo dom door de bocht vliegen!
pi_3526401
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:13 schreef Nuke het volgende:
Het heeft op zich weinig met de Islam of de Koran te maken. Die wetten zijn door de plaatselijk machtsgeilaards zelf verzonnen. Er staat nergens in de Koran dat je voor overspel gestenigd dient te worden.
  maandag 18 maart 2002 @ 15:16:12 #22
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3526409
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:15 schreef Chadi het volgende:

[..]

er wordt bij overspel geen onderscheid gemaakt! dus kom niet zo dom door de bocht vliegen!

De MAN in kwestie word anders niet berecht.
Een man mag weer sexen na een scheiding.

Wel degelijk dus.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3526418
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:14 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Het gaat mij er meer om de manier waarop

deze straf had ook op een iets humanere manier uitgevoert kunnen worden, maar goed on-topic graag weer.

wat is humaan? De meeste mensen in die regio leven voor ons onder onhumane omstandigheden.. zo primitief als ik weet niet wat .. moeten ze nu iemand bestraffen naar een voor ons humane straf?
  maandag 18 maart 2002 @ 15:17:02 #24
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3526421
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:14 schreef Koerok het volgende:

[..]

Heb nou gewoon eens de lef om toe te geven dat dat GODVERDOMME niet kan. Kom op, is het moreel toegestaan om iemand te stenigen?

Het lef?
Zolang de NIKE's (en andere artikelen gemaakt door uitgemergelde kinderen uit ontwikkelingslanden ) worden verkocht (en afgenomen!) in Nederland ?
pi_3526455
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:17 schreef Quendaź het volgende:

[..]

Het lef?
Zolang de NIKE's (en andere artikelen gemaakt door uitgemergelde kinderen uit ontwikkelingslanden ) worden verkocht (en afgenomen!) in Nederland ?

Hoor Quenda speelt de moraalridder. Wat ben jij eigenlijk? Nederlander, turk, marokkaan?
pi_3526458
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:16 schreef X-Ray het volgende:

[..]

De MAN in kwestie word anders niet berecht.
Een man mag weer sexen na een scheiding.

Wel degelijk dus.

man heeft geld dus meer rechten zoals hier en overal!
pi_3526462
quote:
Het lef?
Zelfs dan ja. Of ben je psychisch niet in staat om dit als een voobeeld op zich te beschouwen. Ben je werkelijk niet in staat om te beredeneren dat het moreel verwerpelijk is om iemand dood te gooien met stenen?

Of ben je het gewoon eens met die wetten?

pi_3526483
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:19 schreef Koerok het volgende:

[..]

Zelfs dan ja. Of ben je psychisch niet in staat om dit als een voobeeld op zich te beschouwen. Ben je werkelijk niet in staat om te beredeneren dat het moreel verwerpelijk is om iemand dood te gooien met stenen?

Denk je werkelijk dat je van een moslim een eerlijk antwoord kan verwachten? Immers voor de meesten zijn wij nog steeds lager dan varkens. Ook al zeggen ze het niet hardop.
  maandag 18 maart 2002 @ 15:21:24 #29
8502 BAZZA
pi_3526488
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:16 schreef Chadi het volgende:
wat is humaan? De meeste mensen in die regio leven voor ons onder onhumane omstandigheden.. zo primitief als ik weet niet wat .. moeten ze nu iemand bestraffen naar een voor ons humane straf?
Die schedel ineens met een baksteen inrammen was wellicht wat humaner geweest als haar half in te graven en vervolgens een minuut of 20 het halve dorp met kleine steentjes naar haar hoofd te laten gooien tot dat ze sterft.

Dat hadden ze naar mijn mening zeker moeten doen, ook primitiefe mensen zijn mensen.

maandag 18 maart 2002 @ 15:22:04 #30
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3526498
quote:

[..]

Het lef?

Ahum.... Nike heeft gehele ontwikkelingsprogrammas.
Maar dat terzijde: leg mij de link tussen een particuliere fabriek die zogenaamd uitbuit eens uit en een overheidsstraf die vrouwen ter dood veroordeeld omdat ze zogenaamd vreemd gaan?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3526510
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:21 schreef sickfucker het volgende:
Denk je werkelijk dat je van een moslim een eerlijk antwoord kan verwachten? Immers voor de meesten zijn wij nog steeds lager dan varkens. Ook al zeggen ze het niet hardop.
Ik doe mijn uiterste best.
  maandag 18 maart 2002 @ 15:22:47 #32
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3526511
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:19 schreef sickfucker het volgende:

[..]

Hoor Quenda speelt de moraalridder. Wat ben jij eigenlijk? Nederlander, turk, marokkaan?

Is niet relevant .
pi_3526544
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:22 schreef Quendaź het volgende:

[..]

Is niet relevant .

Voor mij wel.

Je hebt nog geen rechtstreeks en eerlijk antwoord kunnen geven hier! Open up or fuck off!
Ik zal beginnen.
Ik ben Nederlander.

Weet je waarom je het niet wil zeggen, omdat je geen Nederlander bent, omdat je het niet wil zijn en ook nooit zal zijn ook!

pi_3526551
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:22 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Maar dat terzijde: leg mij de link tussen een particuliere fabriek die zogenaamd uitbuit eens uit en een overheidsstraf die vrouwen ter dood veroordeeld omdat ze zogenaamd vreemd gaan?

Als ze Nike's had kon ze hard weg rennen!
pi_3526557
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:25 schreef sickfucker het volgende:
Weet je waarom je het niet wil zeggen, omdat je geen Nederlander bent, omdat je het niet wil zijn en ook nooit zal zijn ook!
Assumption is the mother of all fuckups.
pi_3526569
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:25 schreef sickfucker het volgende:

[..]

Voor mij wel.

Je hebt nog geen rechtstreeks en eerlijk antwoord kunnen geven hier! Open up or fuck off!
Ik zal beginnen.
Ik ben Nederlander.

Wat heeft Quenda's afkomst met dit topic te maken dan?

Ontopic blijven aub

Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
  maandag 18 maart 2002 @ 15:27:48 #37
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3526571
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:19 schreef Koerok het volgende:

[..]

Ik ben het met heel veel wetten niet eens (en ook de doodstraf in Amerika valt daaronder) Ook kinderarbeid valt daaronder.Ik koop (voor zover mijn kennis strekt) geen artikelen vanuit landen waarvan ik weet dat kinderen uitgebuit worden.

Maar..zoals iemand anders al aangaf , er zijn ook landen waar de beschaving nog niet zover is als hier in het Westen, moet je daar ingrijpen of moet dit zich ontwikkelen?
Ik meen dat er hier een jaartje of 50 geleden ook vrouwen publiekelijk voor joker gezet werden doordat mensen het zinnig vonden deze dames kaal te scheren en te onderwerpen aan een aantal ranzige praktijken ..

Heksenverbranding? Ook iets waarvan we nu zeggen:"dat kan niet" maar het gebeurde ..

Hoe meer ik weet, hoe meer ik tegen ingrijpen ben ..hier kwamen toch ook geen aliens ons vertellen wat we wél en wat we vooral niét mochten doen omdat de aliens al een stap verder waren in de beschaving?

pi_3526576
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:26 schreef Koerok het volgende:

[..]

Assumption is the mother of all fuckups.

assumption, echt niet. Zijn reacties geven hem weg.

En wat ben jij?

pi_3526591
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:28 schreef sickfucker het volgende:

[..]

En wat ben jij?

Zijn?
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
  maandag 18 maart 2002 @ 15:30:03 #40
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3526600
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:22 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Leg mij uit waarom je het niet eens bent met de openingspost en waarom je bijvoorbeeld wél Nike's koopt terwijl je weet dat die kinderen die ze produceren nét zo onfris worden behandeld als de vrouw?
pi_3526608
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:29 schreef Atrimar het volgende:

[..]

Zijn?

LOL sommige veranderen hier zo snel van geslacht
pi_3526609
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:27 schreef Quendaź het volgende:

[..]

Ik ben het met heel veel wetten niet eens (en ook de doodstraf in Amerika valt daaronder) Ook kinderarbeid valt daaronder.Ik koop (voor zover mijn kennis strekt) geen artikelen vanuit landen waarvan ik weet dat kinderen uitgebuit worden.

Maar..zoals iemand anders al aangaf , er zijn ook landen waar de beschaving nog niet zover is als hier in het Westen, moet je daar ingrijpen of moet dit zich ontwikkelen?
Ik meen dat er hier een jaartje of 50 geleden ook vrouwen publiekelijk voor joker gezet werden doordat mensen het zinnig vonden deze dames kaal te scheren en te onderwerpen aan een aantal ranzige praktijken ..

Heksenverbranding? Ook iets waarvan we nu zeggen:"dat kan niet" maar het gebeurde ..

Hoe meer ik weet, hoe meer ik tegen ingrijpen ben ..hier kwamen toch ook geen aliens ons vertellen wat we wél en wat we vooral niét mochten doen omdat de aliens al een stap verder waren in de beschaving?

Je geeft nu zelf toe dat je cultuur achterloopt.
  maandag 18 maart 2002 @ 15:30:47 #43
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3526611
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:19 schreef Chadi het volgende:

[..]

man heeft geld dus meer rechten zoals hier en overal!

En hier zeg je nog dat er geen onderscheid is
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:15 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dus de man heeft het geld, EN mag wel opnieuw sexen.

En de vrouw wordt ter dood veroordeeld?

Goh... hoogstaand.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3526613
quote:
Ik geef toe dat het er op lijkt dat hij moslim is, maar dat was allerminst zeker.
quote:
En wat ben jij?
Een autochtone, blanke atheïst.
pi_3526618
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:29 schreef Atrimar het volgende:

[..]

Zijn?

Who cares.
  maandag 18 maart 2002 @ 15:32:20 #46
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3526625
quote:

En wat ben jij?

Ik ben de moderator van dit forumonderdeel en zou jou dringend willen verzoeken inhoudelijk en niet op de man/vrouw gericht te reageren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 18 maart 2002 @ 15:32:23 #47
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3526626
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:30 schreef sickfucker het volgende:
Dat is afhankelijk van wat je verstaat onder vooruitgang.
pi_3526628
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:30 schreef X-Ray het volgende:

[..]

En hier zeg je nog dat er geen onderscheid is

[..]

Dus de man heeft het geld, EN mag wel opnieuw sexen.

En de vrouw wordt ter dood veroordeeld?

Goh... hoogstaand.

Yup vraag O.J. Simpson maar wat geld kan doen.
  maandag 18 maart 2002 @ 15:32:36 #49
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3526629
quote:

[..]

Heb geen inzage in je schoolopleiding
  maandag 18 maart 2002 @ 15:33:52 #50
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3526643
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik ben de moderator van dit forumonderdeel en zou jou dringend willen verzoeken inhoudelijk en niet op de man/vrouw gericht te reageren.

Dat doet niet terzake en is juist wel frappant..

Als je meepraat met * de kudde* ben je een buitenlander

pi_3526662
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:32 schreef Lithion het volgende:

[..]

stenigen.
  maandag 18 maart 2002 @ 15:35:35 #52
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3526665
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:30 schreef Quendaź het volgende:

[..]

Leg mij uit waarom je het niet eens bent met de openingspost en waarom je bijvoorbeeld wél Nike's koopt terwijl je weet dat die kinderen die ze produceren nét zo onfris worden behandeld als de vrouw?

Deze kinderen worden doodgestenigd door de overheid als ze 'vreemd' gaan?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3526671
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Point taken and rejected. ik doe en zeg wat ik wil.

[Dit bericht is gewijzigd door sickfucker op 18-03-2002 15:37]

maandag 18 maart 2002 @ 15:37:21 #54
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3526685
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:35 schreef sickfucker het volgende:
stenigen.
Ja, en dus?
  maandag 18 maart 2002 @ 15:37:31 #55
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3526693
quote:

k koop (voor zover mijn kennis strekt) geen artikelen vanuit landen waarvan ik weet dat kinderen uitgebuit worden.

Gooi die PC dan maar weg.
quote:
Met de nadruk op GEBEURDE.

Paar eeuwen geleden...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 18 maart 2002 @ 15:37:42 #56
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3526694
Reken maar van yez dat het er niet zachtzinnig toegaat.
Het gaat hier toch om een behandeling van een mens..(man/vrouw/kind doet niet terzake, afkomst ook niet trouwens.) De reden van de onterechte straf boeit me ook niet.
  maandag 18 maart 2002 @ 15:38:08 #57
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3526700
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:36 schreef sickfucker het volgende:

[..]

Point taken and rejected. ik doe en zeg wat ik wil.

Geen problemen mee.
  maandag 18 maart 2002 @ 15:39:18 #58
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3526714
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:32 schreef Lithion het volgende:

[..]

Vrouwen stenigen
Boedha-beelden opblazen
Ministeries voor de goede zeden met kettingen
Meisjes brandende schoolgebouwen in sturen omdat ze geen hoofddoek hebben
Klit-knippen
Overheidsbemoeienis voor prive-zaken
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 18 maart 2002 @ 15:39:56 #59
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3526724
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:37 schreef X-Ray het volgende:

Gooi die PC dan maar weg.

Reden?
quote:
Met de nadruk op GEBEURDE.

Paar eeuwen geleden...

Dat van die kale dame op een emmertje met palingen is anders nog maar zo'n slordige 50 jaar geleden..
pi_3526726
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:37 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ja, en dus?

Mag ik hieruit concluderen dat jij dat vooruitgang vindt?
  maandag 18 maart 2002 @ 15:40:35 #61
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3526734
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:22 schreef Quendaź het volgende:

[..]

Is niet relevant .

Dat is de Nike-discussie ook niet in dit onderwerp.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 18 maart 2002 @ 15:40:45 #62
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3526736
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:39 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Doen we hier toch ook dagelijks?
pi_3526753
quote:
Ik ben het met heel veel wetten niet eens (en ook de doodstraf in Amerika valt daaronder) Ook kinderarbeid valt daaronder.
Pfoe, ik dacht even dat ik het er nooit uit zou krijgen.
quote:
Ik koop (voor zover mijn kennis strekt) geen artikelen vanuit landen waarvan ik weet dat kinderen uitgebuit worden.
Een prima streven, al is dat probleem wel een stukje gecompliceerder. Vaak is het namelijk de enige manier om te voorzien in hun levensbehoefte. Accuut stoppen kan ook de dood tot gevolg hebben (verwaarend soms hè!). Maar dat kinderen moeten spelen en naar school moeten, i.p.v. arbeid verrichten, dat lijkt me iets waar we het allemaal mee eens zijn.
quote:
Maar..zoals iemand anders al aangaf , er zijn ook landen waar de beschaving nog niet zover is als hier in het
Nigeria was al wel zover. Totdat er een regering kwam die de sharia weer heeft ingevoerd.
quote:
Ja maar, dat is toch reden te meer om daar nu openlijk afstand van te nemen. Het gaat er niet om om onszelf op de borst te kloppen. Ik beweer niet dat het westen per definitie beter is dan de rest. Maar daaarom mag je toch wel je afkeer uitspreken over mistanden in de wereld.
Ik ben een vrijdenker (dat probeer ik te zijn) en ik heb dus niks te maken met opvattingen van andere mensen of regeringen, nu of in het verleden.
quote:
Laten we het niet over aliens hebben alsjebleift. Maar ik geef toe dat ingrijpen een moeilijke zaak is. Het zaait soms ook weer veel haat, zelf bij de mensen die je probeert te helpen.
  maandag 18 maart 2002 @ 15:41:32 #64
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3526758
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:40 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dat is de Nike-discussie ook niet in dit onderwerp.

Jawel, gaat ook over mensen uit landen met andere wetten/regels/waarden/normen.
pi_3526762
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:39 schreef Quendaź het volgende:

[..]

Reden?
[..]

Dat van die kale dame op een emmertje met palingen is anders nog maar zo'n slordige 50 jaar geleden..

Kunnen de mensen hier het verleden nou eidelijk eens laten voor wat het is? Het enige waar we iets aan kunnen doen is het NU. Laten we ons daarop concentreren.
pi_3526769
Is het niet zo dat je in Islamitische landen een harem mag hebben??? Waarom mannen wel en vrouwen niet? Dan zouden al die mannetjes met 2 of meer vrouwens ook gestenigt moeten worden. Staan zulke dingen trouwens in de koran??

Mannen mogen meerdere vrouwen hebben, vrouwen mogen 1 man hebben.

Islam is vrede, maar toch mogen mensen vermoorden voor je geloof.

Blijft een geloof zo geloofwaardig?? Ik dacht het echt niet

Niks mis mee!
  maandag 18 maart 2002 @ 15:42:08 #67
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3526770
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:39 schreef Quendaź het volgende:

[..]

Reden?

Omhulselfabricage en delftstoffen afkomstig uit 3e wereldlanden die zo uitgebuit worden.
quote:
Oh we gaan oorlogsexcessen erbij betrekken?
Wanneer gaan we het hebben over Djengiz-Khan en de rooftochten van de Moren? Misschien kunnen we het ook over de genocide op de christelijke Armeniers hebben?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 18 maart 2002 @ 15:42:56 #68
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3526780
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:41 schreef Quendaź het volgende:

[..]

Jawel, gaat ook over mensen uit landen met andere wetten/regels/waarden/normen.

Dan is jouw afkomst ook relevant. Misschien ben je zelf wel iemand uit een ander land met andere wetten/regels/waarden/normen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 18 maart 2002 @ 15:43:25 #69
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3526787
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:37 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ja, en dus?

Ja onder het mom cultuur/religie is alles okay niet?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3526801
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:41 schreef sickfucker het volgende:

[..]

Kunnen de mensen hier het verleden nou eidelijk eens laten voor wat het is? Het enige waar we iets aan kunnen doen is het NU. Laten we ons daarop concentreren.

Het gaat erom denk ik, dat we niet met opgeheven vingertje andere landen of culturen de les moeten lezen omdat wij toevallig wel profijt hebben getrokken uit industrialisatie en welvaart. Wij waren tot voor kort geen haar beter. Het is dus niet zo dat die mensen achterlijk zijn, alswel de leefomgeving.
  maandag 18 maart 2002 @ 15:44:53 #71
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3526807
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:40 schreef Quendaź het volgende:

[..]

Doen we hier toch ook dagelijks?

Alleen op de echt noodzakelijke dingen.

Misschien was het je nog niet opgevallen, maar in Nederland komt de BVD niet even aan je deur bellen als je je door een ander laat douwen.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3526817
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:41 schreef sickfucker het volgende:

[..]

Inderdaad, verder is landverraad (niet alle gevallen natuurlijk) erger dan overspel en de vrouwen werden kaalgeschoren niet gestenigt (al moet ik toegeven dat er wel enkele zijn vermoord, ook erg maar wat zou jij doen als je iemand zou zien die 5 jaar met de vijand heult die jou 5 jaar onderdrukt heeft?)
Niks mis mee!
  maandag 18 maart 2002 @ 15:45:54 #73
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3526820
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:44 schreef gelly het volgende:

[..]
Het is dus niet zo dat die mensen achterlijk zijn, alswel de leefomgeving.

Dat is nog geen excuus om het niet af te keuren.

Anders laten we Nike maar wat meer landjes uitbuiten. Wij mogen tenslotte niet met geheven vingertje staan.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3526841
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:44 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Alleen op de echt noodzakelijke dingen.

Misschien was het je nog niet opgevallen, maar in Nederland komt de BVD niet even aan je deur bellen als je je door een ander laat douwen.

Hoezo door een ander douwen? Vrouw was gescheiden en vrijgezel. Zou mogen doen wat ze wil.
pi_3526842
Gelijkheid in een systeem bestaat niet, nergens. geen enkel systeem is perfect en garandeert 100% gelijkheid voor iedere persoon. De hele wereld lees goed de hele wereld ja! Is gevoelig voor geld. Bij sommige ligt de grens wat lager dan bij andere maar zolang je genoeg geld hebt om het gevoel van degeen die over je oordeelt te behagen heb je hem in je zak! En zeker in dit soort zaken dat een persoon zijn schuld vrij koopt van de staat en niet van een andere persoon is het makkelijk!
Tuurlijk vallen de straffen relatief gezien voor mannen in Afrika en die regio wat lager uit dan voor vrouwen.. denk na man wie is de werkende daar en wie heeft het geld daar??? De mannen bezitten daar alles!De vrouw kan pas intrede doen als een land geindustrialiseerd is en er genoeg mogelijkheden voor vrouwen worden geschept door die vooruitgang in welvaart .. eerder niet!

[Dit bericht is gewijzigd door Chadi op 18-03-2002 15:48]

pi_3526851
quote:
Kan één van jullie mij alsjeblieft zeggen, dat ook jullie dit niet normaal vinden.
En kom nu niet met dooddoeners als 'ja maar, volgens de Koran mag dat niet', want het staat schijnbaar in de Sharia. Of is die overal anders?
In de Sharia staat dat bij vermeend overspel eerst 4 getuigen gevonden moeten worden, en dan niet zomaar getuigen, maar getuigen van de DAAD. Dus 4 mensen moeten de vrouw en man hebben zien rampetampen. En dan is het zien van 2 mensen die op elkaar liggen onder de dekens niet genoeg, zoals mij is verteld. Pas dan, en niet eerder mag er overgegaan worden op straf. Wordt er een valse getuigenis afgelegd, dan krijgt de leugenaar ook flink wat stokslagen en mag hij/zij nooit meer getuigen.

De sharia wordt dus ook maar naar de hand gezet van de wetgevers, de wetten worden misbruikt zoals het in het straatje van de machthebbers past, om het volk te onderdrukken. Dat is niet de schuld van de sharia dat hij misbruikt wordt.

Blijft natuurlijk het feit dat steniging bij overspel een belachelijke straf is. Maar jarenlange gevangenisstraf omdat je een kilotje wiet hebt verkocht slaat natuurlijk ook nergens op. Overal zijn wetten die niet kloppen, echt niet alleen in Islamitische landen. En bedenk je ook dat een gelovige moslim anders tegen de doodstraf aankijkt dan een ongelovige westerling.

Unox, the worst operating system.
  maandag 18 maart 2002 @ 15:48:15 #77
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3526852
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:47 schreef sickfucker het volgende:

[..]

Hoezo door een ander douwen? Vrouw was gescheiden en vrijgezel. Zou mogen doen wat ze wil.

Klopt.

Dat maakt het nog een stuk erger dus....

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 18 maart 2002 @ 15:48:35 #78
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3526855
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:41 schreef Koerok het volgende:

Ja maar, dat is toch reden te meer om daar nu openlijk afstand van te nemen. Het gaat er niet om om onszelf op de borst te kloppen. Ik beweer niet dat het westen per definitie beter is dan de rest. Maar daaarom mag je toch wel je afkeer uitspreken over mistanden in de wereld.
Ik ben een vrijdenker (dat probeer ik te zijn) en ik heb dus niks te maken met opvattingen van andere mensen of regeringen, nu of in het verleden.

Je mag van mij idd je afkeer uitspreken maar het lost concreet nix op als men dingen per incident gaat bekijken.
Het voorbeeld van *nike* haalde ik er dan ook bij om aan te geven dat ik het allemaal nogal hypocriet vind.Ook in mijn omgeving hoor ik mensen verontwaardigd reageren op elk bericht vanuit een andere cultuur die ons vreemd is maar men beseft kennelijk niet dat ook wij onderaan dat trapje hebben gestaan en op eigen kracht zijn gekomen waar we nu zitten.
De tegenstellingen die je ziet doordat wij ons bemoeien met hen kloppen niet (primitieven met een kleurentv die bij wijze van spreke het vuur nog moeten uitvinden..)
pi_3526864
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:44 schreef gelly het volgende:

[..]

Het gaat erom denk ik, dat we niet met opgeheven vingertje andere landen of culturen de les moeten lezen omdat wij toevallig wel profijt hebben getrokken uit industrialisatie en welvaart. Wij waren tot voor kort geen haar beter. Het is dus niet zo dat die mensen achterlijk zijn, alswel de leefomgeving.

Naar een ander kijken mag, zolang je jezelf daarbij niet vergeet. Als daar mensonterende dingen gebeuren dient er wat aan gedaan te worden. Als het hier gebeurt eveneens.
  maandag 18 maart 2002 @ 15:49:12 #80
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3526869
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:39 schreef X-Ray het volgende:
Vrouwen stenigen
Boedha-beelden opblazen
Ministeries voor de goede zeden met kettingen
Meisjes brandende schoolgebouwen in sturen omdat ze geen hoofddoek hebben
Klit-knippen
- Het en masse consumeren van geweld als vorm van entertainment.
- Het systematiseren van de vernietiging van dieren en leefomgeving.
- Het optimaliseren van onderlinge vernietigingsmethodes (wapenindustrie).
- Het vernietigen van buitenlandse culturen om de eigen kapitalistische honger te blijven voeden.
- Het ruïneren van een compleet land onder het mom van de bestrijding van het communisme.
- Het vercommercialiseren van het uiterlijk van de vrouw.

Wij zijn helemaal niet beschaafder geworden, alleen efficiënter en grootschaliger.

pi_3526872
Ik sluit me aan bij skifucker. Laat het verleden rusten en probeer geheel in je eentje te komen tot een mening, zonder dat je geslacht, geaardheid, etnische achtergrond of geloof daar een rol bij speelt. Persoonlijk heb ik helemaal niks te maken met wat de Nederlandse regering allemaal uitvreet en heeft uitgevroten. Ik ben dan wel nederlander, maar hoor, intellectueel gezien, verder nergens bij!
pi_3526881
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:48 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Klopt.

Dat maakt het nog een stuk erger dus....

erg he?
  maandag 18 maart 2002 @ 15:51:02 #83
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3526891
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:40 schreef sickfucker het volgende:
Mag ik hieruit concluderen dat jij dat vooruitgang vindt?
Nee, dat heb ik niet gezegd.
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:43 schreef X-Ray het volgende:
Ja onder het mom cultuur/religie is alles okay niet?
pi_3526902
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:49 schreef Koerok het volgende:
Ik sluit me aan bij skifucker. Laat het verleden rusten en probeer geheel in je eentje te komen tot een mening, zonder dat je geslacht, geaardheid, etnische achtergrond of geloof daar een rol bij speelt. Persoonlijk heb ik helemaal niks te maken met wat de Nederlandse regering allemaal uitvreet en heeft uitgevroten. Ik ben dan wel nederlander, maar hoor, intellectueel gezien, verder nergens bij!
En als Koerok zich bij mij aansluit, dan zal ik me aansluiten bij Koerok........en dan....uhhhhhh.....oh laat maar. skifucker?

[Dit bericht is gewijzigd door sickfucker op 18-03-2002 16:05]

maandag 18 maart 2002 @ 15:53:06 #85
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3526924
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:45 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dat is nog geen excuus om het niet af te keuren.

Anders laten we Nike maar wat meer landjes uitbuiten. Wij mogen tenslotte niet met geheven vingertje staan.

Een regering zou ook kunnen verbieden dat dat soort artikelen in Nederland verkocht worden...
(boycotten?)
Doen we toch ook bij andere zaken?
pi_3526941
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:53 schreef Quendaź het volgende:

[..]

Een regering zou ook kunnen verbieden dat dat soort artikelen in Nederland verkocht worden...
(boycotten?)
Doen we toch ook bij andere zaken?

Niet goed voor de economie dus laat die kinderkes lekker werken voor onze Nike's en ondertussen gillen we wel van hier mag niet ipv meer geld te bieden voor dat werk zodat het ook mogelijk wordt voor volwassenen om dat werk te doen. of zoiets
  maandag 18 maart 2002 @ 15:55:52 #87
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3526953
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:48 schreef sickfucker het volgende:

[..]

Naar een ander kijken mag, zolang je jezelf daarbij niet vergeet. Als daar mensonterende dingen gebeuren dient er wat aan gedaan te worden. Als het hier gebeurt eveneens.

Ah!
Dus we zijn het een beetje eens?
Je kunt nog een hoop doen , zelfs hier op fokzine zijn in lifestyle veel topics te vinden waar je kunt vertellen over de mensonterende zaken . Jij bent op de hoogte en kan hen als geen ander vertellen hoe fout sommige dingen zijn.
pi_3526956
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:32 schreef Chadi het volgende:

[..]

Yup vraag O.J. Simpson maar wat geld kan doen.

Die vrijspraak had vooral te doen met de angst voor rassenrellen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_3527025
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:48 schreef Quendaź het volgende:
Je mag van mij idd je afkeer uitspreken maar het lost concreet nix op als men dingen per incident gaat bekijken.
Ten eerste was dat niet mijn bedoeling, en ten tweede vind ik dit geen incident. Het was een incident geweest als een aantal fundamentalisten een vrouw hadden gestenigd. Maar in Nigeria is dit gewoon de wet, met als gevolg dat mensen daar geen sexuele vrijheid hebben, op straffe van steniging.
quote:
Het voorbeeld van *nike* haalde ik er dan ook bij om aan te geven dat ik het allemaal nogal hypocriet vind.
Het is hypocriet als een regering zijn de ene mistand afkeurt en de andere propageert. Maar wie zegt dat dat het geval is? Wie zegt dat (bijv) de Nederlandse regering voor kinderarbeid is?
quote:
Ook in mijn omgeving hoor ik mensen verontwaardigd reageren op elk bericht vanuit een andere cultuur die ons vreemd is maar men beseft kennelijk niet dat ook wij onderaan dat trapje hebben gestaan en op eigen kracht zijn gekomen waar we nu zitten.
Ook dat is alleen maar hypocriet als men beweert dat hele bevolkingsgroepen slechter zijn dan andere. Ik denk niet dat nederlanders beter zijn dan nigerianen, maar ik denk wel dat de huidige nederlandse regeringen het (qua mensenrechten) beter doet dan de huidige nigeriaanse regering.
quote:
De tegenstellingen die je ziet doordat wij ons bemoeien met hen kloppen niet (primitieven met een kleurentv die bij wijze van spreke het vuur nog moeten uitvinden..)
Wat heeft dit er mee te maken?
  maandag 18 maart 2002 @ 16:01:13 #90
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527032
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:48 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

In de Sharia staat dat bij vermeend overspel eerst 4 getuigen gevonden moeten worden, en dan niet zomaar getuigen, maar getuigen van de DAAD. Dus 4 mensen moeten de vrouw en man hebben zien rampetampen. En dan is het zien van 2 mensen die op elkaar liggen onder de dekens niet genoeg, zoals mij is verteld. Pas dan, en niet eerder mag er overgegaan worden op straf. Wordt er een valse getuigenis afgelegd, dan krijgt de leugenaar ook flink wat stokslagen en mag hij/zij nooit meer getuigen.

Maar daar hebben ze in de praktijk dus flink poep aan.
quote:
Blijft natuurlijk het feit dat steniging bij overspel een belachelijke straf is. Maar jarenlange gevangenisstraf omdat je een kilotje wiet hebt verkocht slaat natuurlijk ook nergens op.
Een kilo wiet is tenslotte nog een overtreding, sex na je scheiding niet. En een tijd in de bak en doodgegooid worden is ook niet te vergelijken.
quote:
En bedenk je ook dat een gelovige moslim anders tegen de doodstraf aankijkt dan een ongelovige westerling.
Dat is geen excuus, dat hun nu zo'n verwrongen beeld hebben.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3527037
quote:

Tja, bij het stenigen gingen de mannen ook lachend gooien.. ook een vorm van entertainment?
quote:
Dit klopt, alleen gebeurt dit ook overal ter wereld in derede wereld landen om boereland te krijgen. En dat is ff op een wat grotere schaal
quote:
wapens zijn er altijd geweest, massavernietigings wapens zijn eerder een afschrikmiddel.
quote:
- Het vernietigen van buitenlandse culturen om de eigen kapitalistische honger te blijven voeden.
Whatever, ik geloof dat het de Taliban was die bhoeda beelden opblaasde, verder zie ik geen kapitalistische leger op grote schaal historische objecten en culturen vernietigen. Verder had het communistme een grotere honger want die probeerde echt letterlijk Europa en Azie te veroveren.
quote:
- Het ruïneren van een compleet land onder het mom van de bestrijding van het communisme.
Dit praat ik niet goed, het is alleen wel een feit dat Zuid-Vietnam zou worden aangevallen als de VS niet had ingegrepen (wat uiteindelijk ook gebeurt is)
quote:
Altijd beter dan het ONDERDRUKKEN van de vrouw!!
Niks mis mee!
pi_3527054
Ik vind dat dergelijke barbaarse praktijken aangepakt moeten worden. Dat we daarbij nooit moeten vergeten dat we naar onszelf moeten kijken staat buiten kijf. Het gaat mij te ver om te zeggen dat we ons niet met bijvoorbeeld vrouwenbesnijdenissen mogen bemoeien simpelweg omdat de cultuur er nog niet aan toe is. Op deze manier zullen nog veel mensen het slachtoffer worden van primitieve ideeen.

Het is onze plicht er iets aan te doen. Of je nou hetero, homo, moslim, blank, zwart whatever bent, maakt niet uit!

Helaas is het zo dat landen met een religieuze regering maar naar 1 ding kijken en dat is hun koran/bijbel enzovoorts. Dit beperkt je blikveld gigantisch en maakt vooruitgang nagenoeg onmogelijk. Immers aan die regels mag niet getoornd worden. Dit is onacceptabel. Op deze manier sta je gelijkheid en vooruitgang in de weg. Het maakt het nog lastiger daar mannen in dit soort landen de touwtjes in handen hebben en duidelijk de islamitische regels in hun eigen voordeel gebruiken. Ook dit is onacceptabel.

Wanneer gaan moslimstaten openstaan voor andersdenkenden. Ik hoop snel, anders zal de kloof die nu al enorm is alleen maar groter worden.

pi_3527068
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:55 schreef milagro het volgende:

[..]

Die vrijspraak had vooral te doen met de angst voor rassenrellen.

Dus gelijkheid en gerechtigheid is ondergeschikt aan bepaalde belangen.. zelfs in het westen??? !
  maandag 18 maart 2002 @ 16:05:01 #94
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527074
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:49 schreef Lithion het volgende:

[..]

Zoals in voetbalstadions vrouwen neerschieten?
Of met het dorp iemand stenigen?
quote:
Oh zoals de Taliban deden?
quote:
Oh zoals Irak/Iran en zo?
quote:
http://www.libertarian.nl/artikelen/tien%20leugens%20over%20het%20kapitalism.htm
quote:
[/quote[
Oh zoals in Soedan?
[quote]
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Nu neem ik je dus echt niet serieus meer he.
Reageer je nu je vrouwloze bestaan daarop af?

Triest

quote:
Wij zijn helemaal niet beschaafder geworden, alleen efficiënter en grootschaliger.
Hou dat jezelf maar voor.... misschien ga je er nog in geloven.
Wees blij dat je hier dit soort dingen kan denken en uitdragen, daar wordt je ervoor vermoord.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3527120
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:55 schreef Quendaź het volgende:

[..]

Ah!
Dus we zijn het een beetje eens?
Je kunt nog een hoop doen , zelfs hier op fokzine zijn in lifestyle veel topics te vinden waar je kunt vertellen over de mensonterende zaken . Jij bent op de hoogte en kan hen als geen ander vertellen hoe fout sommige dingen zijn.

Nooit gezegd dat we het niet eens kunnen worden, ik had er bezwaar tegen zoals je inhet begin de dingen NIET bij de naam noemde. Maar dat nu daargelaten. Het is in het verleden! Hee, verdomd. Je bent een vrouw

[Dit bericht is gewijzigd door sickfucker op 18-03-2002 16:11]

maandag 18 maart 2002 @ 16:09:24 #96
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527123
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:51 schreef Lithion het volgende:

Indirect wel.
Namelijk door dit niet af te keuren.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 18 maart 2002 @ 16:13:41 #97
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_3527164
In het bericht staat toch dat de vrouw niet is veroordeeld omdat er te weinig getuigen bij waren?
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  maandag 18 maart 2002 @ 16:15:30 #98
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3527185
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:01 schreef Frits het volgende:
Tja, bij het stenigen gingen de mannen ook lachend gooien.. ook een vorm van entertainment?
Misschien wel, dat ontken ik ook nergens.
quote:
Dit klopt, alleen gebeurt dit ook overal ter wereld in derede wereld landen om boereland te krijgen. En dat is ff op een wat grotere schaal
Ten eerste wordt veruit het meerendeel van het tropisch hardhout wat in Brazilië e.d. gekapt wordt, verscheept naar Westerse landen. Daarbij gaat het me vooral om de slachthuizen, legbatterijen, het diervoeder (sinds wanneer zijn koeien carnivoren?) en de nieuwe koeienflats. Vind jij het vooruitgang om dieren zichzelf op te laten eten in een hokje waar ze nét inpassen om ze vervolgens in een slachthuis de productielijn te laten doorlopen?
quote:
wapens zijn er altijd geweest, massavernietigings wapens zijn eerder een afschrikmiddel.
Daar gaat het niet om. Sowieso heb ik het niet eens zozeer over massavernietegingswapens. Precisiebommen worden geprezen als zijnde een mooi wapen voor een beschaafd land, maar wat niemand ziet is de uitwerking van een dergelijke bom. 3e graads verbrandingen, afgerukte ledematen, compleet gedesintegreerde lichamen. En dan de daisycutter, mooi nieuw scrabblewoord die staat voor een algehele destructie van een zeer groot gebied. Wát een vooruitgang.
quote:
Whatever, ik geloof dat het de Taliban was die bhoeda beelden opblaasde, verder zie ik geen kapitalistische leger op grote schaal historische objecten en culturen vernietigen.
Het gaat niet eens om het leger. Bij de industrialisatie van 3e wereld landen door multinationals wordt niets en niemand ontzien. Gewijde begraafplaatsen worden gewoon omgeploegd. lekkende olieleidingen die plaatselijke stammen bedreigen vanwege ontploffingsgevaar? Geen haan die er naar kraait.
quote:
Verder had het communistme een grotere honger want die probeerde echt letterlijk Europa en Azie te veroveren.
En dat was voor Amerika aanleiding om maar even een paar tienduizend (veelal ook onshuldige) vietnamezen over de kling te jagen, waaronder kinderen of zelfs baby's? Nou, wij zijn inderdaad een stuk beschaafder. Bovendien gaat het er ook om wat er door de industrialisatie gebeurt. Wij moeten 'onze' olie, bauxiet, koper en goud hebben en daarvoor steunen wij corrupte dictatoriale regimes en worden de omgeving en de cultuur permanent vernietigd.
quote:
Dit praat ik niet goed, het is alleen wel een feit dat Zuid-Vietnam zou worden aangevallen als de VS niet had ingegrepen (wat uiteindelijk ook gebeurt is)
Zie hierboven.
quote:
Nee inderdaad, de meest vreemde stoffen in je lichaam proppen die daar niet thuishoren doet men verder compleet zonder druk van buitenaf.
  maandag 18 maart 2002 @ 16:16:25 #99
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3527198
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:09 schreef X-Ray het volgende:
Indirect wel.
Dat is niet waar.
quote:
Namelijk door dit niet af te keuren.
Ik keur het wel af.
  maandag 18 maart 2002 @ 16:17:48 #100
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3527216
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:05 schreef X-Ray het volgende:
-blaat-
Leer eerst maar eens begrijpend lezen en discussiëren.
  maandag 18 maart 2002 @ 16:17:50 #101
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527218
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:15 schreef Lithion het volgende:

Nee inderdaad, de meest vreemde stoffen in je lichaam proppen die daar niet thuishoren doet men verder compleet zonder druk van buitenaf.

Nee, men heeft totaal geen eigen wil, vooral vrouwen niet, das bekend. Die moet je beschermen tegen zichzelf. Vooral met sex. Dan moet je ze stenigen. Dat hebben ze veel liever.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 18 maart 2002 @ 16:18:34 #102
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3527226
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:00 schreef Koerok het volgende:

Het is hypocriet als een regering zijn de ene mistand afkeurt en de andere propageert. Maar wie zegt dat dat het geval is? Wie zegt dat (bijv) de Nederlandse regering voor kinderarbeid is?

Ik zeg niet dat ze *voor* zijn, ik schreef alleen dat men er nix aan doet.
quote:
Wat heeft dit er mee te maken?
In zoverre dat wij mensen abrupt komen binnendenderen in een omgeving waar men nog met een zelfgemaakt stenen mes de takken afsnijd.
Laat die mensen in hun eigen tempo ontwikkelen.
  maandag 18 maart 2002 @ 16:21:15 #103
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3527262
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:17 schreef X-Ray het volgende:
Nee, men heeft totaal geen eigen wil
Dat heb ik niet gezegd. Trek het voortaan verder niet compleet in extremen en reageer gewoon inhoudelijk of post helemaal niet als je verder niks zinnigs te melden hebt.
  maandag 18 maart 2002 @ 16:22:56 #104
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3527281
quote:
**quote:

quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:01 schreef Frits het volgende:

Hm, vraag me af in hoeverre er verschil is.
pi_3527291
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:22 schreef Quendaź het volgende:

[..]

[..]

Dat je niet wordt gestenigd als je geen make-up op hebt ?
pi_3527307
quote:
Vanaf hier en niet verder... anders ben ik overmorgen nog bezig met lezen.

Welke moslims hier vinden de sharia zo geweldig?

maandag 18 maart 2002 @ 16:25:20 #107
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3527318
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:09 schreef sickfucker het volgende:

[..]

Hee, verdomd. Je bent een vrouw

En dat is een reden om mij plots anders te gaan benaderen
pi_3527337
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:18 schreef Quendaź het volgende:
Ik zeg niet dat ze *voor* zijn, ik schreef alleen dat men er nix aan doet.
Wie zegt dat men er niks aandoet? Hoe weet jij dat? Volgens mij doet men wel degelijk pogingen daartoe. Nederland heeft onlangs nog met China gepraat over de mensenrechten. Maar je kunt niet verwachten dat China daardoor direct de koers wijzigt. Dit zijn gewoon hele complexe zaken.
quote:
In zoverre dat wij mensen abrupt komen binnendenderen in een omgeving waar men nog met een zelfgemaakt stenen mes de takken afsnijd.
Je onderschat Nigeria. Afrika leeft ook niet meer in het stenen tijdperk.

En hoe denk je dat de slavernij is afgeschaft en het vrouwenkiesrecht er gekomen is? Omdat er verzet en opstand tegen was. Jij zegt eigenlijk precies datgene, waar je het westen van beschuldigt: Laksheid!

maandag 18 maart 2002 @ 16:26:38 #109
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3527339
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat je hier bij vacatures in de krant leest dat je je foto's op moet sturen?
pi_3527368
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:01 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Maar daar hebben ze in de praktijk dus flink poep aan.

Ja. Geen reden echter om de sharia zelf aan te vallen iig. Dat de wet niet consequent wordt toegepast, zegt niets over die wet, maar meer over de mensen die de wet handhaven.
quote:
Een kilo wiet is tenslotte nog een overtreding, sex na je scheiding niet.
Dat is toch zo relatief als de tering
Alleen maar omdat in het wetboek staat "wietverkopen is een overtreding" is het een overtreding. GEEN andere reden. Als er had gestaan "seks na een scheiding is een overtreding" dan was dat ook een overtreding. Het feit of dat rechtvaardig of niet is, is hiervoor niet relevant.
quote:
Dat is geen excuus, dat hun nu zo'n verwrongen beeld hebben.
Geen excuus, maar wel iets dat je moet meenemen in je oordeel. Je mag het iig niet zo heel zwart wit zien.
Unox, the worst operating system.
pi_3527375
Waarom niet gewoon gezegd, dat dit soort straffen idioot zijn.

En niet steeds aankomen met "ja maar in onze westerse cultuur komen ook rare dingen voor".
Of met "ja maar in die cultuur kijken ze daar anders tegen aan, dus wie zijn wij om te oordelen"

Vrouwen worden in bepaalde landen gewoon onderdrukt, hebben geen of weinig rechten in tegenstelling tot mannen.

Daar moet gewoon wat aangedaan worden en niet toegekeken onder het mom van "het is onze zaak niet" , "het is de cultuur" en meer van dat soort makkelijke dooddoeners.

Dan zou je iedere instantie die opkomt voor de rechten van een mens ook wel een halt toe kunnen roepen.

maandag 18 maart 2002 @ 16:30:15 #112
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3527389
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:23 schreef gelly het volgende:
Goed, maar in hoeverre is het dan vooruitgang? Dáár ging het me om. In hoeverre is het vooruitgang om dieren in een piepklein hokje soortgenoten op te laten eten om hem vervolgens aan de lopende band het slachthuis te laten doorlopen? In hoeverre is het vooruitgang om, onder maatschappelijke druk, je borsten te laten vergroten, collageen in te laten spuiten en liposuctie te ondergaan, met Corry Breukhoven als de ambassadrice van deze 'vooruitgang'? In hoeverre is het vooruitgang dat wij elkaar niet met messen te lijf gaan, maar met bommen die gebieden zo groot als een voetbalveld met de grond gelijk maakt, met afgerukte ledematen, 3e graads brandwonden en totaal verdwenen lichamen tot gevolg?
  maandag 18 maart 2002 @ 16:30:23 #113
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527393
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:17 schreef Lithion het volgende:

[..]

Leer eerst maar eens begrijpend lezen en discussiëren.

Als jij eens normale vergelijkingen leert te trekken en duidelijke standpunten in te nemen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3527396
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:26 schreef Quendaź het volgende:

[..]

Bij sommige functies kun je inderdaad niet bij een klant verschijnen eruitziend als een zwerver met lompen aan. Wat is je punt ?
  maandag 18 maart 2002 @ 16:31:19 #115
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527400
quote:

[..]

[..]

Vertel mij eens Quenda, hoe voel je je onderdrukt in onze walgelijke mannenmaatschappij?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3527402
quote:
Misschien wel, dat ontken ik ook nergens.
Dan zijn we het daarmee eens
quote:
Ten eerste wordt veruit het meerendeel van het tropisch hardhout wat in Brazilië e.d. gekapt wordt, verscheept naar Westerse landen. Daarbij gaat het me vooral om de slachthuizen, legbatterijen, het diervoeder (sinds wanneer zijn koeien carnivoren?) en de nieuwe koeienflats. Vind jij het vooruitgang om dieren zichzelf op te laten eten in een hokje waar ze nét inpassen om ze vervolgens in een slachthuis de productielijn te laten doorlopen?
Jij denkt denkt dat dieren het in 3e wereld landen beter hebben?? Dat geloof ik niet
quote:
Daar gaat het niet om. Sowieso heb ik het niet eens zozeer over massavernietegingswapens. Precisiebommen worden geprezen als zijnde een mooi wapen voor een beschaafd land, maar wat niemand ziet is de uitwerking van een dergelijke bom. 3e graads verbrandingen, afgerukte ledematen, compleet gedesintegreerde lichamen. En dan de daisycutter, mooi nieuw scrabblewoord die staat voor een algehele destructie van een zeer groot gebied. Wát een vooruitgang.
Oh ja je kan natuurlijk veel beter een stad platbombarderen om hetzelfde doel te vernietigen. Of nee, laten we maar de hippie gaan uithangen en niets bombarderen!! Vooral niet als er een doel zit wat je wilt raken omdat er een terrorist zit die 2 torens heeft opgeblazen.
quote:
Het gaat niet eens om het leger. Bij de industrialisatie van 3e wereld landen door multinationals wordt niets en niemand ontzien. Gewijde begraafplaatsen worden gewoon omgeploegd. lekkende olieleidingen die plaatselijke stammen bedreigen vanwege ontploffingsgevaar? Geen haan die er naar kraait.
Oh ja, je kan beter niet industraliseren, dan blijven ze zeker arm. Verder vind ik wel dat die omstandigheden beter kunnen. Maar dat komt ook grotendeels door de laksheid van de lokale regeringen.
quote:
En dat was voor Amerika aanleiding om maar even een paar tienduizend (veelal ook onshuldige) vietnamezen over de kling te jagen, waaronder kinderen of zelfs baby's? Nou, wij zijn inderdaad een stuk beschaafder. Bovendien gaat het er ook om wat er door de industrialisatie gebeurt. Wij moeten 'onze' olie, bauxiet, koper en goud hebben en daarvoor steunen wij corrupte dictatoriale regimes en worden de omgeving en de cultuur permanent vernietigd.
Nogmaals, deze oorlog en daden keur ik zeker niet goed, het is alleen wel een feit dat N. Vietnam Z. Vietnam had aangevallen als de VS niets had gedaan. (Ze vielen Z-Vietnam ook trouwens aan toen de VS er zat, die kon er alleen wat tegen doen) Dat is toevallig ook de expantiedrift van het Communisme
quote:
Ten eerste word hier niemand gedwongen om zoiets te doen, en ten tweede kan je moeilijk fotomodellen gaan afschaffen omdat andere vrouwen er ook zo uit willen zien.
Niks mis mee!
  maandag 18 maart 2002 @ 16:31:56 #117
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3527410
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:28 schreef milagro het volgende:
Dit soort straffen zijn ook idioot, maar dat wij die straffen hier niet hebben, maakt ons niet meteen een compleet verlicht en beschaafd land.
  maandag 18 maart 2002 @ 16:32:03 #118
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3527413
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:15 schreef Lithion het volgende:

Neen.
quote:
Dan is met stenen gooien toch milder
quote:
En dat was voor Amerika aanleiding om maar even een paar tienduizend (veelal ook onshuldige) vietnamezen over de kling te jagen, waaronder kinderen of zelfs baby's? Nou, wij zijn inderdaad een stuk beschaafder.
*ril*
quote:
Bovendien gaat het er ook om wat er door de industrialisatie gebeurt. Wij moeten 'onze' olie, bauxiet, koper en goud hebben en daarvoor steunen wij corrupte dictatoriale regimes en worden de omgeving en de cultuur permanent vernietigd.
Vind je omschrijving en de vergelijkingen die je maakt een stuk duidelijker dan de nikes die we ook massaal kopen
quote:
Maar maken de kansen van de onderdrukte vrouwen op bijvoorbeeld de arbeidsmarkt of huwlijksmarkt wél aanzienlijk groter
pi_3527414
quote:

En niet steeds aankomen met "ja maar in onze westerse cultuur komen ook rare dingen voor".
Of met "ja maar in die cultuur kijken ze daar anders tegen aan, dus wie zijn wij om te oordelen"

Vrouwen worden in bepaalde landen gewoon onderdrukt, hebben geen of weinig rechten in tegenstelling tot mannen.

Daar moet gewoon wat aangedaan worden en niet toegekeken onder het mom van "het is onze zaak niet" , "het is de cultuur" en meer van dat soort makkelijke dooddoeners.

Dan zou je iedere instantie die opkomt voor de rechten van een mens ook wel een halt toe kunnen roepen.

Wat wil je daar aan doen dan? Praktisch voorbeeld?
pi_3527420
quote:

[..]

[..]

Wat zouden de verschillen wezen?
  maandag 18 maart 2002 @ 16:32:46 #121
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527424
quote:

Juist. 100 % mee eens.
Dat gezever ' ja maar dat is cultuur.'
En dan nog het lef hebben om te stellen dat vrouwen in Nederland het eigenlijk net zo slecht hebben....
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 18 maart 2002 @ 16:33:08 #122
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527435
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:26 schreef Quendaź het volgende:

[..]

Goh...laat eens zien, die advertenties.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 18 maart 2002 @ 16:33:19 #123
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3527439
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:31 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Vertel mij eens Quenda, hoe voel je je onderdrukt in onze walgelijke mannenmaatschappij?

Nog niet maar dat komt wel als ik ouder ga worden (vrees ik )
  maandag 18 maart 2002 @ 16:33:41 #124
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527442
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:32 schreef sickfucker het volgende:

[..]

Wat zouden de verschillen wezen?

Dood door steniging of nagefloten worden op straat?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3527452
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:25 schreef Quendaź het volgende:

[..]

En dat is een reden om mij plots anders te gaan benaderen

Schei alsjeblieft uit zeg, hier neem een pilletje tegen paranoia.
pi_3527453
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:30 schreef Lithion het volgende:

[..]

Goed, maar in hoeverre is het dan vooruitgang? Dáár ging het me om. In hoeverre is het vooruitgang om dieren in een piepklein hokje soortgenoten op te laten eten om hem vervolgens aan de lopende band het slachthuis te laten doorlopen? In hoeverre is het vooruitgang om, onder maatschappelijke druk, je borsten te laten vergroten, collageen in te laten spuiten en liposuctie te ondergaan, met Corry Breukhoven als de ambassadrice van deze 'vooruitgang'? In hoeverre is het vooruitgang dat wij elkaar niet met messen te lijf gaan, maar met bommen die gebieden zo groot als een voetbalveld met de grond gelijk maakt, met afgerukte ledematen, 3e graads brandwonden en totaal verdwenen lichamen tot gevolg?

Voor mij is vooruitgang dat ik niet elke morgen 20 kilometer hoef te lopen om me te kunnen wassen, dat ik in een lekker warm huisje zit, en dat ik me veilig waan in Nederland. Dat andere mogendheden graag een robbertje willen vechten met het westen is niet mijn probleem, maar het hunne. Waarom het westen aanvallen op hun walgelijke agenda, terwijl eigenlijk de leiders van 3e wereldlanden de echte daders zijn ?
  maandag 18 maart 2002 @ 16:34:42 #127
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527461
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:18 schreef Quendaź het volgende:

[..]

Nou dan alle ontwikkelingshulp linea recta maar stopzetten.

AIDS-programmas cancellen.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 18 maart 2002 @ 16:35:06 #128
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3527466
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:31 schreef Frits het volgende:

Oh ja je kan natuurlijk veel beter een stad platbombarderen om hetzelfde doel te vernietigen. Of nee, laten we maar de hippie gaan uithangen en niets bombarderen!! Vooral niet als er een doel zit wat je wilt raken omdat er een terrorist zit die 2 torens heeft opgeblazen.

Nogmaals, deze oorlog en daden keur ik zeker niet goed, het is alleen wel een feit dat N. Vietnam Z. Vietnam had aangevallen als de VS niets had gedaan. (Ze vielen Z-Vietnam ook trouwens aan toen de VS er zat, die kon er alleen wat tegen doen) .

Wraak nemen en haat kweken is ook primitief.
  maandag 18 maart 2002 @ 16:35:13 #129
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3527469
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:31 schreef Frits het volgende:
Jij denkt denkt dat dieren het in 3e wereld landen beter hebben?? Dat geloof ik niet
Waarom zouden ze het daar niet beter hebben?
quote:
Oh ja je kan natuurlijk veel beter een stad platbombarderen om hetzelfde doel te vernietigen. Of nee, laten we maar de hippie gaan uithangen en niets bombarderen!! Vooral niet als er een doel zit wat je wilt raken omdat er een terrorist zit die 2 torens heeft opgeblazen
Dat zeg ik niet en daar ging het ook niet om.
quote:
Oh ja, je kan beter niet industraliseren, dan blijven ze zeker arm.
Het ging niet om arm of rijk worden.
quote:
Ten eerste word hier niemand gedwongen om zoiets te doen
Niet direct, maar er is wel een grote maatschappelijke druk.
  maandag 18 maart 2002 @ 16:36:10 #130
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3527488
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:33 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Goh...laat eens zien, die advertenties.

Lees eens een krant
  maandag 18 maart 2002 @ 16:36:32 #131
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3527496
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:32 schreef X-Ray het volgende:
Dat gezever ' ja maar dat is cultuur.'
En dan nog het lef hebben om te stellen dat vrouwen in Nederland het eigenlijk net zo slecht hebben....
Geen van beide heb ik hier tot nog toe beweerd.
pi_3527531
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:32 schreef Chadi het volgende:

[..]

Wat wil je daar aan doen dan? Praktisch voorbeeld?

Ikzelf helaas kan er weinig aan doen. Ik doneer aan organisaties die zich inzetten voor de rechten van de mens.

Maar ik erger me dood aan opmerkingen dat je dat in het licht van de cultuur moet zien.

En helemaal aan een vergelijking met zogenaamde uitbuiting van het uiterlijk van vrouwen in de westerse maatschappij door reclames of wat dan ook.

maandag 18 maart 2002 @ 16:39:11 #133
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527532
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:35 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ga maar eens wat documentaires kijken....

Ja, in andere landen als het Westen zijn ze veel beter voor dieren.... .*proest*

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 18 maart 2002 @ 16:40:07 #134
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527548
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:36 schreef Quendaź het volgende:

[..]

Lees eens een krant

Doe ik dagelijks.
Wederom: laat eens zien, die advertenties waarin gevraagd wordt dat vrouwen fotos op moeten sturen.

Grappig, ik heb een krant naast me liggen... met personeelsadvertenties.. en het staat nergens.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 18 maart 2002 @ 16:40:08 #135
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3527550
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:34 schreef gelly het volgende:
Voor mij is vooruitgang dat ik niet elke morgen 20 kilometer hoef te lopen om me te kunnen wassen, dat ik in een lekker warm huisje zit, en dat ik me veilig waan in Nederland.
Agreed, maar de Westerse 'vooruitgang' bestaat nog uit meer elementen dan slechts waterleidingen, centrale verwarming en veiligheid.
Het ging hier om morele vooruitgang (getuige de absurde straf die hier ter discussie staat) en ik vraag me af in hoeverre wij hier wel zoveel morele vooruitgang hebben geboekt. Ja, wij hebben geen straffen meer waarbij we vrouwen stenigen als ze overspel plegen, maar daartegenover staan weer andere 'ontwikkelingen' van onze kant die ook eigenlijk het daglicht niet kunnen zien. Dáár gaat het om.
  maandag 18 maart 2002 @ 16:40:39 #136
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527552
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:36 schreef Lithion het volgende:

[..]

Geen van beide heb ik hier tot nog toe beweerd.

Milagros post gelezen?
Daar staat het haarfijn in.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 18 maart 2002 @ 16:40:54 #137
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3527555
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:39 schreef X-Ray het volgende:
Ga maar eens wat documentaires kijken....
Slap, leg maar uit.
pi_3527565
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:33 schreef Quendaź het volgende:

[..]

Nog niet maar dat komt wel als ik ouder ga worden (vrees ik )

En als je nu in Marokko gaat wonen, zal je het daar even goed hebben als hier?
  maandag 18 maart 2002 @ 16:41:53 #139
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3527569
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:40 schreef X-Ray het volgende:
Milagros post gelezen?
Ja, maar blijkbaar heb je mijn reactie daarop niet gelezen. En dan nog heb ik niet beweerd wat jij hierboven postte.
  maandag 18 maart 2002 @ 16:42:37 #140
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527579
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:40 schreef Lithion het volgende:

Ja, wij hebben geen straffen meer waarbij we vrouwen stenigen als ze overspel plegen,

Nee, gelukkig niet.
quote:
maar daartegenover staan weer andere 'ontwikkelingen' van onze kant die ook eigenlijk het daglicht niet kunnen zien. Dáár gaat het om.
1. Welke ontwikkelingen zijn te vergelijken met het doden van onschuldige vrouwen door steniging?
2. 2 wrongs make a right? Dan kan niemand wat doen dus. Gelijk alle hulp maar stopzetten dan?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3527599
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:40 schreef Lithion het volgende:

[..]

Agreed, maar de Westerse 'vooruitgang' bestaat nog uit meer elementen dan slechts waterleidingen, centrale verwarming en veiligheid.
Het ging hier om morele vooruitgang (getuige de absurde straf die hier ter discussie staat) en ik vraag me af in hoeverre wij hier wel zoveel morele vooruitgang hebben geboekt. Ja, wij hebben geen straffen meer waarbij we vrouwen stenigen als ze overspel plegen, maar daartegenover staan weer andere 'ontwikkelingen' van onze kant die ook eigenlijk het daglicht niet kunnen zien. Dáár gaat het om.

Je kunt een oorlogssituatie nu eenmaal niet vergelijken met gruwelijkheden in het dagelijks leven. Of wordt er dagelijks een daisy cutter op perron 0 gegooid ?
pi_3527602
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:39 schreef milagro het volgende:

[..]

Ikzelf helaas kan er weinig aan doen. Ik doneer aan organisaties die zich inzetten voor de rechten van de mens.

Maar ik erger me dood aan opmerkingen dat je dat in het licht van de cultuur moet zien.

En helemaal aan een vergelijking met zogenaamde uitbuiting van het uiterlijk van vrouwen in de westerse maatschappij door reclames of wat dan ook.

Maar wil je dat probleem echt oplossen dan zou je de armoede aan moeten pakken in die landen waardoor het welvaarts niveau stijgt en vrouwen onafhankelijk worden van mannen.
  maandag 18 maart 2002 @ 16:44:50 #143
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3527607
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:42 schreef X-Ray het volgende:
1. Welke ontwikkelingen zijn te vergelijken met het doden van onschuldige vrouwen door steniging?
Geen enkele. Het zijn geen zaken die tegenover elkaar staan, dat heb ik ook niet beweerd.
quote:
2. 2 wrongs make a right? Dan kan niemand wat doen dus. Gelijk alle hulp maar stopzetten dan?
Dat heb ik evenmin beweerd.
  maandag 18 maart 2002 @ 16:45:11 #144
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3527613
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:34 schreef sickfucker het volgende:

[..]

Schei alsjeblieft uit zeg, hier neem een pilletje tegen paranoia.

**schuift pilletje terug , neem er eentje voordat je een reactie plaatst en mensen in een hokje plaatst..
  maandag 18 maart 2002 @ 16:45:26 #145
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3527618
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:44 schreef gelly het volgende:
Je kunt een oorlogssituatie nu eenmaal niet vergelijken met gruwelijkheden in het dagelijks leven. Of wordt er dagelijks een daisy cutter op perron 0 gegooid ?
Lees mijn replies nog eens, het gaat niet uitsluitend om een oorlogssituatie.
pi_3527623
quote:
Jij hebt denk ik echt de afgelopen jaren met een doek voor je ogen gezeten, nooit de beelden gezien van katten en honden die met z'n 10tallen in een klein hokje (waarmee legbatterijen nog een zee van ruimte hebben vergeleken met dit) zaten om vervolgens verkocht te worden. Hanengevechten? Moet ik nog even doorgaan?
quote:
Dat zeg ik niet en daar ging het ook niet om.
Om wat dan wel? Dat die bommen schade aanrichten? Natuurlijk doen ze dat, daarvoor zijn ze gemaakt? Met zwaarden kan je ook armen afhakken, daar hoor ik je niet over. En dat is precies hetzelfde.
quote:
Het ging niet om arm of rijk worden.
Armoede heeft er toch zeker mee te maken
quote:
Niet direct, maar er is wel een grote maatschappelijke druk.
Ik zet mijn vriendin niet onder druk om siliconen te nemen. Ken jij iemand die dat wel doet dan? Of vind je vrouwen met grote tieten op tv al grote druk om als vrouw zelf ook siliconen te nemen?
Niks mis mee!
  maandag 18 maart 2002 @ 16:45:57 #147
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527624
quote:

Helemaal mee eens.
Hoe mensen die achterlijke vergelijking kunnen maken ontgaat me compleet.
Helemaal als vrouwen gestenigd worden omdat ze na een scheiding een nieuwe liefde vinden.

Grappige is ook dat het bijna altijd mannen zijn die claimen te weten dat 'vrouwen in het westen onderdrukt worden zonder dat ze het zelf weten en door uitbuiting van de vrouw.'
Vrouwen zelf hoor je nooit....

Ik voel me ook uitgebuit door al die bodybuilders op TV die me Calvin Klein aansmeren.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3527635
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:44 schreef Chadi het volgende:

[..]

Maar wil je dat probleem echt oplossen dan zou je de armoede aan moeten pakken in die landen waardoor het welvaarts niveau stijgt en vrouwen onafhankelijk worden van mannen.

In dat geval zullen ze van de moslimstaat af moeten stappen.
  maandag 18 maart 2002 @ 16:47:12 #149
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527640
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:44 schreef Lithion het volgende:

[..]

Geen enkele. Het zijn geen zaken die tegenover elkaar staan, dat heb ik ook niet beweerd.

Juist.
quote:
Dat heb ik evenmin beweerd.
Plaats die vergelijkingen dan ook niet, je insinueert dat namelijk wel daarmee.
quote:

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3527646
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:45 schreef Lithion het volgende:

[..]

Lees mijn replies nog eens, het gaat niet uitsluitend om een oorlogssituatie.

Jij haalt afgerukte ledematen en verpulverde lichamen erbij alsof dat het dagelijkse leven is. Zulke dingen gebeuren in oorlogstijd. Stenigingen in dergelijke regionen blijkbaar in het openbare leven. Ik persoonlijk vind een daisy cutter humaner dan een steniging.
pi_3527696
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:44 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat gaat zo moeilijk als de heren aan de macht al het geld in eigen zak steken.

Bovendien is het in bepaalde welvarende landen als Oman geen haar beter zolang de vrouw als ondergeschikte wordt gezien door mannen.

En bijvoorbeeld in Pakistan waar vrouwen zelfs in de politiek zaten/zitten is het met de rechten van de vrouw erbarmelijk gesteld.

Waar het mij om gaat nu is het eeuwige quasi goedpraten van dergelijk gedrag met tig "ja maar de cultuur zus en de cultuur zo " .

Fout is fout.

maandag 18 maart 2002 @ 16:51:27 #152
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3527701
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:40 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Doe ik dagelijks.
Wederom: laat eens zien, die advertenties waarin gevraagd wordt dat vrouwen fotos op moeten sturen.

Grappig, ik heb een krant naast me liggen... met personeelsadvertenties.. en het staat nergens.

Scanner doet het niet

L'TUR zoekt een medewerk[s]ter.
bla,bla.

Uw sollicitatie kunt un MET pasfoto sturen naar..
Spits maandag 18 Maart pagina 16.

Kranten van zaterdag heb ik helaas niet meer.

pi_3527716
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:51 schreef Quendaź het volgende:

[..]

Scanner doet het niet

bla,bla.

Je HOEFT toch niet op zo'n vacature te reageren als dat tegen je principes is ? Dat is nou vrijheid.
pi_3527728
quote:

[..]

Scanner doet het niet

bla,bla.

Oh ja, dan moet je natuurlijk meteen grotere tieten nemen, WANT DAT KUNNEN ZE OP JE PASFOTO ZIEN!!! En vergeet die kilo's make-up niet! Ze letten echt op oogschaduw als je aannemen! Een grote BLA dus!
Niks mis mee!
pi_3527741
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Je HOEFT toch niet op zo'n vacature te reageren als dat tegen je principes is ? Dat is nou vrijheid.

je hoeft niet gestnigd te worden als je maar sex hebt in een ander land of geen sex hebt in dat land. Ook vrijheid.
pi_3527744
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:50 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat gaat zo moeilijk als de heren aan de macht al het geld in eigen zak steken.

Bovendien is het in bepaalde welvarende landen als Oman geen haar beter zolang de vrouw als ondergeschikte wordt gezien door mannen.

En bijvoorbeeld in Pakistan waar vrouwen zelfs in de politiek zaten/zitten is het met de rechten van de vrouw erbarmelijk gesteld.

Waar het mij om gaat nu is het eeuwige quasi goedpraten van dergelijk gedrag met tig "ja maar de cultuur zus en de cultuur zo " .

Fout is fout.

Precies, je verwoordt mij ook verder helemaal goed in al je replay's.
  maandag 18 maart 2002 @ 16:54:40 #157
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527751
quote:

[..]

Scanner doet het niet

bla,bla.

Jaja. 1 op de 100?
Ik geloof er niks van.

Mannen worden trouwens ook veel op uiterlijk beoordeeld hoor... voor het geval dat je het nog niet wist...

Ik voel me ook uitgebuit door al die blote mannelijven in videoclips... vol met tattoos en gespierd..

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3527765
veel plezier verder hier.. ik gaat eten
  maandag 18 maart 2002 @ 16:55:33 #159
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3527766
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:45 schreef Frits het volgende:
-knip-
Lees mijn reply van 16:40. Het gaat er niet om dat het dáár ook gebeurd. Er werd geïnsinueerd dat, omdat wij geen vrouwensteniging kennen, wij een ontwikkeld en beschaafd land zijn en daar zet ik mijn vraagtekens bij. 'Wij' westerlingen zijn vaak net zo a-moreel en destructief bezig, vaak slechts ten behoeve van geld, dus vandaar de opmerking, het ligt er maar aan wat je als vooruitgang ziet. Ja, op sommige gebieden hebben wij vooruitgang geboekt, maar op andere gebieden zijn wij net zo hard bezig om ons van de onbeschaafde kant te laten zien.
pi_3527767
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:54 schreef Chadi het volgende:

[..]

je hoeft niet gestnigd te worden als je maar sex hebt in een ander land of geen sex hebt in dat land. Ook vrijheid.

Nou, niet echt lijkt me.
pi_3527769
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:54 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Jaja. 1 op de 100?
Ik geloof er niks van.

Blaat! Geef nou maar toe, niet opeens de dinges ontwijken.
  maandag 18 maart 2002 @ 16:56:20 #162
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3527773
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:45 schreef Frits het volgende:

Ik zet mijn vriendin niet onder druk om siliconen te nemen. Ken jij iemand die dat wel doet dan? Of vind je vrouwen met grote tieten op tv al grote druk om als vrouw zelf ook siliconen te nemen?

En toch hebben vrouwen wel degelijk *last* van de druk vanuit media e.d.
(poedertjes,pilletjes,overdreven schmincken want je mag geen vlekje zien,hongerdieeten, schoonheidspecialisten)

Het heeft wel degelijk invloed op de denkwijze van vrouwen.

maandag 18 maart 2002 @ 16:56:21 #163
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527775
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:54 schreef Chadi het volgende:

[..]

Klopt. Je HOEFT als Al-Queda ook niet te wachten tot er een Daisy-cutter op je hoofd valt. Je kan gewoon jezelf van kant maken. Ook vrijheid!
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 18 maart 2002 @ 16:56:30 #164
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3527776
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:50 schreef milagro het volgende:
Waar wordt dat gedaan dan?
pi_3527781
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:56 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Klopt. Je HOEFT als Al-Queda ook niet te wachten tot er een Daisy-cutter op je hoofd valt. Je kan gewoon jezelf van kant maken. Ook vrijheid!

Yup!
pi_3527783
quote:

[..]

Scanner doet het niet

bla,bla.

Ik vind dat je wel heel erg doordraaft Loedertje.
  maandag 18 maart 2002 @ 16:57:09 #167
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527786
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:55 schreef Youssef het volgende:

[..]

Blaat! Geef nou maar toe, niet opeens de dinges ontwijken.

Niks BLAAAAT!
Eerst bewijs en bronnen zien, dan geloven.

Zou je ook eens moeten doen... ipv klakkeloos alles aan te nemen.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 18 maart 2002 @ 16:58:21 #168
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527802
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:56 schreef Lithion het volgende:

[..]

Door oa jou in dit topic.
En ga nou niet zeggen dat dat niet zo is, want zowel Milagro, Gelly, ik en Dr.Nikita kunnen dat beamen.

En ga nu niet zeuren om een quote, want dan kan ik al je replys wel quoten.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3527804
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:56 schreef Lithion het volgende:

[..]

in westerse landen zoals nederland

meeste mensen zien het als een ver van hun bed show

maandag 18 maart 2002 @ 16:59:21 #170
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3527813
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:47 schreef gelly het volgende:
Jij haalt afgerukte ledematen en verpulverde lichamen erbij alsof dat het dagelijkse leven is.
Nee, ik haal dat erbij, omdat dat een wezenlijk element is van onze 'vooruitgang'.
quote:
Zulke dingen gebeuren in oorlogstijd. Stenigingen in dergelijke regionen blijkbaar in het openbare leven. Ik persoonlijk vind een daisy cutter humaner dan een steniging.
Ik vind de ontwikkeling van de daisycutter het toppunt van inhumaniteit, iets wat totaal niet van beschaving getuigt. Om technologische ontwikkeling te gebruiken met als doel om een wapen te creëeren dat een zo groot mogelijk leed kan aanrichten. Is dat vooruitgang? Is dat beschaving?
  maandag 18 maart 2002 @ 17:00:17 #171
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527825
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:56 schreef Quendaź het volgende:

[..]

(poedertjes,pilletjes,overdreven schmincken want je mag geen vlekje zien,hongerdieeten, schoonheidspecialisten)

Ja mn vriendin vindt het afschuwelijk om zichzelf goed te verzorgen.

Ik ook, al die after-shave, dure Replay/Diesel/Calvin Klein die me aangesmeerd wordt.
En ik moet me afbeulen in de sportschool...anders word ik dik en dat mag niet van de media... (zelf zou ik veeeel liever dik, vadsig en kortademig zijn natuurlijk).
En ik word ook nog gedwongen een beetje dure auto te rijden, want anders kan ik me niet vertonen volgens de media.
Het beinvloed mn denkwijze zo...

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 18-03-2002 17:01]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 18 maart 2002 @ 17:01:11 #172
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3527837
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:53 schreef Frits het volgende:

[..]

Oh ja, dan moet je natuurlijk meteen grotere tieten nemen, WANT DAT KUNNEN ZE OP JE PASFOTO ZIEN!!! En vergeet die kilo's make-up niet! Ze letten echt op oogschaduw als je aannemen! Een grote BLA dus!

Jij denkt dat de sollicitatiecommissie de lelijkste pasfoto's ertussenuit haalt en slechts dat groepje mensen uit gaat nodigen voor een gesprek?
Weet uit de praktijk dat dat toch andersom ging, dames met een *lekker* voorkomen mochten komen, de anderen kregen *gewoon* een keurige brief dat er al een geschikte kandidate was gevonden.
(en kom nu niet aanzetten met "dat is niet waar", ik zat in de kamer waar 2 managers en een unithoofd bezig waren met de afhandeling.)
  maandag 18 maart 2002 @ 17:02:30 #173
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3527855
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:58 schreef X-Ray het volgende:
Door oa jou in dit topic.
Dat is niet waar:
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:16 schreef Lithion het volgende:
Ik keur het wel af.
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:31 schreef Lithion het volgende:
Dit soort straffen zijn ook idioot...
  maandag 18 maart 2002 @ 17:02:55 #174
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527860
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:59 schreef Lithion het volgende:

Ik vind de ontwikkeling van de daisycutter het toppunt van inhumaniteit, iets wat totaal niet van beschaving getuigt. Om technologische ontwikkeling te gebruiken met als doel om een wapen te creëeren dat een zo groot mogelijk leed kan aanrichten. Is dat vooruitgang? Is dat beschaving?

Dat is nu eenmaal noodzakelijk soms.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3527879
quote:

[quote]

Wat wil je dan doen? Reclames verbieden?
Speelgoedreclame heeft ook invloed op kinderen, maar vrouwens zijn volwassen genoeg om hun eigen beslissingen te nemen. Niemand die ze dwingt om siliconen te gebruiken
Niks mis mee!
  maandag 18 maart 2002 @ 17:04:30 #176
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3527881
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:02 schreef X-Ray het volgende:
Dat was de vraag niet.
  maandag 18 maart 2002 @ 17:04:41 #177
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527883
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:01 schreef Quendaź het volgende:

[..]

Jij denkt dat de sollicitatiecommissie de lelijkste pasfoto's ertussenuit haalt en slechts dat groepje mensen uit gaat nodigen voor een gesprek?
Weet uit de praktijk dat dat toch andersom ging, dames met een *lekker* voorkomen mochten komen, de anderen kregen *gewoon* een keurige brief dat er al een geschikte kandidate was gevonden.
(en kom nu niet aanzetten met "dat is niet waar", ik zat in de kamer waar 2 managers en een unithoofd bezig waren met de afhandeling.)

De vergelijking met het doodgegooid worden met stenen omdat een vrouw sex heeft na een scheiding is treffend!
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3527901
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:59 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee, ik haal dat erbij, omdat dat een wezenlijk element is van onze 'vooruitgang'.
[..]

Nou, vergelijk de oorlogsvoering van tegenwoordig eens met die van pakweg 100 jaar geleden. Toen leden hele continent onder oorlogs geweld, ook de burgerbevolking. Nu wil ik niet zeggen dat het nu niet meer zo is, alleen hebben we vandaagdedag wel wapens die oorlogsvoeren een stuk efficienter maken. Er komen dus minder onschuldige burgers om het leven. Bovendien duren oorlogen steeds korter waardoor het humanaire effect nog wordt verhoogd.

Dat noem ik wel degelijk vooruitgang, al is oorlog natuurlijk nooit humaan.

pi_3527903
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:02 schreef X-Ray het volgende:

[..]

waarvoor zou dat noodzakelijk zijn???
pi_3527914
quote:

[..]

Sorry hoor, maar ik ben mondig genoeg en kan wel zelf nadenken over wat ik doe, en nee, ik voel mij niet door de media onder druk gezet.
  maandag 18 maart 2002 @ 17:07:17 #181
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527924
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:02 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat is niet waar:
[..]

[..]

Oh goh.

1 snel zinnetje met daarin toch wel even zeggen dat dit soort straffen idioot zijn, maar verder ga je 20 replys door met 'ja maar wij zijn ook niet zo beschaafd hoor' en compleet belachelijke vergelijkingen makend als zouden 'vrouwen in het westen ook misbruikt worden door de media en ze worden gecommercialiseerd en dat is ook erg hoor'.

En dat ziet iedereen hier.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 18 maart 2002 @ 17:08:33 #182
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527940
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:05 schreef Brad het volgende:

[..]

waarvoor zou dat noodzakelijk zijn???

Zie 11 september
1939
Etc

Aanvalsoorlogen zullen er altijd zijn, de noodzaak om zware wapens te ontwikkelen dus ook.

Tenzij jij loopgraafoorlogen humaner vindt......

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3527944
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou, vergelijk de oorlogsvoering van tegenwoordig eens met die van pakweg 100 jaar geleden. Toen leden hele continent onder oorlogs geweld, ook de burgerbevolking. Nu wil ik niet zeggen dat het nu niet meer zo is, alleen hebben we vandaagdedag wel wapens die oorlogsvoeren een stuk efficienter maken. Er komen dus minder onschuldige burgers om het leven. Bovendien duren oorlogen steeds korter waardoor het humanaire effect nog wordt verhoogd.

Dat noem ik wel degelijk vooruitgang, al is oorlog natuurlijk nooit humaan.

Dus zeg je dat die wapens ook niet humaan zijn.

Tegenwoordig zijn er wapens waar veel meer doden mee ontstaan dan tijdens oorlog. Hoe bedoel je humaner? En ik denk niet dat er minder onschuldige burgers daardoor om zouden komen.

maandag 18 maart 2002 @ 17:09:29 #184
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3527951
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:04 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat was de vraag niet.

Nee maar wel het antwoord.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 18 maart 2002 @ 17:10:36 #185
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3527975
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:07 schreef X-Ray het volgende:
1 snel zinnetje met daarin toch wel even zeggen dat dit soort straffen idioot zijn, maar verder ga je 20 replys door met 'ja maar wij zijn ook niet zo beschaafd hoor' en compleet belachelijke vergelijkingen makend als zouden 'vrouwen in het westen ook misbruikt worden door de media en ze worden gecommercialiseerd en dat is ook erg hoor'.
Ik probeerde totaal niet die straffen te bagatelliseren door te zeggen dat wij ook niet zo beschaafd zijn. Je hebt duidelijk de lijn van het verhaal niet gesnapt.
  maandag 18 maart 2002 @ 17:11:47 #186
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3527995
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:09 schreef X-Ray het volgende:
Nee maar wel het antwoord.
Geef nu eens een antwoord op de vraag.
pi_3527999
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:07 schreef X-Ray het volgende:

En dat ziet iedereen hier.

Ik zie voornamelijk dat o.a. jij er moeite mee hebt om die westerse bril af te zetten, die je perceptie kleurt.
Onderdrukking en beinvloeding kent vele vormen, en al zijn sommige uitingen daarvan extremer dan andere, dat maakt het nog niet zo dat daardoor de onderdrukking of beinvloeding minder is.

Kijk nou eens voorbij de voorbeelden, en naar de achterliggende gedachte.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_3528007
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:08 schreef Brad het volgende:

[..]

Tegenwoordig zijn er wapens waar veel meer doden mee ontstaan dan tijdens oorlog. Hoe bedoel je humaner? En ik denk niet dat er minder onschuldige burgers daardoor om zouden komen.

Sja of je nou 1 week doet om 500 man om te brengen, of het in 5 minuten klaarspeelt. Om die 500 man om te brengen heb je bovendien geen tegenleger van 500 man (dus potentiele slachtoffers) nodig, maar 1 bom. Efficienter en humaner toch ?
pi_3528017
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:08 schreef Brad het volgende:

[quote]

Nee maar luister eens: GEEN EEN WAPEN IS HUMAAN!!!
Ook niet een zwaard, ook niet een knots waarmee je elkaar de hersens inslaat!!
Niks mis mee!
pi_3528034
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:11 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ik zie voornamelijk dat o.a. jij er moeite mee hebt om die westerse bril af te zetten, die je perceptie kleurt.
Onderdrukking en beinvloeding kent vele vormen, en al zijn sommige uitingen daarvan extremer dan andere, dat maakt het nog niet zo dat daardoor de onderdrukking of beinvloeding minder is.

'Extremer' lijkt me nogal een understatement, als je de vergelijking 'onderdrukking' door de media en de steniging van een gescheiden vrouw die sex heeft trekt.
  maandag 18 maart 2002 @ 17:16:15 #191
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3528048
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:05 schreef gelly het volgende:
Nu wil ik niet zeggen dat het nu niet meer zo is, alleen hebben we vandaagdedag wel wapens die oorlogsvoeren een stuk efficienter maken.
Maar is efficiënter volgens jou dan gelijk aan beschaafder?
quote:
Bovendien duren oorlogen steeds korter waardoor het humanaire effect nog wordt verhoogd.
Oorlogen zijn ook vele malen destructiever geworden; in die kortere tijd wordt er ook veel meer vernietigd. Bovendien worden oorlogen ook op grotere schaal uitgevochten (landen worden in z'n geheel aangevallen).
pi_3528053
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:12 schreef gelly het volgende:

[..]

Sja of je nou 1 week doet om 500 man om te brengen, of het in 5 minuten klaarspeelt. Om die 500 man om te brengen heb je bovendien geen tegenleger van 500 man (dus potentiele slachtoffers) nodig, maar 1 bom. Efficienter en humaner toch ?

Sja... als je het toch vanuit dat oogpunt gaat bekijken. Waarom dan niet alle wapens vernietigen en alleen man2man gevechten toestaan. Is gelijk een stuk sportiever.

Het blijft een kromme vergelijking die je maakt.

maandag 18 maart 2002 @ 17:18:11 #193
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3528078
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:14 schreef gelly het volgende:
'Extremer' lijkt me nogal een understatement, als je de vergelijking 'onderdrukking' door de media en de steniging van een gescheiden vrouw die sex heeft trekt.
Ik trok die vergelijking niet.
pi_3528079
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:14 schreef gelly het volgende:
quote:
pi_3528081
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:12 schreef Frits het volgende:

[..]

Nee maar luister eens: GEEN EEN WAPEN IS HUMAAN!!!
Ook niet een zwaard, ook niet een knots waarmee je elkaar de hersens inslaat!!

heb ik ook niet ontkend, ik geef alleen maar aan dat ik een daisybom niet humaner vindt.
pi_3528083
quote:

[..]

Gelul, waarom moet men die westerse bril afzetten om een mening te kunnen hebben over barbaarse zaken en deze af te keuren? Een cultuur die 500 jaar achterloopt op fundamentele mensenrechten kan imo niemand hier in het westen rechtpraten.
Bah, cultuurexcuus, aan m'n reet............
pi_3528113
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:16 schreef Lithion het volgende:

[..]

Maar is efficiënter volgens jou dan gelijk aan beschaafder?
[..]

Oorlogen zijn ook vele malen destructiever geworden; in die kortere tijd wordt er ook veel meer vernietigd. Bovendien worden oorlogen ook op grotere schaal uitgevochten (landen worden in z'n geheel aangevallen).

Vind jij de 1e wereldoorlog humaner dan de golfoorlog ? Ik denk het omgekeerde. In de (westerse) oorlogen van tegenwoordig heeft het volk gewoon veel minder te lijden, dat hebben we wel op de balkan gezien. Hoe had de afstraffing van servië eruit gezien als we er grondtroepen heen hadden gestuurd, ipv eerst gericht de belangrijkste doelen te vernietigen ? Of kijk recentelijk eens naar Afganistan, de enige die echt getroffen zijn (naast een paar blunders), zijn de taliban en het netwerk van Osama.
pi_3528132
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:18 schreef Brad het volgende:

[quote]

heb ik ook niet ontkend, ik geef alleen maar aan dat ik een daisybom niet humaner vindt.

Waarom zit je dan in godsnaam samen met Lithion te zeiken dat westerse wapens inhumaan zijn??? Elk wapen is inhumaan. Zijn we pas humaan als we vijanden pijnloos zouden laten inslapen?? Wees realistisch man!
Niks mis mee!
pi_3528136
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:18 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Gelul, waarom moet men die westerse bril afzetten om een mening te kunnen hebben over barbaarse zaken en deze af te keuren? Een cultuur die 500 jaar achterloopt op fundamentele mensenrechten kan imo niemand hier in het westen rechtpraten.
Bah, cultuurexcuus, aan m'n reet............

Had ik het over rechtpraten? Dacht het niet.

Het gaat er over dat je wel leuk kan gaan staan te wijzen naar andere culturen over hoe barbaars ze wel niet zijn, maar die extreme uitwassen op een aantal gebieden zijn een gevolg van maatschappelijke 'ontwikkelingen' die wij hier ook kennen.

Wij zijn echt niet zo beschaafd als je denkt. Daar gaat het om.

pi_3528145
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:18 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

[..]

Misschien ligt het wel aan mijn westerse bril, maar ik kan onmogelijk de westerse 'misstanden' vergelijken met het barbaarse regime in sommige landen.
  maandag 18 maart 2002 @ 17:24:32 #201
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3528153
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:21 schreef gelly het volgende:
Vind jij de 1e wereldoorlog humaner dan de golfoorlog ? Ik denk het omgekeerde.
Nee, maar nogmaals, het ging ook niet om oorlog an sich, het ging om de ontwikkeling van wapens met als enkel doel, het veroorzaken van meer destructie. Dat kan ik geen vooruitgang of uiting van beschaving noemen.
pi_3528161
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:22 schreef Frits het volgende:

[..]

Waarom zit je dan in godsnaam samen met Lithion te zeiken dat westerse wapens inhumaan zijn??? Elk wapen is inhumaan. Zijn we pas humaan als we vijanden pijnloos zouden laten inslapen?? Wees realistisch man!

ik vind ieder wapen inhumaan ja, alleen een daisy is daarentegen wel unfair vergeleken met andere manieren van gevechten.

Maar.... volgens mij dwalen we hier ondertussen wel gigantisch af van het hoofdonderwerp

pi_3528173
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:22 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Had ik het over rechtpraten? Dacht het niet.

Het gaat er over dat je wel leuk kan gaan staan te wijzen naar andere culturen over hoe barbaars ze wel niet zijn, maar die extreme uitwassen op een aantal gebieden zijn een gevolg van maatschappelijke 'ontwikkelingen' die wij hier ook kennen.

Echt beschaafd nog lang niet, maar veel beschaafder als landen waar de vrouw niet veel meer is dan een broedmachine en een gleufdier.
pi_3528207
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:24 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee, maar nogmaals, het ging ook niet om oorlog an sich, het ging om de ontwikkeling van wapens met als enkel doel, het veroorzaken van meer destructie. Dat kan ik geen vooruitgang of uiting van beschaving noemen.

Als die wapens bijdragen aan een snellere oplossing van een conflict kan ik er alleen maar voorstander van zijn.
  maandag 18 maart 2002 @ 17:30:23 #205
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3528212
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:22 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Exact. Ik zal de hele aanleiding van deze discussie er nog even bijhalen, want sommigen zijn de lijn een beetje kwijt:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Dáár ging het om. En dan kun je dus zeggen dat een bepaalde cultuur achterloopt, omdat zij in vergelijking met ons wél nog vrouwen stenigen, maar daartegenover staan weer zaken in onze regio die ook niet getuigen van beschaving of vooruitgang. Dus om zomaar te zeggen dat een cultuur achterloopt is te ruim. Dat die achterloop op het gebied van mensenrechten, dat kun je goed beweren, maar zomaar zeggen dat die cultuur an sich achterloopt bij de onze vind ik té kort door de bocht, gegeven de voorbeelden van onze zogenaamde 'vooruitgang' en 'beschaving'.
Dáár ging het om, dus niet om iets te bagatelliseren o.i.d.
pi_3528217
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:25 schreef Brad het volgende:

[..]

ik vind ieder wapen inhumaan ja, alleen een daisy is daarentegen wel unfair vergeleken met andere manieren van gevechten.

Maar.... volgens mij dwalen we hier ondertussen wel gigantisch af van het hoofdonderwerp

Unfair ? Alsof een oorlog fair is Het is geen bokswedstrijd !

Maar weer ontopic idd.

pi_3528229
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:24 schreef Lithion het volgende:

[..]

Wat denk je wat voor een destructieve werking heeft zoals een 80 jarige oorlog in vergelijking met de nu zeer korte oorlogen door de vooruitgang?
pi_3528234
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:30 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dus om zomaar te zeggen dat een cultuur achterloopt is te ruim. Dat die achterloop op het gebied van mensenrechten, dat kun je goed beweren, maar zomaar zeggen dat die cultuur an sich achterloopt bij de onze vind ik té kort door de bocht, gegeven de voorbeelden van onze zogenaamde 'vooruitgang' en 'beschaving'.

Nou, dit ben ik dan met je eens.
pi_3528280
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:26 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Echt beschaafd nog lang niet, maar veel beschaafder als dan landen waar de vrouw niet veel meer is dan een broedmachine en een gleufdier.

Ah we komen ergens. Al pak je er weer 1 voorbeeld uit. Beschaving bestrijkt een veel groter gebied lijkt me. Ook veel westerse landen kennen de doodstraf nog, bijvoorbeeld. Dat vind ik geen teken van beschaving. Zoals Lithion al aangaf, de ontwikkeling van (massa) vernietigingswapens vind ik ook niet echt 'beschaafd'. En zeker wat betreft dat soort zaken denk ik dat we eerder afdwalen van 'beschaving' dan er dichter bij in de buurt komen.
pi_3528318
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:31 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat denk je wat voor een destructieve werking heeft zoals een 80 jarige oorlog in vergelijking met de nu zeer korte oorlogen door de vooruitgang?

Die destructieve werking van een 80-jarige oorlog geldt voor zowel de agressor, als voor de aangevallen staat. Spanningen moeten dan wel heel ver oplopen voordat je tot een oorlog overgaat.

Een agressor in het bezit van moderne vernietigingswapens loopt nu nauwelijks risico, en zal veel eerder geneigd zijn om massaal en snel toe te slaan.
Beschaafd? Denk het niet, eerlijk gezegd.

maandag 18 maart 2002 @ 17:41:05 #211
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3528347
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
Die zeer korte oorlogen zijn vele malen intensiever, beslaan een groter gebied, meer doelen etc. etc. Ten tijde van de 80-jarige oorlog waren er sporadisch zeeslagen, was er een maand later een veldslag in Brabant etc. etc. De oorlogen nu omvatten 24-uurs bombardementen, wekenlang, doelen verspreid over het hele land, openbare voorzieningen en infrastructuur worden vernietigd. De oorlogen zijn korter geworden, maar de vernietiging is echt niet afgenomen.

Dit is wel vrij off-topic inderdaad...

pi_3528357
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:41 schreef Lithion het volgende:
Dit is wel vrij off-topic inderdaad...
mjah, maar misschien maakt het duidelijk dat niet alles zo zwart-wit ligt.
pi_3528448
Hee quenda,

Je hebt nog steeds geen duidelijk antwoord gegeven op de vraag of je stenigen goedkeurt of niet.

Keur jij stenigen af? Ja of nee?

maandag 18 maart 2002 @ 18:05:15 #214
23161 DiagrO
HaSta La VictOria SiEmpRe!!
pi_3528622
quote:
[..]
En terecht
We will walk right over you!
  maandag 18 maart 2002 @ 18:06:01 #215
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_3528630
Tegen!
Haalt gelijk bij rechter.
  maandag 18 maart 2002 @ 18:10:02 #216
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3528669
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:18 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

[..]

Nee. Ik kijk niet voorbij voorbeelden zolang ze belachelijk zijn.

Plaats dan een goede vergelijking, maar begin geen moorden gelijk te stellen aan zogenaamde media-beinvloeding.

Zoals ook Milagro zegt, misselijk word ik van dat soort vergelijkingen. Totaal inrelevant, totaal beside the point en een dooddoener van de bovenste plank.

En ja, tuurlijk kijk ik door een Westerse bril, en er is genoeg mis met het Westen, maar wat betreft mensenrechten kunnen ze er een puntje aan zuigen.

Dus voordat men weer eens probeert zoiets walgelijks als een steniging voor iets wat GEEN MISDAAD IS probeert te bagatalliseren (en dat doet men WEL door zo te beginnen), bedenk dan eens wat je zegt.

Het gaat ook nergens over:

Vrouw wordt gestenigd wegens zogenaamd overspel

JA MAAR! Wij doen ook foute dingen!

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3528714
quote:
Op maandag 18 maart 2002 18:10 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dus voordat men weer eens probeert zoiets walgelijks als een steniging voor iets wat GEEN MISDAAD IS probeert te bagatalliseren (en dat doet men WEL door zo te beginnen), bedenk dan eens wat je zegt.

Hier geen misdaad daar wel!
  maandag 18 maart 2002 @ 18:14:29 #218
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3528729
quote:
Op maandag 18 maart 2002 18:13 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ja. Onder de Taliban was lachen ook een misdaad.

Dus het is gerechtvaardigd?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 18 maart 2002 @ 18:16:03 #219
16715 Mylene
*schatje*
pi_3528755
quote:
Op maandag 18 maart 2002 18:14 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Joh, echt waar???
  maandag 18 maart 2002 @ 18:20:27 #220
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3528798
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:49 schreef sickfucker het volgende:
Hee quenda,

Keur jij stenigen af? Ja of nee?

Kun jij een beetje lezen?
pi_3528805
quote:
Op maandag 18 maart 2002 18:14 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dus het is gerechtvaardigd?

Ja en de Duitsers neuken minderjarigen van 2 jaar die op hun beurt kinderen zijn van 15 jarige gelegaliseerde prostituees! Is dat gerechtvaardigd? En de chineze vrouwen hebben geen tenen en kromme poten omdat ze die niet inbineden en in Sommige landen in azie mag je geen Kauwgum en ook niet tuffen als die zware roggel je te strak in je strot zit. In andere landen is het toegestaan om al snuivend door de straat te huppelen en fietsen te jatten. En in sommige landen is het toegestaan om een vuurwapen te dragen als defensief middel ja zover is hun beschaving dat ze daar een vuurwapen voor nodig hebben om zich veilig te voelen... Bla bla bla zo kan ik ook van alles en nog wat gaan roepen hiero.
  maandag 18 maart 2002 @ 18:21:28 #222
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3528810
quote:
Op maandag 18 maart 2002 18:16 schreef schatje het volgende:

[..]

Joh, echt waar???

Ja.
En muziek.
En fotos.
En films.
En radio.
En TV.
En feestjes.
En en en...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3528831
quote:
Op maandag 18 maart 2002 18:13 schreef Chadi het volgende:

[..]

.

En daar mee is de kous dan af en hopelijk trek je die conclusie dan wel door naar iedere misstand in een ander land begaan in een situatie waar jezelf niet in zit en je dus niet zou mogen oordelen volgens jou.

Zo is ieder oordeel nooit te maken, want tenslotte wie of wat is de maatstaf.

Universele rechten van de mens zijn tenslotte ook bullshit.

pi_3528837
quote:
Op maandag 18 maart 2002 18:21 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ja en de Duitsers neuken minderjarigen van 2 jaar die op hun beurt kinderen zijn van 15 jarige gelegaliseerde prostituees!

uh
  maandag 18 maart 2002 @ 18:23:56 #225
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3528848
quote:
Op maandag 18 maart 2002 18:21 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ja en de Duitsers neuken minderjarigen van 2 jaar die op hun beurt kinderen zijn van 15 jarige gelegaliseerde prostituees! Is dat gerechtvaardigd?

Bron aub.
En wordt dat wordt door de Duitse overheid goedgekeurd en zelfs uitgevoerd? NEE! Die worden in eigen land opgezocht en vervolgd.
Overal gebeurd ongein, maar het verschil is, dat deze vrouw uit OVERHEIDSWEGE vermoordt wordt omdat ze zogenaamd vreemd gaat (knap terwijl ze al gescheiden is).

Groot verschil he?
Buiten dat, wat heeft dit te maken met het feit dat die vrouw gestenigd wordt om niks?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3528886
quote:
Op maandag 18 maart 2002 18:23 schreef X-Ray het volgende:

[..]

En dat wordt door de Duitse overheid goedgekeurd en zelfs uitgevoert? NEE! Die worden in eigen land opgezocht en vervolgd.
Overal gebeurd ongein, maar het verschil is, dat deze vrouw uit OVERHEIDSWEGE vermoordt wordt omdat ze zogenaamd vreemd gaat (knap terwijl ze al gescheiden is).

Groot verschil he?
Buiten dat, wat heeft dit te maken met het feit dat die vrouw gestenigd wordt om niks?

daar is het in hun dikke van dalen vreemd gaan .. punt uit! En op vreemd gaan staat die straf . Wil je vreemd gaan moet je asiel aanvragen in Nederland. maar aangezien die zeeslak het hier voor het zeggen krijgt kunnen ze dat vergeten dus stenen koppen de komende jaren.
  maandag 18 maart 2002 @ 18:29:52 #227
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3528917
quote:
Op maandag 18 maart 2002 18:26 schreef Chadi het volgende:

[..]

daar is het in hun dikke van dalen vreemd gaan .. punt uit! En op vreemd gaan staat die straf .

Oh dan hadden de Nazis ook gelijk toch? Op jood zijn stond de doodstraf. Punt uit!

Het is trouwens een wetboek, en geen Dikke van Dale...das een woordenboek...

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 18-03-2002 18:30]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3528927
quote:
Op maandag 18 maart 2002 18:29 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Oh dan hadden de Nazis ook gelijk toch? Op jood zijn stond de doodstraf. Punt uit!

Stond dat in hun woorden boek?
  maandag 18 maart 2002 @ 18:31:49 #229
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3528947
quote:
Op maandag 18 maart 2002 18:30 schreef Chadi het volgende:

[..]

Stond dat in hun woorden boek?

Wetboek bedoel je neem ik aan?
In woordenboeken staan doorgaans geen straffen....

En ja, dat stond in hun wetboek ja. (Nuremberg-wetten)

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 18-03-2002 18:41]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3529024
quote:
Op maandag 18 maart 2002 18:31 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Wetboek bedoel je neem ik aan?
In woordenboeken staan doorgaans geen straffen....

En ja, dat stond in hun wetboek ja. (Nuremberg-wetten)
The Nuremberg Race Laws of 1935 deprived German Jews of their rights of citizenship, giving them the status of "subjects" in Hitler's Reich. The laws also made it forbidden for Jews to marry or have sexual relations with Aryans or to employ young Aryan women as household help. (An Aryan being a person with blond hair and blue eyes of Germanic heritage.)

was dit in de Middeleeuwen? 500 jaar geleden?
  maandag 18 maart 2002 @ 18:42:59 #231
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3529036
quote:
Op maandag 18 maart 2002 18:41 schreef Chadi het volgende:

[..]

was dit in de Middeleeuwen? 500 jaar geleden?

In de 1e helft van de vorige eeuw.
Tijdens een oorlogssituatie.
En dit was walgelijk, een gek.
En die is ook aangepakt.
Hij is dood, zn volgelingen ook en zelfs alle meelopers zeggen nu dat het fout en walgelijk was, net zoals de rest van de wereld toen deed.

Maar nee, jij keurt het stenigen van die vrouw niet af. Neeeeuhh.. dat is de WET DAAR! Dus punt uit niet?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3529048
quote:
Op maandag 18 maart 2002 18:42 schreef X-Ray het volgende:

[..]

In de 1e helft van de vorige eeuw.
Tijdens een oorlogssituatie.
En dit was walgelijk, een gek.
En die is ook aangepakt.
Hij is dood, zn volgelingen ook en zelfs alle meelopers zeggen nu dat het fout en walgelijk was, net zoals de rest van de wereld toen deed.

Maar nee, jij keurt het stenigen van die vrouw niet af. Neeeeuhh.. dat is de WET DAAR! Dus punt uit niet?

En hoe lang was Duitsland al onafhankelijk toen dit gebeurde?

Trouwen niet al zen voilgelingen zeggen dat dat onzin was ... bullshit wat jij nu zegt. En daar klaagt Duitsland al jaren over bij de VS!

maandag 18 maart 2002 @ 18:45:40 #233
3542 Gia
User under construction
pi_3529059
Ik lees hier reacties als 'laat ze toch doen, dat is hun cultuur, bij hun is dat de wet, enz....' Maar ze willen wel dat het Westen ingrijpt ingeval van Aids, malaria en dat soort ziekten. Zullen we ze dan inderdaad maar helemaal met rust laten?

Ook in landen als Marokko komen dit soort zaken voor. Vrouwen die onderdrukt worden, dochters die uit Nederland terug worden gehaald en noem maar op. Zullen we ons ook niet meer om Marokko bekommeren? Onmiddelijk alle kinderbijslag stopzetten?

Als Westerse landen om hulp worden gevraagd door onderontwikkelde landen, dan krijgen ze hulp. Maar ook hulp en bemoeienis die ze misschien minder wenselijk vinden.

maandag 18 maart 2002 @ 18:48:10 #234
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3529083
quote:
Op maandag 18 maart 2002 18:44 schreef Chadi het volgende:

[..]

En hoe lang was Duitsland al onafhankelijk toen dit gebeurde?

Pas sinds 1871 verenigd. Jaartje of 64 dus.
En wat heeft dit daarmee te maken?
quote:
Trouwen niet al zen voilgelingen zeggen dat dat onzin was ... bullshit wat jij nu zegt. En daar klaagt Duitsland al jaren over bij de VS!
Ach een stel idioten houdt je.
Dus jij schaart je bij die idioten in het rijtje door de steniging van die vrouw niet af te keuren? Befehl ist befehl? Het staat in de wet dus punt uit?

Goh....

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3529108
quote:
Op maandag 18 maart 2002 18:48 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Pas sinds 1871 verenigd. Jaartje of 64 dus.
En wat heeft dit daarmee te maken?
[..]

Ach een stel idioten houdt je.
Dus jij schaart je bij die idioten in het rijtje door de steniging van die vrouw niet af te keuren? Befehl ist befehl? Het staat in de wet dus punt uit?

Goh....

ja precies stenen gooien op die handel. ze moeten zich aanpassen aan de wet dat is toch jouw motto?

Maar om serieus te zijn dus voor andere mensen die mee kijken tuurlijk is het voor onze begrippen en vanuit ons perspectief "achterlijk" maar dat wil niet zeggen dat dat vanuit hun perspectief achterlijk is.

maandag 18 maart 2002 @ 18:55:53 #236
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3529133
quote:
Op maandag 18 maart 2002 18:52 schreef Chadi het volgende:

Maar om serieus te zijn dus voor andere mensen die mee kijken tuurlijk is het voor onze begrippen en vanuit ons perspectief "achterlijk" maar dat wil niet zeggen dat dat vanuit hun perspectief achterlijk is.

Een vrouw stenigen omdat ze na haar scheiding met een ander aanrommelt IS achterlijk. Punt uit!

En dat goed proberen te lullen door perspectief-smoezen op te hangen doet daar niks aan af. Het getuigt alleen van lafheid en wat voor een walgelijke gedachtenleer je goedkeurd.

Befehl ist befehl... aan jou zouden ze een goede hebben gehad.

Bah...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3529163
quote:
Op maandag 18 maart 2002 18:55 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Een vrouw stenigen omdat ze na haar scheiding met een ander aanrommelt IS achterlijk. Punt uit!

En dat goed proberen te lullen door perspectief-smoezen op te hangen doet daar niks aan af. Het getuigt alleen van lafheid en wat voor een walgelijke gedachtenleer je goedkeurd.

Befehl ist befehl... aan jou zouden ze een goede hebben gehad.

Bah...

Jouw eenzijdige blik op een onderwerp getuigt minstens van domheid. In jouw termen achterlijk!!!!
  maandag 18 maart 2002 @ 19:03:50 #238
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3529216
quote:
Op maandag 18 maart 2002 18:59 schreef Chadi het volgende:

[..]

Jouw eenzijdige blik op een onderwerp getuigt minstens van domheid. In jouw termen achterlijk!!!!

Je hebt gelijk.
Er is heel wat voor te zeggen een vrouw te stenigen als ze na haar scheiding met een ander trouwt.

Ze zouden het vaker moeten doen!

Vertel eens een paar goede redenen waarom het okay is een vrouw te stenigen voor dit specifieke geval.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3529266
quote:
Op maandag 18 maart 2002 19:03 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.
Er is heel wat voor te zeggen een vrouw te stenigen als ze na haar scheiding met een ander trouwt.

Ze zouden het vaker moeten doen!

kan je het zelf nog volgen?
  maandag 18 maart 2002 @ 19:09:56 #240
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3529274
quote:

[..]

! En op vreemd gaan staat die straf . Wil je vreemd gaan moet je asiel aanvragen in Nederland. maar aangezien die zeeslak het hier voor het zeggen krijgt kunnen ze dat vergeten dus stenen koppen de komende jaren.

Naaktslak klinkt toch liever
  maandag 18 maart 2002 @ 19:11:03 #241
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3529283
quote:
Op maandag 18 maart 2002 19:08 schreef Chadi het volgende:

[..]

(vermoeidheidsverschijnselen X-Ray?)
pi_3529322
quote:
Op maandag 18 maart 2002 18:45 schreef Gia het volgende:
Ik lees hier reacties als 'laat ze toch doen, dat is hun cultuur, bij hun is dat de wet, enz....'
*zucht*.. Dat maakt men er van.

X-ray, Gia c.s.... Haal nu eens even diep adem, en LEES eens wat iemand zegt, in plaats van het vluchtig door te kijken en er je eigen interpretatie overheen te kwakken.

De beschreven zaken heb ik hier niemand goed zien keuren. De enige kanttekeningen die geplaatst worden, is dat het nonsense is om er van uit te gaan dat wij westerlingen zo enorm beschaafd zijn, en daarom het recht hebben om neer te kijken op andere culturen.

Zo beschaafd zijn wij niet. Verre van zelfs, en daarvoor is inmiddels genoeg argumentatie aangedragen. Dat het beschavingsniveau bij *ons* ook nog te wensen overlaat, betekent niet dat je zaken in andere landen niet kan of mag afkeuren, maar het betekent *wel* dat een superioriteitsgevoel met de bijbehorende arrogantie zoals ik hem hier zie volkomen misplaatst is.

Verder is het goed om te beseffen wat de achterliggende reden is wij denken dat 'onze' wetten zoveel beter zijn dan die van 'hun'. Misschien omdat je in deze cultuur bent opgegroeid? Misschien omdat je simpelweg niet anders gewend bent, en dus geneigd bent je eigen ideeen hoger te plaatsen? Het is heel simpel om te roepen dat een cultuur 500 jaar achterloopt. Het is waarschijnlijk moeilijker te beseffen dat een cultuur niet stil heeft gestaan, maar zich misschien al hele lange tijd wel degelijk heeft ontwikkeld, alleen niet in eenzelfde richting als de westerse cultuur.

Ook al zitten er aspecten aan een cultuur die voor ons zeer bruut zijn, dat maakt die cultuur in zijn geheel nog niet slecht.

quote:
Als Westerse landen om hulp worden gevraagd door onderontwikkelde landen, dan krijgen ze hulp. Maar ook hulp en bemoeienis die ze misschien minder wenselijk vinden.
Wat is er mis met hulp bieden wanneer dat gevraagd wordt? Waarom zou je hulp in dergelijke gevallen willen koppelen aan je morele superioriteitsgevoel? (Dat proef ik er tenminste een beetje uit. Mogen we ons niet met je cultuur bemoeien, dan helpen we ook niet bij rampen/ziekten etc.)

Kijk, een dergelijke instelling vind *ik* nu weer toonbeeld van gebrek aan beschaving.

pi_3529351
quote:
Op maandag 18 maart 2002 19:09 schreef Quendaź het volgende:

[..]

Naaktslak klinkt toch liever

en dat zeg jij die bezwaar maakt tegen oordelen op uiterlijk bij een sollicitatie.
  maandag 18 maart 2002 @ 19:20:57 #244
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3529391
quote:
Op maandag 18 maart 2002 19:08 schreef Chadi het volgende:

[..]

Wel.
In dat geval is zelfs stenigen niet genoeg. Vierendelen lijkt me beter.

Beetje trouwen na een scheiding als vrouw zijnde. Dood moet ze.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3529406
We zijn er bijna...
  maandag 18 maart 2002 @ 19:26:19 #246
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3529450
quote:
Op maandag 18 maart 2002 19:15 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

*zucht*.. Dat maakt men er van.

Zucht...nee, dat staat er.
quote:
X-ray, Gia c.s.... Haal nu eens even diep adem, en LEES eens wat iemand zegt, in plaats van het vluchtig door te kijken en er je eigen interpretatie overheen te kwakken.
Oh ik heb het heel aandachtig door te lezen. Misschien moet je dat zelf ook even doen.
quote:
De beschreven zaken heb ik hier niemand goed zien keuren.
neeee...niemand...
quote:

[..]

daar is het in hun dikke van dalen vreemd gaan .. punt uit! En op vreemd gaan staat die straf . Wil je vreemd gaan moet je asiel aanvragen in Nederland. maar aangezien die zeeslak het hier voor het zeggen krijgt kunnen ze dat vergeten dus stenen koppen de komende jaren.

quote:
De enige kanttekeningen die geplaatst worden, is dat het nonsense is om er van uit te gaan dat wij westerlingen zo enorm beschaafd zijn, en daarom het recht hebben om neer te kijken op andere culturen.
Daar ging het helemaal niet om. Het ging erom dat een vrouw stenigen voor trouwen na een huwelijk belachelijk is.
En anderen proberen dat te bagataliseren door totaal inrelevante andere zaken erbij te halen.
quote:
Zo beschaafd zijn wij niet. Verre van zelfs, en daarvoor is inmiddels genoeg argumentatie aangedragen. Dat het beschavingsniveau bij *ons* ook nog te wensen overlaat, betekent niet dat je zaken in andere landen niet kan of mag afkeuren, maar het betekent *wel* dat een superioriteitsgevoel met de bijbehorende arrogantie zoals ik hem hier zie volkomen misplaatst is.
Nee dat is niet misplaatst, en er is niks mis met het afkeuren van dergelijke praktijken.

Ik denk dat de vrouw in kwestie dat wel met me eens zal zijn.

quote:
Verder is het goed om te beseffen wat de achterliggende reden is wij denken dat 'onze' wetten zoveel beter zijn dan die van 'hun'. Misschien omdat je in deze cultuur bent opgegroeid? Misschien omdat je simpelweg niet anders gewend bent, en dus geneigd bent je eigen ideeen hoger te plaatsen? Het is heel simpel om te roepen dat een cultuur 500 jaar achterloopt. Het is waarschijnlijk moeilijker te beseffen dat een cultuur niet stil heeft gestaan, maar zich misschien al hele lange tijd wel degelijk heeft ontwikkeld, alleen niet in eenzelfde richting als de westerse cultuur.

Ook al zitten er aspecten aan een cultuur die voor ons zeer bruut zijn, dat maakt die cultuur in zijn geheel nog niet slecht.

Dat zegt ook niemand.
Dat DIT wel een achterlijk zooitje is wat dat daar uitvoert, moge duidelijk zijn.
quote:
Wat is er mis met hulp bieden wanneer dat gevraagd wordt? Waarom zou je hulp in dergelijke gevallen willen koppelen aan je morele superioriteitsgevoel? (Dat proef ik er tenminste een beetje uit. Mogen we ons niet met je cultuur bemoeien, dan helpen we ook niet bij rampen/ziekten etc.)

Kijk, een dergelijke instelling vind *ik* nu weer toonbeeld van gebrek aan beschaving.

Niks ervan.
Als we er zogenaamd niks van mogen zeggen, dan ook consequent zijn, en ze laten ontwikkelen in eigen tempo.
Deuren dicht, hulp stop. Zoek het maar uit.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 18 maart 2002 @ 19:59:28 #247
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3529786
quote:
Op maandag 18 maart 2002 18:10 schreef X-Ray het volgende:
-blaat-
Als je nou even de thread nog goed doorgelezen had, had je gezien dat deze reactie van je compleet de plank misslaat. Lees dit nog maar eens:
quote:
Op maandag 18 maart 2002 17:30 schreef Lithion het volgende:
Exact. Ik zal de hele aanleiding van deze discussie er nog even bijhalen, want sommigen zijn de lijn een beetje kwijt:

--------------------------------------------------------------------------------

Dáár ging het om. En dan kun je dus zeggen dat een bepaalde cultuur achterloopt, omdat zij in vergelijking met ons wél nog vrouwen stenigen, maar daartegenover staan weer zaken in onze regio die ook niet getuigen van beschaving of vooruitgang. Dus om zomaar te zeggen dat een cultuur achterloopt is te ruim. Dat die achterloop op het gebied van mensenrechten, dat kun je goed beweren, maar zomaar zeggen dat die cultuur an sich achterloopt bij de onze vind ik té kort door de bocht, gegeven de voorbeelden van onze zogenaamde 'vooruitgang' en 'beschaving'.

Ik máákte geen vergelijkingen, dat maakte jíj ervan.
Ik bagatelliseerde niets, ik vergeleek het namelijk ook niet met wat er voorgevallen was, dat maakte jíj er weer van.

[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 18-03-2002 20:52]

pi_3530497
X-ray denkt dat zijn commentaat nog wat zinnigs toevoegd aan de geweldige reactie van JMG. JMG for President!
  maandag 18 maart 2002 @ 21:15:40 #249
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_3530619
quote:
Op maandag 18 maart 2002 19:17 schreef milagro het volgende:

[..]

en dat zeg jij

Dat heb je goed gelezen
pi_3530636
quote:
Op maandag 18 maart 2002 21:03 schreef Youssef het volgende:
X-ray denkt dat zijn commentaat nog wat zinnigs toevoegd aan de geweldige reactie van JMG. JMG for President!
JMG wil de maatschappij aldaar zich laten ontwikkelen "in het eigen tempo" als het om barbaarse dingen gaat, maar als het om gevraagde hulp gaat, omdat hun eigen voorzieningen ontoereikend zijn, dan mag het tempo van de ontwikkeling wel opgeschroefd worden.

Ik zou graag zien dat die hulp geboden wordt, maar wel met een mits... en die mits heet mensenrechten. Ook als het om "overspelige" vrouwen gaat.

pi_3530658
quote:
Op maandag 18 maart 2002 21:15 schreef Quendaź het volgende:

[..]

Dat heb je goed gelezen, iets wat ik niet kan

Blij dat je het zelf toegeeft
  maandag 18 maart 2002 @ 21:30:46 #252
22309 goflow
all alone.
pi_3530809
Kan iemand mij uitleggen wtf nu weer de sharia is?! Islamitische wetgeving, ja.. maar hanteren ze dat in elk islamitish land of is dit weer een van de tig varianten die weer zus en zo goedpraten omdat het zo en zo in de koran staat.
Ik geef het toe, ik snap er geen hol van, ik ben ignorant, het boeit me ook bijzonder weinig wat er nu weer onder het motto godsdienst boven alles wordt uitgevoerd, je kan er toch niks aan doen (dan ben je ineens een racist), het is op een of andere manier toch altijd volstrekt belachelijk, maar daar hebben ze godsdienst/religie dan ook voor uitgevonden.

maandag 18 maart 2002 @ 22:15:08 #253
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3531574
quote:
Op maandag 18 maart 2002 19:59 schreef Lithion het volgende:

blaaaaaaaaaaaaaat

Ik máákte geen vergelijkingen, dat maakte jíj ervan.
Ik bagatelliseerde niets, ik vergeleek het namelijk ook niet met wat er voorgevallen was, dat maakte jíj er weer van.

Dat deed je wel.

Het is ook een erg rare 1e opmerking in dit topic.
Waar gaat het topic over?
Vrouw wordt om belachelijke redenen gestenigd en daarmee tot een onmenselijke dood veroodeeld.

Wat is Lithions 1e reactie? Een reactie waarin hij blijk geeft dit soort zaken af te keuren?

Neeeeeeee..... Lithion zegt dat licht eraan wat je onder vooruitgang verstaat en begint een fijne theoretische filosofische discussie over wat nu eigenlijk wel niet goed en slecht is.
Slaat hij hiermee de plank mis?
Nee, hij slaat niet eens, zo mis is het.

Die discussie is totaal niet relevant als je dit soort zaken bespreekt.

Ik zie het al voor me:
Nieuwsbericht: Mijn vriendin is verkracht.

Lithion: Tja, ze moet daar ook niet lopen s avonds laat en dat soort sexy dingen dragen.

Slaat nergens op? Nee idd.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 18 maart 2002 @ 22:19:14 #254
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3531653
quote:
Op maandag 18 maart 2002 21:17 schreef milagro het volgende:

[..]

JMG wil de maatschappij aldaar zich laten ontwikkelen "in het eigen tempo" als het om barbaarse dingen gaat, maar als het om gevraagde hulp gaat, omdat hun eigen voorzieningen ontoereikend zijn, dan mag het tempo van de ontwikkeling wel opgeschroefd worden.

Uiteraard. Om te geven zijn we goed, verder bek dicht houden anders ben je een imperialistische vieze westerling die misplaatst vanuit een arrogante houding neerkijkt op andere culturen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 18 maart 2002 @ 22:20:12 #255
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3531675
quote:
Op maandag 18 maart 2002 21:30 schreef goflow het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wtf nu weer de sharia is?! Islamitische wetgeving, ja.. maar hanteren ze dat in elk islamitish land of is dit weer een van de tig varianten die weer zus en zo goedpraten omdat het zo en zo in de koran staat.
Ik geef het toe, ik snap er geen hol van, ik ben ignorant, het boeit me ook bijzonder weinig wat er nu weer onder het motto godsdienst boven alles wordt uitgevoerd, je kan er toch niks aan doen (dan ben je ineens een racist), het is op een of andere manier toch altijd volstrekt belachelijk, maar daar hebben ze godsdienst/religie dan ook voor uitgevonden.

http://www.uh.edu/campus/msa/articles/fatawawom/Content.html
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 18 maart 2002 @ 23:23:34 #256
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3532909
quote:
Op maandag 18 maart 2002 22:15 schreef X-Ray het volgende:
Dat deed je wel.
Ik vergeleek onze 'barbarismen' niet met het stenigen van die vrouw.
quote:
Het is ook een erg rare 1e opmerking in dit topic.
Waar gaat het topic over?
Ik reageerde op hetgeen iemand zei, dat het dan niet direct met het topic te maken heeft, maakt dan verder niet uit. Het is een discussie die voortvloeit uit hetgeen er in het topic gesteld is.
quote:
Wat is Lithions 1e reactie? Een reactie waarin hij blijk geeft dit soort zaken af te keuren?

Neeeeeeee.....

Ik hoef niet volgens een bepaald stramien te reageren en al helemaal niet voor jou. Ik reageer op stellingen die ík interessant vind en waar ík wat over te vertellen heb. Het spreekt voor zich dat mensen dit gruwelijk vinden, dus ik vind het dan overbodig om eerst met z'n allen een kots-smiley neer te zetten om dan pas het ergens over te gaan hebben. Lazer toch op met je 'regeltjes'! Jij maakt niet uit hoe en waarop ík hier reageer.
quote:
Lithion zegt dat licht eraan wat je onder vooruitgang verstaat en begint een fijne theoretische filosofische discussie over wat nu eigenlijk wel niet goed en slecht is.
Néé. Je hebt werkelijk geen bal van de hele discussie gesnapt. Het ging er helemaal niet over wat nou goed en slecht is, laat staan dat het filosofisch was.
quote:
Die discussie is totaal niet relevant als je dit soort zaken bespreekt.
Dat is jouw invalshoek, ik zie ondertussen een kleine honderd replies die erop doorgaan, dus blijkbaar is die discussie helemaal niet zo irrelevant als jij het wil doen voorkomen.
quote:
Ik zie het al voor me:
Nieuwsbericht: Mijn vriendin is verkracht.

Lithion: Tja, ze moet daar ook niet lopen s avonds laat en dat soort sexy dingen dragen.

Weer zo'n compleet idiote insinuatie dat ik die dingen niet af zou keuren.
  maandag 18 maart 2002 @ 23:28:44 #257
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3533012
Nieuw deeltje...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')