abonnement Unibet Coolblue
pi_60954317
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:13 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Ga er dan maar vanuit dat er niets aan de hand is, als het goed is doet de notaris dat ook tijdens zijn/haar recherche werk bij het vergaren van alle informatie.
Ik mag het hopen...
Want er loopt een ielepiele padje tussen twee schuren, en de buurman mag gewoon over dat pad om iets aan zijn huis doen. (Onderhoud. Wat ik niet meer dan normaal vind.)
De man van de gemeente zei letterlijk: oh dan mag je de man gewoon weren...
En volgens mij hoef je helemaal geen recht van overpad te geven. Dat staat in de wet zo geregeld dat je je huis mag onderhouden, ook als je daarvoor in een andermans tuin moet zijn.

Toch?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_60954367
Morgenafbouw gesprek, was ook weer een lekkere communcatie stunt (blijft zich opstapelen)

In brief half juli verstuurd op de vrijdag voor de bouwvak, stond dat eind augustus alle afbouw (badkamer,keuken etc etc) bekend moet zijn.

Opzich niets mee aan de hand.

Tot vorige week (2 weken na de bouwvak) geen reactie van de bouwonderneming of de gedelegeerd opdrachtnemer. Ik bellen, ik wil afspraak hebben voor afbouw gesprek. "We weten niet of u met ons afbouwgesprek moet voeren of de bouwonderneming" "u mag wel met ons, maar kans is groot dat u het dan nog een keer moet doen". Ik de bouwonderneming bellen. "Ja wij gaan afbouwgesprek met voeren, deze mag de gedelegeerd bouwer niet met u voeren, wij bellen u terug voor afspraak". Ik terug gebeld worden naar 2 dagen. "U moet toch afspraak maken met de gedelegeerd bouwonderneming".

Kortom voelde mij net een pingpongbal.
pi_60954429
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:13 schreef rhubarbje het volgende:
Het is echt een dagtaak zeg!
Och, zit toch op zoonlief te wachten.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_60954462
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:18 schreef morpheus_at_work het volgende:
Morgenafbouw gesprek, was ook weer een lekkere communcatie stunt (blijft zich opstapelen)

In brief half juli verstuurd op de vrijdag voor de bouwvak, stond dat eind augustus alle afbouw (badkamer,keuken etc etc) bekend moet zijn.

Opzich niets mee aan de hand.

Tot vorige week (2 weken na de bouwvak) geen reactie van de bouwonderneming of de gedelegeerd opdrachtnemer. Ik bellen, ik wil afspraak hebben voor afbouw gesprek. "We weten niet of u met ons afbouwgesprek moet voeren of de bouwonderneming" "u mag wel met ons, maar kans is groot dat u het dan nog een keer moet doen". Ik de bouwonderneming bellen. "Ja wij gaan afbouwgesprek met voeren, deze mag de gedelegeerd bouwer niet met u voeren, wij bellen u terug voor afspraak". Ik terug gebeld worden naar 2 dagen. "U moet toch afspraak maken met de gedelegeerd bouwonderneming".

Kortom voelde mij net een pingpongbal.
Dat ze dat soort shit nou niet onder controle hebben...
Maar goed, je moet er dus achteraan blijven hobbelen...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_60954503
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:17 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Ik mag het hopen...
Want er loopt een ielepiele padje tussen twee schuren, en de buurman mag gewoon over dat pad om iets aan zijn huis doen. (Onderhoud. Wat ik niet meer dan normaal vind.)
De man van de gemeente zei letterlijk: oh dan mag je de man gewoon weren...
En volgens mij hoef je helemaal geen recht van overpad te geven. Dat staat in de wet zo geregeld dat je je huis mag onderhouden, ook als je daarvoor in een andermans tuin moet zijn.

Toch?
Indien er historisch recht van overpad is gegeven, ligt dat vast in de kadastrale gegevens. Indien het stilzwijgend wordt toegelaten kan je op ieder moment de toegang ontzeggen, zonder dat de buurman daar protest tegen kan indienen.

Indien het stukje niemandsland (geen eigendom van beide woningen/schuren) is kan geen van beide elkaar de toegang ontzeggen
pi_60954522
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:21 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Dat ze dat soort shit nou niet onder controle hebben...
Maar goed, je moet er dus achteraan blijven hobbelen...
Je zou denken een woning bouwen incl stappen daarin, is een draaiboek, schijnbaar is het toch erg moeilijk
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:25:22 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_60954557
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:23 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Indien er historisch recht van overpad is gegeven, ligt dat vast in de kadastrale gegevens. Indien het stilzwijgend wordt toegelaten kan je op ieder moment de toegang ontzeggen, zonder dat de buurman daar protest tegen kan indienen.

Indien het stukje niemandsland (geen eigendom van beide woningen/schuren) is kan geen van beide elkaar de toegang ontzeggen
Wij moeten straks over 2 andere kavels om achterom te komen. Ik mag lijen dat ze dat recht van overpad niet intrekken
disclaimer
pi_60954582
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:23 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Indien er historisch recht van overpad is gegeven, ligt dat vast in de kadastrale gegevens. Indien het stilzwijgend wordt toegelaten kan je op ieder moment de toegang ontzeggen, zonder dat de buurman daar protest tegen kan indienen.

Indien het stukje niemandsland (geen eigendom van beide woningen/schuren) is kan geen van beide elkaar de toegang ontzeggen
Op de tekening is het allemaal van MIJ!
Maar nee, ik zou niet snel de toegang ontzeggen als hij zou vragen of hij erop mag om zijn ramen te zemen.
Slaat nergens op...wekt alleen maar irritatie op.
Trouwens ik moet het ook aan de andere kant vragen, het riet moet gedekt worden...
En het huis staat gebouwd tegen de scheiding aan.
Dus...
Volgens mij mogen ze dat niet weigeren hoor...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_60954607
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wij moeten straks over 2 andere kavels om achterom te komen. Ik mag lijen dat ze dat recht van overpad niet intrekken
Kadastraal recht van overpad kan mijn idee alleen opgeven worden bij zwaar wegende reden en recht van overpad is overdraagbaar aan nieuwe bewoners.
pi_60954626
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wij moeten straks over 2 andere kavels om achterom te komen. Ik mag lijen dat ze dat recht van overpad niet intrekken
quote:
Wat houdt het recht van overpad in?
Antwoord
Het recht van overpad betekent dat u gebruik mag maken van andermans eigendom om uw perceel te verlaten en te bereiken. Dit recht van overpad ziet u vaak bij de paadjes tussen de achtertuinen van rijtjeshuizen: een deel van dit achterpad is van u, maar u moet altijd vrije doorgang verlenen aan uw medebewoners. Recht van overpad is een vorm van erfdienstbaarheid. De ander heeft de plicht dit te gedogen en het pad in stand te houden. Het recht hangt aan een onroerende zaak en blijft bij verkoop in stand.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_60954643
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:26 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Op de tekening is het allemaal van MIJ!
Maar nee, ik zou niet snel de toegang ontzeggen als hij zou vragen of hij erop mag om zijn ramen te zemen.
Slaat nergens op...wekt alleen maar irritatie op.
Trouwens ik moet het ook aan de andere kant vragen, het riet moet gedekt worden...
En het huis staat gebouwd tegen de scheiding aan.
Dus...
Volgens mij mogen ze dat niet weigeren hoor...
Bij goede verstandhouding met je buren, doe je er niet moeilijk over. Vaak komen deze dingen pas bij ruzie tussen buren, dat men gaat proberen een hak te zetten. Genoeg gevalletje bekend bij de rijdende rechter
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:29:18 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_60954662
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:27 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Kadastraal recht van overpad kan mijn idee alleen opgeven worden bij zwaar wegende reden en recht van overpad is overdraagbaar aan nieuwe bewoners.
Ik maak me er ook weinig zorgen over, de mensen op de hoek hebben hun tuin in 2 delen gesplitst met een schutting zodat er een mooi pad ontstaat, en de mensen bij wie wij door de achtertuin heen moeten (die in het midden wonen) hebben dus evengoed recht van overpad, dus die gaan ons echt niet dwarszitten
disclaimer
pi_60954668
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:28 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Bij goede verstandhouding met je buren, doe je er niet moeilijk over. Vaak komen deze dingen pas bij ruzie tussen buren, dat men gaat proberen een hak te zetten. Genoeg gevalletje bekend bij de rijdende rechter
Wil ik de uitslag weten?

Nog meer beren op de weg...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:38:09 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_60954948
Naja, onze situatie:



223 is van ons, en zoals je ziet heeft 219 een kansloos groot kavel wat helemaal de hoek om loopt. De groene streep is het huidige pad.
disclaimer
pi_60955023
Jeutje wat hebben die mensen een grote tuin! Wat moet je daarmee zeg...

En morgen weer een kijker voor m'n huis en de kijker van vrijdag is nog aan het nadenken. De makelaar heeft me netjes zelf gebeld om dit alles door te geven. Dus ik ben weer wat tevredener over de makelaar.
pi_60955067
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:40 schreef PiperMaru het volgende:
Jeutje wat hebben die mensen een grote tuin! Wat moet je daarmee zeg...

Andere mensen het recht van overpad geven?
quote:

En morgen weer een kijker voor m'n huis en de kijker van vrijdag is nog aan het nadenken. De makelaar heeft me netjes zelf gebeld om dit alles door te geven. Dus ik ben weer wat tevredener over de makelaar.
Dat is een opluchting!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:42:54 #142
3185 Adelante
To let it go now
pi_60955110
Wel wat gek dat zo'n pad midden over je perceel loopt, langs de grenzen of achterkant had me logischer geleken Als je nu naakt naar de zonnweide wilt lopen, moet je eerst dat openbare pad oversteken.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:45:25 #143
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_60955193
Die zonneweide is sowieso vrij zinloos.
Ergens hoop ik dan ook dat we indien we er geld voor hebben een stuk grond bij kunnen kopen.
Dwz. de tuin rechtdoor trekken zeg maar.
pi_60955225
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:42 schreef Adelante het volgende:
Wel wat gek dat zo'n pad midden over je perceel loopt, langs de grenzen of achterkant had me logischer geleken Als je nu naakt naar de zonnweide wilt lopen, moet je eerst dat openbare pad oversteken.
Kan ook best zijn dat het perceel later erbij gekocht is, jammer genoeg kun je dat op tekeningen niet historisch zien, waar de historische lijnen hebben gelopen.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:46:29 #145
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_60955227
Ik schat dat dat +/- 40 tot 60m2 extra zou zijn voor de tuin. Wat wel weer erg relaxt is .
pi_60955265
Ja, precies, als ik de eigenaar was van die grond zou ik blij zijn als ik het kon verkopen!
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:48:18 #147
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_60955280
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:46 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Kan ook best zijn dat het perceel later erbij gekocht is, jammer genoeg kun je dat op tekeningen niet historisch zien, waar de historische lijnen hebben gelopen.
Dat denk ik haast niet. Het is een stuk grond waar in 1935 door de grootouders van de persoon die op 219 woont, 4 huizen zijn gezet . Zijn ouders hebben vervolgens nummer 219 gekregen/gekocht.
Ik denk dat daar meer de reden zit waarom dat zo een groot stuk tuin is.
pi_60955292
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:45 schreef bleiblei het volgende:
Die zonneweide is sowieso vrij zinloos.
Ergens hoop ik dan ook dat we indien we er geld voor hebben een stuk grond bij kunnen kopen.
Dwz. de tuin rechtdoor trekken zeg maar.
Dat zou wel mooi zijn!

Wij hebben een buurman met een lap grond!
Ik zit net te kijken...DAMN!
Maar die meneer wil helaas niks kwijt!
Tja, dan moeten we over zijn land heen waar de gansjes zijn, om de rietdekker erbij te laten.
Het is niet anders.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:52:36 #149
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_60955403
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:47 schreef PiperMaru het volgende:
Ja, precies, als ik de eigenaar was van die grond zou ik blij zijn als ik het kon verkopen!
En dan zetten wij er een kantoortje/speelkamer/loungeroom op ofzo .
pi_60955629
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:52 schreef bleiblei het volgende:

[..]

En dan zetten wij er een kantoortje/speelkamer/loungeroom op ofzo .
Of een buitenbar zoals laatst in dat topic (ben te lui om link te zoeken)
Dan kom ik zeker buurten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')