daar was ik ook begonnen, maar ben al vrij snel richting perth gaan zoeken!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:18 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Goed hoor! We hebben hier gisteravond ook al Australie afgezocht, maar dan aan de andere kant...
...en nog veel meer films!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:15 schreef Maizena het volgende:
مركز الفضائح و المحرمات و المناكر و ما يبغض الله و رسوله -بمدينة ورزازات-المركز السينمائي أستوديو الاطلس للمناكر-
Oftewel : Morocco / Souss Massa-Draa / Ouarzazate, Atlas Film Studio....oa, Gladiator, Cleopatra en 'Jewel of the Nile'.......
http://www.travelblog.org(...)ate/blog-149955.html
ik dacht dat er alleen voor star wars in marokko werd gefilmdquote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:22 schreef maartena het volgende:
Ik zat al in California en Arizona te zoeken, omdat daar in de woestijn ook overal film sets zitten..... dat het een film set was, was al snel duidelijk idd.
redunzl 6 -->7quote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:27 schreef redunzl het volgende:
kan ik nog een puntje krijgen voor garden island?
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:40 schreef redunzl het volgende:
The Dunmore Pineapple is a remarkable folly situated in Dunmore Park, approximately one kilometre northwest of Airth in the Falkirk council area, Scotland.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dunmore_Pineapple
Ja, ik heb ook een voorliefde voor bizarre gebouwen...quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:46 schreef redunzl het volgende:
ik herkende 'm direct, bizar gebouw:
[ afbeelding ]
zal kijken of ik er nog een kan vindenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:50 schreef Maizena het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook een voorliefde voor bizarre gebouwen...
Geef mij ook maar zo'n cadeautje...leuker dan Soestdijkquote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:49 schreef redunzl het volgende:
cadeautje dus:
The Pineapple, c1776. Folly, for John Murray, 4th Earl of Dunmore, as birthday present for his wife Susan, daughter of 9th Duke of Hamilton
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:53 schreef Maizena het volgende:
[..]
Geef mij ook maar zo'n cadeautje...leuker dan Soestdijk![]()
Het is te huur, geloof ik...
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:36 schreef Maizena het volgende:
...komdat kleurtje grond trouwens ook in Australië tegen
de architect heeft in het verleden voor een Expo het paviljoen voor zijn land ontworpen, heb je hier iets aan?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:46 schreef Maizena het volgende:
Dit soort dingen vind ik wel...maar niet die mooie rooie...![]()
[ afbeelding ]
Ja en met odd, strange, crazy en mad...quote:Op donderdag 28 augustus 2008 17:49 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Goh Maizena, heb je ook gezocht met "weird church" ?
die is erg grappigquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:04 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
...funny, eccentric, curious, peculiar...
moet je eens gaan zoeken met 'weird church sign', kom je ook leuke dingen tegen:
[ afbeelding ]
wist niet dat deze zo moeilijk zo zijn, dit is in ieder geval een lutherse kerk...quote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:00 schreef maartena het volgende:
Ik kom er niet uit.In ieder geval was mijn opgave twee keer veel te makkelijk, ik ga ook maar eens een wat moeilijkere doen als ik het ooit weer goed raad.
H@H@H@...ben ik idd. ook tegen gekomenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:04 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
...funny, eccentric, curious, peculiar...
moet je eens gaan zoeken met 'weird church sign', kom je ook leuke dingen tegen:
[ afbeelding ]
helemaal goed!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:24 schreef Maizena het volgende:
Siofok Lutheran Church, Hongarije...Imre Makovecz...
http://www.zenth.dk/research/makovecz/siofok/siofok.htm
Quote: "We shall not ask who or what is the not-personal intelligence. But we should recognize it's servants, and we should discover when and where it settles within our being, within our own being, when and how it changes the human being into a monster."
snel gevonden!quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 00:14 schreef maartena het volgende:
Hebbes!
http://maps.google.com/maps?hl=en&q=saito,+japan&ie=UTF8&ll=32.124662,131.390031&spn=0.002608,0.005209&t=k&z=18
Saito, Japan
Een graf in de vorm van een sleutelgat, op deze wijze werden landheren en stamhoofden begraven in de klassieke tijd van Japan, zo rond de 6e, 7e eeuw.
Ze worden gedateerd op ongeveer 3de-7de eeuw.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 00:14 schreef maartena het volgende:
Hebbes!
http://maps.google.com/maps?hl=en&q=saito,+japan&ie=UTF8&ll=32.124662,131.390031&spn=0.002608,0.005209&t=k&z=18
Saito, Japan
Een graf in de vorm van een sleutelgat, op deze wijze werden landheren en stamhoofden begraven in de klassieke tijd van Japan, zo rond de 6e, 7e eeuw.
Sorry, Zonnetje...net te laatquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 00:29 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
mound 100 op de Saitobaru Burial Mound in Japan
is al eens geweest, wel snel gevonden hoor!quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 01:28 schreef Maizena het volgende:
Elvis' mansion, Graceland, in Memphis, Tennessee
Yamoussoukro is ook al eens geweest. Een keer heb ik hem zelf geplaatst (de golfbaan), en nog een keer, maar dan (waarschijnlijk) de hele stad (met de basiliek lijkt me)quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 07:33 schreef redunzl het volgende:
De Basilique Notre-Dame de la Paix de Yamoussoukro is een Rooms-katholieke kerk in Yamoussoukro, de hoofdstad van Ivoorkust. De basiliek werd in de periode 1985 tot 1989 gebouwd en heeft 300 miljoen dollar gekost. Het oorspronkelijke ontwerp was gebaseerd op de Sint-Pietersbasiliek in Vaticaanstad. Op 10 september 1990 werd de basiliek ingewijd door Paus Johannes Paulus II.
de basiliek stond er niet op hoor, kijk hier maar: Google Earth Quiz - Wereld Editie #25quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:11 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
[..]
Yamoussoukro is ook al eens geweest. Een keer heb ik hem zelf geplaatst (de golfbaan), en nog een keer, maar dan (waarschijnlijk) de hele stad (met de basiliek lijkt me)
Die van Elvis wist ik, omdat ik hem zelf een keer wilde plaatsen.
Zelf ga ik om e.e.a. te controleren even naar de eerste pagina, eerste post van het lopende topic, klik op WIKI, daar (bovenaan) op de opgavenlijst klikken, nog een keer opgavelijst aanklikken en dan zoeken met ctrF.
Zo gebeurd (alleen vergeet ik het nog wel eens)
Maar de basiliek specifiek nog niet.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:11 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Yamoussoukro is ook al eens geweest.
Editie 25 was idd niet de basiliek, maar de golfbaan door mij geplaatst. Ik wilde zelf de basiliek erop zetten maar ik had gezien in de WIKI dat Yamoussoukro al eens geplaatst was. Kijk maar eens in deel 21, de 8ste pagina, bovenaan Google Earth Quiz - Wereld Editie #21quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:57 schreef redunzl het volgende:
[..]
de basiliek stond er niet op hoor, kijk hier maar: Google Earth Quiz - Wereld Editie #25
en de stad als geheel of een gebouw is nogal een verschil, in de opgavenlijst staan daar ook een paar voorbeelden van, bijv. Tokyo
die is helaas weg ja, de basiliek zal daar wel opgestaan hebben, niet te missen eigenlijk als je de hele stadquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 00:01 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
[..]
Editie 25 was idd niet de basiliek, maar de golfbaan door mij geplaatst. Ik wilde zelf de basiliek erop zetten maar ik had gezien in de WIKI dat Yamoussoukro al eens geplaatst was. Kijk maar eens in deel 21, de 8ste pagina, bovenaan Google Earth Quiz - Wereld Editie #21
Helaas is de foto daar door photobucket verwijderd.
is goed!quote:Op zondag 31 augustus 2008 18:32 schreef maartena het volgende:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&q=Slupsk,+Poland&ie=UTF8&ll=54.477145,17.105927&spn=0.017903,0.038624&t=h&z=15
Slupsk, Polen
En de mensen daar zijn boos omdat de regering een contract wil afsluiten met de VS voor het stationeren van een raket-schild installatie nabij het afgebeelde vliegveld, dat tevens kan worden gerenoveerd tot luchtmacht basis.
denk eigenlijk dat dat het bijzondere isquote:Op zondag 31 augustus 2008 22:24 schreef Maizena het volgende:
The township has the last one-room public school in the state.
Dat is toch wel bijzonder...
http://en.wikipedia.org/wiki/One-room_school
leuk verhaalquote:Op maandag 1 september 2008 07:34 schreef maartena het volgende:
Het bijzondere eraan is dat het Amerikaans grondgebied is, maar om er te komen moet je toch eerst door Canada heen. Dat is op zichzelf niet zo bijzonder, want dat moet je bij Alaska ook.... alleen is dit dorpje zo klein dat ze geen grenspersoneel hebben, en je je dus per telefoon moet melden dat je de grens over gaat. Zie plaatje hierboven voor de grenstelefoon
Puntje voor redunzl enzo
helemaal goedquote:Op maandag 1 september 2008 16:35 schreef Maizena het volgende:
Zo gewoon...
[ afbeelding ]
En zo met Kerst...
[ afbeelding ]
Ik zat al te zoeken onder de Christelijke gebieden in India. Verder kom ik er niet uit.quote:Op maandag 1 september 2008 23:39 schreef redunzl het volgende:
ik zit te denken aan een kathedraal oid in zuid-oost azië vanwege de kruisvorm ?
Dat is goedquote:Op dinsdag 2 september 2008 09:38 schreef redunzl het volgende:
Thousand Pillar Jain Temple, Moodabidri, India
Hmmm.... die dingen zie ik om de haverklap op stoelen hier in hotels etc.... zal te maken hebben met de verschillende hoofden haar waarmee hotels te maken hebben en wellicht hygiëne, maar iets zegt me dat de VS niet het juiste land is....quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:41 schreef redunzl het volgende:
hint:
het kleedje boven op de stoel:
[ afbeelding ]
is goed!quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:21 schreef Maizena het volgende:![]()
![]()
...moest wel even diepgraven hoe dat ding ook al weer heet...
Makassar, Macassar...etc...Sulawesi, Indonesië
http://en.wikipedia.org/wiki/Makassar
hele vreemde blikken, ik krijg beelden doorquote:Op dinsdag 2 september 2008 22:31 schreef maartena het volgende:
Goed, ik had dus geen FLAUW idee dat zoiets een dergelijke naam heeft...
Lijkt me ook een woord trouwens wat vooral in Nederland betekenis heeft door de Indonesische invloeden..... als ik hier in de VS vraag om een "Makkasar" in plaats van een "Headrest Cover" dan zal ik denk ik heel wat rare blikken krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |