abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62417275
Waarom kan men bijv. niet zeggen in die tijd, vele eeuwen geleden heeft men iets proberen te verwoorden. Maar als we het doortrekken naar onze maatschappij in deze tijd, zou je er door het zelf te interpreteren i.p.v letterlijk op te dreunen een ander gevolg aan geven. Dus het zeg maar normatief op te vatten?

(Waarom doen Imams in de praktijk dit nooit en te nimmer?)
pi_62417333
Omdat je als het ware je eigen verlangens zou proberen terug te vinden in de Koran ipv wat Allahs boodschap werkelijk inhoud. Men zou er materialistisch gewin uit willen halen door het hier en daar te rekken zeg maar.
pi_62417620
Maar is het niet zo dat men altijd zal proberen je eigen verlangens terug te vinden, omdat het tenslotte altijd door mensen wordt gedaan.
Dus de boodschap wordt altijd verwoord door mensen?

Ik heb het gevoel dat men zichzelf beperkt en in sommige gevallen zelfs foutief wordt uitgelgd als zijnde boodschap van Allah, terwijl het de menselijke interpretatie is, welke men rechtvaardigd doordat men beweerd er zelf geen andere interpretatie aan te mogen geven.
pi_62418142
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 22:00 schreef Min-e het volgende:
Maar is het niet zo dat men altijd zal proberen je eigen verlangens terug te vinden, omdat het tenslotte altijd door mensen wordt gedaan.
Dus de boodschap wordt altijd verwoord door mensen?
Volgens de Islamitische doctrine werk je hier dus tegen door moslim te worden, 'Islam' betekent 'overgave' aan de wil van Allah, dus niet je eigen doctrine.
quote:
Ik heb het gevoel dat men zichzelf beperkt en in sommige gevallen zelfs foutief wordt uitgelgd als zijnde boodschap van Allah, terwijl het de menselijke interpretatie is, welke men rechtvaardigd doordat men beweerd er zelf geen andere interpretatie aan te mogen geven.
Het geval met het interpreteren van de Koran is dat er een centrale tafsir is, een exegese wat de Koran aanvult uitspraken van Mohammed, de situatie waarin de moslims zich bevonden, het uitbreiden of beperken van verzen. De gemiddelde moslim mag idd niet de Koran zelf interpreteren omdat hij dan eigenlijk zichzelf boven God plaatst net zoals Satan dat had gedaan.
pi_62418353
Explain centrale tafsir? Door wie en op welk moment vastgesteld? En waarop geschoeid?
pi_62418608
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 22:20 schreef Min-e het volgende:
Explain centrale tafsir? Door wie en op welk moment vastgesteld? En waarop geschoeid?
Neem het volgende door zou ik zeggen:
users.telenet.be/myprojects/peace/tafsir.html
pi_62418623
Ik ben wel moslim, maar een zeer slechte vrees ik aangezien ik niet eens weet wat een tafsir is.
pi_62418669
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 22:29 schreef Min-e het volgende:
Ik ben wel moslim, maar een zeer slechte vrees ik aangezien ik niet eens weet wat een tafsir is.
Is toch niet erg, we leren allemaal wat.
pi_62418806
Zijn er in Nederland eigenlijk echte deskundigen op dit gebied?
pi_62418831
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 22:34 schreef Min-e het volgende:
Zijn er in Nederland eigenlijk echte deskundigen op dit gebied?
Moslims of niet moslims?
pi_62418971
Het is dus niet omdat men een Koranvertaling gelezen heeft, dat men een deskundige is in Islamitisch recht, zoals men nog geen geoloog is omdat men een atlas doorgenomen heeft, of geen arts omdat men een medisch encyclopedie heeft.

Uit: users.telenet.be/myprojects/peace/tafsir.html
pi_62419155
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 22:38 schreef Min-e het volgende:
Het is dus niet omdat men een Koranvertaling gelezen heeft, dat men een deskundige is in Islamitisch recht, zoals men nog geen geoloog is omdat men een atlas doorgenomen heeft, of geen arts omdat men een medisch encyclopedie heeft.

Uit: users.telenet.be/myprojects/peace/tafsir.html
Bedoelde deskundige als in die tekst gebruikt.
pi_62419402
Waar ik eigenlijk naar toe wilde: waar haal je betrouwbare informatie vandaan? Wie zijn er als deskundig aan te merken? ( en dan heb ik het niet over de huis-tuin-en keuken imam of islam kenner)
pi_62419453
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 22:51 schreef Min-e het volgende:
Waar ik eigenlijk naar toe wilde: waar haal je betrouwbare informatie vandaan? Wie zijn er als deskundig aan te merken? ( en dan heb ik het niet over de huis-tuin-en keuken imam of islam kenner)
Ibn Kathir en Ibn Abbas zijn de 2 die van het meest genieten aan aanhang in de Islamitische wereld:
www.tafsir.com/
  zaterdag 1 november 2008 @ 11:14:31 #65
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_62857814
Tabari is ook gezaghebbend, zo heb ik me laten vertellen.
What lies in the shadow of the statue?
pi_62928163
Eigenlijk is het helemaal zo onverstandig niet om vrouwen geen hand te geven: http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7705608.stm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')