Volgens de Islamitische doctrine werk je hier dus tegen door moslim te worden, 'Islam' betekent 'overgave' aan de wil van Allah, dus niet je eigen doctrine.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:00 schreef Min-e het volgende:
Maar is het niet zo dat men altijd zal proberen je eigen verlangens terug te vinden, omdat het tenslotte altijd door mensen wordt gedaan.
Dus de boodschap wordt altijd verwoord door mensen?
Het geval met het interpreteren van de Koran is dat er een centrale tafsir is, een exegese wat de Koran aanvult uitspraken van Mohammed, de situatie waarin de moslims zich bevonden, het uitbreiden of beperken van verzen. De gemiddelde moslim mag idd niet de Koran zelf interpreteren omdat hij dan eigenlijk zichzelf boven God plaatst net zoals Satan dat had gedaan.quote:Ik heb het gevoel dat men zichzelf beperkt en in sommige gevallen zelfs foutief wordt uitgelgd als zijnde boodschap van Allah, terwijl het de menselijke interpretatie is, welke men rechtvaardigd doordat men beweerd er zelf geen andere interpretatie aan te mogen geven.
Neem het volgende door zou ik zeggen:quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:20 schreef Min-e het volgende:
Explain centrale tafsir? Door wie en op welk moment vastgesteld? En waarop geschoeid?
Is toch niet erg, we leren allemaal wat.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:29 schreef Min-e het volgende:
Ik ben wel moslim, maar een zeer slechte vrees ik aangezien ik niet eens weet wat een tafsir is.
Moslims of niet moslims?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:34 schreef Min-e het volgende:
Zijn er in Nederland eigenlijk echte deskundigen op dit gebied?
Bedoelde deskundige als in die tekst gebruikt.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:38 schreef Min-e het volgende:
Het is dus niet omdat men een Koranvertaling gelezen heeft, dat men een deskundige is in Islamitisch recht, zoals men nog geen geoloog is omdat men een atlas doorgenomen heeft, of geen arts omdat men een medisch encyclopedie heeft.
Uit: users.telenet.be/myprojects/peace/tafsir.html
Ibn Kathir en Ibn Abbas zijn de 2 die van het meest genieten aan aanhang in de Islamitische wereld:quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:51 schreef Min-e het volgende:
Waar ik eigenlijk naar toe wilde: waar haal je betrouwbare informatie vandaan? Wie zijn er als deskundig aan te merken? ( en dan heb ik het niet over de huis-tuin-en keuken imam of islam kenner)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |