Die azijn moet onderhand wel briljant zijnquote:Op maandag 18 augustus 2008 13:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Met mijn geduld ben ik in staat het nu al te gaan proberen![]()
* LeeHarveyOswald moet paar weekjes wachten...
stomme vraag misschien, maar hoe meet je dat?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:38 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb de wijn al verdund naar 8 procent,
Ik heb het niet gemeten maar berekend.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:26 schreef Mirjam het volgende:
[..]
stomme vraag misschien, maar hoe meet je dat?
Je hebt 0,7 liter water met 12 procent alcohol, je doet er 0,3 liter water bij, hoe hoog zou het alcohol percentage nu zijn?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:26 schreef Mirjam het volgende:
[..]
stomme vraag misschien, maar hoe meet je dat?
8,4, ga ik nu door voor de koelkastquote:Op zaterdag 19 maart 2011 08:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt 0,7 liter water met 12 procent alcohol, je doet er 0,3 liter water bij, hoe hoog zou het alcohol percentage nu zijn?
Ja!!!quote:Op zaterdag 19 maart 2011 08:47 schreef Curiosity het volgende:
[..]
8,4, ga ik nu door voor de koelkast
Je hoeft ze niet persé bij te voeren, maar als je een restje wijn hebt kan je het erbij doen.quote:Op zondag 17 juli 2011 23:01 schreef Erasmo het volgende:
Nog een vraag, ik heb nu een mooie jerrycan met kraantje onderin om de azijn in te maken. De cultuur heeft zijn werk tot nu toe goed gedaan maar er zijn ook langere perioden waar ik geen wijn over heb. Moet ik mijn kleine werkertjes af en toe bijvoeren of kunnen ze wel even zonder?
Het is meer een praktische vraag aangezien ik soms voor langere tijd weg ben, ik pleeg dan liever geen genocide op mijn cultuur. Heb nu de varianten wit en rood, maar komende herfst zal waarschijnlijk ook een gedeelte van de appeloogst tot azijn worden verwerkt.quote:Op zondag 17 juli 2011 23:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hoeft ze niet persé bij te voeren, maar als je een restje wijn hebt kan je het erbij doen.
Je kan er ook een deel uit halen en een nieuwe kultuur starten. Maak je eigen witte en rode wijn azijn, brandewijnazijn, sherry azijn, ciderazijn..
Zorg wel dat ze voldoende zuurstof krijgen, hebben ze nodig.quote:Op zondag 17 juli 2011 23:43 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het is meer een praktische vraag aangezien ik soms voor langere tijd weg ben, ik pleeg dan liever geen genocide op mijn cultuur. Heb nu de varianten wit en rood, maar komende herfst zal waarschijnlijk ook een gedeelte van de appeloogst tot azijn worden verwerkt.
Ik gebruik trouwens deze jerrycans van de kampeerwinkel:
[ afbeelding ]
Heb de dop eraf gehaald en er een stukje stof met een elastiekje op gedaan.quote:Op zondag 17 juli 2011 23:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zorg wel dat ze voldoende zuurstof krijgen, hebben ze nodig.
Heel goed, en lekker warm neergezet? Je kan het proces trouwens versnellen met een aquariumpompquote:Op zondag 17 juli 2011 23:55 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Heb de dop eraf gehaald en er een stukje stof met een elastiekje op gedaan.
Ze genieten nu iedere dag van een ochtendzonnetje, voor de rest is het op deze week na in de zomer prima warm zat om ze actief te houden. Als het straks kouder wordt zet ik ze wel verdekt opgesteld naast een radiator neer.quote:Op zondag 17 juli 2011 23:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heel goed, en lekker warm neergezet? Je kan het proces trouwens versnellen met een aquariumpomp
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |