abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:10:04 #51
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_60962298
Heb tot nu toe nog niet meegemaakt dat ze het bij de buren hebben afgegeven hier. En gelukkig een postkantoor dichtbij, dus dat is ook handig .

Overigens wil ik ook liever niet DAT het bij de buren wordt afgegeven, niet omdat ik ze niet vertrouw, maar zij hebben die spullen toch niet besteld? Dan hoeven ze er ook geen moeite voor te doen . Zo'n Packstation als hierboven lijkt me de ideale oplossing voor iedereen, gewoon eentje op de straathoek van winkelpleintjes ofzo .
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_60962428
Geweldig lijkt me zo'n packstation. .

Mijn partner heeft wisseldiensten en neemt hierdoor heel vaak pakketjes aan voor buren in de straat.
Hij vindt dat je dat op een dorp hoort te doen maar ik heb er wel zo'n geweldige schurfthekel aan. Want hij brengt die pakjes natuurlijk niet zelf langs bij de buren he? En ik wil weer voorkomen dat iemand ook maar zou denken dat ik wat achterover wil drukken dus dan loop ik hele avonden na een dag werk in de gaten te houden wanneer die buren thuis zijn om het als loopvrouw even langs te brengen. .
pi_60962534
Wat vaag allemaal, ik had vanmiddag een pakketje, daarvoor werd niet eens 1x bij de buren aangebeld, terwijl ik het helemaal niet erg zou gevonden hebben, kreeg zon briefje dat hij naar het postkantoor zou gaan, maar ik hoorde de bus nog net (de bel niet gehoord) dus ben gauw naar buiten gegaan om hem alsnog te ontvangen waar baseren ze dat op vraag ik me dan af (of het wel of niet naar de buren mag)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_60964765
http://www.tntpost.nl/voo(...)is-pakket/index.aspx
quote:
Alleen huisadres: Door ‘alléén huisadres’ op het pakket te vermelden, wordt er niet afgeleverd bij de directe buren.
Dit toevoegen aan je adres bij internetbestellingen. Werkt bijna altijd!
pi_60966671
Heb je met andere buren in de straat wel een goede verstandhouding? bv een oud vrouwtje wat vaak thuis is, zet dan op het pakket af te leveren op bv nr 88 of nr.92. (wel met diegene afspreken natuurlijk) of kan je het niet laten af leveren bij iemand die wel vaak thuis is en je goed kent? (bv ouders?) Anders is inderdaad de enige optie "niet bij buren" achter je adres schrijven, en hopen dat de bezorger het ziet. Ikzelf heb geen probleem met bij buren bezorgen, en ik neem ook alles aan voor buren, kleine moeite vind ik zo. Ik werk zelf ook in de pakketdienst dus ben wel een beetje bevooroordeeld. Als ik steeds naar het postkantoor zou moeten hier, dan moet ik speciaal vrij nemen. Ik vind het ophalen bij buren dan een stuk makkelijker.
pi_60981051
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 00:22 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
In Duitsland hebben ze deze dingen:

[ afbeelding ]

24 Uur per dag open, 7 dagen per week!

Mensen kunnen een pakje sturen naar je geregistreerde Packstation adres. Met je PIN kan je je pakketje eruit laten rollen. Als het pakketje onder rembours is verzonden kan je ook meteen afrekenen met je PIN.

Als er een pakketje voor je klaar ligt, krijg je een sms en/of e-mail.

Ook kan je pakketjes versturen en afrekenen met dit ding.

http://en.wikipedia.org/wiki/Packstation
Heeft TS hier iets aan? NEE!
pi_61011658
Iemand misschien enig idee hoe dat met DHL zit? Die bieden wel allerlei extra mogelijkheden zoals een saturday delivery, en bieden pakjes nooit bij de buren aan.

Want als je iets van het buitenland verzend gaat dat dan standaard via TNT, of moet de verzender dan vanaf zijn startpositie al voor DHL kiezen?

Verzender (duitsland) ---> DHL --> TNT -> ik.
verzender (duitsland) ---> deutsche post -->TNT --> ik

Als DHL mijn eindbezorger is, dan is het vast wel mogelijk om van die extra diensten gebruik te maken.
pi_61013599
ik denk dat je in de meeste gevallen niet zelf kunt kiezen, waarmee een webwinkel je pakje verstuurd

(grote) bedrijven hebben vaak een contract met een bepaald pakketdienst om de kosten te drukken, jij hebt daar weinig invloed op, tenzij het ergens staat aangegeven tijdens de bestelling
pi_61013744
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 21:36 schreef Marsepein het volgende:
Werkt bijna altijd!
Dat dus.
pi_61014398
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:49 schreef BlaZ het volgende:
Kan je niet op je werk laten bezorgen?
Dat doe ik altijd namelijk.
Hier mag dat niet meer. Er werd teveel gebruik van gemaakt.

Ondanks dat ik op al m'n pakketten laat zetten "bezorgen alleen huisadres" worden ze toch altijd vrolijk bij mijn buren gedumpt En als het nou mijn buren in het trappenhuis ofzo waren, zou ik het nog niet zo erg vinden. Maar nee hoor gerust in een appartementen complex 100m verderop waarvan ik de mensen nog nooit gezien heb. Daar word ik echt niet blij van. Zeker als die vervolgens ook nooit thuis zijn en je pakketje gewoon daar een week ligt ofzo
pi_61014731
Hier gaan ze soms de halve straat langs om maar van hun pakketje af te kunnen komen.
pi_61014825
Briefje achter de ruit (ruitje van de deur) dat pakketten niet bij de buren mogen worden afgeleverd.

In principe moet je het aangeven bij de verzender dat je niet wil dat het bij de buren wordt aangeboden, maar ik kan me voorstellen dat het lastig is bij zendingen uit het buitenland of bij flats/appartementencomplexen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_61015368
De bezorger had laatst bij mij een briefje in de brievenbus gedaan met "pakket ligt in de grijze bak".
Pakketje lag inderdaad netjes op de berg afval in de kliko....
...
  donderdag 21 augustus 2008 @ 17:36:42 #64
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_61015424
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 17:35 schreef Garbageman het volgende:
De bezorger had laatst bij mij een briefje in de brievenbus gedaan met "pakket ligt in de grijze bak".
Hahaha. Is wel een beetje ironisch gezien jouw username.
Horrible Cunt!
pi_61016180
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 15:06 schreef spy08 het volgende:
Ik weiger langer pakketjes of wat dan ook in ontvangst te nemen voor de buren. Loop me het leplazerus elke keer naar de deur om vervolgens te moeten aanhoren van een of andere leipe chauffeur dat hij het graag ziet dat ik zijn pakketje voor de buren in ontvangst neem. Dan komt hij maar terug! Ik ben geen ontvangstdienst voor anderen.

Wisten jullie trouwens dat ze worden geinstrueerd vanuit het Hoofdkantoor om bij buren aan te bellen en hun pakket daar achter te laten? Ik vind het niet kunnen Niet zij maken uit of wij iets in ontvangst moeten nemen.
Daar kan ik me heel goed in vinden, de klant betaald tenslotte de verzendkosten, dat TNT/TPG enzo,maar goed bezorgen. ipv bij de buren te droppen, weet neit hoe het in andere landen geregeld is?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 18:13:35 #66
67174 Dos37
Come on Twente
pi_61016197
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 00:22 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
In Duitsland hebben ze deze dingen:

[ afbeelding ]

24 Uur per dag open, 7 dagen per week!

Mensen kunnen een pakje sturen naar je geregistreerde Packstation adres. Met je PIN kan je je pakketje eruit laten rollen. Als het pakketje onder rembours is verzonden kan je ook meteen afrekenen met je PIN.

Als er een pakketje voor je klaar ligt, krijg je een sms en/of e-mail.

Ook kan je pakketjes versturen en afrekenen met dit ding.

http://en.wikipedia.org/wiki/Packstation
Jezus wat een cool ding
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 21 augustus 2008 @ 18:18:12 #67
222256 ThingFish
Head like a potato...
pi_61016256
Sjonge, die Duitsers weten ook wel weer hoe het wel moet! Wat een mooi ding is dat zeg, zouden ze ook hier moeten doen.
"The World's most plentiful ingredient is STUPIDITY" Frank Zappa
pi_61016265
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:56 schreef MissX het volgende:

[..]

Hier mag dat niet meer. Er werd teveel gebruik van gemaakt.

Ondanks dat ik op al m'n pakketten laat zetten "bezorgen alleen huisadres" worden ze toch altijd vrolijk bij mijn buren gedumpt En als het nou mijn buren in het trappenhuis ofzo waren, zou ik het nog niet zo erg vinden. Maar nee hoor gerust in een appartementen complex 100m verderop waarvan ik de mensen nog nooit gezien heb. Daar word ik echt niet blij van. Zeker als die vervolgens ook nooit thuis zijn en je pakketje gewoon daar een week ligt ofzo
Dat is gewoon schandalig, je zou eigenlijk een vermissing moeten aangeven,dan leren ze het wel af.
pi_61016696
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 18:18 schreef ThingFish het volgende:
Sjonge, die Duitsers weten ook wel weer hoe het wel moet! Wat een mooi ding is dat zeg, zouden ze ook hier moeten doen.
Tja, Hollansche zuinigheid he. Voor een habbekrats moet het bezorgd worden, tja, dan krijg je dit soort praktijken. Betaal zelf ook liever 2 euro meer dan dat het bij de buren komt te liggen eerlijk gezegd. En dan gaat het me niet eens er om dat ik die niet vertrouw.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_61016745
Ik heb wel eens een kutbezorger gehad die een pakket op het moment dat ik afwezig was gewoon voor de deur heeft neergezet (wel achter een plant, waardoor ik pas 2 dagen later doorhad dat daar een pakket lag)
Buikpijn van het lachen!
pi_61016749
Het is aan de andere kant ook vervelend als je telkens allerlij pakketjes van je buren bezorgd krijgt. Soms wel 3 per week. En hier bezorgen ze ook savonds. Ik ben alleen als eerste thuis waardoor ik telkens van alles ontvang.
pi_61020131
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 18:45 schreef patty het volgende:
Ik heb wel eens een kutbezorger gehad die een pakket op het moment dat ik afwezig was gewoon voor de deur heeft neergezet (wel achter een plant, waardoor ik pas 2 dagen later doorhad dat daar een pakket lag)
SelektVracht?
pi_61023391
Pakjegemak is voor velen hier een goede uitkomst. het is een nieuwe dienstverlening van TNT. Jammer is dat TNT een beetje contactgestoord is en zoiets weer eens bij niemand bekend is en waardoor het niet uit kan groeien.

Mocht je iets bestellen bij een Nederlandse winkel dan kan je dit eens doorgeven en misschien willen ze hier ook gebruik van maken.
quote:
De keuze aan uw klant
Wie winkelt op internet hoeft niet meer thuis te blijven om de bestelling in ontvangst te nemen. Met PakjeGemak bepaalt uw klant zelf waar en wanneer hij zijn bestelling ophaalt. Uw klant kan kiezen uit een van de 1.700 winkellocaties aangesloten bij PakjeGemak.

Extra service zonder extra kosten
PakjeGemak is een extra service voor uw klanten die eenvoudig geïntegreerd wordt in de bestelprocedure op uw website. Met PakjeGemak maakt u het uw klanten nog makkelijker. En het kost u niets extra's.
quote:
Zodra uw klant een bestelling heeft geplaatst, zal hij moeten beslissen waar de zending naar toe moet worden gestuurd. Hij kan kiezen voor een huis/werkadres, maar ook voor een PakjeGemak locatie. Op basis van postcode, plaatsnaam of regio worden de dichtstbijzijnde locaties getoond, inclusief openingstijden. De klant maakt een keuze en vervolgt het bestelproces op uw website.

Notificatie
U kunt uw klant door middel van een SMS of e-mail laten berichten dat het pakket onderweg is naar de gekozen winkellocatie. Hiervoor betaalt u een toeslag van ¤0,25 euro per notificatie.

Aanleveren
U kunt PakjeGemak pakketten (tot 31,5 kg) op de gebruikelijke locaties aanleveren, bij de Business Balie of het Business Point. U kunt natuurlijk ook gebruik maken van de Haalservice.
pi_61026853
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:03 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

SelektVracht?
Ja! Ik kon niet meer op de naam komen Zelfde ervaring?
Buikpijn van het lachen!
pi_61027007
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 17:35 schreef Garbageman het volgende:
Moet je je voorstellen dat die net geleegd werd die dag
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:39:21 #76
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_61027225
Soms kan er niet eens een briefje van af, zodat het lang bij de buren ligt. Of dumpt men de pakjes bij de deur. En niet alleen door TNT. Ik heb er werkelijk een hekel aan om mijn pakketjes bij de buren op te moeten halen. Zo'n Packstation is een uitkomst zeg, maar aangezien Nederland altijd ver achterligt op het gebied van nieuwe snufjes zal het hier wel niet snel van komen.
The Internets, I needs it..
pi_61027696
Uhm , voor vrijwel elk pakketje dat ik hier krijg moet ik tekenen, en mogen ze dus niet zomaar bij de buren afleveren.
En als dat niet zo is wordt er een briefje door de bus gegooid waarop vermeld staat bij wel huisnummer het dan wel niet is afgeleverd, zo kunnen mensen de pakketjes ook nooit achterhouden oid.
Verbeterd zijn leven op FOK!
pi_61029748
Waarom maken dan webshops steeds gebruik van TNT dan. Waarom geen DHL?
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 06:15:30 #79
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_61029886
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 04:48 schreef F04 het volgende:
Waarom maken dan webshops steeds gebruik van TNT dan. Waarom geen DHL?
Gewoonte? Bescherming postmarkt? Goedkoper? Daarnaast besteedt DHL een groot deel van de particuliere pakjesbezorging uit aan dochter Selektvracht, ook niet echt de beste dienst. Er is niet echt een goed alternatief, er zijn teveel regels vanuit de overheid voor goede concurrentie en als het een volledig open marktwerking is, dan duurt het nog lang voordat grote partijen eens gaan investeren in een klein land. Hoewel de door de Duitse overheid beschermde Deutsche Post staat te trappelen om de Nederlandse markt te bedienen, maar dat is weer in strijd met de regels en blabla.
The Internets, I needs it..
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:59:01 #80
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_61033360
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 22:37 schreef Conflict het volgende:
Pakjegemak is voor velen hier een goede uitkomst. het is een nieuwe dienstverlening van TNT. Jammer is dat TNT een beetje contactgestoord is en zoiets weer eens bij niemand bekend is en waardoor het niet uit kan groeien.

Mocht je iets bestellen bij een Nederlandse winkel dan kan je dit eens doorgeven en misschien willen ze hier ook gebruik van maken.
[..]

[..]

Oftewel, Kialapunten. Dat werkt dan nog best aardig . Alleen jammer dat er bijna geen winkels bij aangesloten zijn.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_61036069
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 14:27 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Heeft TS hier iets aan? NEE!
En hier aan?
pi_61043229
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 06:15 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Gewoonte? Bescherming postmarkt? Goedkoper? Daarnaast besteedt DHL een groot deel van de particuliere pakjesbezorging uit aan dochter Selektvracht, ook niet echt de beste dienst. Er is niet echt een goed alternatief, er zijn teveel regels vanuit de overheid voor goede concurrentie en als het een volledig open marktwerking is, dan duurt het nog lang voordat grote partijen eens gaan investeren in een klein land. Hoewel de door de Duitse overheid beschermde Deutsche Post staat te trappelen om de Nederlandse markt te bedienen, maar dat is weer in strijd met de regels en blabla.
In dit geval praat je onzin. De postmarkt is alleen nog beschermd vbt brieven tot 50 gram, voor drukwerk en pakketten is deze al volledig vrij. Het staat ieder bedrijf vrij z´n pakje met TNT, Selektvracht, GLS, UPC of wie dan ook te verzenden. Vb de pakketbezorging zijn er geen overheidsregels, iedere dwaas met een bestelbusje (of een bakfiets) kan z´n eigen koeriersdienst opzetten.

Maar tot nu toe vind ik TNT toch het beste alternatief, en dat zeg ik niet omdat ik daar zelf werk. DHL en Selekvracht geven ook vaak genoeg bij de buren af, DHL is duurder, en bij geen gehoor stuurt Selektvracht na 4 (?) afleverpogingen je pakje lekker retour. TNT bewaart het nog 3 weken bij een postsagentschap bij jou in de buurt, voor Selektvracht kan je naar een afgelegen industrieterrein, en wil je het bij DHL afhalen dan zul je (als inwoner van Zuid-Holland) naar Den Haag moeten afreizen. Plus DHL gaat ook nog eens zeer lomp met de pakketten om, zie ook mijn andere topic hierover. In dat topic geven DHL medewerkers nota bene zelf toe dat ze gooien, trappen en beuken, en worden voorbeelden gegeven waarbij de haren mij te berge rijzen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_61051052
Het zijn de grote verzendhuizen die bij TNT hebben aangedrongen op de service bezorgen bij de buren. Bij hun zou je dus moeten klagen, zij hebben het aangezwengeld.
DHL en vooral GLS heb ik weer problemen mee. Die hebben te weinig afhaalpunten. Vooral GLS, dan moet ik 20km verderop m'n pakje gaan halen, daar waar geen OV langs komt. Ik probeer dus ook niet te bestellen bij webshops waarvan ik weet dat ze via GLS leveren.
pi_61056734
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:58 schreef delano.888 het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat het niet bij de buren mag, ruzie? (Ik plak zelfs een briefje op mijn deur dat ze het wel naar de buren brengen, omdat ze het anders naar het postkantoor doen hier standaard, wat weer een dag duurt )
Ik had een periode waarbij er elke dag wel een pakketje kwam
Niet echt leuk voor de buren dus.
En het vervelende is inderdaad dat je niet altijd weet wanneer het wordt bezorgt.
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 09:13:55 #85
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_61059201
En ik als simpele postbezorger iedere keer maar weer zo'n geweldig briefje invullen dat het opgehaald kan worden.
Vind het ook maar een vreemde zaak trouwens dat men het zomaar bij buren afgeeft, zie geregeld in m'n wijken teksten op de deuren staan in de trend van 'Gelieve niet af te geven op nr. 53', die zullen vast ook niet bij elkaar op de koffie gaan vermoed ik.

Maar het gaat weer om de tijd hé en het bijbehorende kostenplaatje en dat de service dan zwaar bedroevend is maakt blijkbaar minder uit.
pi_61060450
Hier geven ze het gelukkig meestal bij de aardige buurman af die het altijd meteen komt brengen als ik thuis kom. Wel laatst een keer, briefje had de postbode al in de brievenbus gedaan dat ik het op het postkantoor op kon halen, belt m'n buurman aan dat hij het pakketje voor me had... Beetje vreemd dus, want als ik met dat briefje nu gewoon naar het postkantoor was gegaan, hadden zij een probleem gehad van een vermist pakketje. (want stel mijn buurman had het me niet gezegd)

Toen ik nog bij mijn ouders woonde, hebben mijn overburen zelfs een keer een bestelling van mij van 4 autobanden aangenomen, maar daar had ik dus geen briefje van in de bus. Gelukkig kwam de overbuurvrouw meteen zeggen dat zij ze had aangenomen, was via DPD trouwens.
Don't let my username fool you...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')