abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60905244
Hoi,
ik heb hier een laptop waar ik Windows (opnieuw) op wil installeren.
Ik heb de laptop en ik heb een cd... als er gevraagd wordt wáár ik windows wil installeren ziet hij geen harde schijf.

Betekend dit per defintie dat er iets los/kapot in de laptop of kan het ook zijn dat hij iets mist waardoor hij hem simpelweg niet ziet?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 17 augustus 2008 @ 19:23:34 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_60905282
Je mist denk ik de SATA drivers die de laptop nodig heeft.
Kijk op de site van de fabrikant voor die drivers.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_60905320
ow!
en in het verlengde van bovenstaand.. mocht het harde schijf probleem niet op te lossen zijn...
kan ik er dan een extern opslag iets in steken en het daar op installeren?
(ik heb het al met een usb stick geprobeerd maar die ziet hij op het moment ook niet.)
pi_60905354
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:23 schreef Netsplitter het volgende:
Je mist denk ik de SATA drivers die de laptop nodig heeft.
Kijk op de site van de fabrikant voor die drivers.
Even voor mijn eigen visualisatie/nbegrip (ik ben een n00bvrouwke),
is dat het besturingsgedoe wat maakt dat hij de harde schijf kán zien ofzo?

(ik ga ook even googlen op wat je zegt)

In ieder geval al bedankt voor het meedenken!
pi_60905424
Wat leesvoer:

Sata drivers integreren in Windows XP installatie CD?

En die drivers haal je van de site van de fabrikant.

Met Nlite is dit heel simpel, gaat je 100% zeker weten lukken.
pi_60905792
Heb je geen herstel cd/dvd van bij je laptop? Daar zouden alle drivers bij in moeten zitten.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_60906013
Ik kan nog geen SATA drivers vinden op de acer website
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_2480.html
misschien dat ik er over heen kijk?

Het betreft trouwens een acer travelmate 2480 waar windows vista op stond en weer moet komen.

Wat Nlite betreft... volgens mij moet ik dan Vlite gebruiken dus die download ik eerst maar.
pi_60906363
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:46 schreef buitenbeentje het volgende:
Heb je geen herstel cd/dvd van bij je laptop? Daar zouden alle drivers bij in moeten zitten.
De laptop is van mijn 11 jarige buurmeisje en ik heb er inderdaad een windows vista home basic cd bij.
Als ik die er in stop en de installatie begin loop ik vast als ik een harde schijf (of partitie) moet kiezen waarop ik de installatie wil uitvoeren. Dit gaat niet omdat hij er geen ziet.
Ik dacht in combinatie met de eerste reactie over drivers inderdaad dat ik het misschien wel op de cd kan vinden.. ik heb o.a. iets als "zoeken naar stuurprogramma's" gedaan zodat ik de optie "bladeren" krijg... ik zoek dan een mapje drivers oid om daar binnen sata te vinden maar ik vind geen van beiden...
boot mapje
sources mapjes
upgrade mapje
efi mapje
support mapje
en een autorun ding

dus ik trok de conclusie dat ik het daarbuiten moest zoeken.

Erger je alsjeblieft niet als dit wel heel nitwitterig klinkt allemaal maar ik weet het echt niet.

Ik lees nog wel even verder via google... eerst maar eens kijken hoe dat vlite verder werkt want die is inmiddels binnen. (maar dat zal waarschijnlijk gewoon lezen en doen zijn)
pi_60906712
moederbord driver.
Is soms geïntegreerd..
Dus dan pak je die driver gewoon.
"Stories happen only to those who are able to tell them."
pi_60906769
Harde schijf misschien overleden?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_60907439
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:30 schreef buitenbeentje het volgende:
Harde schijf misschien overleden?
ik denk het wel....
ik heb inmiddel sata dingen gevonden en nu kan hij daar niets mee omdat hij de hardware die erbij hoort niet kan vinden.
  zondag 17 augustus 2008 @ 23:15:00 #12
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60911332
Wat is eigenlijk de reden waarom er een herinstallatie uitgevoerd moet worden? een virus, of bleef Windows vaak hangen, of hoor je misschien rare geluiden van de hdd af komen?
De Vista CD zou die harde schijf eigenlijk meteen moeten kunnen vinden, dus was buitenbeentje zegt is enigszins mogelijk. Als je het gehad zou hebben over XP installeren, zou je 9 van de 10 keer wel die driver nodig gehad hebben.
Ayumi+Utada+DBSK+Epik High+M-Flo+Super Junior+2PM+2AM+F(X)+Teen Top+BlockB+
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
pi_60915651
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 23:15 schreef Sk00p het volgende:
Wat is eigenlijk de reden waarom er een herinstallatie uitgevoerd moet worden? een virus, of bleef Windows vaak hangen, of hoor je misschien rare geluiden van de hdd af komen?
De Vista CD zou die harde schijf eigenlijk meteen moeten kunnen vinden, dus was buitenbeentje zegt is enigszins mogelijk. Als je het gehad zou hebben over XP installeren, zou je 9 van de 10 keer wel die driver nodig gehad hebben.
En een floppydrive.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:01:13 #14
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60918186
ik kom wel een keertje langs om te helpen
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:40:43 #15
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60931882
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 07:38 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

En een floppydrive.
Nope..dat hoeft niet. Slipstreamen
pi_60934119
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 23:15 schreef Sk00p het volgende:
De laptop startte niet meer op.

Inmiddels ben ik erachter wat er vooraf ging aan het "de laptop doet het niet meer"...
hij is van een autostoel af gestuiterd.

Ik heb hem al open geschroefd (ja het juiste klepje en zonder vonkjes/kortsluiting oid te veroorzaken), het geval er op nieuw ingezet. Ik vraag me alleen af hoe zo;n compact ding dat stevig in de laptop zit kapot zou kunnen gaan door een val....
in het verlengde daarvan dus of het wel wel aan dat ding ligt en of het dus nut zou kunnen hebben als ik een nieuwe koop (als dat het waard is tenminste).
pi_60934308
Hoe oud is de laptop ongeveer? Een jaar, twee jaar, bakelieten tijdperk?

HIER vind je harde schijven vanaf ¤ 26,00 exclusief verzendkosten. En gezien het de laptop van elfjarige dochter is gok ik dat er een ATA harde schijf in moet (heeft te maken met de stekker).
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_60934336
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:40 schreef Sk00p het volgende:

[..]

Nope..dat hoeft niet. Slipstreamen

dat dus... want ik heb wel een brander maar geen floppygeval op mijn eigen laptop.
pi_60935056
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:57 schreef buitenbeentje het volgende:
Hoe oud is de laptop ongeveer? Een jaar, twee jaar, bakelieten tijdperk?

HIER vind je harde schijven vanaf ¤ 26,00 exclusief verzendkosten.
Ze heeft hem afgelopen kerst uit Scotland meegenomen.

Ow! en het is niet mijn dochter hoor
het is mijn aanloopmeisje van de overkant.

ik heb volgens mij de harde schijf al gevonden.. http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=AABI39&
handige site!
pi_60935834
Dan is de harde schijf minder als een jaar oud, kan je nog proberen garantie te claimen. Hetzij bij Acer, hetzij bij de producent van de harde schijf. Op die dingen zit minimaal twee jaar garantie.

Die nieuwe harde schijf die je uit hebt gezocht, is dat het zelfde merk en type als je had? hier kan je vinden dat er 3 jaar garantie op een Hitachi Travelstar 2.5" zit.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_60936616
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 21:53 schreef buitenbeentje het volgende:
Dan is de harde schijf minder als een jaar oud, kan je nog proberen garantie te claimen. Hetzij bij Acer, hetzij bij de producent van de harde schijf. Op die dingen zit minimaal twee jaar garantie.

Die nieuwe harde schijf die je uit hebt gezocht, is dat het zelfde merk en type als je had? hier kan je vinden dat er 3 jaar garantie op een Hitachi Travelstar 2.5" zit.

Dan is dat zeker het proberen waard!
Hey, dank je wel
De buitenkant van de laptop is volledig onbeschadigd dus dat werkt mee denk ik.
pi_60936710
Hoe groot is de kans eigenlijk dat het probleem niet aan de harde schijf ligt maar aan dat wat tussen de harde schijf en het moederbord zit waardoor hij de harde schijf niet ziet... of misschien zelfs op het moederbord het stukje dat de harde schijf zou moeten lezen?

Hoe zou ik daar achter kunnen komen?
pi_60936744
of kan dat wat ik hierboven tiep niet eens?
  maandag 18 augustus 2008 @ 22:27:28 #24
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60936821
(Als ze nog garantie heeft..)Laat haar gewoon die hele laptop opsturen. Dat is eigenlijk het beste. Zou zonde zijn als het moederbord inderdaad beschadigd is geraakt, terwijl je aan andere dingen dacht. Gewoon opsturen en zij zoeken het wel uit
pi_60937767
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:23 schreef Rimpelhond het volgende:
Hoe groot is de kans eigenlijk dat het probleem niet aan de harde schijf ligt maar aan dat wat tussen de harde schijf en het moederbord zit waardoor hij de harde schijf niet ziet... of misschien zelfs op het moederbord het stukje dat de harde schijf zou moeten lezen?

Hoe zou ik daar achter kunnen komen?
Met een goede harde schijf weet je het zo. Maar je hebt inderdaad dat door de val meer los is geschoten.
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:27 schreef Sk00p het volgende:
(Als ze nog garantie heeft..)Laat haar gewoon die hele laptop opsturen. Dat is eigenlijk het beste. Zou zonde zijn als het moederbord inderdaad beschadigd is geraakt, terwijl je aan andere dingen dacht. Gewoon opsturen en zij zoeken het wel uit
Het ding komt uit Schotland, ik hoop dat Acer Benelux niet al te zeer gaat tegenstribbelen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')