abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60904975
Nee, ik ben geen PvdD-hippie, maar toch vind ik dat er in sommige gevallen ingegrepen moet worden wat betreft dierenrechten in Nederland.
quote:
Huisdieren week alleen thuis

Al een week zaten twee honden, vier katten en een konijn opgesloten in het huis van hun Werkendamse baasje, toen de politie de arme beestjes zaterdagmiddag uit hun benarde positie kwam bevrijden. De vrouw was vorige week op vakantie gegaan zonder verzorging voor haar vee te regelen.
Toen de politie zaterdag poolshoogte ging nemen in de woning aan de A. van Drielstraat in Werkendam, liepen de beestjes rond in hun eigen uitwerpselen en waren ze ernstig ondervoed en uitgedroogd. Het begon de buurt eind vorige week op te vallen dat de vrouw er niet meer was, maar dat de dieren moederziel alleen in de woning rondliepen. Enkele buurtbewoners alarmeerden daarop de politie.

Zaterdag pas had de vrouw vanaf haar vakantieadres gebeld met een buurtbewoner om te vragen of die haar dieren eten wilde gaan geven.

Omwonenden spreken schande van het gedrag van hun buurtbewoner. ,,Als je huisdieren hebt, heb je er voor te zorgen ook,’’ zegt Nico Vogel. ,,Dat doe ik toch ook? Het is hier het gesprek van de dag.’’

De politie heeft zaterdag contact gezocht met de vrouw, maar die was allesbehalve van plan om van haar vakantieadres terug te komen. De thuisreis staat pas volgende week gepland.

In samenwerking met een dierenasiel is voor de diertjes een veilig onderkomen gezocht waar ze kunnen aansterken.

De vrouw krijgt een proces-verbaal voor verwaarlozing.
Komt dat achterlijke Tokkie-wijf er met een boete van 100 euro ofzo vanaf arme dieren Die kat op de foto Zo iemand moet je gewoon z'n dieren afnemen, nog beter in een asiel dan dit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Chillah.Bee op 17-08-2008 19:14:46 ]
  zondag 17 augustus 2008 @ 19:12:20 #2
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_60905047
Die vogel moet zijn mond houden
Hij kan immers zelf rondvliegen en wormen zoeken.
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  zondag 17 augustus 2008 @ 19:12:42 #3
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_60905062
Maar wat is de klacht nou?
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_60905098
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:12 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Maar wat is de klacht nou?
Dat dit 'mens' vrij rond mag lopen.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_60905141
Koeien die geslacht worden vind ik zieliger.
  zondag 17 augustus 2008 @ 19:19:19 #6
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_60905205
TT aangepast en rommel verwijderd.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_60905554
Dat gebeurt helaas veel te vaak, vooral tijdens de vakantie.Ik heb echt een hekel aan dat soort mensen.
pi_60905754
Ernstig ondervoed en uitgedroogd na 1 week, oh ja? Zonder dom te willen klinken hoor, maar ik had geen idee dat dat zo snel ging. Of wil dat zeggen dat ze de dieren nooit goed verzorgd heeft?
pi_60905764
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:45 schreef Taurus het volgende:
Ernstig ondervoed en uitgedroogd na 1 week, oh ja? Zonder dom te willen klinken hoor, maar ik had geen idee dat dat zo snel ging. Of wil dat zeggen dat ze de dieren nooit goed verzorgd heeft?
Zo snel gaat dat ja.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_60905865
quote:
Ernstig ondervoed en uitgedroogd na 1 week, oh ja? Zonder dom te willen klinken hoor, maar ik had geen idee dat dat zo snel ging.
Nou, een week zonder drinken is best lang.

Ik snap zulke mensen echt niet, neem dan geen huisdieren.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_60905909
quote:
Ik stel voor om jou een week geen eten en drinken te geven. Even kijken of het idd niet zo lang is...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 17 augustus 2008 @ 19:52:05 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_60905926
quote:
Hoe snel denk je dat jij uitgedroogd raakt en daar schade aan over houdt?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_60905982
quote:
Ernstig ondervoed en uitgedroogd na 1 week, oh ja?
Ligt ook een beetje aan je huisdier he. Een kat kan wat langer zonder water dan een goudvis bv.
  zondag 17 augustus 2008 @ 19:57:26 #14
185261 Scaurus
Memento mori
pi_60906022
Dierenrechten Echt zo'n links hersenspinsel.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_60906042
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:54 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Ligt ook een beetje aan je huisdier he. Een kat kan wat langer zonder water dan een goudvis bv.
pi_60906054
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:57 schreef Scaurus het volgende:
Dierenrechten Echt zo'n links hersenspinsel.
Ik zie jou liever creperen dan een zielige hond of kat.
pi_60906178
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:51 schreef Chillah.Bee het volgende:

[..]

Ik stel voor om jou een week geen eten en drinken te geven. Even kijken of het idd niet zo lang is...
Nounou, geen reden om gelijk zo vijandig tegen mij te doen Goed, uitgedroogd vind ik niet gek na een week, ernstig ondervoed daarentegen: ik heb nooit uitgetest wat er gebeurt als men een dier of mens een week niets te eten geeft. Gelukkig maar, toch?
pi_60906236
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:59 schreef Chillah.Bee het volgende:

[..]

Ik zie jou liever creperen dan een zielige hond of kat.
Dus eigenlijk maakt het jou niks uit als hij straks geen eten heeft en sterft van de honger, maar wij moeten hier wel allemaal in koor verkondigen hoe zielig dierenleed is?

Geloofwaardigheid -1
pi_60906305
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:04 schreef Taurus het volgende:

Goed, uitgedroogd vind ik niet gek na een week, ernstig ondervoed daarentegen: ik heb nooit uitgetest wat er gebeurt als men een dier of mens een week niets te eten geeft. Gelukkig maar, toch?
Daar zijn we uiteraard heel blij om

Konijnen moeten altijd eten hebben, anders komt hun darmstelsel stil te liggen en het is erg moeilijk om die weer op gang te krijgen.

Katten krijgen leververvetting (daar gaan ze dood aan, in een erger stadium) als ze vasten. Ze moeten dus altijd wat te eten krijgen.

Honden kunnen daar iets beter tegen, maar een week is te lang.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_60906349
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Daar zijn we uiteraard heel blij om

Konijnen moeten altijd eten hebben, anders komt hun darmstelsel stil te liggen en het is erg moeilijk om die weer op gang te krijgen.

Katten krijgen leververvetting (daar gaan ze dood aan, in een erger stadium) als ze vasten. Ze moeten dus altijd wat te eten krijgen.

Honden kunnen daar iets beter tegen, maar een week is te lang.
Kijk, dit is nou een vriendelijke en nog leerzame reactie ook. Dank!
pi_60906362
week lang opsluiten zonder eten en drinken

achterlijke mensen die niet voor hun dieren willen zorgen, denk van te voren na voor je een dier aanschaft
pi_60906500
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:37 schreef Terpentin07 het volgende:
Dat gebeurt helaas veel te vaak, vooral tijdens de vakantie.Ik heb echt een hekel aan dat soort mensen.
helaas wel, laatst ook op de duites tv liet men weer zien dat men gewoon hun hond achterlaat terwijl ze daarna zelf lekker op vakantie gaan.

deden ze ook een test, een journaliste liet zogenaamd hun hond achter bij een parkeerplaats, van de 20 mensen die het zagen reageerde er maar liefst 1 koppel op die haar er dan ook o aansprak. de andere mensen beweerden het niet gezien te hebben of hadden een andere slappe smoes
pi_60906555
quote:
[b]Op zondag 17 augustus 2008 20:17 schreef AirRaid het volgende:
deden ze ook een test, een journaliste liet zogenaamd hun hond achter bij een parkeerplaats, van de 20 mensen die het zagen reageerde er maar liefst 1 koppel op die haar er dan ook o aansprak. de andere mensen beweerden het niet gezien te hebben of hadden een andere slappe smoes
Ja, er zijn al wel mensen voor minder doodgeschoten.

Ik weet ook niet of ik me er mee zal bemoeien, ook al vind ik het absoluut niet kunnen.
pi_60906602
Neem dan geen dieren zeg. Achtelijk volk.
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_60906695
you know how she treat animals
yea just like fucking animals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')